Wie heeft er nog een vaste telefoon

16-12-2019 13:55 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren geen vaste telefoon meer. Iedereen hier heeft een eigen mobiel dus die vaste lijn leek me een beetje overbodig. Maar laatst merkte ik toch op dat er nog redelijk wat vriendinnen wel een vaste lijn hebben.
Wie ook en vooral: waarom?
Wij hebben er een om gebeld te worden, door mijn ouders.

We bellen er nooit mee, met mobiel bellen is gratis, vaste lijn niet.

Ik hou hem aan om ouders niet op kosten te jagen want bellen met vaste lijn, nooit met mobiel. Moeder heeft niet eens een mobiel.
Kriskornelig schreef:
16-12-2019 14:42
De reden die ik lees is dat mensen hem dus aanhouden voor schoonmoeders of bejaarde ouders. Maar wat is de reden daarachter? Dat ze geen nieuw nummer kunnen onthouden?
Die kunnen ze dan toch in hun boekje schrijven? Naar een mobiel nummer bellen vergt geen extra handelingen op zich. Het zijn ook maar gewoon nummertjes die je intoetst toch?
In hun boekje schrijven?
Wie denk jij dat je bent om je daar mee te bemoeien zeg.
Hier ook nog een vaste telefoon. Ik neem nooit op bij afgeschermde nummers (nummer onbekend) of nummers die beginnen met 088.
Telefonische colportage: “met Wendy van ****** mag ik..”
Ach Wendy, mag ik jouw telefoonnummer, dan bel ik je vanavond even terug.
“Maar ik wil privee helemaal niet gebeld worden..”
Tja, wat ben jij nu aan het doen dan?
Sanne_A schreef:
16-12-2019 13:59
Ik. Zoon van 9 heeft nog geen mobiel dus die gebruikt de vaste lijn om me te bellen als hij alleen thuis is.
Hier hetzelfde, maar dan een dochter van 9.
Ja ik heb ook nog een vaste lijn, Voor mijn bejaarde moeder en ook mijn broer belt liever vast. Kost geen drol en staat me niet in de weg, dus voorlopig blijft die nog even.
Kriskornelig schreef:
16-12-2019 14:42
De reden die ik lees is dat mensen hem dus aanhouden voor schoonmoeders of bejaarde ouders. Maar wat is de reden daarachter? Dat ze geen nieuw nummer kunnen onthouden?
Die kunnen ze dan toch in hun boekje schrijven? Naar een mobiel nummer bellen vergt geen extra handelingen op zich. Het zijn ook maar gewoon nummertjes die je intoetst toch?
joh...
als het zo eenvoudig was, zouden veel mensen het zo doen
Maar het leven is knap ingewikkeld voor veel bejaarden. En ik heb liever, dat ze me zeker weten kunnen bellen, dan dat het (helemaal in nood) wellicht fout kan gaan.
Niet zo moeilijk te begrijpen toch???
Mijn moeder zit in een verzorgingshuis en heeft een tijdje de eenvoudigste prepaid telefoon gehad met grote toetsen en dus cijfers, ik heb de nummers van de kinderen en kleinkinderen alsmede familie er in geprogrammeerd en nu van ellende maar een vaste telefoon laten installeren want ze werd er dood zenuwachtig van.
Vraag me niet waar om maar die vaste telefoon werkt dus wel ????
Dus hebben wij thuis ook een vaste telefoon om ervoor te zorgen dat ze ons kan bereiken, mobiele nummers dat werkt ook niet.
Ander voordeel is dat als het netwerk uitvalt we nog steeds bereikbaar zijn.
Vaste telefoon is voor ons goedkoper dan geen vaste telefoon
Al 5 jaar niet meer ofzo
Voor langere gesprekken vind ik mijn vaste telefoon prettiger. Minder storing, minder 'vertraging' in het gesprek en hij ligt beter in de hand en aan mijn oor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
lilalinda schreef:
17-12-2019 07:53
joh...
als het zo eenvoudig was, zouden veel mensen het zo doen
Maar het leven is knap ingewikkeld voor veel bejaarden. En ik heb liever, dat ze me zeker weten kunnen bellen, dan dat het (helemaal in nood) wellicht fout kan gaan.
Niet zo moeilijk te begrijpen toch???
Precies dit,

En ook wat Solomio zegt, voor lange gesprekken vind ik het ook veel prettiger bellen.
De senioren 80+ onder ons hebben nog zo'n vaste tel.
Handig, omdat ze niet met de smartphone om kunnen gaan en omdat het alarm van de senioren(verpleeg)huis erop aangesloten is.
Oma van 80+ heeft wel een tablet, gekregen van de (klein)kids.
De zusters leggen vaker aan haar uit hoe joetjoep werkt.

Wij hebben geen vaste tel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ja, mijn moeder kan ook slecht overweg met een smartphone. Nou prima, heeft ze een vaste lijn.

Maar je zou zeggen dat dat verder geen invloed hoeft te hebben op welk nummer je er mee belt. Toch heeft ze het lang vervelend gevonden mensen op hun mobiel te bellen. Maar die reserves heeft ze nu overboord moeten zetten, want anders kon ze bijna niemand meer bellen.

Ook bellen met familie in het buitenland is veel handiger met smartphone, want je kunt dan lekker gratis via het internet (Skype/whatsapp) bellen. Dus tja. Ze heeft een heel oude mobiel (nog een dumb phone), maar die is op sterven na dood. Nu druk aan het oefenen met een iPhone. Maar het gaat zeer moeizaam. Het lukt haar niet dingen aan te klikken en te typen. Dus misschien toch maar een seniorenmobiel oid.
Jaja007 schreef:
17-12-2019 13:32
De senioren 80+ onder ons hebben nog zo'n vaste tel.
Handig, omdat ze niet met de smartphone om kunnen gaan en omdat het alarm van de senioren(verpleeg)huis erop aangesloten is.
Oma van 80+ heeft wel een tablet, gekregen van de (klein)kids.
De zusters leggen vaker aan haar uit hoe joetjoep werkt.

Wij hebben geen vaste tel.
Ik kan uitstekend overweg met mijn smartphone, ben ook nog net geen 80+.
En heb een vaste telefoon.

David Dunning
Net weer dankbaar voor mijn vaste lijn :-).

Blijkbaar hoort mijn schoonmoeder haar telefoon weer een keer niet en de gemeente die haar wil spreken - of beter: een afspraak wil maken om een cadeau te overhandigen - is zo vriendelijk geweest het telefoonboek eens open te slaan en ons te bellen.

Zonder vaste lijn hadden ze ons dus niet te pakken gekregen en hadden ze nog 7 keer kunnen proberen.

(Wij wonen 1 gemeente verder. Ik gok dat ze mijn schoonbroer 60 kilometer verder niet hadden gevonden.)
Solomio schreef:
17-12-2019 14:29
Ik kan uitstekend overweg met mijn smartphone, ben ook nog net geen 80+.
En heb een vaste telefoon.
Niet alle senioren zijn hetzelfde.

De alarmcentrale van de senioren appartement, werkt alleen maar via vaste telefoon.
De bewoners vinden het wel prettig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jaja007 schreef:
17-12-2019 16:15
Niet alle senioren zijn hetzelfde.

De alarmcentrale van de senioren appartement, werkt alleen maar via vaste telefoon.
De bewoners vinden het wel prettig.
Nee, en ook niet iedereen boven de 40 is senior.

En ook niet iedereen met een vaste telefoon heeft die omdat ie niet met een smartphone overweg kan.

David Dunning
Marnamai schreef:
17-12-2019 16:06
Net weer dankbaar voor mijn vaste lijn :-).

Blijkbaar hoort mijn schoonmoeder haar telefoon weer een keer niet en de gemeente die haar wil spreken - of beter: een afspraak wil maken om een cadeau te overhandigen - is zo vriendelijk geweest het telefoonboek eens open te slaan en ons te bellen.

Zonder vaste lijn hadden ze ons dus niet te pakken gekregen en hadden ze nog 7 keer kunnen proberen.

(Wij wonen 1 gemeente verder. Ik gok dat ze mijn schoonbroer 60 kilometer verder niet hadden gevonden.)
Ik sta bewust niet in het telefoonboek, dus dat zou bij mij al niet werken.
Ik gebruik mijn vaste lijn voor langere gesprekken omdat de geluidskwaliteit veel beter is en het toestel prettiger in de hand ligt dan zo'n plat mobiel ding. Ik heb daarnaast ook een vaste zakelijke lijn omdat dat professioneler staat dan een mobiel nummer.
Wij voor schoonma. Die heeft Alzheimer en kan alleen op de vaste lijn bellen. Dat snapt ze nog. Een 06 nummer vind ze eng
Ik heb een prachtige telefoon, alleen al daarom hou ik mijn vaste lijn.
Afbeelding

David Dunning
Hier nog een vaste lijn. Voor lange gesprekken inderdaad veel fijner. En ik geef bedrijven vaak mijn vaste nummer, ik vind het vervelend om onderweg gebeld te worden en met een mobiel voel ik toch een soort verplichting om een gesprek aan te nemen. Toen mijn oudste kinderen nog geen telefoon hadden werd de vaste lijn dagelijks gebruikt om vriendjes te bellen.
Mijn vaste telefoon is een tijdje geleden stuk gegaan.
Prima, scheelde een hoop “Hello, I’m from Microsoft and we detect a problem with your computer”.
Die waren nog de enigen die belden. Of andere verkopers.

Mijn moeder van 82 is volledig modern digitaal onderlegt en volledig voorzien van iPad en iPhone. De meest moderne van ons gezin ook nog. En ze kan er ook mee omgaan. Dus die belde mij al jaren mobiel.
Ik bel haar meestal wel op haar vaste lijn, want ze wordt ietwat hardhorend en gehoorapparaten zijn voor oude mensen. Dus niet voor haar. En die mobiel ligt ook wel eens niet onder handbereik.

Een tijdje terug heb ik met haar een nieuwe Dect-set gekocht met 3 toestellen, dus ze heeft er nu altijd een die ze hoort :-D
When in doubt, the auditor is always right!
Nitflex schreef:
17-12-2019 14:26
Nu druk aan het oefenen met een iPhone. Maar het gaat zeer moeizaam. Het lukt haar niet dingen aan te klikken en te typen. Dus misschien toch maar een seniorenmobiel oid.
Weet je dat je bij de thuiszorg winkel speciale pennetjes hiervoor hebt? Heb ik laatst voor mijn moeder gehaald die artrose in haar handen heeft.
rups13 schreef:
17-12-2019 23:01
Weet je dat je bij de thuiszorg winkel speciale pennetjes hiervoor hebt? Heb ik laatst voor mijn moeder gehaald die artrose in haar handen heeft.
Ja, ze vindt eigenlijk het hele gebeuren ingewikkeld. “En wat moet ik nu doen?”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven