Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
woensdag 5 februari 2020 om 06:16
Ja ook. Anderhalf uur na landing door.
Helaas wordt deze eerste vlucht een 777, geen A380.
Geen bijzonderheden
woensdag 5 februari 2020 om 07:58

woensdag 5 februari 2020 om 08:13
Klopt! We hoeven dan niet te werken. Tenzij in geval van nood. In een lege vlucht ligt dat wel een beetje anders. Er is namelijk geen andere crew. Ik ga er dus vanuit dat je wel nog wat deuren moet armen/disarmen ed. Maar hoe dat precies zit weet ik niet. Het komt zo weinig voor dat ze die instructies pas geven als het voorvalt.
Daarom: heel bijzonder om mee te maken.

woensdag 5 februari 2020 om 08:52
Het is nog niet klaar! Pas vanaf we in BKK staanBeter.Laat schreef: ↑05-02-2020 08:19Wat een bijzonder spannend verhaal was dit. Zo leuk om het van twee kanten 'mee te maken'.
Nu nog steeds op AMS.
Blijf ons volgen zou ik zeggen.

Geen bijzonderheden
woensdag 5 februari 2020 om 10:08
Jay = **** Is dit haar echte naam en is het wel de bedoeling dat dat hier wordt genoemd?
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 05-02-2020 11:08
2.18% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

woensdag 5 februari 2020 om 10:09
Kun jij niet ff voorstellen dat yasmijn doorschuift naar first?TrolleyDolly schreef: ↑05-02-2020 10:08Yasmijn haar vlucht is nu overboekt in economy class zie ik. Geen punt. Dat is zo opgelost met wat upgrades. Er is plaats genoeg in Bussiness class en First class...
Over een half uur zou de vlucht moeten vertrekken.

woensdag 5 februari 2020 om 10:16
Ja en nee.mevrouwiglesias schreef: ↑05-02-2020 10:08Jay = ****? Is dit haar echte naam en is het wel de bedoeling dat dat hier wordt genoemd?

Pas jij intussen de quote en jouw post alvast even aan voor we dat vergeten? De boodschap is dan een beetje cryptisch maar Yasmijn zal het wel snappen.

woensdag 5 februari 2020 om 10:16
Dat zou toch wel heel gaaf zijn als je een upgrade krijgt naar de C class! #kgaduimen
Ik heb een aantal keer mogen deadheaden, heerlijk! (Komt bij klm vaker voor dan bij jullie denk ik). 1x in een geheel lege 747, althans dat dachten we maar op het allerlaatste moment kwam er 1 passagier, die hebben wij bij ons op het upperdeck gezet en die heeft toen de vlucht van zijn leven gehad
1x teruggevlogen van Dubai naar spl met een vracht747, dat was ook gaaf!
Het hele lowerdeck was vracht met boven een paar stoelen.
Ik heb een aantal keer mogen deadheaden, heerlijk! (Komt bij klm vaker voor dan bij jullie denk ik). 1x in een geheel lege 747, althans dat dachten we maar op het allerlaatste moment kwam er 1 passagier, die hebben wij bij ons op het upperdeck gezet en die heeft toen de vlucht van zijn leven gehad

woensdag 5 februari 2020 om 10:18
Er werden inderdaad wat namen omgeroepen bij het boarden. Die zijn fijn geüpgraded.TrolleyDolly schreef: ↑05-02-2020 10:08Yasmijn haar vlucht is nu overboekt in economy class zie ik. Geen punt. Dat is zo opgelost met wat upgrades. Er is plaats genoeg in Bussiness class en First class...
Over een half uur zou de vlucht moeten vertrekken.
Nou, ik ga jullie uitzetten. In Dubai meld ik me weer!
Geen bijzonderheden

woensdag 5 februari 2020 om 10:22
Wat zou ik graag een keer die ene passagier willen zijn! Wat ontzettend gaaf!!!mayou schreef: ↑05-02-2020 10:16Dat zou toch wel heel gaaf zijn als je een upgrade krijgt naar de C class! #kgaduimen
Ik heb een aantal keer mogen deadheaden, heerlijk! (Komt bij klm vaker voor dan bij jullie denk ik). 1x in een geheel lege 747, althans dat dachten we maar op het allerlaatste moment kwam er 1 passagier, die hebben wij bij ons op het upperdeck gezet en die heeft toen de vlucht van zijn leven gehad![]()
Yas, goeie vlucht!
woensdag 5 februari 2020 om 11:08
Gedaan!TrolleyDolly schreef: ↑05-02-2020 10:16Ja en nee.Yasmijn lost dat ongetwijfeld wel even op als ze dit leest. Het was even heel chaotisch voor haar.
Pas jij intussen de quote en jouw post alvast even aan voor we dat vergeten? De boodschap is dan een beetje cryptisch maar Yasmijn zal het wel snappen.![]()
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

woensdag 5 februari 2020 om 14:54
Vandaag in mijn favoriete mall.
Ik moest even wachten met het afrekenen van een kledingstuk omdat de verkoopster eerst even de longen uit haar lijf moest hoesten. Ze had een mondmasker op dus dat scheelt. Toen ze klaar was met hoesten draaide ze zich om richting de kassa en haar klant (ik) om vervolgens nog wat meer te hoesten.
Zij: "Sorry!"
Ik: "No worries!"
Zij: "I have a fever you see.."
Ik:

Ik vroeg me af of ik haar moest waarschuwen om dat niet tegen elke klant te zeggen. Ik zal vast niet de enige zijn die onmiddellijk aan het Coronavirus moet denken. Maar ik zal wel 1 van de weinigen zijn die dan niet meteen in een kramp schiet.
Ik heb een volledige outfit gekocht die netjes genoeg maar ook comfortabel is om in te reizen. Voor mijn BP opdracht mag ik namelijk geen jeans of joggingbroek dragen aan boord. Ik heb nu een grijze pantalon gekocht, een zwart t-shirt en een losse zwarte blazer met lichtbeige schoenen en een lichtroze sjaal als accessoire. Ik ben tevreden.
Vanochtend werd er plots een bedrag van 140 euro op mijn rekening gestort. In het smsje dat ik daarover ontving stond de opdrachtgever niet vermeld. Ik kon niet meteen bedenken wat dat kon zijn en had geen tijd om daar lang bij stil te staan want ik had een afspraak voor mijn nagels. Tegen de middag viel net op tijd het kwartje. Ik stond op het punt om naar kantoor te vertrekken om mijn allowance op te halen voor Johannesburg toen ik weer aan de mysterieuze storting moest denken. Ik opende mijn bankapp in de hoop daar meer info te vinden. Jawel, het kwam van TDA. Mijn allowance was al gestort.
Vreemd, waarom zou iemand in godsnaam de moeite doen om het cash te gaan ophalen als ze het gewoon op je bankrekening kunnen storten? Ik dacht dat ik mijn geld pas achteraf zou krijgen als ik het niet vooraf ging ophalen. Dat was ook geen probleem geweest maar voor de eerste keer wilde ik toch graag op voorhand weten over welk bedrag het gaat.
140 euro onkostengeld is prima voor anderhalve dag.
Ik heb vanochtend ook de tijdlijn voor de opdracht gekregen. Ik werk van 13h tot 16h50. En ik krijg 15h betaald! Daarbovenop dus nog 140 euro allowance en 2 tripjes in Bussiness class.
Ik zal in het hospitality centre werken om de gasten van TDA te verwelkomen. Daarna sta ik samen mijn mijn collega (we zijn maar met 2) aan weerskanten van de spelerstunnel wanneer de spelers het veld opgaan. Tijdens de wedstrijd zijn we weer in het hospitality centre bij de gasten en na de wedstrijd zijn we erbij voor de bekendmaking van "man of the match". Dan zit het erop. Ik werd op slag nerveus toen ik de agendapunten zag. Wel leuk allemaal!
En dan nog zijn er collega's die zeggen absoluut niet in het BP team te willen als het ter sprake komt. Lijkt hen namelijk echt ver-schri-ku-luk!
Ik moest even wachten met het afrekenen van een kledingstuk omdat de verkoopster eerst even de longen uit haar lijf moest hoesten. Ze had een mondmasker op dus dat scheelt. Toen ze klaar was met hoesten draaide ze zich om richting de kassa en haar klant (ik) om vervolgens nog wat meer te hoesten.
Zij: "Sorry!"
Ik: "No worries!"
Zij: "I have a fever you see.."
Ik:
Ik vroeg me af of ik haar moest waarschuwen om dat niet tegen elke klant te zeggen. Ik zal vast niet de enige zijn die onmiddellijk aan het Coronavirus moet denken. Maar ik zal wel 1 van de weinigen zijn die dan niet meteen in een kramp schiet.
Ik heb een volledige outfit gekocht die netjes genoeg maar ook comfortabel is om in te reizen. Voor mijn BP opdracht mag ik namelijk geen jeans of joggingbroek dragen aan boord. Ik heb nu een grijze pantalon gekocht, een zwart t-shirt en een losse zwarte blazer met lichtbeige schoenen en een lichtroze sjaal als accessoire. Ik ben tevreden.
Vanochtend werd er plots een bedrag van 140 euro op mijn rekening gestort. In het smsje dat ik daarover ontving stond de opdrachtgever niet vermeld. Ik kon niet meteen bedenken wat dat kon zijn en had geen tijd om daar lang bij stil te staan want ik had een afspraak voor mijn nagels. Tegen de middag viel net op tijd het kwartje. Ik stond op het punt om naar kantoor te vertrekken om mijn allowance op te halen voor Johannesburg toen ik weer aan de mysterieuze storting moest denken. Ik opende mijn bankapp in de hoop daar meer info te vinden. Jawel, het kwam van TDA. Mijn allowance was al gestort.
Vreemd, waarom zou iemand in godsnaam de moeite doen om het cash te gaan ophalen als ze het gewoon op je bankrekening kunnen storten? Ik dacht dat ik mijn geld pas achteraf zou krijgen als ik het niet vooraf ging ophalen. Dat was ook geen probleem geweest maar voor de eerste keer wilde ik toch graag op voorhand weten over welk bedrag het gaat.
140 euro onkostengeld is prima voor anderhalve dag.
Ik heb vanochtend ook de tijdlijn voor de opdracht gekregen. Ik werk van 13h tot 16h50. En ik krijg 15h betaald! Daarbovenop dus nog 140 euro allowance en 2 tripjes in Bussiness class.
Ik zal in het hospitality centre werken om de gasten van TDA te verwelkomen. Daarna sta ik samen mijn mijn collega (we zijn maar met 2) aan weerskanten van de spelerstunnel wanneer de spelers het veld opgaan. Tijdens de wedstrijd zijn we weer in het hospitality centre bij de gasten en na de wedstrijd zijn we erbij voor de bekendmaking van "man of the match". Dan zit het erop. Ik werd op slag nerveus toen ik de agendapunten zag. Wel leuk allemaal!
En dan nog zijn er collega's die zeggen absoluut niet in het BP team te willen als het ter sprake komt. Lijkt hen namelijk echt ver-schri-ku-luk!