Spotify Ergernissen.
zondag 22 december 2019 om 16:29
Sinds een maand heb ik gratis Spotify op mijn telefoon. Maar echt lekker werken doet het niet.
Sinds deze week speelt het maar 1 nummer per album af, geen idee waarom. Soms stopt een nummer een paar seconden om dan weer verder te gaan. Heel irritant allemaal. Ik weet niet of de premium versie beter is, maar ik heb geen zin om bijna 10 euro per maand te betalen voor deze app.
Geef mij maar liever een cd en mijn Ipod, die doen tenminste wel wat ik wil, afspelen.
Zijn er nog meer forummers die zich ergeren aan deze overhypte dienst?
Sinds deze week speelt het maar 1 nummer per album af, geen idee waarom. Soms stopt een nummer een paar seconden om dan weer verder te gaan. Heel irritant allemaal. Ik weet niet of de premium versie beter is, maar ik heb geen zin om bijna 10 euro per maand te betalen voor deze app.
Geef mij maar liever een cd en mijn Ipod, die doen tenminste wel wat ik wil, afspelen.
Zijn er nog meer forummers die zich ergeren aan deze overhypte dienst?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 23 december 2019 om 07:28
maandag 23 december 2019 om 12:04
Ooohhh Spotify.
1 van de weinige tech dingen in het leven waar ik echt maar ECHT niet zonder kan. Het heeft de manier waarop ik naar muziek luister volledig voor mij verandert. 99% van de bands die ik nu ken zijn gevonden dankzij Spotify. Dit jaar alleen al 32000 minuten geluisterd, dat is 533 uur per jaar of 44 uur per maand, oftewel 2 cent per uur. Hij staat nu ook weer de hele ochtend op as we speak.
Ik ben denk ik jonger dan veel mensen hier. Mijn laatste CD kocht ik toen ik 10 was.
Sindsdien gekloot met MP3, downloaden, 1000 virussen en daarna Youtube. Maar Youtube kun je niet zonder filmpjes luisteren en heeft geen intelligent radio/afspeellijst systeem (als in, bij Spotify kun je radio's luisteren op basis van bepaalde artiesten en dan zoekt hij artiesten erbij waarvan hij denkt dat je dat ook wat vindt, werkt echt als een trein), dus je vindt niet zo snel nieuwe bands. Nee, echt een crime vergeleken met Spotify.
Ik heb jaren de gratis variant gehad, die werkte prima voor mij. Maar die gebruikte ik 99% op de PC voor zover ik me kan herinneren. Op de PC werkt alles zoals Premium alleen heb je die irritante reclames tussendoor en zou het geluid van mindere kwaliteit zijn. Op de telefoon/tablet mag je wel afspeellijsten maken of albums kiezen, maar je mag niet het specifieke nummer kiezen. Dus dan gaat hij in het album of de afspeellijst voor je shuffelen en kan je 6x per uur doordrukken. Kwestie van afspeellijsten maken met bepaalde nummers/artiesten wel of juist niet, maar ik luisterde 99% van de tijd via de PC versie dus ik had er sowieso weinig last van.
Sinds ik een WiFi media systeem heb, heb ik Spotify Premium want die werkt niet met de gratis versie (tenzij je een Apple hebt). Kan nu niet meer zonder Premium want het gebrek aan reclame is echt extreem fijn, en voor die ene keer dat ik onderweg wil luisteren zijn de offline lijsten ideaal.
Volgens mij heb je net een Premium trial van Spotify gebruikt, vandaar dat hij "het" eerst wel deed en "nu niet meer".
Okee tot zover mijn wall of text. Had ik al gezegd dat ik Spotify fijn vind?

Ik ben denk ik jonger dan veel mensen hier. Mijn laatste CD kocht ik toen ik 10 was.

Ik heb jaren de gratis variant gehad, die werkte prima voor mij. Maar die gebruikte ik 99% op de PC voor zover ik me kan herinneren. Op de PC werkt alles zoals Premium alleen heb je die irritante reclames tussendoor en zou het geluid van mindere kwaliteit zijn. Op de telefoon/tablet mag je wel afspeellijsten maken of albums kiezen, maar je mag niet het specifieke nummer kiezen. Dus dan gaat hij in het album of de afspeellijst voor je shuffelen en kan je 6x per uur doordrukken. Kwestie van afspeellijsten maken met bepaalde nummers/artiesten wel of juist niet, maar ik luisterde 99% van de tijd via de PC versie dus ik had er sowieso weinig last van.
Sinds ik een WiFi media systeem heb, heb ik Spotify Premium want die werkt niet met de gratis versie (tenzij je een Apple hebt). Kan nu niet meer zonder Premium want het gebrek aan reclame is echt extreem fijn, en voor die ene keer dat ik onderweg wil luisteren zijn de offline lijsten ideaal.
Volgens mij heb je net een Premium trial van Spotify gebruikt, vandaar dat hij "het" eerst wel deed en "nu niet meer".
Okee tot zover mijn wall of text. Had ik al gezegd dat ik Spotify fijn vind?

maandag 23 december 2019 om 12:32
Hier ook fanatiek gebruiker van gratis Spotify op de PC, gewoon via mijn browser. De reclames zijn irritant, maar daar is het de gratis versie voor. Nu ben ik wel een 'ouderwetse' luisteraar, ik wil gewoon een album van begin tot eind in de juiste volgorde horen. In de browser kan dat gewoon.
Sinds kort gebruik ik de app via mijn telefoon. Ik snap nu de reclames pas over waarom Premium zoveel beter zou zijn, het is echt heel irritant. Verplichte shuffle, niet een heel album horen maar vanalles van de artiest door elkaar, gevolgd voor artiesten die er zogenaamd op lijken, grrrr.
Ik ben nu aan het testen hoe persoonlijk de algoritmes zijn, door elke 'beslissing' waar ik het niet mee eens ben af te straffen. Spotify wil dat je zo lang mogelijk luistert. Dus liedjes waar ik niet om heb gevraagd: dan stop ik het nummer zo snel mogelijk en ga ik een ander album luisteren. Te weinig liedjes van de gekozen artiest: ik stop het nr en sluit de app. Ik krijg nu al wel langer de gekozen artiest te horen naar mijn idee. Maar dat kan ook toeval zijn
Sinds kort gebruik ik de app via mijn telefoon. Ik snap nu de reclames pas over waarom Premium zoveel beter zou zijn, het is echt heel irritant. Verplichte shuffle, niet een heel album horen maar vanalles van de artiest door elkaar, gevolgd voor artiesten die er zogenaamd op lijken, grrrr.
Ik ben nu aan het testen hoe persoonlijk de algoritmes zijn, door elke 'beslissing' waar ik het niet mee eens ben af te straffen. Spotify wil dat je zo lang mogelijk luistert. Dus liedjes waar ik niet om heb gevraagd: dan stop ik het nummer zo snel mogelijk en ga ik een ander album luisteren. Te weinig liedjes van de gekozen artiest: ik stop het nr en sluit de app. Ik krijg nu al wel langer de gekozen artiest te horen naar mijn idee. Maar dat kan ook toeval zijn

What doesn't kill you, will get you next time.
maandag 23 december 2019 om 12:48
Het is een heel intelligent algoritme in combinatie met long tail principle. Ik weet niet precies welk specifiek algoritme het is, maar ik weet wel dat Spotify erom geroemd is en dat Google soortgelijke algoritmes gebruikt. In het begin lijkt het slecht te werken, maar hoe langer je het gebruikt hoe beter het algoritme leert wat je wel en niet leuk vindt.Okerrood schreef: ↑23-12-2019 12:32Hier ook fanatiek gebruiker van gratis Spotify op de PC, gewoon via mijn browser. De reclames zijn irritant, maar daar is het de gratis versie voor. Nu ben ik wel een 'ouderwetse' luisteraar, ik wil gewoon een album van begin tot eind in de juiste volgorde horen. In de browser kan dat gewoon.
Ik ben nu aan het testen hoe persoonlijk de algoritmes zijn, door elke 'beslissing' waar ik het niet mee eens ben af te straffen. Spotify wil dat je zo lang mogelijk luistert. Dus liedjes waar ik niet om heb gevraagd: dan stop ik het nummer zo snel mogelijk en ga ik een ander album luisteren. Te weinig liedjes van de gekozen artiest: ik stop het nr en sluit de app. Ik krijg nu al wel langer de gekozen artiest te horen naar mijn idee. Maar dat kan ook toeval zijn![]()
Om iets technischer te zijn, het is een zelf lerend algoritme die een cluster analyse doet en aan de hand van je luister gedrag steeds specifieker wordt zodat je steeds meer in een muziek populatie van terecht komt die bij jouw clustertje past. Hij kijkt naar muziek die jij luistert, kijkt naar muziek die anderen luisteren, en doet vervolgens een aanname dat als jij nummer A luister en iemand anders nummers A en B, jij nummer B ook wel zou moeten kunnen waarderen. Hoe meer "die andere persoon" (die ik praktijk geen persoon is maar bestaat uit een cluster van personen met dezelfde smaak) op jou lijkt, hoe beter dit overeen komt en hoe beter hij je nummers aan kan raden.
Om dit goed te laten werken is het belangrijk dat er maar 1 persoon per account actief is. Iemand die ik ken laat bijvoorbeeld haar vrienden en familie haar account ook gebruiken, dus dan kan het algoritme jouw smaak niet goed definiëren (tenzij jullie toevallig allemaal dezelfde smaak hebben).
Verder heb je een hartjes icoontje, als je daarop drukt wordt het nummer in de Nummers die je leuk vindt lijst geplaatst en ik heb zo'n idee dat hij hier relatief veel waarde aan hecht, evenals het duimpje omhoog bij de artiestradio's. Doorspoelen, duimpje omlaag bij de artiestradio's of zelfs "dit nummer niet meer af spelen" zal het algoritme trainen dat je die nummers niet wil hebben (en dus waarschijnlijk ook nummers die bij die cluster horen niet).
dinsdag 24 december 2019 om 00:21

Grappig ik zou het zo kunnen hebben gezegd maar ben heel blij met onze soundnogwattes en de abbo op Spotify. Draadloos en snel muziek vanaf lap en mobiel en precies de muziek die ik zelf wil. Heel fijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 24 december 2019 om 00:43
Hier ook een familie abonnement en reuze reuze reuze tevreden. Ik was al zo verbaasd over de titel van dit topic, dacht echt “ he, ergernissen over Spotify? Hoe dan???” Maar goed, dat gast dus over de gratis versie, die heb ik n paar dagen gehad en toen was ik om. Geen seconde spijt van en dagelijks ontzettend veel plezier van deze dienst. Hier ook alle cd’s en stereo de deur uit, alleen nog maar Blue tooth en Spotify. Ik vind het ook zo leuk hoeveel albums er te vinden zijn, ook albums die ik vroeger vaak luisterde en waarvan ik de cd niet meer had, met 1 simpele zoekactie weer terug gevonden. Dus nee, herken het niet, dienst is zeker niet overhypt wat mij betreft, maar juist een die precies doet wat hij moet doen

dinsdag 24 december 2019 om 00:57
Klopt. Ik heb een blue tooth ontvanger aan mijn 25 jaar oude versterker gehangen en perfect geluid over mijn speakers.Nitflex schreef: ↑22-12-2019 23:38Ja, ieder zijn afwegingen inderdaad. Ik heb ook geen spotify.
Overigens spelen mensen spotify ook op hun stereo (heet dat eigenlijk nog zo?) af hoor. Het is niet zo dat mensen thuis naar hun telefoon zitten te luisteren.
Artiesten die spotify de rug toekeren zijn waarschijnlijk levensmoe. Er zijn meer artiesten die geen cd’s meer maken, haha!
dinsdag 24 december 2019 om 01:17
Onze versterker is antiek, maar met een snoertje op de AUX spelen we de telefoons of de tablet af.
Ik heb net de gratis versie geprobeerd. Heel leuk, en net wat andere mensen zeggen, "nieuwe" artiesten ontdekt. In mijn geval uit de jaren'40 en '50 van de vorige eeuw.
"It's oh so quiet" van Björk vond ik bijvoorbeeld heel leuk en origineel, maar dat blijkt ze noot-voor-noot gejat te hebben van Betty Hutton uit 1951.
https://m.youtube.com/watch?v=horRWtbAJ ... dex=3&t=0s
Ik heb net de gratis versie geprobeerd. Heel leuk, en net wat andere mensen zeggen, "nieuwe" artiesten ontdekt. In mijn geval uit de jaren'40 en '50 van de vorige eeuw.
"It's oh so quiet" van Björk vond ik bijvoorbeeld heel leuk en origineel, maar dat blijkt ze noot-voor-noot gejat te hebben van Betty Hutton uit 1951.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 24 december 2019 om 01:25
Ik heb gratis spotify en waar ik me aan stoor is dat er nu 2 reclames zijn die gewoon niet laden maar je kunt ze ook niet skippen.
En ik loopt er nog teveel tegenaan dat ik bepaalde nummers niet kan vinden en bepaalde albums er niet op staan. Vind het altijd zo stom dat bepaalde nummers er tig keer op staan (en ik dan denk huh heb ik die niet geliked en dan staat in m'n favo lijst 3x hetzelfde nummer) en anderen helemaal niet. En ook halve soundtracks waar dan net je favoriete nummers ontbreken.
Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik gratis luister maar ik hoor het ook van mensen met premium.
En ik loopt er nog teveel tegenaan dat ik bepaalde nummers niet kan vinden en bepaalde albums er niet op staan. Vind het altijd zo stom dat bepaalde nummers er tig keer op staan (en ik dan denk huh heb ik die niet geliked en dan staat in m'n favo lijst 3x hetzelfde nummer) en anderen helemaal niet. En ook halve soundtracks waar dan net je favoriete nummers ontbreken.
Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik gratis luister maar ik hoor het ook van mensen met premium.

dinsdag 24 december 2019 om 01:43
Grappig dat je daar nu pas achter komt want ik kan me nog vaag herinneren dat daar toen best wat heisa over was. Dat ze het gejat had. Vond zowel het origineel als de cover niet veel aan.Snoesje666 schreef: ↑24-12-2019 01:17
Maar over oude muziek gesproken: Kwam er via spotify achter dat o.a. Go West van de Pet Shop Boys een moderne versie is van The Village People. En een lied waarvan ik dacht dat het van Otis Redding (of zoiets) was bleek van Solomon Burke. En nog meer liedjes die ik leuk vind beken een cover van zijn muziek.
dinsdag 24 december 2019 om 01:57
Tussen het origineel en de cover van Björk /Betty Hutton zit geen verschil, dus het kan kloppen als je beiden niet leuk vindt.
Mijn puberzoon van 17 zit nog te na te denken of hij Betty Hutton wel of niet leuk vindt. Hij vindt haar stem zowel irritant als interessant.
Onlangs hebben we Teddy Pendergrass ontdekt. Heerlijke muziek.
Mijn puberzoon van 17 zit nog te na te denken of hij Betty Hutton wel of niet leuk vindt. Hij vindt haar stem zowel irritant als interessant.
Onlangs hebben we Teddy Pendergrass ontdekt. Heerlijke muziek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 24 december 2019 om 17:04
Bedankt voor de uitleg Ugli, leuk om te lezen. De hartjesfunctie negeer ik voor nu even, ik wil voorkomen dat Spotify me alleen die nummers gaat voeren. En mijn account deel ik niet, dus dat voorkomt vervuiling. Ik vervuil op mijn beurt wel het account van mijn vriend als ik bij hem ben, wat soms leuke situaties (wtf is dit nou weer??) en ontdekkingen oplevert.
What doesn't kill you, will get you next time.
dinsdag 24 december 2019 om 18:01
Mss moet ik het maar eens op de laptop proberen. Dat ik reclames en alleen afspelen in shuffle moet accepteren is prima. Maar geen storingen of dat ik offline ben terwijl ik thuis ben en de wifi het gewoon doet.
Ik vind wel dat als je een gratis dienst aanbied deze wel moet werken en anders alleen de betaalde dienst aanbieden.
Dit doet me denken aan datingsites, je kan je wel gratis inschrrijven maar als je er meer mee wil, da moet je betalen.
Ik vind wel dat als je een gratis dienst aanbied deze wel moet werken en anders alleen de betaalde dienst aanbieden.
Dit doet me denken aan datingsites, je kan je wel gratis inschrrijven maar als je er meer mee wil, da moet je betalen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

woensdag 25 december 2019 om 19:47
Op de laptop hoef je niet alleen in shuffle af te spelen, kun je gewoon afspelen wat je wil, alleen je krijgt wel om de 5 (?) nummers reclames, die volgens mij expres heel irritant zijn

Ik overweeg ook weleens Spotify Premium, maar ik vind 10 euro per maand alsnog best veel dus tot nu toe nog niet gedaan.