Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-02-2020 17:15
Nee :proud: niks boarden.
klote. Lopen al je (eerste) plannen nu in de soep of ging je op de bonnefooi?
guppekop schreef:
04-02-2020 17:16
Eerste 2 dagen , woensdag en donderdag BKK. Dus dat is te doen. Vrijdagmorgen vroeg een vlucht. Mag toch hopen dat we die gaan halen :proud:
Geen bijzonderheden
guppekop schreef:
04-02-2020 17:16
Eerste 2 dagen , woensdag en donderdag BKK. Dus dat is te doen. Vrijdagmorgen vroeg een vlucht. Mag toch hopen dat we die gaan halen :proud:
Geen bijzonderheden
Ik krijg net de melding boarding
Hoop dat het nu dan toch gaat gebeuren.🙏🙏
Merel7 schreef:
04-02-2020 17:26
Ik krijg net de melding boarding
Hoop dat het nu dan toch gaat gebeuren.🙏🙏
Alles moet nog ingeladen worden. Geen enkele actie. Ik zit aan het raam bij de gate dus kan alles zien.

Dus echt nog geen boarden 😅
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2020 17:43
Alles moet nog ingeladen worden. Geen enkele actie. Ik zit aan het raam bij de gate dus kan alles zien.

Dus echt nog geen boarden 😅
Hmm 🤔 afwachten dus.....
Cancelled.
Geen bijzonderheden
Het toestel is niet oké bevonden.

Maar weer afwachten........
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2020 17:57
Cancelled.
😩
Denk dat dit een hotel wordt hier op kosten van de airline.
Geen bijzonderheden
Wij zijn al omgeboekt op de vlucht 9.30 uur morgen van DBX naar BKK. 😱

Kregen net mail. Vraag is nu: wanneer gaan we naar Dubai? 😅
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2020 18:16
Denk dat dit een hotel wordt hier op kosten van de airline.
Jep.. in de crewapp zie ik nog niks. Behalve dat de aankomst nu op 04h12 staat. Ik ken 1 van de collega's aan boord. Volgens mij gaat ze hierna niet meer legaal zijn voor haar volgende vlucht. Gaat ze flink van balen want het is een gewilde vlucht voor crew.

Ik heb haar geappt.
TrolleyDolly schreef:
04-02-2020 18:33
Jep.. in de crewapp zie ik nog niks. Behalve dat de aankomst nu op 04h12 staat. Ik ken 1 van de collega's aan boord. Volgens mij gaat ze hierna niet meer legaal zijn voor haar volgende vlucht. Gaat ze flink van balen want het is een gewilde vlucht voor crew.

Ik heb haar geappt.
Dat denk ik ook niet. Er moet verse crew komen ben ik bang. Maar dit toestel wordt hem echt niet meer. Dus 4.12 hr ook niet 😅

Omdat ze ons net hebben omgeboekt voor de aansluiting morgen vermoed ik, hoop ik, dat ze ons op de vlucht van 2200 zetten.
Geen bijzonderheden
Succes!
Dolly, wat maakt een vlucht geliefd en waarom is juist deze vlucht zo geliefd?
Moe as we speak wordt de slurf eraf gehaald.

Zij gaat niet meer de lucht in vanavond.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2020 18:44
Dat denk ik ook niet. Er moet verse crew komen ben ik bang. Maar dit toestel wordt hem echt niet meer. Dus 4.12 hr ook niet 😅

Omdat ze ons net hebben omgeboekt voor de aansluiting morgen vermoed ik, hoop ik, dat ze ons op de vlucht van 2200 zetten.
Het hangt er vanaf wat ze nu gaan doen om het op te lossen. Er zijn nog setjes crew in Amsterdam. Maar je moet ook een werkend toestel hebben natuurlijk.

1 van de collega's heeft na deze vlucht vakantie zag ik. Die gaat wellicht haar vlucht naar huis missen.
Merel7 schreef:
04-02-2020 18:50
Dolly, wat maakt een vlucht geliefd en waarom is juist deze vlucht zo geliefd?
Een mooie bestemming. Zuid-Korea. En de beperkte plaatsen voor niet language speakers in dit geval. Weinig kans dus dat je er eentje krijgt. De meesten onder ons willen graag alle bestemmingen eens gedaan hebben.

Oh dit is echt een ramp geworden Yasmijn! :O
Oh, dus niet omdat de Nederlanders zo aardig zijn😜
Merel7 schreef:
04-02-2020 19:04
Oh, dus niet omdat de Nederlanders zo aardig zijn😜
:-D Volgens mij is Brussel populairder. Maar dat is omwille van de hoge allowance en de locatie van het hotel. Aardige passagiers is eerder een bonus.

Ik heb Jay ook even geappt. Zij is nu in Amsterdam en vliegt morgenochtend terug naar Dubai. Een toestel dat helemaal niet vertrekt is echt uitzonderlijk.
Ik blijf de vlucht keer op keer openen in de crewapp maar daar zie ik niks meer veranderen sinds Yasmijn meldde dat de vlucht defintief niet meer zou vertrekken.

Ik ben echt benieuwd wat ze nu gaan doen.
Hoe gaat het nu verder met de crew, terug naar het hotel en daar wachten op verdere instructies?
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:15
99.24% gewijzigd
Merel7 schreef:
04-02-2020 19:33
Hoe gaat het nu verder met de crew, terug naar het hotel en daar wachten op verdere instructies?
Dat vraag ik me ook af. Ik ken het staffnummer van mijn collega inmiddels vanbuiten. :proud: Nog steeds geen verdere wijzigingen te zien.

Mijn collega heeft mijn appje nog niet ontvangen. Dus haar gsm staat uit of geen wifi. En Yasmijn is ook van de radar verdwenen. Ook op Facebook. Ik vermoed dus dat ze intussen meer weet. Misschien onderweg naar een hotel? Ze zal zich ongetwijfeld van zodra ze kan hier melden. :D

Update: Jay heeft plots 20 extra passagiers op haar vlucht morgenochtend... passagiers van vanavond? Maar waarom dan maar 20? Er zijn nog 110 vrije plaatsen. Toch toeval?

Update 2: 24 extra passagiers...
Vreemd, 20 extra maar 110 vrije plaatsen.
Misschien verdeeld over de andere vluchten van morgen en de vlucht die vanavond nog gaat.

Ben benieuwd en hoop dat Yasmijn nog op de vlucht van 22.00 geplaatst wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven