Romantische strasse

12-01-2020 17:49 20 berichten
Wij willen +/- de eerste week van mei de romantische strasse route in Duitsland gaan 'doen' met eigen auto.
Welke route hebben jullie gedaan, noord-zuid of andersom?
En welke dorpen/steden hebben jullie bezocht?
We willen denk ik wel graag elke nacht ergens anders slapen of is dan een beetje overdreven? Mss beter 2 nachten en dan de omgeving bekijken?

Wij hebben een hond bij ons, meer mensen ervaring met hotels waar de hond welkom is?

Nou, graag hoor ik jullie ervaringen!
anoniem_63c7bd46b6f35 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:04
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, doen! Wij hebben hem van noord naar zuid gereden, toen langs het Bodenmeer in westelijke richting en door het zwarte woud weer omhoog.

https://www.tripadvisor.de/Hotels-g4586 ... otels.html
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
schorpioentje28 schreef:
12-01-2020 18:41
Leuk, doen! Wij hebben hem van noord naar zuid gereden, toen langs het Bodenmeer in westelijke richting en door het zwarte woud weer omhoog.

https://www.tripadvisor.de/Hotels-g4586 ... otels.html
Bedankt!
Weet je nog bij welke plaatsen je geslapen hebt? En kan je in de dorpen/steden wel een beetje makkelijk in het centrum parkeren, onze hond kan niet echt superver wandelen meer.
BosscheBol1984 schreef:
12-01-2020 18:48
Bedankt!
Weet je nog bij welke plaatsen je geslapen hebt? En kan je in de dorpen/steden wel een beetje makkelijk in het centrum parkeren, onze hond kan niet echt superver wandelen meer.
Parkeren gaat over het algemeen goed. Zorg dat je in elk geval een parkeerschijf en muntjes bij je hebt, niet alle parkeerautomaten in Duitsland zijn even modern 🤣. Wees ook zo wijs om in Rothenburg buiten de stadsmuur te parkeren. 😉
Ik zal onze route nog eens nazoeken, kom erop terug!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Wij hebben een stuk gedaan vanuit het zuiden omdat we daar vandaan kwamen:)

Het dal bij Neu schwanstein vonden we erg mooi daar had ik me wel meerdere dagen kunnen vermaken. Verder vond ik Rottenburg enorm leuk😍.

Je hebt meerdere websites met zoets als de tien hoogtepunten.... kies wat je aanspreekt.
schorpioentje28 schreef:
12-01-2020 19:54

Ik zal onze route nog eens nazoeken, kom erop terug!
Hoi Schorpioentje, had je misschien nog gekeken?
Ook de route terug via het bodenmeer/zwarte woud ben ik benieuwd naar!
Bildungshaus St. Bernhard. Weet niet of je je hond mag meenemen, maar de naam doet vermoeden van wel.
Het is echt een geweldige locatie en service idem dito. Er hangt een moderne sfeer en er is een zwembad.
Is al een topic over geweest laatst

reizen/romantische-strasse-5-dagen-in-a ... ges/444851
Vorig jaar ja.
Oh zie daar wel goede tips van hanke321!
Niq schreef:
15-01-2020 18:38
Het is echt een geweldige locatie en service idem dito. Er hangt een moderne sfeer en er is een zwembad.
Bedankt, wanneer was jij er? En heb je de hele route gedaan?
hanke321 schreef:
15-01-2020 18:47
Is al een topic over geweest laatst

reizen/romantische-strasse-5-dagen-in-a ... ges/444851
Thanks, daar staan idd een hoop tips!
Ik heb inmiddels ook een boekje uit Duitsland besteld over de route, ben benieuwd.
Nee niet de hele route, zo romantisch ben ik nou ook weer niet. We zijn daarna doorgereden naar Italië.
Niq schreef:
15-01-2020 18:37
Bildungshaus St. Bernhard. Weet niet of je je hond mag meenemen, maar de naam doet vermoeden van wel.
Ligt dit wel aan de route??
Ligt Rastatt op de route?
Zo ja, ga dan hier een keer eten http://www.bellaitalia-rastatt.com/ :kwijl:
Niq schreef:
15-01-2020 19:15
Ligt Rastatt op de route?
Neen! Nou, daar heb ik dus verder niets aan helaas Niq.
Oh jammer. Ik zou er zo weer heen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven