Londen met kind, tips?

20-12-2019 12:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind april wil ik met mijn zoon van dan 12 een paar dagen naar Londen. Wie is er al eens met kinderen in Londen geweest en wil zijn tops en flops delen?

Ik overweeg om met de ferry te gaan. Dit is een belevenis op zich, en voor zover ik zag ook een financieel aantrekkelijke optie. Ter plaatse lijkt een oysterkaart me heel handig.
Qua hotel zie ik door de bomen het bos niet meer... Wat is een handige wijk om te zitten?

We bezoeken natuurlijk de standaardattracties en zoon heeft zijn zinnen gezet op een ritje in de dubbeldekker :). Harry Potter studio staat ook op mijn lijstje.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Kidskompas heeft een leuke reisgids, speciaal voor kinderen.
wij doen naar Engeland vaak:
ferry heen (belevenis), tunnel terug (praktisch)
National History Museum en Science Museum. Praktisch naast elkaar (zelfde halte metro), gratis. Mijn favoriete herinneringen als kind.
Harry Potter zal je zoon top vinden . Als hij het interessant vindt : Churchill war-rooms ? De M& M 's world is ook altijd wel leuk als je er toch bent .. en Hyde park heeft wat verborgen plekjes die ze misschien leuk vinden om te zoeken
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Welke haven / welke ferry?
forsyth schreef:
20-12-2019 12:46
wij doen duinkerken-dover
Ook even langs Kings Cross om een foto te maken bij het Harry Potter karretje!
De Disney store vind ik zelf ook altijd een beleving, mits je zoon fan is van Disney/Marvel/StarWars.

De London Eye is ook heel leuk maar wel best prijzig.
Als hij er in geintereseerd is kun je ook naar Greenwich gaan, ik weet niet hoeveel hij al heeft geleerd over meridianen en tijdzones.
Pergamon schreef:
20-12-2019 12:44
National History Museum en Science Museum. Praktisch naast elkaar (zelfde halte metro), gratis. Mijn favoriete herinneringen als kind.

Onze favorieten ook toen we er woonden! Beste herinneringen aan met de kinderen :) Toen kon je ook nog met de auto op zondag gratis de stad in en gratis parkeren, weet niet hoe dat nu is want dat was 13/14 jaar geleden.
Wat snel al een hoop reacties!

Kidskompas is een goede tip! Hij is in januari jarig, mooi kadootje en voorpretverhogend!
Sciencemuseum zal aanslaan! M&M world krijg ik hem niet meer weg....
We zijn deze zomer in Normandie en Bretagne geweest, de museumbezoekjes daar sloten niet echt aan mij zijn interesse. Werd zelfs bestemd als saaie-papa-en-mama-dingen-doen :)
Kings Cross en Greenwich komen op de lijst.

Ferry vanaf Duinkerken klinkt voor mij heel ver weg, we wonen namelijk in Noord-Nederland. Maar wel het uitzoeken waard!
Iemand nog tips over in welke wijk vooral wel / niet te zoeken naar hotels?
forsyth schreef:
20-12-2019 12:46

Wij Calais - Dover en meestal de ferry maar de laatste keer de tunnel en dat was wel erg fijn hoor! Eén keer de hovercraft maar dat doen we noooooooit meer, was echt een 'kots' boot :cencored:
ongeduld2 schreef:
20-12-2019 13:01

Ferry vanaf Duinkerken klinkt voor mij heel ver weg, we wonen namelijk in Noord-Nederland. Maar wel het uitzoeken waard!
Iemand nog tips over in welke wijk vooral wel / niet te zoeken naar hotels?
hoe wil je dan gaan? welke overtocht?
alle anderen doen er veel langer over. Wij wonen niet bepaald aan de zuidkant van NL< maar dit is echt het snelst

qua wijken, vind ik bijvoorbeeld Bayswater prettig.
Kensington, Nottinghill ook prima
TO doe je dan HvH - Harwich? En neem je dan de auto mee? Want dat is best een lange tocht. Tenzij je ‘s nachts reist, maar dan zou je net zo goed het vliegtuig naar Londen City kunnen nemen.
Voor een paar dagen London lijkt het mij persoonlijk handiger om met de trein of met het vliegtuig te gaan. Veel sneller en in de stad gebruik je de auto toch niet.
Precies, ik zou ook vliegen. En dan een hotel boeken ergens in de buurt van Paddington of Victoria.
Harry Potter studio was top. Bij kingscross dat bagagekarretjekun je overslaan als je ook naar de studio gaat. Daar heb je ook zo'n muur met een karretje en hoef je niet rijendik te wachten.

London eye had ik ondanks de prijs ook niet willen missen.

Londen is zooo leuk
Ik ben met de trein gegaan, ging prima.
Natural History Museum.

Zo gaaf. En gratis. En vlak bij Harrods mocht je nog met bizar duur speelgoed willen spelen.
Je kunt ook met de bus en dan op de ferry, maar dat duurt best lang. Ik zou met een kind ook gaan vliegen. Zo veel goedkoper en sneller. Als je op Heathrow vliegt ben je relatief snel daarna op Paddington.

Paddington is een mooie echt Engelse wijk met veel hotels en restaurantjes en pubs. En vlak bij het park.

Ik zou ook een busroute pakken die langs de centrale dingen gaat (even googelen welke dat is) en dan een plekje bovenin scoren en zodra het kan, zelfs helemaal voorin boven gaan zitten. En dan maar kijken. Zo leuk!

Angel vind ik ook een leuke buurt trouwens om te zitten.
Oh en als je naar Greenwich gaat zou ik met de boot gaan, kan je ook gewoon met Oyster card in en dan vaar je onder andere onder de Towerbridge door.
Ik ga eind februari ook nog eens met zonen van 15 en 12. Ze zijn er al wel een keer of 5 geweest dus ik weet ondertussen wel wat de hits zijn :) Inderdaad Harry Potter, maar ook de HMS Belfast. Zeker de jongste komt daar graag. Hij heeft dat ondertussen al 3 keer bezocht en zou zo nog een keer teruggaan.
Houd je zoon van voetbal? Wij hebben de vorige keer een stadiontour door Chelsea gedaan en dat vond de oudste heel indrukwekkend.
Ik denk dat ik dit keer maar eens naar de London Dungeon ga. Dat vonden ze in Amsterdam leuk. Moet je wel in de voormiddag gaan, anders zit je tussen de al semi-dronken vrijgezellenparty's. En ik overweeg een speedboat op de Thames, maar da's in februari misschien nog niet zo'n goed idee....
Wij zijn ook nogal van de musea, maar ik lees dat je zoon dat niet zo leuk vindt.... (Zelfs niet zoiets als de Cutty Sark? Die is nogal interactief.... Tower en de kroonjuwelen vonden ze hier ook nog wel ok. Vooral omdat je op een lopende band voorbij die kroonjuwelen gaat )

Nog wat andere tips:
-Borrough market is een leuke streetfoodmarkt
-Hamleys is op alle leeftijden leuk
-Als je naar een musical wil: koop gewoon op de dag zelf tickets aan zo'n hokje op bv Leicester Square. Stuk goedkoper
-Ga ZEKER Indisch eten. Kans dat je een slechte treft is heel, heel erg klein, maar als je zeker wil zijn van een goede: Dishoom (en dan liefst die aan Covent Garden). Kans is groot dat je moet aanschuiven maar hij is het waard.
-Mocht je zoon echt een fijnproever zijn: Nopi (maar die heb ik de vorige keer ook gewoon met mijn man alleen gedaan op een tripje zonder kinderen). Prijs -kwaliteit is overigens wel super. Mijn kinderen zijn culinaire barbaren die ik meer plezier doe met een vreselijk Hardrock Café.

Qua hotel: als je dicht bij een metro zit, maakt het allemaal niet uit. Ten N van Hyde Park rond Paddington zitten best veel goedkopere hotels. Wij hebben daar eens in een MStay gezeten. Die zijn prima. Kleine kamers, maar dat is zo goed als altijd. Nu in februari zitten we in een Hampton by Hilton in de buurt van Waterloo. Als je een beetje budgetvriendelijk wil, kun je ook naar Airbnb kijken, maar let wel op dat je je bagage ergens kwijt kan voor inchecken en na uitchecken.

Wij gaan overigens altijd met de trein. Superhandig! En als het om budget gaat, dan denk ik dat vliegen van bv Eindhoven nog goedkoper is dan de ferry.

Veel plezier!
AnAppleADay schreef:
20-12-2019 12:51
Ook even langs Kings Cross om een foto te maken bij het Harry Potter karretje!
De Disney store vind ik zelf ook altijd een beleving, mits je zoon fan is van Disney/Marvel/StarWars.

De London Eye is ook heel leuk maar wel best prijzig.
Als hij er in geintereseerd is kun je ook naar Greenwich gaan, ik weet niet hoeveel hij al heeft geleerd over meridianen en tijdzones.
Skygarden! Wel even reserveren van tevoren, maar het uitzicht is mooi en het is gratis.

Wat hij verder leuk vindt ligt aan zijn interesses natuurlijk, maar op Greenwich heb je ook het sterrenkundig observatorium. Zelf nooit geweest, maar het moet heel leuk zijn. Ook daar heb je een prachtig uitzicht, overigens, en als hij van schepen houdt kun je daar de Cutty Sark bezoeken.

Als hij van voetbal houdt kun je een rondleiding in een voetbalstadion doen. Bijna alle stadia bieden die aan en zelfs als niet-voetballiefhebber is het leuk.

Het Imperial War museum is ook een bezoek waard. Eventueel de HMS Belfast als daar zijn interesses liggen.

In Oost-Londen (Shoreditch) kun je rondleidingen krijgen langs straatkunst. Ook absoluut de moeite waard als hij dat soort dingen interessant vindt. Sowieso een leuke, bijzondere wijk.

Veel plezier, Londen is zoooo tof.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Zorg dat je op je oystercard de kinderkorting laat zetten door een medewerker. Je kind reist namelijk voor half geld.
Wij vliegen met easyJet voor €20,00 pp heen en ook zo iets terug en de jongste nog iets goedkoper.
Tower of London / Crown Jewels

Tussen Kerst en Oud & Nieuw kan het overal erg druk zijn.
It's a jungle out there
St. Giles hotel. Ik zit net weer op Heathrow op weg naar huis. Was ik niet vier dagen doodziek geweest had ik het nog vast leuk gevonden ook. Het hotel is super gelegen en voordelig.
Wat een goede tips komen voorbij! Volgens mij moeten we maar wat langer gaan als we alles willen doen ;)

Hotel vlakbij metro is inderdaad handig, de verschillende wijken heb ik genoteerd.

Ik dacht aan de nachtferry vanaf hoek van Holland, met het idee dat je dan redelijk uitgerust aankomt en de hele dag nog voor je hebt. Mijn vorige Londen trip was met het vliegtuig. We vertrokken rond 7 uur van huis en kwamen rond 5 uur in het hotel. Qua prijs heb ik een mooie deal gevonden, €160 voor 2 personen retour!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven