Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
zondag 5 januari 2020 om 19:35
maandag 6 januari 2020 om 07:10
@Allen: beste wensen nog!
@Melancolie: gefeliciteerd met een kloppend hartje!
@Kaart: oh wat vervelend, die harde buiken. Idd lekker rustig aan
@Lola: spannend!
@Hier: deze week de eerste spuit erin
heb er zin in. Not.
Maar goed. Ik denk altijd maar: er zijn ook kinderen die in oorlog en hongersnood moeten opgroeien, vrouwen die verkracht en vermoord en seksueel en emotioneel onderdrukt worden of mishandeld, homoseksuele mannen en vrouwen die voor eeuwig in de kast moeten blijven vanwege hun samenleving/religie, mensen die veel te jong sterven of verlamd raken, nouja en ga zo maar door. Dus mag nie klagen
@Melancolie: gefeliciteerd met een kloppend hartje!
@Kaart: oh wat vervelend, die harde buiken. Idd lekker rustig aan

@Lola: spannend!
@Hier: deze week de eerste spuit erin

Maar goed. Ik denk altijd maar: er zijn ook kinderen die in oorlog en hongersnood moeten opgroeien, vrouwen die verkracht en vermoord en seksueel en emotioneel onderdrukt worden of mishandeld, homoseksuele mannen en vrouwen die voor eeuwig in de kast moeten blijven vanwege hun samenleving/religie, mensen die veel te jong sterven of verlamd raken, nouja en ga zo maar door. Dus mag nie klagen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 6 januari 2020 om 09:45
gelukkig nieuwjaar iedereen!
hier begon het jammer genoeg met een menstruatie, donderdag al (had 'm pas zaterdag verwacht). Was er echt verdrietig om, man ook. 'Hadden we maar niet gewacht op de verhuizing' etc. Maar goed, dit was pas ronde 4, dus hop verder dit jaar
. En @Lux, dat relativeert wel ja, mag ook zeker nie klagen
. Succes met de behandeling!
@kaart succes met rustig aan doen! Hopelijk helpt 't.
hier begon het jammer genoeg met een menstruatie, donderdag al (had 'm pas zaterdag verwacht). Was er echt verdrietig om, man ook. 'Hadden we maar niet gewacht op de verhuizing' etc. Maar goed, dit was pas ronde 4, dus hop verder dit jaar

@kaart succes met rustig aan doen! Hopelijk helpt 't.
happiness = reality - expectations

maandag 6 januari 2020 om 18:02
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Succes Lux!
Melancolie, yes een kloppend hartje!
Lekker rustig aan doen kaartje, voor zover dat lukt
Ik ben uiteindelijk zondag 4 dagen te laat ongesteld geworden. Op oudjaarsavond had ik een heel heel heel licht streepje en een sportBH aan omdat ik echt even geen gewone aankon van de tietpijn, maar uiteindelijk werd het toch niks..
Op naar ronde 4 dus, net als jij Whoops! ... Baalde best wel eventjes maar vind het ook wel fijn dat ik nu in ieder geval het eerste half jaar van het nieuwe jaar kan volproppen met leuke dingen en tijdens mijn 2 wintersportvakanties in ieder geval gewoon de sneeuw in kan
Nu wachten tot mijn eisprong... die is dus volgens Flo precies tijdens wintersport en vriendlief is niet mee... Hopelijk is ie een paar dagen eerder of later dan de app (zou niet de eerste keer zijn dat ie er 2 dagen naast zit...) En is er nog een kansje deze ronde. Ik begin toch ook wel een beetje ongeduldig te worden

Succes Lux!
Melancolie, yes een kloppend hartje!

Lekker rustig aan doen kaartje, voor zover dat lukt

Ik ben uiteindelijk zondag 4 dagen te laat ongesteld geworden. Op oudjaarsavond had ik een heel heel heel licht streepje en een sportBH aan omdat ik echt even geen gewone aankon van de tietpijn, maar uiteindelijk werd het toch niks..

Op naar ronde 4 dus, net als jij Whoops! ... Baalde best wel eventjes maar vind het ook wel fijn dat ik nu in ieder geval het eerste half jaar van het nieuwe jaar kan volproppen met leuke dingen en tijdens mijn 2 wintersportvakanties in ieder geval gewoon de sneeuw in kan

Nu wachten tot mijn eisprong... die is dus volgens Flo precies tijdens wintersport en vriendlief is niet mee... Hopelijk is ie een paar dagen eerder of later dan de app (zou niet de eerste keer zijn dat ie er 2 dagen naast zit...) En is er nog een kansje deze ronde. Ik begin toch ook wel een beetje ongeduldig te worden

woensdag 8 januari 2020 om 22:31
Nou ‘t circus is weer begonnen hoor jongens, so far so good. Ben benieuwd. Vannacht gedroomd dat ik zwanger was van een drieling. Ehhh laat maar dan
lijkt me echt niks.
Balen dat je ongesteld geworden bent Snoes! Maar wel lekker skiën dus
En jij ook Whoops! Hopelijk voor jullie beiden snel een positieve test

Balen dat je ongesteld geworden bent Snoes! Maar wel lekker skiën dus

En jij ook Whoops! Hopelijk voor jullie beiden snel een positieve test

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 9 januari 2020 om 10:06
Je kunt wel lekker relativeren lux
succes met alles en hoop dat het snel raak is, en dan minder dan drie inderdaad!
Mn schoonzusje heeft net een tweeling gekregen en ook dat lijkt me al behoorlijk pittig. Ze had een enorm heftige bevalling en heeft echt geen moment rust nu. Ik was stiekem best opgelucht toen ik hoorde dat er maar eentje in mn buik zit
Hier gaat alles prima! Weer begonnen met werken, dat gaat redelijk, al ben ik nog steeds wel behoorlijk moe. En de komende twee weken heb ik tentamens dus het wordt wel even bikkelen. Gelukkig is de misselijkheid op zich iets minder. 8.5 week nu, het gaat nu toch ook weer best snel!

Mn schoonzusje heeft net een tweeling gekregen en ook dat lijkt me al behoorlijk pittig. Ze had een enorm heftige bevalling en heeft echt geen moment rust nu. Ik was stiekem best opgelucht toen ik hoorde dat er maar eentje in mn buik zit

Hier gaat alles prima! Weer begonnen met werken, dat gaat redelijk, al ben ik nog steeds wel behoorlijk moe. En de komende twee weken heb ik tentamens dus het wordt wel even bikkelen. Gelukkig is de misselijkheid op zich iets minder. 8.5 week nu, het gaat nu toch ook weer best snel!
donderdag 9 januari 2020 om 10:27
@snoezelien: dan gaan we samen de volgende ronde in
. Wordt voor ons trouwens ronde 5. Ik hoop voor jullie dat de ovulatie idd niet tijdens wintersport is!
@meerling: oef, een 3ling
. Hopelijk valt die droom onder 'de meeste dromen zijn gedrog', haha! Tweeling lijkt me ook erg pittig zeg, die gedachte zit de laatste tijd wel vaker in mijn hoofd. Lijkt alsof ik er de laatste tijd meer over hoor, en als je ouder wordt (ik nader de 34) dan is die kans ook groter dacht ik? Maar goed de kans op een eenling is gelukkig nog altijd groter
.
@melancolie: succes met de tentamens! Wanneer hoop je je opleiding af te ronden?

@meerling: oef, een 3ling

@melancolie: succes met de tentamens! Wanneer hoop je je opleiding af te ronden?
donderdag 9 januari 2020 om 10:52
Thanks! Er staat vier jaar voor de opleiding en ik zit nu in mijn tweede jaar. Ik had best wel wat vrijstellingen, maar ben natuurlijk in het najaar even uit de running, dus uiteindelijk hoop ik er inderdaad precies vier jaar over te doen
Ik rond hopelijk dit jaar al wel veel 3e en 4ejaarsvakken af, dus dan heb ik het wel wat rustiger de laatste anderhalf jaar. En gelukkig gewoon al een betaalde baan, dus de druk is niet enorm hoog.

maandag 13 januari 2020 om 15:09
Hoe is het met iedereen? Hier druk bezig met klussen / verhuizing, en als het goed is komende week weer ovulatie. En dan alweer op het wachtbankje....
@Melancolie: fijn dat er geen hoge druk is bij de opleiding. Tentamens gehad inmiddels?
@Snoezelien: wanneer ga je op wintersport? Veel plezier!
@Melancolie: fijn dat er geen hoge druk is bij de opleiding. Tentamens gehad inmiddels?
@Snoezelien: wanneer ga je op wintersport? Veel plezier!

maandag 13 januari 2020 om 16:32
Dag dames!
Hoe is het met jullie?
Ik ben vandaag twee dagen over tijd... Maar ik dacht, een keer een wat langere cyclus... Kan natuurlijk.
Vanmorgen toch wat last van gevoelige borsten.... Manlief opgebeld, testen in huis gehaald en vanmiddag samen getest....
En tot onze grote verbazing zijn we in verwachting van ons derde wonder....

Totaal niet zien aankomen nog... Maar onbeschrijfbaar blij.
Hoe is het met jullie?
Ik ben vandaag twee dagen over tijd... Maar ik dacht, een keer een wat langere cyclus... Kan natuurlijk.
Vanmorgen toch wat last van gevoelige borsten.... Manlief opgebeld, testen in huis gehaald en vanmiddag samen getest....

maandag 13 januari 2020 om 16:32
Hier alles goed hoor! Weer wennen aan het werken na de kerstvakantie. Mijn werkrooster is gewijzigd zodat ik een vrije dag met vriendlief samen heb, maar dat betekent vooral dat de andere dagen dus langer geworden zijn en dat de wekker elke dag om 6uur gaat. Even wennen
Volgende week woensdag op wintersport. Ovulatie ergens tussen zaterdag en volgende week vrijdag (laatste cyclus was lang dus mijn app gokt nu gemiddeld op 32 dagen, maar het zou ook gewoon weer 28 dagen kunnen zijn. Of 36
Hoe zijn je tentamens gegaan Melancolie?
Lux, hoe is het bij jou?
En hoe is het bij de rest?

Volgende week woensdag op wintersport. Ovulatie ergens tussen zaterdag en volgende week vrijdag (laatste cyclus was lang dus mijn app gokt nu gemiddeld op 32 dagen, maar het zou ook gewoon weer 28 dagen kunnen zijn. Of 36

Hoe zijn je tentamens gegaan Melancolie?
Lux, hoe is het bij jou?

En hoe is het bij de rest?

maandag 13 januari 2020 om 16:34
Whoooooow Bloemmetje gefeliciteerd!Bloemmetje2 schreef: ↑13-01-2020 16:32Dag dames!
Hoe is het met jullie?

Leuk ook dat je er totaal niet op rekende nog. Super fijn!
maandag 13 januari 2020 om 16:37
Hoera Bloemetje! Supergoed nieuws, gefeliciteerd!
Heb mijn tentamens nog niet gehad helaas, donderdag en volgende week donderdag! Dus pas de 24e er vanaf helaas. Maar komt vast goed! Hoewel ik echttt moeite heb met wakker blijven af en toe haha. Niet normaal hoe moe ik nog steeds kan zijn na 9,5 uur slaap
Heb mijn tentamens nog niet gehad helaas, donderdag en volgende week donderdag! Dus pas de 24e er vanaf helaas. Maar komt vast goed! Hoewel ik echttt moeite heb met wakker blijven af en toe haha. Niet normaal hoe moe ik nog steeds kan zijn na 9,5 uur slaap

maandag 13 januari 2020 om 18:16
maandag 13 januari 2020 om 19:43
@bloem gefeliciteerd! Wat leuk.
@snoezelientje leuk wintersport. Dochter is verwekt op wintersport
. Dus wie weet doet de gezonde berglucht ook wat goeds bij jullie.
@ purrie 15 weken alweer. Dat gaat snel.
@hier vandaag de 20 weken echo gehad. Alles goed met de baby. En we krijgen nog een meisje! Leuk.
@whoopsadiasies succes met verhuizen en klussen.
@melancolie sterkte met de vermoeidheid.
@snoezelientje leuk wintersport. Dochter is verwekt op wintersport
@ purrie 15 weken alweer. Dat gaat snel.
@hier vandaag de 20 weken echo gehad. Alles goed met de baby. En we krijgen nog een meisje! Leuk.
@whoopsadiasies succes met verhuizen en klussen.
@melancolie sterkte met de vermoeidheid.

maandag 13 januari 2020 om 22:03
dinsdag 14 januari 2020 om 16:18
ahhh daarom lukt het hier in NL nog niet, we moeten gewoon op vakantie! (onze 1e is ook tijdens een vakantie verwekt)

Vraagje: vrijen jullie rond de vruchtbare dagen iedere dag, of om de dag, of vaker

dinsdag 14 januari 2020 om 17:25
Wij hebben bij alle vijf de zwangerschappen om de dag gedaan. Zaad kan een paar dagen overleven, dus daarmee zit je altijd goed!Whoopsadaisies schreef: ↑14-01-2020 16:18ahhh daarom lukt het hier in NL nog niet, we moeten gewoon op vakantie! (onze 1e is ook tijdens een vakantie verwekt)![]()
Vraagje: vrijen jullie rond de vruchtbare dagen iedere dag, of om de dag, of vaker? Ik dacht gelezen te hebben dat het qua zaadkwaliteit het beste is om om de dag te vrijen, maar ja wil ook de vruchtbare dagen wel optimaal benutten. Rondje google levert verschillende berichtgevingen op...
dinsdag 14 januari 2020 om 17:32
Snoezelientje_ schreef: ↑13-01-2020 22:03Dan heb ik wel wat uit te leggen thuis. Ik ga met collega's en vriendlief blijft thuis.![]()
Leuk, nog een meisje![]()