Gek gebeld worden door prive nummer
donderdag 19 december 2019 om 16:05
Hallo,
Ik schrijf dit topic nu vanuit woede cq fustratie.
Ik ben dit jaar al meer dan 100 keer gebeld door energieleveranciers. Ik heb ze allemaal geblokkeerd.
Nu dit dus niet werkt word ik gebeld door prive nummers. Deze kan ik niet blokeren. Bovendie belt mijn werk en enkele familieleden prive (familie had vroeger een geheim nummer, vandaar).
En dan is het telkens hetzelfde liedje.
Ik ben net uitgevallen tegen zo'n jongen (klinkt alsof het telkens dezelfde is, dezelfde stem en accent), mij telkens aanspreken alsof ik een kleutertje ben.
Ik ben het zó ontzettend zat!
Ik heb gegild dat ze me g*verd*mme met rust moeten laten. Dat ze voor mij part een enge ziekte mogen krijgen.
Ik weet, het is niet netjes, maar ik ben er klaar mee.
Mensen zeggen dat ik prive nummers niet moet opnemen, hou op zeg. Prive bellen moeten ze voor bedrijven e.d. gewoon verbieden. Is toch van de gekken dat hun mij om 7.00 in de ochtend of om 22.00 nog mogen bellen en dat het dan aan mij ligt, moet ik maar niet opnemen.
Kan ik hier iets aan doen?
Ik schrijf dit topic nu vanuit woede cq fustratie.
Ik ben dit jaar al meer dan 100 keer gebeld door energieleveranciers. Ik heb ze allemaal geblokkeerd.
Nu dit dus niet werkt word ik gebeld door prive nummers. Deze kan ik niet blokeren. Bovendie belt mijn werk en enkele familieleden prive (familie had vroeger een geheim nummer, vandaar).
En dan is het telkens hetzelfde liedje.
Ik ben net uitgevallen tegen zo'n jongen (klinkt alsof het telkens dezelfde is, dezelfde stem en accent), mij telkens aanspreken alsof ik een kleutertje ben.
Ik ben het zó ontzettend zat!
Ik heb gegild dat ze me g*verd*mme met rust moeten laten. Dat ze voor mij part een enge ziekte mogen krijgen.
Ik weet, het is niet netjes, maar ik ben er klaar mee.
Mensen zeggen dat ik prive nummers niet moet opnemen, hou op zeg. Prive bellen moeten ze voor bedrijven e.d. gewoon verbieden. Is toch van de gekken dat hun mij om 7.00 in de ochtend of om 22.00 nog mogen bellen en dat het dan aan mij ligt, moet ik maar niet opnemen.
Kan ik hier iets aan doen?
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 19 december 2019 om 16:38
Ik heb er heel veel aan de deur. O, geen interesse en succes nog! En ik doe de deur dicht. Altijd een vriendelijk bedankt terug en klaar.PoesinBoots schreef: ↑19-12-2019 16:36Ik denk dat dat idd de truc is. Gewoon na fijne dag zeggen gelijk ophangen.
Van de week ook gedaan met zo'n Essentjochie aan de deur. Ik heb hem niet eens aan het woord gelaten. Hoi, ik heb geen tijd, ben aan het koken en we hebben zonnepanelen en ik wil ook niet overstappen. Succes verder! *deur weer dicht*

donderdag 19 december 2019 om 16:39
streepjesdekbed schreef: ↑19-12-2019 16:36Oh dat ken ik ook inderdaad! Ik heb jaren geleden een nummer gehad dat voorheen van een pizzeria was, wilde iedereen de hele tijd pizza's bij me bestellen.
Vriendin van mij heeft dezelfde achternaam als een cafetaria in dezelfde stad en werd op hun vaste nummer nog wel eens gebeld voor de patatbestelling.
Die is op een gegeven moment uit meligheid de bestellingen gaan opnemen en zeggen dat ze over een kwartier op konden halen.
donderdag 19 december 2019 om 16:41
Heb je je recentelijk ingeschreven bij de KvK? Dan wil het namelijk ook wel eens gebeuren dat je in de weken daarna bijna dagelijks wordt gebeld. Louche bedrijven die zeggen dat je energiecontract bijna afloopt en dat ze je een nieuw aanbod komen doen.
Bij navraag weten ze niet eens welke leverancier je hebt, laat staan dat bij hen bekend is dat je contract afloopt.
Bel me niet register helpt dan niet altijd. Al moet ik zeggen dat ik nu (bijna een jaar later) nog maar heel zelden word gebeld.
Bij navraag weten ze niet eens welke leverancier je hebt, laat staan dat bij hen bekend is dat je contract afloopt.
Bel me niet register helpt dan niet altijd. Al moet ik zeggen dat ik nu (bijna een jaar later) nog maar heel zelden word gebeld.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Oh, ik word sinds een paar dagen ook gebeld door een mobiel nummer. Op de gekste tijdstippen heb ik gemiste oproepen, steeds hetzelfde nummer. Ik ken de persoon op de foto (in whats app even gekeken) niet, mannetje met een bril. Ik heb geprobeerd het nummer te blokkeren op mijn iphone, maar hij komt er steeds doorheen. Heel gek.
Het bel me niet register werkt wel degelijk. Het is echter zo dat bedrijven data opkopen waar jouw nummer in voorkomt. Op het moment dat jij je inschrijft in het register, sta je wel nog in de reeds opgekochte bestanden. Hierdoor kan het zijn dat je nog gebeld wordt terwijl je wel al geregistreerd bent. Het register zorgt er namelijk niet voor dat je uit reeds opgekochte data gehaald wordt, maar dat je niet meer aan een nieuw bestand toegevoegd wordt.

donderdag 19 december 2019 om 16:43
Ik neem altijd alleen op met Hallo bij onbekende en prive nummers. Als ze dan vragen of ik mevrouw De Braose ben zeg ik Nee, die woont hier niet. Heel effectief.
Heb ook wel eens gevraagd om het mobiele nummer van degene die mij belde, zodat ik hem kon terugbellen als hij na zijn werk juist lekker thuis op de bank zat. Dat was niet de bedoeling, want dan werkte hij niet meer. Ik zei dan weer "maar jij belt mij wel als ik net lekker thuis op de bank zit en na mijn werk, dus als je mij dan even je telefoonnummer geeft, dan doe ik dat straks ook bij jou en mag je me alles over je aanbieding vertellen". Dat ging even zo door, tot hij uit frustratie de hoorn erop gooide.
Moet zeggen dat ik wel heel weinig wordt gebeld.
Heb ook wel eens gevraagd om het mobiele nummer van degene die mij belde, zodat ik hem kon terugbellen als hij na zijn werk juist lekker thuis op de bank zat. Dat was niet de bedoeling, want dan werkte hij niet meer. Ik zei dan weer "maar jij belt mij wel als ik net lekker thuis op de bank zit en na mijn werk, dus als je mij dan even je telefoonnummer geeft, dan doe ik dat straks ook bij jou en mag je me alles over je aanbieding vertellen". Dat ging even zo door, tot hij uit frustratie de hoorn erop gooide.
Moet zeggen dat ik wel heel weinig wordt gebeld.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 16:46
63.70% gewijzigd
donderdag 19 december 2019 om 16:44

donderdag 19 december 2019 om 16:47
Bel-me-niet-register werkt niet als je ooit klant bent geweest/klant bent van een dienst, is me ooit verteld door een medewerker van mijn toenmalige telefoonprovider. Daarvoor heb je het recht van verzet en dat is dan weer een apart register geloof ik... (of je moet dat zeggen aan de telefoon dat je je daarop beroept).
Bij mij is het opgehouden.

donderdag 19 december 2019 om 16:51
PoesinBoots schreef: ↑19-12-2019 16:34Gewoon opnemen en zeggen dat je partner dit regelt en dat je hem/haar even gaat roepen.
Henk!!!!! telefoon voor je. (en dan de telefoon in de gang leggen)

Ik vind die telefoontjes ook reteirritant, maar ze houden pas op als je opneemt. Dus je kunt opnemen en.ophangen of gewoon zeggen dat je geen interesse hebt. Je gaat iemand toch niet afzeiken?

donderdag 19 december 2019 om 16:52
Afzeiken? Een nare ziekte toewensen, nog veel gekker.nachtvlinder1977 schreef: ↑19-12-2019 16:51![]()
Ik vind die telefoontjes ook reteirritant, maar ze houden pas op als je opneemt. Dus je kunt opnemen en.ophangen of gewoon zeggen dat je geen interesse hebt. Je gaat iemand toch niet afzeiken?![]()
donderdag 19 december 2019 om 16:53
dat gaat veranderen na de nieuwe wetgevingCeridwen91 schreef: ↑19-12-2019 16:47Bel-me-niet-register werkt niet als je ooit klant bent geweest/klant bent van een dienst, is me ooit verteld door een medewerker van mijn toenmalige telefoonprovider.
Dan mag je een ex-klant niet meer als prospect benaderen.
Behalve als de klant ooit getekend heeft voor: je mag me altijd blijven benaderen.
Dus, als je nieuw abonnement afsluit, let op, wat je tekent

donderdag 19 december 2019 om 16:56
Dat schrijft TO in haar OP.nachtvlinder1977 schreef: ↑19-12-2019 16:55Ik reageerde op TO. Maar inderdaad, nog gekker. Meestal jonge mensen die zo'n rotbaantje hebben, da's sielug.

donderdag 19 december 2019 om 17:01
Ik heb "privenummers" geblokkeerd in m'n telefoon.
Zij krijgen in gesprekstoon, en ik krijg geen melding.
Belmenietregister werkt niet voldoende, ( wel voor een groot deel, maar helaas niet alles)
Dat heb ik aangemeld zodra t bestond., En ik heb een geheim (niet anoniem) nummer, en ik zou nergens worden vermeld.
En toch werd ik gebeld.
Je hebt nu ook bepaalde apps bijv. Prankcall apps ( en dat is 1 van de vele) en via die apps werkt dat register niet, want derden, bijv vrienden of contactpersonen, kunnen jouw nummer doorgeven, en dat nummer wordt dan gebruikt, voor of grappen, of andere diensten etc.
Dus dan werkt t al niet meer.
Misschien dat andere bedrijven het via een andere weg dus ook ongestoord kunnen doen.
Ook als je online aankopen doet, moet je vaak je nummer geven, en kijk dan maar eens in de voorwaarden,
voor je het weet ben je akkoord gegaan met dat ze je mogen benaderen via je nummer.
Nu heb ik 2 vriendinnen met een anoniem nummer, maar die appen me altijd even als ze willen kletsen, en dan bel ik ze zelf wel.
Maar ik vind het ook best vervelend dat het zo gaat.
Zij krijgen in gesprekstoon, en ik krijg geen melding.
Belmenietregister werkt niet voldoende, ( wel voor een groot deel, maar helaas niet alles)
Dat heb ik aangemeld zodra t bestond., En ik heb een geheim (niet anoniem) nummer, en ik zou nergens worden vermeld.
En toch werd ik gebeld.
Je hebt nu ook bepaalde apps bijv. Prankcall apps ( en dat is 1 van de vele) en via die apps werkt dat register niet, want derden, bijv vrienden of contactpersonen, kunnen jouw nummer doorgeven, en dat nummer wordt dan gebruikt, voor of grappen, of andere diensten etc.
Dus dan werkt t al niet meer.
Misschien dat andere bedrijven het via een andere weg dus ook ongestoord kunnen doen.
Ook als je online aankopen doet, moet je vaak je nummer geven, en kijk dan maar eens in de voorwaarden,
voor je het weet ben je akkoord gegaan met dat ze je mogen benaderen via je nummer.
Nu heb ik 2 vriendinnen met een anoniem nummer, maar die appen me altijd even als ze willen kletsen, en dan bel ik ze zelf wel.
Maar ik vind het ook best vervelend dat het zo gaat.

donderdag 19 december 2019 om 17:16
Niet alles gelezen. Ik heb dit zelf ook gehad. Bel-me-niet register helpt niet, dat negeren ze. Vraag naar de naam van het bedrijf dat belt. Vraag dan welke gegevens ze van je hebben en hoe ze daaraan komen. Dan vinden ze het al niet leuk meer. Daarna zeg je dat je een klacht gaat indienen bij de ACM (autoriteit consument en markt geloof ik). Verbinding werd verbroken en 10 minuten later kreeg ik een email dat al mijn gegevens waren gewist. Ik ben nooit meer gebeld daarna.
Dit gaat niet over de normale bedrijven als Nuon etc. Het zijn illegale praktijken en dat weten ze zelf ook.
Dit gaat niet over de normale bedrijven als Nuon etc. Het zijn illegale praktijken en dat weten ze zelf ook.
donderdag 19 december 2019 om 17:47
donderdag 19 december 2019 om 17:57
Als je er zoveel last van hebt kun je ervoor kiezen om privénummers (automatisch) door te schakelen naar je voicemail. In je voicemailbericht geef je aan dat je telefonisch niet bereikbaar bent voor afgeschermde nummers en als men toch contact op wil nemen men dat via een andere weg moet doen of een boodschap achterlaten.
De mensen en instanties die je kennen kunnen ofwel wat inspreken ofwel appen/mailen. De callcenters komen er niet doorheen en heb je geen last meer van.
De mensen en instanties die je kennen kunnen ofwel wat inspreken ofwel appen/mailen. De callcenters komen er niet doorheen en heb je geen last meer van.

donderdag 19 december 2019 om 18:16
gizzmo-returns schreef: ↑19-12-2019 16:22Gewoon gelijk gesprek afbreken en opleggen. Klaar.
Ik snap de stress erover niet.
Dit ja.