Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Sproetjespost hebben jullie een goed gesprek gehad in het ziekenhuis?
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Lief dat je dat vraagt, Bailey! Gisteren dus in het ziekenhuis een intakegesprek gehad voor een PGD-traject en we gaan daar nu een start mee maken. Het wachten is nu op een brief met een afspraak voor de voortplantingsgeneeskunde-arts en een afspraak met een maatschappelijk werker (om onze redenen sterker te onderbouwen om PGD te laten slagen). Daarna moeten we bloed laten prikken en dergelijke en moeten we naar een ander ziekenhuis aan de andere kant van het land om testen te doen om uiteindelijk te kijken of we in aanmerking kunnen komen voor PGD. Is dat het geval, dan worden er eerst testen gemaakt waarmee ze kunnen kijken in welk eicel het foutje zit. Deze worden dan niet gebruikt en dergelijke. Lang traject in ieder geval.

Verwachtingstermijn is 1,5 jaar dat ik zwanger zal zijn. Dit ligt echter aan de testen die gemaakt moeten worden en die 'aansluiten' op mijn fout. Als deze heel snel compleet gemaakt kunnen worden, kunnen we sneller van start. Als we toestemming krijgen tenminste. In ons geval is het zo dat het bij de wet is bepaald dat er naar per stel gekeken wordt of er toestemming kan worden gegeven voor PGD met het syndroom wat ik heb. Dus dat is nog wel even spannend. Ik kan ook gewoon normaal zwanger worden met het risico op een erfelijk aangeboren kindje, maar als we het kunnen uitsluiten, doen we dat toch echt liever. Geeft ons beiden meer rust.
Spannend zeg Sproetje! Ik hoop dat je toestemming krijgt, zou wel heel fijn zijn!
Ja! Ik vind het wel heel spannend hoor, want de verwachting is toch 1,5 jaar. En ik wil liever gisteren dan nu dat ik zwanger ben. :) Maar we gaan het zien. It will be okay.
Wat spannend Sproetjespost :hug: . Hopelijk krijgen jullie toestemming en verloopt het allemaal vlot.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Hoe gaat 't met jullie dames?
Hier ontzettende krampen dus denk dat ik dit weekend ongesteld ga worden.
@sproetjespost spannend!!

@girafjes balen, hoop het niet voor je 😔. Hier niet zoveel te melden. Eisprong is een dezer dagen maar houd het niet echt bij. Uitstrijkje bij huisarts net gehad, nog geen uitslag. vd week gaan we bellen voor een afspraak.
Hier zit ik ongeduldig te wachten totdat de baby zich meldt. Afgelopen donderdag was ik uitgerekend en ben er nu ineens helemaal klaar mee. Ik wil m'n baby! :'(

Dikke knuffel voor de rest die hem kan gebruiken!
Ohh Knotje, hopelijk laat hij of zij zich gauw zien 💕. Je wist nog niet wat het geslacht was toch?

Spannend Maneschijn. Hopelijk goed nieuws. Is dat voor onderzoek of zo'n standaard uitstrijkje waarvoor je een oproep krijgt?

Ik zit nog "geduldig" te wachten op m'n menstruatie :whistle:
Spannend Knotje, hopelijk kan je snel jouw baby vasthouden :hug:

Girafjes, hopelijk komt je menstruatie helemaal niet maar krijg je een knaller van een positieve zwangerschapstest.

Hier niet zo veel te melden. Zit nog steeds te wachten totdat mijn menstruatie begint. Zit inmiddels op dag 81 van mijn cyclus.
Ongesteld 😢
Jammer Girafjes!

Bailey, vervelend dat je weer zo’n lange cyclus hebt.

Alle andere dames...ook sterkte en succes! Lijkt me niet makkelijk dat het allemaal wat langer duurt en trajecten in moet/gaat :hug:

Ik was afgelopen donderdag uitgerekend, maar de baby zit nog steeds in mijn buik. Hopelijk komt hij/zij snel, want kan niet meer wachten eigenlijk!
Jammer Girafjes :hug:

Spannend Kato, hopelijk laat de kleine niet lang meer op zich wachten. Kan mij voorstellen dat jullie hem/haar nu wel heel graag willen ontmoeten❤️
@girafjes wat k*t!! Hoe ben je eronder? Ik bedoelde idd uitstrijkje Vd oproep. Heb toen meteen wel ter sprake gebracht dat we meer dan n jaar bezig zijn, maar de assistent was nieuw en niet echt op de hoogte. Moet eigenlijk bellen voor een afspraak, maar merk dat ik het uitstel.
Hi Maneschijn,
Ja het gaat wel en voel me prima, maar ben toch wel erg teleurgesteld. Elke menstruatie voelt als een soort mini miskraam ofzo. Even ene prikje in die babybubbel. Maar na de 1e dag menstruatie heb ik me er altijd wel weer overheen gezet en voel ik me weer goed. Schouders eronder en gaan, ofzo.
Vervelend Girafjes! Knap dat je zo positief blijft!

Kato en knotje, hoe is het met jullie? Jullie zijn nu bijna 41 weken zeker? Dan kan het in elk geval nooit meer lang duren, succes meiden!

Hier alles goed! Over 2,5 week weer een groei echo, dus dan mogen we weer ff kijken, is altijd leuk :flirting:
Ik snap je wel girafjes, de hoop dat je zwanger bent en dan poef, ongesteld. Weer niet... maar mooi dat je er ondanks toch positief blijft.

En ook Bailey, vervelend zo’n lange cyclus.

Kato, wat spannend, ben benieuwd wanneer je kleintje zich meldt.

Hier iets wat ik nog nooit gehad heb, een ovulatiebloeding, vanaf m’n eisprong tot aan nu, waarschijnlijk, m’n menstruatie.
Iemand daar ervaring mee? Is dat normaal? Ben bang dat zwanger worden hiermee moeilijker gaat.

M’n geestelijke gesteldheid wordt hier niet beter van, ook kritieke situatie in de familie en een overlijden.
Telefoon laten vallen, kapot. Dus alles bij elkaar... :frusty:
@niesjuh dus je hebt dan ongeveer 2 weken een bloeding, tot aan je menstruatie? En daarop volgend je echte menstruatie?
Sterkte met alle moeilijke dingen in je omgeving 💕

@Kato, hopelijk laat de kleine zich gauw zien!

@Bailey,lastig zeg, die onregelmatige en lange cyclus. Test je wel af en toe tussendoor of wacht je gewoon op je menstruatie?
Dnk, wat fijn dat alles goed gaat. Kan mij voorstellen dat even spieken altijd leuk is.

Niesjuh, ik herken die bloeding niet. Bloed je dan 2 weken? Als je twijfelt gewoon contact opnemen met je ha.
Wat vervelend al die nare dingen in je omgeving. Sterkte met alles.

Girafjes, ik test af en toe wel eens, ook omdat ik geen idee heb of mijn menstruatie er aan komt of niet. Kan ook niet echt vertrouwen op symptomen die mijn lichaam geeft. Dus af en toe doe ik een testje om zeker te weten of ik niet zwanger ben.
@Kato, is je kleintje er inmiddels?? :D

@Girafjes - wat een bummer! :(

@Niesjuh - heel veel sterkte met wat alles er gebeurt nu.

Ik laat me weer eens even van me horen! Het gesprek met de klinische genetica-arts is inmiddels geweest. Wij hebben besloten voor een PGD-traject te gaan, hoewel de verwachting is dat ik pas na 1.5 jaar een kans maak op zwangerschap. Dit doordat er eerst specifiek een test moet worden gemaakt die bij mij aansluit. Heel heftig om te horen, want ik wil al zo lang een lief kindje in mijn buik en daarna in mijn armen.

Maar... we gaan er wel voor. 9 maart moeten wij opnieuw naar het ziekenhuis voor een tweede gesprek plus een gesprek met de maatschappelijk werker die ons zal helpen de argumenten te onderbouwen waarom wij voor PGD willen gaan. In ons geval, of... in het geval van mijn syndroom, wordt er per paar gekeken of PGD toelaatbaar is. Dit is door de wet bepaald... Dus dat is ook nog eens een dingetje. We moeten sowieso een keer voor onderzoek naar Maastricht waar zij PGD mogen uitvoeren als enige. Als wij akkoord zijn bevonden voor PGD, kan het hele traject verder. Pffff.... Heel spannend.
Wat spannend, Sproetjespost! Dat wordt nog een heel traject dan waarschijnlijk. Hopelijk wel met een prachtig resultaat uiteindelijk.

Ik ben vandaag 41 weken. Hij/zij vindt het wel prima daar binnen, maar ik ben er wel klaar voor/mee. Vanmiddag heb ik controle en gaan ze een tweede poging doen om te strippen. Hopelijk heeft dat het gewenste effect! 🤞
Sproetjespost; pittig! Maar alles voor het goede doel. Snap heel goed dat je eigenlijk sneller zou willen.

Helaas, vandaag 41 weken en nog geen baby! Wil zo graag hem/haar ontmoeten.
Ik zou vandaag ook voor de tweede keer gestript worden, maar dit gaat helaas niet door.
Ik heb sinds gister veel slijmerig helderrood bloedverlies. Dit blijft maar aanhouden. Vk is langs gekomen en gaf aan dat dit goed kan komen van het strippen van afgelopen dinsdag, maar dat ze dit wel even goed in de gaten willen houden of het vandaag minder wordt. Als ze nu gaan strippen weet ze zeker dat ik weer bloed ga verliezen.
Morgen heb ik een ctg en echo in het ziekenhuis. Ze heeft dan liever dat ik mij daar laat strippen. Echt wel een domper voor mij vandaag. Had zo gehoopt dat ze vandaag het laatste zetje konden geven.
Sproetjespost, spannend allemaal. Heel logisch dat het jullie maar allemaal lang duurt. Maar het is voor het goede doel.

Knotje en Kato, wat spannend voor jullie beiden. Hopelijk is vandaag de dag dat jullie beiden jullie baby kunnen vasthouden.
Ja, gelukt! Vannacht is onze prachtige zoon geboren. We maken het beide goed.
Yes Kato :yes: Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon :heart:
Fijn dat jullie het beiden goed maken. Geniet van je kraamtijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven