Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Zanahoria schreef:
22-01-2020 11:15
Hoi Dolly! Geniet van je vrije tijd, en dan extra vrij zo zonder roommates :D

Ik heb tickets gezien amsterdam-kuala lumpur, met jouw maatschappij. De overstap in dubai is echter slechts 1 uur. Halen we dat wel??
Ik heb geen idee. Als een passagier dat vraagt aan boord zeg ik altijd dat ze het wel redden. Puur om hun hartslag omlaag te halen. Op dat moment kan je er toch niet veel meer aan doen. Ik weet dat alles heel vlot verloopt in Dubai. Maar ik heb het zelf natuurlijk nooit gedaan. Dus ik durf daar niks over te zeggen.

Op vragen als "ik vlieg naar x, wat is de gate?", kan ik ook nooit antwoorden. Ik kom alleen op de luchthaven als ik naar huis vlieg. :-)
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding hiervan schiet me opeens een vraag te binnen. Is het zo dat als je bijvoorbeeld maar 1 uur overstaptijd hebt je als eerste uit het vliegtuig mag? Soms als je bijvoorbeeld helemaal achteraan zit ben je al minstens een kwartier kwijt voordat de andere passagiers hun spullen hebben verzameld en uit het vliegtuig zijn.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Zanahoria schreef:
22-01-2020 11:15
Hoi Dolly! Geniet van je vrije tijd, en dan extra vrij zo zonder roommates :D

Ik heb tickets gezien amsterdam-kuala lumpur, met jouw maatschappij. De overstap in dubai is echter slechts 1 uur. Halen we dat wel??
Als ze dat zo aanbieden, dan kan dat. Indien nee, dan komt de airline met de oplossing.

Ik ging ook een keer vertraagd weg van AMS. Op DBX stond iemand klaar om de pax snel te begeleiden naar de volgende gate naar BKK. Het was aanpoten maar met hem voorop lukte het.
Geen bijzonderheden
mevrouwiglesias schreef:
22-01-2020 12:37
Naar aanleiding hiervan schiet me opeens een vraag te binnen. Is het zo dat als je bijvoorbeeld maar 1 uur overstaptijd hebt je als eerste uit het vliegtuig mag? Soms als je bijvoorbeeld helemaal achteraan zit ben je al minstens een kwartier kwijt voordat de andere passagiers hun spullen hebben verzameld en uit het vliegtuig zijn.
Als er plaats is voorin kunnen we dat wel regelen. Heb ik al eerder gedaan voor passagiers. Maar in een vol vliegtuig lukt dat doorgaans niet. Daar kan je dus niet op rekenen.
Ik heb zometeen een turnaround. Om 00h15 ben ik weer terug in Dubai. Morgenavond vertrek ik om 23h40 weer naar de luchthaven. Na wat rekenwerk is het het verstandigste om komende nacht wakker te blijven en om 13h pas te gaan slapen.

Ik moet morgen ook nog een vers uniform gaan ophalen bij de wasserij. Die opent om 08h en sluit om 19h. Achteraf gezien had ik dat vandaag beter gedaan maar goed.. met bovenstaand plan lukt het ook. Bah... ik heb er geen zin in. Ik kan wel een kort dutje doen tussendoor als ik het niet red. Maar niet te lang.
Succes met wakker blijven!..

Mag je zo'n fitbit eigenlijk dragen als je je uniform aan hebt / aan het vliegen bent? Of gebruik je hem alleen voor op je bestemming & thuis?
Zanahoria schreef:
22-01-2020 11:20
Ik houd ook helemaal niet van gestressed, maar ik zie geen tickets met een langere overstap :( we zijn ook erg gebonden aan datums.
die moeten er toch zijn zou je denken, er gaan meerdere vluchten vanuit Amsterdam naar Dubai en ook meerdere van Dubai naar Kuala Lumpur. Heb je al gekeken op de site van -jeweetwel- zelf?
De blauwe gaat rechtstreeks en het zijn nu werelddeal weken.
Merel7 schreef:
22-01-2020 17:26
De blauwe gaat rechtstreeks en het zijn nu werelddeal weken.
Had het gezien. Dan alsnog scheelt het wel ruim 100 euro (780 klm, 670 trolleydolly). Is het overwegen waard, maar met tussenstop kost me ook maar 3 uur van mijn leven ;-)
masatu schreef:
22-01-2020 14:25
Succes met wakker blijven!..

Mag je zo'n fitbit eigenlijk dragen als je je uniform aan hebt / aan het vliegen bent? Of gebruik je hem alleen voor op je bestemming & thuis?
Nee helaas. Dus voornamelijk thuis. Misschien dat ik hem voor lange vluchten in mijn waistcoat stop. Ik had hem ook mee op de turnaround maar hij is in mijn handtas blijven zitten.

We hadden 2h vertraging. :frusty: Een technisch probleem dat ze uiteindelijk hebben kunnen oplossen. 2h minder rust vandaag. Over 20h moet ik terug naar kantoor vertrekken en ik ben over een half uur pas thuis.
Zanahoria schreef:
22-01-2020 18:12
Had het gezien. Dan alsnog scheelt het wel ruim 100 euro (780 klm, 670 trolleydolly). Is het overwegen waard, maar met tussenstop kost me ook maar 3 uur van mijn leven ;-)
Volgens mij kun je op de site van TDA vluchten aanklikken met variërende tussenstoptijden. Zo
Zanahoria schreef:
ik hou juist van tussenstops op die lange vluchten, duurt wel iets langer maar het breekt het zo fijn ;-)
Zanahoria schreef:
Ik zou altijd voor de rechtstreekse optie gaan als het prijsverschil niet belachelijk groot is. De rust die dat geeft zou me 100 euro extra wel waard zijn.
redbulletje schreef:
23-01-2020 10:48
Ik zou altijd voor de rechtstreekse optie gaan als het prijsverschil niet belachelijk groot is. De rust die dat geeft zou me 100 euro extra wel waard zijn.
grappig, ik redeneer precies andersom. Ik vlieg vaak naar Bangkok en zit liever twee x 6 uur in het toestel met een tussenstop van 2,5 uur in Dubai dan 12 uur aan 1 stuk via bijv. KLM. Ach, ieder heeft zo z`n eigen voorkeuren.
guppekop schreef:
23-01-2020 11:08
grappig, ik redeneer precies andersom. Ik vlieg vaak naar Bangkok en zit liever twee x 6 uur in het toestel met een tussenstop van 2,5 uur in Dubai dan 12 uur aan 1 stuk via bijv. KLM. Ach, ieder heeft zo z`n eigen voorkeuren.
Ik ook! En ik ben dol op de A380! En op Dubai even shoppen.

Bij de blauwen zit je zo opgepropt. En is altijd mudjevol. In de A380 zit je zo riant en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet meerdere stoelen voor mezelf had. En het entertainment en eten is beter.

Volgende week ben ik 2 uur op Dubai, ik vind het mensen kijken daar ook zo leuk.
Geen bijzonderheden
Wij hebben het de laatste paar x met een overnachting erbij gedaan als tussenstop in Dubai. Zo relaxed aankomen dan.
yasmijn schreef:
23-01-2020 11:42
Ik ook! En ik ben dol op de A380! En op Dubai even shoppen.

Bij de blauwen zit je zo opgepropt. En is altijd mudjevol. In de A380 zit je zo riant en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet meerdere stoelen voor mezelf had. En het entertainment en eten is beter.

Volgende week ben ik 2 uur op Dubai, ik vind het mensen kijken daar ook zo leuk.
Dat klinkt toch wel aantrekkelijk dan idd.
De A380 op zich is al een belevenis. Bucket list materiaal.

Ik ben inmiddels weer wakker. Ongeveer uitgeslapen. Zo bizar dat ik vanochtend nog maar mijn uniform heb uitgetrokken en dat ik nu alweer op het punt sta om mezelf er weer in te hijsen. Het voelt tevens ook als ochtend voor mij terwijl het nog maar 23h is.

Ik had nog wel een dagje rust kunnen gebruiken maar het is niet anders. Ik ben geradbraakt. De verkoudheidssymptomen die ik al een week probeer te onderdrukken waren erger toen ik wakker werd. Maar ik heb weer een lading medicijnen en vitamines binnen dus het is weer even ok.

Nou, op naar het regenachtige Mauritius.
mayou schreef:
23-01-2020 17:27
Wij hebben het de laatste paar x met een overnachting erbij gedaan als tussenstop in Dubai. Zo relaxed aankomen dan.
Hoe boek je dat? Ik heb dat gezocht maar kwam steeds zoveel duurder uit.
Het is toch KLM geworden, ik geef zelf de voorkeur aan geen tussenstop. Hop, in 1x door en dan hebben we een extra vakantiedag (ook ivm de vliegtijden) en ik vind juist het opstijgen+landen+overstappen het vermoeiendst.
Alhoewel TDA me veeeeeeel meer trok, ik wil zó graag een keer in een dubbeldekker Airbus vliegen! En KLM moet je gewoon 120 pp bijbetalen voor ruimbagage hè :sick: maar alsnog scheelde het uiteindelijk maar €80 pp met TDA, dus dan maar fijn rechtstreeks.

Hopelijk valt de regen mee en kun je alsnog genieten van mauritius Dolly! Deze dagen klinken als je meest slopende rooster tot nu toe. En dat zegt wat...
Frizz schreef:
23-01-2020 20:06
Hoe boek je dat? Ik heb dat gezocht maar kwam steeds zoveel duurder uit.
Wij konden op de site aanklikken welke aansluiting je wilde. 2 vluchten genomen met 10 uur ertussen en het Ibis ingedoken. Kostte niets meer dan een vlucht met minder tijd ertussen (behalve het Ibis dan, maar de overnachting was ook niet duur). Ook wel eens een aansluiting genomen die pas 2 dagen later ging met hotel overnachting erbij, naar weet niet of dat nog steeds kan, is al een paar jaar geleden.
redbulletje schreef:
23-01-2020 17:43
Dat klinkt toch wel aantrekkelijk dan idd.
Lekker languit met een boel dekentjes en kussentjes films kijken en slapen. Zoveel relaxter dan de opgepropte blauwen.
Geen bijzonderheden
Ik zou ook de a380 gekozen hebben.
Flashy schreef:
24-01-2020 12:06
Ik zou ook de a380 gekozen hebben.
Dat doen wij al jaren en we vinden het heerlijk! Echt een verschil met de blauwen.

Ik heb net het menu voor onze vluchten bekeken en besloten wat ik wil eten en de films al gekozen die ik wil zien. Ze hebben altijd de films al die hier nog niet eens in de bios zijn.

4 keer in de A380 volgende maand. Heerlijk.
Geen bijzonderheden
Hoi TrolleyDolly, ik kom even uit meeleesmodus om je insta te vragen, wat een leuke avonturen om te volgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven