Gek gebeld worden door prive nummer

19-12-2019 16:05 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik schrijf dit topic nu vanuit woede cq fustratie.
Ik ben dit jaar al meer dan 100 keer gebeld door energieleveranciers. Ik heb ze allemaal geblokkeerd.
Nu dit dus niet werkt word ik gebeld door prive nummers. Deze kan ik niet blokeren. Bovendie belt mijn werk en enkele familieleden prive (familie had vroeger een geheim nummer, vandaar).
En dan is het telkens hetzelfde liedje.
Ik ben net uitgevallen tegen zo'n jongen (klinkt alsof het telkens dezelfde is, dezelfde stem en accent), mij telkens aanspreken alsof ik een kleutertje ben.
Ik ben het zó ontzettend zat!
Ik heb gegild dat ze me g*verd*mme met rust moeten laten. Dat ze voor mij part een enge ziekte mogen krijgen.
Ik weet, het is niet netjes, maar ik ben er klaar mee.
Mensen zeggen dat ik prive nummers niet moet opnemen, hou op zeg. Prive bellen moeten ze voor bedrijven e.d. gewoon verbieden. Is toch van de gekken dat hun mij om 7.00 in de ochtend of om 22.00 nog mogen bellen en dat het dan aan mij ligt, moet ik maar niet opnemen.

Kan ik hier iets aan doen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
19-12-2019 18:47
Je weet geeneens welke ziekte.
(Het was geen ernstige ziekte hoor)
Wat zeg je dan? Krijg de griep ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
19-12-2019 16:24
Pff nou ik heb me zeker 10x ingeschreven voor het bel-me-niet-register, en nog steeds komen er allemaal spam-telefoontjes en berichten door. Van privé-nrs inderdaad.
Hier hetzelfde, heeft weinig nut.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
19-12-2019 18:47
Doorschakelen naar voicemail zal niet gaan. School, werk, enkele familieleden en instanties bellen annoniem.

Nou en? Dan spreken ze toch in of benaderen ze je via WA of mail?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ander nummer nemen en die selectief delen. Klinkt alsof iemand je loopt te klieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit trouwens ook heel snel zat zijn dus begrijp je frustratie wel.
kopjekoffie70 schreef:
19-12-2019 19:16
Gewone bedrijven bellen doorgaans niet om 7:00 uur of na 22:00 uur. Plus dat er ook weer niet zoveel energiebedrijven zijn.
Ik denk dat je gepest/gestalkt wordt door iemand die je kent.
Dit ja. Nieuw nummer nemen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
19-12-2019 19:30
Nou en? Dan spreken ze toch in of benaderen ze je via WA of mail?
Nou, dan is er wat met je kind, je moeder of krijg ik een werkopdracht en reageer ik pas 1 uur later. Er zal eens wat dringends zijn....

Ze moeten mensen gewoon met rust laten.
Is net als ik zeg dat ik last heb van hondenpoep op mijn stoep en ik dan iets moet doen (opruimen, gedrag veranderen enz.) I.p.v. dat de hondenbezitter deze moet opruimen.
Beetje raar.

Een ander nummer is ook zoiets. Beroepsmatig moet ik dan mijn nummer aan heel veel mensen doorgeven om te veranderen.
Dus ik word lastig gevallen en dan moet ik mij daar maar bij neerleggen en/of aanpassen.
Rare wereld
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
19-12-2019 19:40
Nou, dan is er wat met je kind, je moeder of krijg ik een werkopdracht en reageer ik pas 1 uur later. Er zal eens wat dringends zijn....

Ze moeten mensen gewoon met rust laten.
Is net als ik zeg dat ik last heb van hondenpoep op mijn stoep en ik dan iets moet doen (opruimen, gedrag veranderen enz.) I.p.v. dat de hondenbezitter deze moet opruimen.
Beetje raar.

Een ander nummer is ook zoiets. Beroepsmatig moet ik dan mijn nummer aan heel veel mensen doorgeven om te veranderen.
Dus ik word lastig gevallen en dan moet ik mij daar maar bij neerleggen en/of aanpassen.
Rare wereld

Nou dan doe je lekker niks en wacht je lekker af totdat anderen zich eindelijk eens gaan gedragen. Slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
19-12-2019 17:57
Als je er zoveel last van hebt kun je ervoor kiezen om privénummers (automatisch) door te schakelen naar je voicemail. In je voicemailbericht geef je aan dat je telefonisch niet bereikbaar bent voor afgeschermde nummers en als men toch contact op wil nemen men dat via een andere weg moet doen of een boodschap achterlaten.

De mensen en instanties die je kennen kunnen ofwel wat inspreken ofwel appen/mailen. De callcenters komen er niet doorheen en heb je geen last meer van.
Dat is deels waar. Ik werk bij een gezondheidsinstelling en ik zal nooit een boodschap inspreken ivm de privacy wet. Ik mag nl alleen met de patiënt spreken en het bericht mag niet zomaar bij iemand anders terecht komen. Dat is ook de reden dat wij anoniem bellen. Ons telefoontje zul je dan echt missen. Natuurlijk kunnen we wel mailen, maar korte termijnvragen worden zo erg lastig.
Als je nou een heel gek verhaal ophangt alsof je met tante Truus belt. Vertel dat je laxeermiddel goed z'n werkt doet in geuren en kleuren ofzo, lijkt mij niet zo fris voor de beller.
Als hij terug belt vraag je of hij meer details wil.
Alle reacties Link kopieren
Carry_lm schreef:
19-12-2019 19:51
Dat is deels waar. Ik werk bij een gezondheidsinstelling en ik zal nooit een boodschap inspreken ivm de privacy wet. Ik mag nl alleen met de patiënt spreken en het bericht mag niet zomaar bij iemand anders terecht komen. Dat is ook de reden dat wij anoniem bellen. Ons telefoontje zul je dan echt missen. Natuurlijk kunnen we wel mailen, maar korte termijnvragen worden zo erg lastig.

Je mag ook niet inspreken met de vraag of deze persoon zsm terug wil bellen naar instantie zus? Op de persoonlijke mobiel van iemand? Maar het is ook weer niet zo dat als men privénummers niet doorschakelt met wél altijd direct bereikbaar is (er is nog zo'n dingetje als werk wat weleens in de weg zit) dus dan zul je die korte termijnvraag ook niet kwijt kunnen.

En verder, jammer dan, het is kiezen of delen. Mensen met zakelijke nummers hebben geen keus dus dat is heel erg vervelend, maar privé zijn er toch echt keuzes.
Je zou het eens bij je telefoonprovider kunnen neerleggen dat je wordt lastiggevallen, mogelijk kunnen zij hem wel blokkeren (zij kunnen volgens mij wel zien welk nummer het is). Dan moet je denk ik wel een log bijhouden met exacte tijdstippen dat je gebeld werd.
Alle reacties Link kopieren
Carry_lm schreef:
19-12-2019 19:51
Dat is deels waar. Ik werk bij een gezondheidsinstelling en ik zal nooit een boodschap inspreken ivm de privacy wet. Ik mag nl alleen met de patiënt spreken en het bericht mag niet zomaar bij iemand anders terecht komen. Dat is ook de reden dat wij anoniem bellen. Ons telefoontje zul je dan echt missen. Natuurlijk kunnen we wel mailen, maar korte termijnvragen worden zo erg lastig.
Ik snap niet zo goed waarom een zorginstelling anoniem belt. Waarom zou dat misgaan qua privacy?

Sowieso vind ik het raar als bedrijven anoniem bellen. Ik neem nooit anonieme nrs op. Dat zijn nl 99 van de 100x drammers die wat willen verkopen.
Carry_lm schreef:
19-12-2019 19:51
Dat is deels waar. Ik werk bij een gezondheidsinstelling en ik zal nooit een boodschap inspreken ivm de privacy wet. Ik mag nl alleen met de patiënt spreken en het bericht mag niet zomaar bij iemand anders terecht komen. Dat is ook de reden dat wij anoniem bellen. Ons telefoontje zul je dan echt missen. Natuurlijk kunnen we wel mailen, maar korte termijnvragen worden zo erg lastig.
Je mag gewoon vragen of iemand je terug wil bellen. Of aangeven dat ze/je nog eens terugbellen zonder verdere info.

Dat doet mijn huisarts en de poli's waar ik loop bij ziekenhuis ook.
Daarnaast zet ik de even de verwijzing naar voicemail uit als ik een telefoontje verwacht.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 22:16
18.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
19-12-2019 18:44
Precies. Een keer een jongeman gehad die nog wat tegensputterde en me wel stom vond ik dat zo'n mooie aanbieding liet lopen, maar voor de rest gaat het prima. Ook aan de telefoon. Duurt 5 tellen: "Nee, dankjewel, geen interesse. Veel succes en een fijne dag." En dan klik. Klaar. Chips eten.
Zo heb ik dat niet ervaren paar dgn geleden toen ik gebeld werd door KWF. Ik ben al donateur maar toen ze belden begreep ik uiteraard dat ze willen dat ik mn bedrag verhoog. Dus nog voordat ze iets uit kon leggen zei ik al: ik weet waarom u belt, maar ik wil mn bedrag zo houden en niet verhogen. Geen interesse.
Maar ze negeren dan min of meer dat je dat zegt en vinden toch weer een opening om uit te leggen waarom ze bellen, waar ze onderzoek naar doen, wat ze al bereikt hebben. En ook persoonlijke dingen vragen: hebt u zelf ervaring met kanker in uw omgeving? Tja dan kan ik dus kortaf zeggen: gaat je niks aan..! Maar ze was in principe vriendelijk dus vertel je toch dat je een ouder eraan verloren hebt. Dus zij daar weer op in gaan. En eindconclusie natuurlijk dat geld hard nodig is voor nieuwe onderzoeken en of ik het bedrag wil verhogen. Nee mevrouw dat zei ik al, wil ik niet. En dan toch weer doordrammen: ook al zou u maar een euro p.maand erbij doen, daar zijn we ook al mee geholpen. En dan letterlijk: mag ik bij u ook een euro extra noteren?
Echt hoor, je gaat echt serieus bijna denken: wat maakt die euro ook uit, doe maar.
Denk dat er zat mensen zijn die dan ja zeggen. Maar ik had zoiets van nee, ik doe het niet. 2 jr terug heb ik mn bedrag ook al verhoogd, ik blijf dat niet constant doen.
Dus na in totaal 3x gezegd te hebben dat ik het bedrag zo wil houden, accepteerde ze het.
Zo doen het echt op zo'n manier dat je er echt bijna intrapt. Of nou ja, intrapt.. het is geen weggegooid geld natuurlijk, het is ook belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt, maar ik heb meer goede doelen die ik steun. Morgen belt er weer een ander goed doel.
Maar zomaar even zeggen: nee geen interesse, doei. Dat lukt mij niet. Heb niet de ervaring dat zij dat zij dan zeggen: ok prima, daag. Ze vinden wel weer een opening om je aan de lijn te houden.
RikM schreef:
19-12-2019 21:05
Je zou het eens bij je telefoonprovider kunnen neerleggen dat je wordt lastiggevallen, mogelijk kunnen zij hem wel blokkeren (zij kunnen volgens mij wel zien welk nummer het is). Dan moet je denk ik wel een log bijhouden met exacte tijdstippen dat je gebeld werd.
Dit ook TO.

En anders toch dat andere nummer. Of gewoon doorhysterieen elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
19-12-2019 22:17
Dit ook TO.

En anders toch dat andere nummer. Of gewoon doorhysterieen elke keer.

Nee joh, het is 133 x goed gegaan. Netjes bedankt. Geen opening laten voor een gesprek.
Maar nu, de 134ste x plofte ik.
Dus dat hysterieën valt wel mee.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx, heb je mijn reactie gelezen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

tulpje21 schreef:
19-12-2019 22:14
Zo heb ik dat niet ervaren paar dgn geleden toen ik gebeld werd door KWF. Ik ben al donateur maar toen ze belden begreep ik uiteraard dat ze willen dat ik mn bedrag verhoog. Dus nog voordat ze iets uit kon leggen zei ik al: ik weet waarom u belt, maar ik wil mn bedrag zo houden en niet verhogen. Geen interesse.
Maar ze negeren dan min of meer dat je dat zegt en vinden toch weer een opening om uit te leggen waarom ze bellen, waar ze onderzoek naar doen, wat ze al bereikt hebben. En ook persoonlijke dingen vragen: hebt u zelf ervaring met kanker in uw omgeving? Tja dan kan ik dus kortaf zeggen: gaat je niks aan..! Maar ze was in principe vriendelijk dus vertel je toch dat je een ouder eraan verloren hebt. Dus zij daar weer op in gaan. En eindconclusie natuurlijk dat geld hard nodig is voor nieuwe onderzoeken en of ik het bedrag wil verhogen. Nee mevrouw dat zei ik al, wil ik niet. En dan toch weer doordrammen: ook al zou u maar een euro p.maand erbij doen, daar zijn we ook al mee geholpen. En dan letterlijk: mag ik bij u ook een euro extra noteren?
Echt hoor, je gaat echt serieus bijna denken: wat maakt die euro ook uit, doe maar.
Denk dat er zat mensen zijn die dan ja zeggen. Maar ik had zoiets van nee, ik doe het niet. 2 jr terug heb ik mn bedrag ook al verhoogd, ik blijf dat niet constant doen.
Dus na in totaal 3x gezegd te hebben dat ik het bedrag zo wil houden, accepteerde ze het.
Zo doen het echt op zo'n manier dat je er echt bijna intrapt. Of nou ja, intrapt.. het is geen weggegooid geld natuurlijk, het is ook belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt, maar ik heb meer goede doelen die ik steun. Morgen belt er weer een ander goed doel.
Maar zomaar even zeggen: nee geen interesse, doei. Dat lukt mij niet. Heb niet de ervaring dat zij dat zij dan zeggen: ok prima, daag. Ze vinden wel weer een opening om je aan de lijn te houden.
Waarom ga je het gesprek aan?
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
19-12-2019 22:32
thanx, heb je mijn reactie gelezen?
Ja, ik heb het gelezen. Ik denk dat ik inderdaad contact ga opnenen met de
Provider, zoals anderen ook opperen.
Als het 1 en dezelfde is kunnen ze hem blokken. Ook al belt hij prive, heb ik begrepen.

Dank je!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Op het gevaar af gelynched te worden :proud: Ik werk in een soort van callcenter, en als iemand aangeeft geen interesse te hebben is dat prima en zeuren we niet door. Maar je blijft wel op de lijst staan, en kan het dus zijn dat we je na een paar weken/maanden opnieuw bellen.
Als je letterlijk zegt uit het bestand te willen, dan zijn we wettelijk verplicht dat ook te doen. Niet voor eeuwig, maar we mogen dan een paar jaar je niet bellen.
Misschien een tip? ;-)
Ik weet natuurlijk niet of alle bedrijven zo werken...
Alle reacties Link kopieren
Hoezo een paar jaar niet bellen? Als iemand aangeeft uit het bestand te willen, dan ben je verplicht diegene te verwijderen. Dan heb je geen nummer meer en kan je dus niet over drie jaar weer bellen. Uit het bestand halen is niet achter mijn naam zetten 'weer bellen op 20-12-2022'. Jouw bedrijf overtreedt hiermee diverse wetten, oa de AVG!
Alle reacties Link kopieren
Thanx, heb je een man, broer oid die je wilt helpen. Misschien wil hij je telefoon een paar dagen opnemen. Als het voor je bedrijf is kan hij zeggen dat je net even niet bereikbaar bent en zo terug belt. Als het de pester is kan hij zeggen dat hij geen idee heeft wie Thanx is en dat hij het nummer pas net heeft.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
19-12-2019 22:57
Op het gevaar af gelynched te worden :proud: Ik werk in een soort van callcenter, en als iemand aangeeft geen interesse te hebben is dat prima en zeuren we niet door. Maar je blijft wel op de lijst staan, en kan het dus zijn dat we je na een paar weken/maanden opnieuw bellen.
Als je letterlijk zegt uit het bestand te willen, dan zijn we wettelijk verplicht dat ook te doen. Niet voor eeuwig, maar we mogen dan een paar jaar je niet bellen.
Misschien een tip? ;-)
Ik weet natuurlijk niet of alle bedrijven zo werken...
Bedankt voor de tip!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
20-12-2019 05:25
Hoezo een paar jaar niet bellen? Als iemand aangeeft uit het bestand te willen, dan ben je verplicht diegene te verwijderen. Dan heb je geen nummer meer en kan je dus niet over drie jaar weer bellen. Uit het bestand halen is niet achter mijn naam zetten 'weer bellen op 20-12-2022'. Jouw bedrijf overtreedt hiermee diverse wetten, oa de AVG!
Nee, er wordt geen enkele wet overtreden. Wij bellen enkel met bedrijven, dat ligt net wat anders. Had ik er inderdaad bij moeten zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven