Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd

donderdag 19 december 2019 om 21:52

vrijdag 20 december 2019 om 20:35
Hier een twins van 20 maanden en van mij hoeft dat grote leeftijdsverschil met nummer 3 niet....
Lijkt mij juist alleen maar minder fijn. Maar je hebt het natuurlijk lang niet altijd voor het kiezen.
Spannend voor alle dames op het wachtbankje.
Hier volgende week vruchtbare dagen... Hopelijk kunnen we ze goed benutten.
Wat fantastisch zeg, dat er eigenlijk al heel wat dames binnen deze groep zwanger zijn!

Lijkt mij juist alleen maar minder fijn. Maar je hebt het natuurlijk lang niet altijd voor het kiezen.
Spannend voor alle dames op het wachtbankje.
Hier volgende week vruchtbare dagen... Hopelijk kunnen we ze goed benutten.
Wat fantastisch zeg, dat er eigenlijk al heel wat dames binnen deze groep zwanger zijn!
zondag 22 december 2019 om 10:12
@purrie wat fijn een goede termijn echo! Mooi hè die echo beelden.
@hier gaat alles wel goed. Bijna niet meer misselijk. Afgelopen donderdag ging het nog even mis op werk met overgeven en al. Maar over het algemeen gaat het goed.
Hier inmiddels ruim 16 weken zwanger en en ik voel de baby af en toe al bewegen.
@leeftijdsverschil. Bij ons zit er straks 2,5 jaar tussen. Ik denk dat alle leeftijdsverschillen wel voor en nadelen hebben. 2,5 jaar klinkt voor ons goed. Maar het is soms ook maar net hoe het loopt.
Ik duim op snel nog meer positieve testen.
En iedereen fijne feestdagen gewenst!
@hier gaat alles wel goed. Bijna niet meer misselijk. Afgelopen donderdag ging het nog even mis op werk met overgeven en al. Maar over het algemeen gaat het goed.
Hier inmiddels ruim 16 weken zwanger en en ik voel de baby af en toe al bewegen.
@leeftijdsverschil. Bij ons zit er straks 2,5 jaar tussen. Ik denk dat alle leeftijdsverschillen wel voor en nadelen hebben. 2,5 jaar klinkt voor ons goed. Maar het is soms ook maar net hoe het loopt.
Ik duim op snel nog meer positieve testen.
En iedereen fijne feestdagen gewenst!
zondag 22 december 2019 om 10:29
Fijn dat het goed gaat en dat je de baby voelt!
Hier vandaag zes weken en hoewel het fijn is dat er weer een weekje bij is gaat het zo langzaam! Het lijkt me heerlijk om me minder zorgen te hoeven maken en vooruit te durven kijken. Maar ik geniet ook wel van het idee dat er iets in me aan het groeien is
Ik ben heel moe, maar ik heb gelukkig vakantie en slaap lekker veel. Eergisteren was het toppunt haha, twee dutjes overdag en een nacht van 10 uur.
Hier vandaag zes weken en hoewel het fijn is dat er weer een weekje bij is gaat het zo langzaam! Het lijkt me heerlijk om me minder zorgen te hoeven maken en vooruit te durven kijken. Maar ik geniet ook wel van het idee dat er iets in me aan het groeien is

Ik ben heel moe, maar ik heb gelukkig vakantie en slaap lekker veel. Eergisteren was het toppunt haha, twee dutjes overdag en een nacht van 10 uur.

zaterdag 28 december 2019 om 15:03
Dames, hoe is jullie kerst geweest?
LasVegas, hoe is het met jou? Al een positieve test in handen of ongesteld geworden met de feestdagen?
Snoes, jij zit nog op het wachtbankje toch?
Voor mij duurt het nog een paar dagen voor ik ongesteld zou worden
LasVegas, hoe is het met jou? Al een positieve test in handen of ongesteld geworden met de feestdagen?
Snoes, jij zit nog op het wachtbankje toch?
Voor mij duurt het nog een paar dagen voor ik ongesteld zou worden

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
zaterdag 28 december 2019 om 15:21
Hier volgens app voorspelling exact 14 dagen na gemeten ovulatiepiek ongesteld geworden op 26-12. Met ineens een cyclus van 31 dagen. Naja, dat kan dus blijkbaar ook ineens alle kanten op. Hoewel ik er erg mee bezig was vtv voelde het gelukkig niet als een echt grote teleurstelling. Gewoon weer lekker een maand intensief kunnen sporten en alles kunnen blijven eten. Onze tijd komt nog wel. Wie weet moet alles na 20 jaar pil toch nog in balans komen qua hormonen, je hebt er tenslotte geen zicht op. Dat gevoel heb ik gek genoeg wel steeds: als het onze tijd is, gebeurt het pas. En blijkbaar is dit nog niet het juiste moment. Naja, ik probeer dit gevoel maar vast te houden...
Nieuwe NOD wordt 23-1, waarbij m’n app weer uit gaat van 28 dagen.

Nieuwe NOD wordt 23-1, waarbij m’n app weer uit gaat van 28 dagen.

zaterdag 28 december 2019 om 15:30
Ik zit inderdaad nog te chillen op het wachtbankje
Kerstdagen doorgekomen met een fles alcoholvrije wijn, zonder carpaccio en lekker anderhalve week vrij geweest dus lekker opgeladen.
Ik voel van aaaaalles maar dat hoeft natuurlijk niks te betekenen.
Morgen vertrekt vriendlief voor een week naar het buitenland en mijn NOD valt daar middenin. Ik doe morgen een vroege test voor het geval dat en anders komt ie er volgende week zaterdag achter als ik 'm weer ophaal van het vliegveld.
Iedereen fijne dagen gehad? En wie zitten er nog bij me op het bankje?

Kerstdagen doorgekomen met een fles alcoholvrije wijn, zonder carpaccio en lekker anderhalve week vrij geweest dus lekker opgeladen.
Ik voel van aaaaalles maar dat hoeft natuurlijk niks te betekenen.

Morgen vertrekt vriendlief voor een week naar het buitenland en mijn NOD valt daar middenin. Ik doe morgen een vroege test voor het geval dat en anders komt ie er volgende week zaterdag achter als ik 'm weer ophaal van het vliegveld.

Iedereen fijne dagen gehad? En wie zitten er nog bij me op het bankje?
zaterdag 28 december 2019 om 18:43

zondag 29 december 2019 om 11:22
zondag 29 december 2019 om 16:08
hoi dames! hier ook een leuke kerst gehad.
@wishful: het kan inderdaad alle kanten op, maar het klinkt mooi dat je er vertrouwen in hebt dat jullie tijd nog wel komt.
@snoezelientje: hopelijk was het gewoon te vroeg en kun je je man volgende week mooi verrassen met een positieve test!
@hier: ook op het wachtbankje. In het weekend voor kerst mooie positieve ovulatietesten, en 'braaf' om de dag gevreeën
. Ik denk dat ik er dit keer wat meer mee bezig ben, denk soms ook wel gevoelige borsten te hebben, maar ja, nog een week tot NOD... Verder genoeg afleiding want we zijn aan het klussen in ons nieuwe huis. Al denk ik dan wel vaak welke kamer voor zoon wordt, en welke voor de baby
.
@Loes: hoe gaat het bij jullie?
@wishful: het kan inderdaad alle kanten op, maar het klinkt mooi dat je er vertrouwen in hebt dat jullie tijd nog wel komt.
@snoezelientje: hopelijk was het gewoon te vroeg en kun je je man volgende week mooi verrassen met een positieve test!
@hier: ook op het wachtbankje. In het weekend voor kerst mooie positieve ovulatietesten, en 'braaf' om de dag gevreeën

@Loes: hoe gaat het bij jullie?
happiness = reality - expectations
zondag 5 januari 2020 om 18:28
Ten eerste allemaal een gelukkig nieuwjaar. Hopelijk een vruchtbaar jaar met gezonde baby's.
@melancolie wat fijn een goede echo! Hoe voel je je nu?
En verder al iemand met een positieve test? Of helaas niet?
Hier alles redelijk. Vorige week harde buiken gehad met regelmaat. Verloskundige maakte zich niet direct zorgen maar wel een duidelijk teken om rustig aan te doen! (Dit ook i.v.m. zwangerschapsduur.) Dus vanaf heden ga ik 3/4 halve dagen werken op het werk. En proberen elke middag even op de bank. Afgelopen week gelukt en het is inmiddels een stuk rustiger in mijn buik. Wel even schakelen om met bijna 19 weken zwangerschap al een stap terug te moeten doen.
@melancolie wat fijn een goede echo! Hoe voel je je nu?
En verder al iemand met een positieve test? Of helaas niet?
Hier alles redelijk. Vorige week harde buiken gehad met regelmaat. Verloskundige maakte zich niet direct zorgen maar wel een duidelijk teken om rustig aan te doen! (Dit ook i.v.m. zwangerschapsduur.) Dus vanaf heden ga ik 3/4 halve dagen werken op het werk. En proberen elke middag even op de bank. Afgelopen week gelukt en het is inmiddels een stuk rustiger in mijn buik. Wel even schakelen om met bijna 19 weken zwangerschap al een stap terug te moeten doen.

zondag 5 januari 2020 om 18:40
Melancolie wat fijn dat de eerste echo goed was! Fijne bevestiging en heel bijzonder; geniet ervan.
Kaartje vervelend dat je al last hebt van harde buiken. Goed dat je wat rustiger aan gaat doen, jij en je kleintje zijn het belangrijkste.
Hier alles rustig! Waarschijnlijk gisteren m’n ovulatie gehad en daar gretig gebruik van gemaakt haha. Dus weer even een paar weekjes afwachten.
Kaartje vervelend dat je al last hebt van harde buiken. Goed dat je wat rustiger aan gaat doen, jij en je kleintje zijn het belangrijkste.
Hier alles rustig! Waarschijnlijk gisteren m’n ovulatie gehad en daar gretig gebruik van gemaakt haha. Dus weer even een paar weekjes afwachten.
zondag 5 januari 2020 om 18:52
Ja gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik voel me oké kaartje, misselijk bij vlagen, weinig eetlust (ook in maar heel weinig dingen trek haha) en moe, maar er is mee te leven! Vandaag 8 weken, het gaat nu gelukkig sneller dan helemaal in het begin. Helaas morgen weer beginnen met werken na twee weken vakantie, dat gaat wel weer even wennen worden.
Vervelend dat je die harde buiken had, snap dat je je er niet echt op had ingesteld om nu al rustiger aan te doen, maar alles voor de baby!
Ik duim voor je Lola!
Ik voel me oké kaartje, misselijk bij vlagen, weinig eetlust (ook in maar heel weinig dingen trek haha) en moe, maar er is mee te leven! Vandaag 8 weken, het gaat nu gelukkig sneller dan helemaal in het begin. Helaas morgen weer beginnen met werken na twee weken vakantie, dat gaat wel weer even wennen worden.
Vervelend dat je die harde buiken had, snap dat je je er niet echt op had ingesteld om nu al rustiger aan te doen, maar alles voor de baby!
Ik duim voor je Lola!