Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Loes; snap heel goed dat dit heftig is! Heel veel sterkte.

Niesjuh; hoop ook dat het bij jou weer snel raak is!

Maneschijn; kan me ook goed indenken dat het zwanger worden steeds minder leuk wordt. Je wilt het zo graag, maar steeds wordt je weer teleurgesteld. Laat het nu maar snel raak zijn.

Bailey en Girafjes; wens jullie natuurlijk ook het allerbeste toe.

Ben aankomende donderdag ook 37 weken. Alles is klaar voor de baby. Ben reuze nieuwsgierig, maar hij/zij mag ook nog wellevend blijven zitten. Geniet nog zo van mijn buik.
@loes Heel veel sterkte! Ik hoop dat je het een plekje kan geven.

@niesjuh ik wens jou een vruchtbaar jaar met een plakker! Snap heel goed dat je onzeker bent geworden:hug:.

@knotje en @kato spannend de laatste loodjes! Geniet er nog even van.

Ik hoop zeker dat het nu ook es een keer raak is 😌. Al zou het met werk/m’n promovendustraject niet heel denderend uit komen dit jaar, maar ach, niet mijn probleem.
Dag lieve meiden!
Ik heb ook alweer een tijd niet meegeschreven maar de tijd gaat ook zo snel!

Kato en knotje, voor jullie begint het ook al op te schieten, wat spannend! Voelen jullie je verder wel nog helemaal goed? Ben benieuwd hoe lang het nog zal duren!

Niesjuh, “fijn” dat je weer ongesteld bent geworden, kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. 3x scheepsrecht, toch?

Voor alle andere dames, ik gun het jullie echt zo! Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie ook snel zwanger mogen worden! :hug:

Hier gaat het een beetje met ups en downs. Ik voel me eigenlijk prima alleen blijft mijn bekken echt een probleem. Soms heb ik “goede” dagen en soms zijn er dagen waarop ik echt heel veel pijn heb. Moet as dinsdag weer naar de vk en ga met haar even overleggen over eventueel stoppen met werken etc. Hier vandaag 25 + 3 dagen. :cheer2:
Teleurstelling kan inderdaad zo pijnlijk zijn! Maar geef de moed nog niet op. <3
Ik heb 23 januari een afspraak in een ander ziekenhuis voor het IVF (PGD) traject! Echt heel erg spannend, maar ergens kijk ik er naar uit. Mijn vriend ook. Die geeft aan: dit jaar is het jaar dat jij zwanger mag worden, gaan we er van uit. Superlief natuurlijk!
Niesjuh, fijn dat je menstruatie is begonnen. Heel logisch dat je onzeker was na de miskraam. Ik hoop dat de volgende een plakkert is.

Knotje en Kato, wat schiet dat al op bij jullie beiden. Fijn dat alles goed gaat. Kan mij voorstellen dat jullie beiden heel nieuwsgierig zijn naar het geslacht van jullie kindjes.

Dnk, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Goed dat je met de vk gaat kijken hoe je dit met werk moet doen en misschien eerder moet stoppen.

Sproetjespost, woh 23 januari een gesprek voor het ivf traject. Dat is al heel snel! Hopelijk gaat alles ook daarna erg vlot.

Mijn afspraak bij de gynaecoloog ging wat bijzonder. Toen ik daar kwam gaf de gynaecoloog aan dat de doorverwijzing niet klopte en wij met onze vraag eerst langs afdeling fertiliteit moesten. Hij gaf aan zelf ook fertiliteitarts te zijn dus wilde wel die intake doen zodat we niet eerst weer 8 weken moesten wachten op de eerste afspraak daar.

Ik moest weer bloed laten prikken omdat hij nog een ding wil uitsluiten en man moet volgende week een potje inleveren. Dit kwam trouwens wat onverwachts voor hem haha :rofl:
Gynaecoloog heeft het niet letterlijk uitgesproken maar denkt dus aan pcos, ook gezien de andere symptomen.
Midden februari hebben wij een nieuwe afspraak om de resultaten van de onderzoeken te bespreken.

Ik ben nog niet ongesteld geworden. Heb geen testen meer in huis en hoop dat ik morgen even tijd heb om nieuwe te halen.
Verwacht er trouwens niks van maar heb zaterdagavond wel een feestje. Mocht de test negatief zijn dan neem ik lekker een wijntje.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
@dnk vervelend dat je last hebt van je bekken. Hoe is het gesprek Mbt je werk gegaan?

@bailey haha ik moest lachen om het onverwachte potje. Hebben jullie inmiddels al meer duidelijkheid?

Hier niks bijzonders, nog een paar dagen op het wachtbankje maar verwacht dr niet zoveel van...
Van het weekend ben ik trouwens 30 jaar geworden, voor de tabel.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag Maneschijn.
Wanneer is je nod?

Dnk, hoe is je gesprek gegaan mbt je werk?

Nog geen duidelijkheid. Wij hebben een nieuwe afspraak midden februari. Mijn bloeduitslagen kon ik online al wel zien maar snap daar zelf niet zo veel van ;-).
Uitslagen worden dan ook besproken.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
@Bailey Dank je! Vind je het spannend om de uitslagen af te wachten?

Mijn nod is morgen of overmorgen. Heb normaal voor ik ongesteld worden last van mijn borsten. Maar deze maand had ik tot gister totaal geen klachten. Mijn temp blijft ook nog hoog, wat op zich een goed teken is want normaal is die al aan het dalen. Toch heb ik er een hard hoofd in, maar dat is vast zelfbescherming ivm alle teleurstellingen. Mocht ik niet ongesteld zijn dan wil ik vrijdag denk ik gaan testen.
Spannend maneschijn en Bailey!

Gesprek ging prima hoor. Heb mijn leidinggevende telefonisch gesproken, ze is altijd mega druk.
Er is nu op advies van de vk besloten dat ik in elk geval tot eind van de maand niet meer aan het werk ga. Dit om te kijken of voldoende rust gaat helpen. Overigens heb ik zelf al wel besloten om daarna niet meer terug aan het werk te gaan want het is lichamelijk gewoon niet te doen. Hoop dus dat ik misschien nog even wat op kantoor zou kunnen doen ofzo.

Hoe is het met de rest?
@DNK fijn om te horen dat je jouw leidinggevende telefonisch hebt kunnen spreken. Lastig als je niet zoveel meer kunt doen, omdat je last hebt van je bekken. Maar je gezondheid en die van je kindje gaat natuurlijk wel voor. Dus goed om het te hebben besproken.

@Maneschijn Nog van harte! :) Enne... spannend hoor! Ik kan me voorstellen dat je uit bescherming niet toegeeft aan de gevoelens. Het is ook wat hoor. Ik probeer het ook allemaal een beetje los te laten. Heb de maand januari ook niet eens bijgehouden in mijn boekje. Ik denk ook dat ik dat juist expres doe, omdat ik anders weer ook me daarin kan verliezen. Ik ga mijn boekje er pas weer bijhouden als het traject begint, denk ik.

@Bailey Ook voor jou dus een spannende periode. Dat van het potje was voor mijn vriend inderdaad ook wat onverwachts. We hadden geen tas mee ofzo, dus hij heeft het maar in zijn al te weinig ruime jaszak gepropt. Hahaha! Hoop voor jou trouwens dat het geen pcos betreft. Daar ga ik in ieder geval voor duimen. Het aflezen van zulke uitslagen is inderdaad geen doen! Man...

Hier gaat het goed, persoonlijk zit ik even gewoon niet zo lekker in mijn vel, maar daar ga ik nog wel wat aan doen. Voor de rest gaat het lekker. Zijn goed verhuisd. Vanavond komt er een buffetkast (is mijn vriend nu aan het ophalen met mijn schoonvader, ik heb geen puf om mee te rijden, gelukkig wil mijn schoonvader wel mee). Dus ik haal de kastjes hier even leeg.

Verder heb ik denk ik even inspiratie nodig van jullie. Come on! :)
Vriend is volgende week jarig, geeft aan niet zo heel erg veel te weten wat hij zou willen qua cadeautjes. Voor hem heb ik al twee kadootjes gekocht, maar ik zit nog lang niet bij het betreffende bedrag in de buurt wat we voor elkaar hebben afgesproken, haha. Ik heb een koffie-cupjes-houder gekocht (in vorm van een cactus. Meneer heeft iets met cactussen en planten... Haha!) en ik heb een fles whisky snippers gekocht zodat hij zelf zijn eigen whisky mag gaan maken. Rijpingsproces van enkele maanden. Daar is ie wel even zoet mee, haha. Maarr... dan houdt het op. Hij geeft echt niet aan wat hij wil en anders is het nog een pakketje Grutte Pier-bier met een mooie Grutte Pier bierglas. Zo lijkt net dat ik hem dronken wil gaan voeren. Met al die bier, whisky en koffie.

Sport-dingen hoeft hij niet, heeft ie er zat van. Spullen voor zijn werk is niet nodig (hij is gymdocent), al ga ik denk ik nog wel kijken voor zo'n Meester-trui. Vrije budget is nog zo'n 50 euro. Help? Hahaha. Inspiratie gezocht!
@sproetje als je vriend gymdocent is, is het dan leuk hem een activiteit cadeau te geven? Zoals indoor skydiving, rittenkaart voor zo'n indoor jumpingpark of een tegoedbon voor een sportmassage bij een goede massagesalon in de buurt?
Lief dat je meedenkt! Ik blijf ook nog even brainstormen. De MEESTER-trui is inmiddels besteld! :D

Hoe gaat het met jou, girafjes??
Leuk Sproetje! Is het nog gelukt met de cadeautjes verder?

Hier gaat het goed. Ben nu 4 weken aan 't werk bij m'n nieuwe werkgever en heb 't super naar m'n zin. Ben er erg blij mee en hoop dat dit mijn lichaam de rust geeft die het nodig heeft. Heb ook een vast contract gekregen, dus die zekerheid is ook heel erg fijn. Ik werk nu 40 uur maar ga over een halfjaar naar 34 uur. Daar ben ik ook wel blij mee.
Heb deze maand geen testjes gedaan maar was vandaag, op de 21e cyclusdag, toch wel weer benieuwd of ik m'n piek had zoals elke maand op de 21e cyclusdag. En verdomd, weer 'n super dikke piekstreep.
Heb 'm verder niet ingevoerd in m'n cyclusapp, want ik wil echt proberen iets minder bezig te zijn met het zwanger worden. Weet de datum van m'n NOD dus niet uit m'n hoofd. Ook wel ns fijn.

Fijn weekend lieve meiden 🥰
@Girafjes, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Hopelijk heeft dat een positieve uitwerking.

Hier over tijd, negatieve testen en geen enkele symptoom. Cyclus gaat dus wss weer wat anders doen..zucht
Had je wel een positieve ovulatietest deze maand Maneschijn?
Vervelend he, dat het lichaam soms zo onvoorspelbaar is😢
Hopelijk over 'n paar dagen goed nieuws of duidelijkheid voor je 💕
@girafjes, Ja bevestigd met temp en ovulatietesten. Maar helaas brak het zondag door,.. en goed ook! Dus we gaan door naar ronde 13🍀. Héél vervelend, dat lichaam. Krijg je toch weer hoop!
Hoi schatjes! :)

Girafjes; wat fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe werkgever. Hier ben ik afgelopen vrijdag helaas juist gestopt met mijn werk bij mijn werkgever. Inhoudelijk was het werk echt leuk. We zijn alleen samen (mijn manager en ik) tot conclusie gekomen dat de werkzaamheden die ik heb uit mogen voeren niet helemaal bij mij passen. Hierbij gaat het om de complexiteit van het werk (chatten met klanten van Aegon over hypotheken, levensverzekeringen én bankproducten) waarbij het tempo soms ook te hoog is. Hierdoor ervaar ik een hoog werkdruk-gevoel. Ik kan veel hebben, maar niet alles. Ook was het zo dat er sprake was van een flexibel rooster, een week van te voren krijg je te horen hoe jouw rooster eruit komt te zien. >>> Kan ik ook niet hebben, ben ik achter gekomen.

Er wordt nu gekeken of ik misschien kan doorstarten op een andere afdeling, waar mijn tempo wat lager ligt. Manager was trouwens wel echt heel trots op mijn medewerkershouding en wilde daarom wel echt kijken of het nog zou lukken op een andere afdeling.

Het geeft mij rust, want ik ben de afgelopen weken niet mezelf geweest, helaas. En nu, met deze beslissing, viel er direct een hele last van mijn schouders onbewust. Ik zit weer 'prima' in mijn vel. Heel gek! Maar ook wel heel blij. Ik focus me nu lekker op mijn eigen bedrijf om daar ook weer een doorstart te kunnen maken want come on. Mijn missie moet verspreid worden! ;)

Verder: donderdag dus naar het ziekenhuis. Ik ben echt heel erg benieuwd en weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Mijn menstruatie van januari heb ik niet bijgehouden. Even losgelaten. :)
Girafjes, wat fijn dat je nieuwe werk goed bevalt. En fijn ook dat je een vast contract hebt gekregen.
Goed dat je de ovu niet hebt ingevoerd. Hopelijk hartstikke raak voor jou deze ronde.

Maneschijn, herkenbaar die valse hoop als de menstruatie op zich laat wachten. Ronde 13 is gewoon jouw ronde!

Sproetjespost, wat een goede stap dat je bent gestopt bij je werk. Het is zo belangrijk dat je werkzaamheden bij je passen. Fijn ook dat je meteen merkt dat je weer prima in je vel zit.
Spannend hoor een doorstart met je eigen bedrijf. Succes!
Hopelijk donderdag een prettig en positief gesprek. En dat jullie precies weten hoe verder.

Zelf op dit moment nog niet zo veel te melden. Menstruatie is nog niet gestart dus een nieuw lengte record :-(. Merk wel dat ik het steeds frustrerender vind om geen signaal van ovulatie of aankomende menstruatie te herkennen. Een beetje weten waaraan ik toe ben zal wel heel fijn zijn.
Vervelend Bailey.. Lastig zeg die steeds langer wordende cyclussen.. Heb je al met de dokter besproken wat je er evt aan kunt doen of moeten jullie het nog even aankijken/proberen?

Sproetje, goed dat je hebt aangegeven dat je het niet fijn vond op je afdeling. Hoop dat deze nieuwe functie je de uitdaging biedt die je nodig hebt, maar niet teveel stress ervaart. Succes donderdag! Ga je naar de fertiliteitspoli om de IVF al door te spreken of nog voor iets anders?
En leuk zeg een eigen bedrijfje doorstarten!

Maneschijn, balen zeg. Wel fijn dat je je ovulatieperiode gevonden hebt en "fijn" dat je nu duidelijkheid hebt door je menstruatie en niet nog in onzekerheid is. Wel heel balen natuurlijk... Hopelijk word 2020 je jaar 💕
@Mel en hoe gaat het met jou? Ben je inmiddels bevallen?

@Kato en Knotje, voor jullie begint het echt op te schieten 😍
Hier nog steeds alles rustig. Het komt nu ook echt dichtbij. Volgende week donderdag ben ik uitgerekend. Maar denk dat het nog wel wat langer blijft zitten.
@girafjes, nee nog niet besproken met de arts of/wat er aan de lange cyclussen gedaan kan worden. In februari hebben wij weer een afspraak. Krijgen dan ook de uitslagen van de onderzoeken te horen. Wat wij zo kunnen lezen is er niks bijzonders bij man gevonden gelukkig.

@kato, spannend hoor. Zijn jullie er helemaal klaar voor?
Ja, helemaal klaar voor! Je komt nu op het punt dat je alles wel klaar hebt. Je probeert er niet op te wachten, maar je doet het stiekem toch.
Oudste kwam 10 dagen later dus ga daar nu wel vanuit, maar goed ergens weet je ook dat deze baby wel eerder kan komen. Zit niets anders op de afwachten.
Ben nu zelf wel iets verkouden en heb keelpijn. Slechte timing als je het mij vraagt.

Bailey, wat fijn dat het erop lijkt dat er bij man niets bijzonders is gevonden. Spannend hoe jullie afspraak in februari gaat verlopen.

Fijn Girafjes dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe werkgever. Werkplezier is zo belangrijk. En sproetjespost...klinkt als een goede beslissing. Succes met de doorstart van jou bedrijf!
Deze week doe ik het sowieso nog rustig aan als het gaat om werk en dergelijke. Wel houd ik me bezig met mijn eigen bedrijf. Iemand gaf nog bij mij aan: waarom ga je niet kijken of je als zzp'er ingehuurd kan worden om klussen voor een bedrijf te doen? Dan heb je zelf de touwtjes in de handen voor een deel. Dat is ook nog een optie, maar dan moet ik nog een ander dienst aanbieden dan wat ik wil aanbieden.

Gisteren gaf mijn vriend aan dat het wellicht voor mij verstandig is te kijken naar een baan voor 18 uur per week (zes uur per dag, drie dagen vast). Dan houd ik twee dagen over om te werken voor mijn eigen bedrijf. Ik denk dat ik daarvoor wil gaan. :) Sowieso wil ik niet meer dan 24-28 uur werken voor een bedrijf, ik merk dat het mij snel parten speelt en daar moet ik voor waken. Natuurlijk is het zo dat het afhankelijk is van het soort werk. Maar dan nog...
Morgen inderdaad naar het ziekenhuis! Ik weet niet hoe het precies gaat, want dat stond er niet bij. Maar ik verwacht dat het een gesprek wordt met wellicht een onderzoek. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven