Air bnb ervaringen?
vrijdag 31 januari 2020 om 12:04
Hey allemaal! 
Ik zou graag een verassing nachtje weg cadeau willen geven aan mijn vriend. Nu ben ik wel geinteresseerd in air bnb, maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft.. Natuurlijk zou het ook wel afhangen van het verblijf maar alsnog.
Is het aan te raden? Of is een hotelletje boeken minder gedoe?
Dankjewel alvast!
Ik zou graag een verassing nachtje weg cadeau willen geven aan mijn vriend. Nu ben ik wel geinteresseerd in air bnb, maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft.. Natuurlijk zou het ook wel afhangen van het verblijf maar alsnog.
Is het aan te raden? Of is een hotelletje boeken minder gedoe?
Dankjewel alvast!
vrijdag 31 januari 2020 om 12:08
vrijdag 31 januari 2020 om 12:14
Ik heb dat nooit via airbnb, vaak hangt de sleutel zelfs buiten in een kastje of kom je binnen met een code. Veel airbnb's zijn tegenwoordig niet eens bewoond en alleen voor toeristen. Ik maak er veel gebruik van, vooral op de duurdere plekken. Een eigen appartement in een leuke wijk is soms goedkoper dan een bed in een hostel
vrijdag 31 januari 2020 om 12:15
Kijk dat klinkt dan wel weer als echt iets voor mij.Murrmurr schreef: ↑31-01-2020 12:14Ik heb dat nooit via airbnb, vaak hangt de sleutel zelfs buiten in een kastje of kom je binnen met een code. Veel airbnb's zijn tegenwoordig niet eens bewoond en alleen voor toeristen. Ik maak er veel gebruik van, vooral op de duurdere plekken. Een eigen appartement in een leuke wijk is soms goedkoper dan een bed in een hostel
vrijdag 31 januari 2020 om 12:16
Dankjewel allemaal. Welke goede booking site's voor hotels gebruiken jullie? 
.
Jaa oke dat lijkt me ook niks.. Dacht dat het inderdaad wat anoniemer zou gaan.
Niets in het bijzonder.. Gewoon om er eventjes tussen uit te gaan, en een leuke omgeving (qua wandelen ofzoiets) is een plus
alice2706 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 12:17
0.72% gewijzigd
vrijdag 31 januari 2020 om 12:17
vrijdag 31 januari 2020 om 12:17
Heel erg bedankt voor je info!VelvetVolvo schreef: ↑31-01-2020 12:17Voor 1 nacht zou ik gewoon een hotel nemen. Airbnb vind ik handiger voor een langer verblijf, omdat je dan ook een keuken en evt een balkon tuin hebt.
Ook zijn de kosten voor 1 nacht relatief hoog omdat ze normaal gesproken de schoonmaakkosten apart in rekening brengen.
vrijdag 31 januari 2020 om 12:21
Dit is ook mijn ervaring.Murrmurr schreef: ↑31-01-2020 12:14Ik heb dat nooit via airbnb, vaak hangt de sleutel zelfs buiten in een kastje of kom je binnen met een code. Veel airbnb's zijn tegenwoordig niet eens bewoond en alleen voor toeristen. Ik maak er veel gebruik van, vooral op de duurdere plekken. Een eigen appartement in een leuke wijk is soms goedkoper dan een bed in een hostel
En ook wij kiezen vooral op duurdere locaties voor een Airbnb, en/of als je (daarom) af en toe zelf een maaltijd wil bereiden en bij een Airbnb voor accommodatie met keuken kan kiezen etc.
vrijdag 31 januari 2020 om 12:22
Bed & breakfast en air bnb zijn niet hetzelfde.
vrijdag 31 januari 2020 om 13:47
Nog nooit last gehad met airbnb.
Onze rondreizen in oa de States doen wij volledig via hen, uitgezonderd dan de laatste nacht net voor we terugvliegen. Loop super, kost een fractie van de hotelkost in vergelijkbare buurten, en je komt al eens op plekken waar je anders niet standaard zou overnachten (wij hebben zo eens 3 nachten op een zeiljacht in Florida gehad).
Interactie met de eigenaars kunnen we ons niet eens voor de geest halen; hoogstens dat we eens voor de eigenaars van de UPS-kerels een setje rims ontvangen hebben, en die ergens apart in huis hebben gezet.
Onze rondreizen in oa de States doen wij volledig via hen, uitgezonderd dan de laatste nacht net voor we terugvliegen. Loop super, kost een fractie van de hotelkost in vergelijkbare buurten, en je komt al eens op plekken waar je anders niet standaard zou overnachten (wij hebben zo eens 3 nachten op een zeiljacht in Florida gehad).
Interactie met de eigenaars kunnen we ons niet eens voor de geest halen; hoogstens dat we eens voor de eigenaars van de UPS-kerels een setje rims ontvangen hebben, en die ergens apart in huis hebben gezet.
vrijdag 31 januari 2020 om 14:17
Laatste vakantie ook een airbenb. Mailde de eigenaar een avond voor aankomst af. Onduidelijk verhaal. Erg vervelend want daar ging onze slaapplek voor 4 dagen. Hotel geboekt via booking.com. Waren toen veel duurder uit.
Volgende airbenb was prachtig. En je hebt vaak meer ruimte (en wasmachine enzo) voor minder geld.
Volgende airbenb was prachtig. En je hebt vaak meer ruimte (en wasmachine enzo) voor minder geld.
vrijdag 31 januari 2020 om 14:28
Hoe onpersoonlijker hoe beter. Uitzonderingen daargelaten. Er was een ouder stel in Bethlehem waarvan ik een studio huurde dat bij hun huis zat en toen mocht ik meeëten en ze hadden heel interessante verhalen. Maar dat is meer toeval, ik heb ook wel eens dat soort dingen gehad via booking,com
vrijdag 31 januari 2020 om 14:30
Mijn alleronpersoonlijkste ervaring was een love hotel in Tokio. Je komt aan met je date, kiest een kamer op een scherm, die gaat open als ware het de Febo, en na een uur betaal je bij iemand met een scherm voor z'n gezicht.
vrijdag 31 januari 2020 om 14:32
ik hou ook niet zo van kletsen, maar het is niet meer dan uitleg waar alles staat en de wifi code. Ik boek altijd huisje/appartement in geheel
vrijdag 31 januari 2020 om 15:09
Hier positieve ervaringen met Airbnb!
Zowel in Nederland als in Noorwegen verschillende keren een appartement via Airbnb gehuurd. Vooral in Noorwegen was dit fantastisch: omdat het vreselijk regende waren we het kamperen zat, maar het enige beschikbare hotel kostte 500 euro per nacht... toen een hele leuke Airbnb gevonden voor geloof 100 euro per nacht. Was een soort studio boven de garage van die mensen. De bewoners zelf nooit gezien, maar wij hebben het er echt heel leuk gehad.
1 x bij iemand in huis gezeten, dat was ook prima. We zouden pas 's nachts aankomen en de eigenaar was opgebleven om ons te verwelkomen, haha. Hij werkte vanuit huis en was wel de hele tijd aanwezig, maar wij deden toen toch een stedentrip dus kwamen daar alleen om te slapen.
Zowel in Nederland als in Noorwegen verschillende keren een appartement via Airbnb gehuurd. Vooral in Noorwegen was dit fantastisch: omdat het vreselijk regende waren we het kamperen zat, maar het enige beschikbare hotel kostte 500 euro per nacht... toen een hele leuke Airbnb gevonden voor geloof 100 euro per nacht. Was een soort studio boven de garage van die mensen. De bewoners zelf nooit gezien, maar wij hebben het er echt heel leuk gehad.
1 x bij iemand in huis gezeten, dat was ook prima. We zouden pas 's nachts aankomen en de eigenaar was opgebleven om ons te verwelkomen, haha. Hij werkte vanuit huis en was wel de hele tijd aanwezig, maar wij deden toen toch een stedentrip dus kwamen daar alleen om te slapen.