Facebook meldingen specifieke vrienden

31-01-2020 12:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Facebook heeft a.d.h.v. (ik gok) mijn gedrag bepaald dat ik bepaalde mensen blijkbaar erg leuk vind, waardoor ik meldingen krijg wanneer deze mensen iets op Facebook plaatsen (zowel gewone posts als afbeeldingen of video's). Ook staan deze posts standaard bovenin mijn tijdlijn. Dat laatste vind ik niet erg, maar die meldingen vind ik wel irritant. Vooral omdat mijn ex regelmatig iets post en ik hier dus steeds meldingen van krijg, waardoor ik onlangs per ongeluk op de melding klikte en direct een foto van haar en d'r nieuwe vriendin vol in m'n scherm kreeg :calimero:

Wat speurwerk op Google levert me geen oplossing op. Je kunt je vrienden schijnbaar zelf classificeren als 'beste vriend' of 'kennis', waardoor je invloed uitoefent op hetgeen je wel/niet/eerder te zien krijgt, maar deze lijsten zijn bij mij leeg. Hier kan ik dit dus niet aanpassen. Bij de mensen zelf kan ik alleen aangeven dat ik helemaal niets meer van ze wil zien, en dat is nu ook niet de bedoeling.

Iemand hier een idee?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Je kunt je ex (of elke willekeurige ander) ook ontvolgen. Dan blijf je wel gewoon vrienden en ze krijgen daar ook geen bericht over, maar hun berichten verschijnen niet meer in jouw tijdlijn.
Daarvoor ga je naar de persoonlijke pagina van diegene en klik je op "niet meer volgen"

Om te voorkomen dat zij jouw berichten zijn kun je ze idd aanmerken als kennis en als jij dan iets post wat niet iedereen hoeft te zien kun je het plaatsen onder "zichtbaar voor vrienden behalve kennissen" en zelfs "zichtbaar voor vrienden behalve voor Hendrikje."
gaan naar de pagina van je facebookvriend en onder tabblad Friends kan je notificaties aanklikken of uitzetten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ontvolgen. Hoe vaak je berichten wil zien van die persoon.

Betreffende persoon van vriend naar kennis instellen.

Kan allemaal.
NYC schreef:
31-01-2020 12:42
Je kunt je ex (of elke willekeurige ander) ook ontvolgen. Dan blijf je wel gewoon vrienden en ze krijgen daar ook geen bericht over, maar hun berichten verschijnen niet meer in jouw tijdlijn.
Daarvoor ga je naar de persoonlijke pagina van diegene en klik je op "niet meer volgen"

Om te voorkomen dat zij jouw berichten zijn kun je ze idd aanmerken als kennis en als jij dan iets post wat niet iedereen hoeft te zien kun je het plaatsen onder "zichtbaar voor vrienden behalve kennissen" en zelfs "zichtbaar voor vrienden behalve voor Hendrikje."

Maar dat wil ik dus niet. Ik wil hun berichten best blijven zien (graag zelfs), maar niet direct bovenaan m'n tijdlijn én ik hoef er geen expliciete meldingen van te ontvangen.
Als je naar je eigen profiel gaat en dan rechtsbovenaan op het v-tje klikt kun je je voorkeuren voor je nieuwsoverzicht instellen
ontvolg de mensen die je niet wilt zien
mcsteamy schreef:
31-01-2020 13:10
Maar dat wil ik dus niet. Ik wil hun berichten best blijven zien (graag zelfs), maar niet direct bovenaan m'n tijdlijn én ik hoef er geen expliciete meldingen van te ontvangen.
Instellingen eigen nieuwsoverzicht.

En dan daarna bij je vriend/ex/wie dan ook kan je aangeven of het een vriend of kennis is en hoeveel je van hen wil zien.
Gevonden! :yes:

Mocht iemand anders dit ook willen aanpassen:
Het waren de instellingen voor meldingen, niet voor het nieuwsoverzicht.
Daar staat de categorie "Updates van vrienden", met als uitleg "Dit zijn meldingen over de activiteit van je vrienden, bijvoorbeeld wanneer ze hun status bijwerken of een foto delen." Dit heb ik nu uitgezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven