Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Misschien ook zakenreizigers die zich om laten boeken op een andere maatschappij omdat ze morgen gewoon aan moeten treden op 'n zakelijke meeting?
Merel7 schreef:
04-02-2020 20:10
Vreemd, 20 extra maar 110 vrije plaatsen.
Misschien verdeeld over de andere vluchten van morgen en de vlucht die vanavond nog gaat.

Ben benieuwd en hoop dat Yasmijn nog op de vlucht van 22.00 geplaatst wordt.
De load van Yasmijn haar vlucht is gezakt naar 49. Misschien verdelen ze de passagiers op diverse vluchten? Een deel morgenochtend, een deel in de namiddag? En de crew van vanavond gaat deadheaden? Ik gok maar wat.
redbulletje schreef:
04-02-2020 20:12
Misschien ook zakenreizigers die zich om laten boeken op een andere maatschappij omdat ze morgen gewoon aan moeten treden op 'n zakelijke meeting?
En dit. Zoveel passagiers, zoveel wensen.
Yasmijn is boven water. Ze zal zich zo wel melden. :proud:
Inmiddels is het duidelijk dat ze passagiers van vanavond aan het omboeken zijn naar Jay's vlucht morgenochtend. Load is nu bijna vol. Over 10 minuten zal die vast helemaal vol zitten.

Yasmijn's vlucht is nu bijna leeg.

Edit: mijn collega heeft geappt. De crew heeft al die tijd zitten wachten aan boord en zijn net aangekomen in een luchthavenhotel. De meeste crew kunnen inmiddels weer lachen aangezien ze morgennamiddag terug naar Dubai mogen deadheaden! Dat is zo'n once in a career dingetje. Dat vergeet je nooit meer! Wellicht is de collega die morgen naar huis zou vliegen bij de crew die dit minder grappig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hanne_Solo schreef:
04-02-2020 19:46
Balen voor de crew, want die krijgt pas extra betaalt als ze in de lucht zijn.
Ook voor Yasmijn, maar die krijgt eten, drinken, een internationaal telefoongesprek en 600 euro per ticket. Hopelijk is er geen hotelovernachting in Amsterdam of de hub nodig, Yasmijn.
We zitten in het hotel waar we vanmorgen uitkwamen. Alles gratis ghegheghe.

Zit aan een fikse G&T.
Geen bijzonderheden
TrolleyDolly schreef:
04-02-2020 20:20
Inmiddels is het duidelijk dat ze passagiers van vanavond aan het omboeken zijn naar Jay's vlucht morgenochtend. Load is nu bijna vol. Over 10 minuten zal die vast helemaal vol zitten.

Yasmijn's vlucht is nu bijna leeg.

Edit: mijn collega heeft geappt. De crew heeft al die tijd zitten wachten aan boord en zijn net aangekomen in een luchthavenhotel. De meeste crew kunnen inmiddels weer lachen aangezien ze morgennamiddag terug naar Dubai mogen deadheaden! Dat is zo'n once in a career dingetje. Dat vergeet je nooit meer! Wellicht is de collega die morgen naar huis zou vliegen bij de crew die dit minder grappig vinden.
Ik wil de ochtendvlucht. Nog geen mail gehad. Ik ben bang dat het weer de middagvlucht wordt 🤨

Ik moet een nacht in bkk annuleren.
Geen bijzonderheden
Die G&T hebben jullie wel verdiend lijkt mij. :proud: Een 2de ook wel. ;-)
Fijn dat ze zorgen voor de passagiers en dat de meeste crew nu mag gaan deadheaden. (wat een woord, haha)

@Yasmijn, hopelijk ga je snel - en zonder verder oponthoud - die kant op. Fijne reis!

edit: ik lees net de updates: hopelijk wordt het alsnog die ochtendvlucht!
tja2 wijzigde dit bericht op 04-02-2020 20:41
16.45% gewijzigd
Wel klote hoor Yas! Hoop met je mee voor morgenochtend...
Jullie crew stond keurig bij ons aan de bagageband. Die hadden het ook niet makkelijk.

En de coördinator, een Schot, was zo druk. Die wist ook niet meer hoe en wat en werd natuurlijk vreselijk aangesproken door de pax.

Dit was gewoon overmacht. Maar ik vlieg mijn leven lang al over de wereld en nog nooit meegemaakt dat een vlucht totaal gecanceld werd. Wel vette vertraging maar dit? Nog nooit meegemaakt.
Geen bijzonderheden
TrolleyDolly schreef:
04-02-2020 20:39
Die G&T hebben jullie wel verdiend lijkt mij. :proud: Een 2de ook wel. ;-)
Echt wel. Veel van de pax zitten hier in de bar. Het schept toch een band hè? 😏
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
04-02-2020 20:42
Jullie crew stond keurig bij ons aan de bagageband. Die hadden het ook niet makkelijk.

En de coördinator, een Schot, was zo druk. Die wist ook niet meer hoe en wat en werd natuurlijk vreselijk aangesproken door de pax.

Dit was gewoon overmacht. Maar ik vlieg mijn leven lang al over de wereld en nog nooit meegemaakt dat een vlucht totaal gecanceld werd. Wel vette vertraging maar dit? Nog nooit meegemaakt.
Ik vlieg niet mijn hele leven al de wereld rond, maar heb het al wel meegemaakt, met eva air ook naar bangkok. Vond het een hele belevenis en stiekem eigenlijk heel leuk. Met die 600 euro compensatie had ik ook mijn ticket eruit :D :D
Dat verzacht wel hè? 👍🏻
Geen bijzonderheden
Het is inderdaad wel een ervaring! En ik vond dit, hoewel op zijn zachtst gezegd vervelend, best interessant. En wie weet ontmoet je morgen de veelbesproken Jay!
TrolleyDolly schreef:
04-02-2020 21:07
Het is inderdaad wel een ervaring! En ik vond dit, hoewel op zijn zachtst gezegd vervelend, best interessant. En wie weet ontmoet je morgen de veelbesproken Jay!
Geef haar even mijn naam door dat ze op de paxlijst kan zien waar ik zit. Wellicht kan ze ons upgraden 🤩🤣
Geen bijzonderheden
Zanahoria schreef:
04-02-2020 20:50
Ik vlieg niet mijn hele leven al de wereld rond, maar heb het al wel meegemaakt, met eva air ook naar bangkok. Vond het een hele belevenis en stiekem eigenlijk heel leuk. Met die 600 euro compensatie had ik ook mijn ticket eruit :D :D
Da's wel een leuk extraatje idd! Als je geen strakke planning hebt of voor persoonlijke redenen snel ter plaatse moet zijn, mooi meegenomen!
yasmijn schreef:
04-02-2020 21:11
Geef haar even mijn naam door dat ze op de paxlijst kan zien waar ik zit. Wellicht kan ze ons upgraden 🤩🤣
Dat zou helemaal gaaf zijn zeg! :yes:
yasmijn schreef:
04-02-2020 21:11
Helaas. Enkel de csv's en purser kunnen de paxlijst bekijken. En upgraden kunnen ze niet. Niet gratis iig. :-(

--

Sommige crew maken blijkbaar van de gelegenheid gebruik om Amsterdam by night te beleven. :proud: Die maken er het beste van. Mijn collega waar ik contact mee had gaat gewoon genieten van een normale nachtrust maar kijkt uit naar de bijzondere terugvlucht. Ik heb wel eens een crew horen vertellen over een deadheadvlucht met een leeg toestel. Dat was blijkbaar heel gezellig.
Yasmijn, Jay weet in ieder geval dat jullie misschien aan boord zullen zijn morgen. ;-) Ik heb het doorgegeven voor het geval dat.
Woehoew!!! Yasmijn is bij de gelukkigen die morgenochtend vliegen! :yes: :cheer:
Fijn dat je morgen toch kan Yasmijn!

@TD: Wat betekend deadheaden?
TrolleyDolly schreef:
04-02-2020 21:39
Woehoew!!! Yasmijn is bij de gelukkigen die morgenochtend vliegen! :yes: :cheer:
Da's in elk geval mooi!

Komen jullie ook te weten wat er precies met die kist aan de hand is/was? Ben nu wel nieuwsgierig waarom ie helemaal niet meer door mocht vliegen.
O, wat fijn Yasmijn!

@Blublife: deadheaden is volgens mij dat een crewlid meemag als passagier. Dat is wat ik van het vorige topic heb onthouden. :) TD heeft hier vast wel een mooie aanvulling op. :proud:
redbulletje schreef:
04-02-2020 22:32
Da's in elk geval mooi!

Komen jullie ook te weten wat er precies met die kist aan de hand is/was? Ben nu wel nieuwsgierig waarom ie helemaal niet meer door mocht vliegen.
Iets met een batterij die het niet deed en na uren en uren werd besloten dat die gisteren niet meer vervangen kon worden.

Onze stoelnummers voor de eerste vlucht straks zijn bekend bij Jay, de vriendin van Dolly die crew is op die vlucht. 😀
yasmijn wijzigde dit bericht op 05-02-2020 10:19
0.30% gewijzigd
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven