Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:

Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Beterschap met je vriend cimojo. Het is geen nutteloze ronde geweest want er is wel een kans.. en zoieso ook een leuke tijd tussen de lakens gehad haha

Pas geleden 30 geworden en kreeg een brief in de brievenbus voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker, van de week afspraak gehad voor een uitstrijkje, over een aantal weken pas de uitslag. Ik hoop dat het allemaal goed is...
September10 schreef:
06-02-2020 21:05
Beterschap met je vriend cimojo. Het is geen nutteloze ronde geweest want er is wel een kans.. en zoieso ook een leuke tijd tussen de lakens gehad haha

Pas geleden 30 geworden en kreeg een brief in de brievenbus voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker, van de week afspraak gehad voor een uitstrijkje, over een aantal weken pas de uitslag. Ik hoop dat het allemaal goed is...
Dank je wel. Oei, zo'n brief binnen krijgen is nooit leuk. Maar het zal vast allemaal goed zitten, die onderzoeken zijn puur ter preventie :) wel irritant dat het weken duurt tot dat je wat hoort, niet echt patiëntvriendelijk. (Dat zou toch sneller moeten kunnen anno 2020)
@Cimojo
Oef dat is niet fijn, zo’n zieke vent! :nooo: Lastig dan he, om het los te laten? Ik had dat de eerste ronde bij mijn eerste ook (en ook de urenlange studies op het internet, haha), en nu ook weer gehad. Die eerste ronde is voorbij en de ‘druk’ is al een stukje lager gelukkig. Hopelijk kan je je het binnenkort een beetje loslaten, zodat je een beetje rust vindt! :heart:
Misschien een stomme vraag, maar ben toch benieuwd.. is jouw vriend bezig met het verminderen van het overgewicht..? Ik vind gezond zwangerworden altijd een beetje een team efford, zoals alcohol gebruik ect.. (ik ben puur geinteresseerd hoor, no judging!)
Ohja, en ik snap je idee van het ‘zien’ van het ei!! Ik had dat dus met die dubbele eisprong afgelopen maand, zo van; hoe vet als ik nu zwanger word, dan heb ik ze bewust voelen springen! :bonk:

@Mona87
Ik duim voor je! Op naar de eerste positieve test!!

@Molly66
Aaah wat sneu! Hopelijk gaat het snel beter met je lieve beestje! :redrose:

@September10
Oh god ja,.. die brief krijg ik over een paar maanden ook.. toch wel een spannend onderzoek ofzo! Heb je het bij de huisarts laten doen? Of heb je zo’n zelftest gedaan?

Hier is mijn menstruatie sinds vandaag voorbij!! Dus dat is heeeel fijn! :worship: Zoontje is (nog steeds) ziek en ik heb helaas het zelfde virus te pakken. Hoe kan het ook anders als je kusjes bekroond worden met vette snottebellen en er alleen maar geknuffeld en gehangen wordt.. Ik ben Kikker, Nijntje en Peppa big wel een beeetje zat dus ga verplicht 2x per dag naar buiten met de kleine gloeiworm. Ik voel me met paracetamol redelijk, voornamelijk keelpijn en zo’n weeeig misselijk gevoel. Niks (nog) om deze ronde in de weg te staan haha. Mijn ei komt op 14/2 dus hopelijk een leuke valentijn .. ;) :heart: (oke TMI, sorry! :puh: )
@kleinaapje ah wat vervelend dat jij het nu te pakken hebt, beterschap. :hug: en wat romantisch je ei op valentijnsdag!

Mijn vriend sport 4x p/w en we letten ook op ons eten maar het afvallen gaat niet echt makkelijk, weet niet waarom..hij is er zelf ook gefrustreerd over. Verder drinken we nooit en ook geen roken/drugs dus dat scheelt wel
@Kleinaapje he wat vervelend, veel beterschap gestuurd naar jullie kant! We lopen trouwens wel gelijk nu hihi menstruatie hier ook voorbij en het verwachtte ei op 14 februari :)

@Cimojo dat is wel vervelend dan als het afvallen niet zo wil lukken, hoewel dat natuurlijk ook altijd wel even tijd nodig heeft :)

Het uitstrijkje heb ik vorig jaar gehad, ik zag er enorm tegenop destijds, omdat ik er nooit eerder ervaring mee had, maar het was al met al heel gauw gebeurd :) ik kon het overigens gewoon bij de huisarts doen en ik had de uitslag al na 1 week (had ook bloed laten prikken dus eerder gebeld).
@kleinaapje, ik heb bij deze je menstruatie overgenomen :’) het is doorgebroken. Krampen pfffff. Onderzoek bij de huisarts(assistente) laten doen. Stelde niks voor en zelf doen leek me niks.

@cimojo, goed dat hij zoveel sport en samen gezond eten.. dat geeft al zoveeeeel voordelen!

@molly66, binnen 1 week al de uitslag dat is supersnel. Hier is dat alleen als de uitslag een risico heeft of als het niet goed is uitgevoerd.. ze laten me nog even in spanning. Ik weet niet wat ik zou doen als het slecht is...

Mn cyclus was dus dit keer 33 dagen dus inderdaad korter dan verwacht (en de app) beste is dus om je lichaam goed in de gaten te houden. Tot nu toe 37-35-33 cyclussen gehad dus het gaat de goede kant op. Op naar ronde 2 (nod 13-3) al is de vraag of er tijd is die te benutten want mn ei zou rond 1 maart zijn en mijn man is daarvoor een week op zakenreis, en ik denk dat ik zelf ga carnavallen met vriendinnen. We zien het aankomende ronde wel....
@Cimojo: jij bent lekker bezig geweest, zeg! Vond je vriend het wel leuk? :p Ik zou proberen het niet te overanalyseren, dan heb je geen ruimte meer in je hoofd voor andere dingen. En je kunt toch niet kijken wat er allemaal gebeurt, dus je zult het een beetje op z'n beloop moeten laten. Je hebt in ieder geval je best gedaan... Nu afwachten, spannend!

@eendje-01: wat jammer :( Natuurlijk ben je teleurgesteld! Dat mag ook.

@pimpelmusje: ja wat kan een maand lang duren, hè! Toch vind ik het ook weer snel gaan, na je menstruatie is het al snel de week voor je ovulatie en daarna is het afwachten leuk (hoop ik).

@mona87: spannend!

@kleinaapje: een ei met Valentijn! Een Valent-ei! :heart:

@molly66: hoe is het met de poes?

Poeh ik heb eindelijk het idee dat ik echt mee kan schrijven. Ik zit nu in de vruchtbare dagen en ben gisteren voor het eerst deze ronde tussen de lakens gedoken met mijn vriend. Hij was erg schattig, toen het klaar was, keek 'ie me aan: 'Eh, en moeten we nu iets speciaals doen?' Gek idee, hoor! Ik was zelfs een beetje zenuwachtig. Hoe vinden jullie dat?

Op naar meer plezier dit weekend en dan op het wachtbankje!
@Daisy, yep je hebt gelijk. En fijn dat je nu ook in je vruchtbare dagen zit, zet hem op zou ik zeggen ;) was idd ook wel zenuwachtig. Hoop dat je gelijk in 1 keer raak zit!

Heb vanmiddag voor het eerst in mn leven een dik positieve ovulatietest gehad! :-D dus ik gok dat het eitje 't bijna gaat begeven. Ondanks griep heb ik vanmiddag mijn vriend nog even aan zijn lurven getrokken (oeps) het was niet bepaald romantisch maar het deed zn werk laten we maar zeggen. :nut:

Fijn weekend allemaal X
Ah dan voelde je het goed! Fijn! Have fun ;)
@September, wat fijn dat de cyclus wat korter aan het worden is :) ik wilde eigenlijk ook graag carnaval vieren, ik zit dan alleen in de wachtperiode, dat valt net tegelijk helaas :)

@Daisyjo wat spannend! Hopen dat het raak is deze ronde hihi. En herkenbaar hoor een beetje dat zenuwachtige! Blijft toch speciaal.
Met de poes of kat moet ik eigenlijk zeggen, lijkt het wat rustiger qua braken, blijft even spannend maandag met het bloedonderzoek.

Jullie ook allemaal een fijn weekend :)
@September10
Heh getver.. jammer toch altijd he. Ik heb de tabel aangepast. Lekker een kruikje en een reep chocolade er bij en hopelijk gaat ‘t snel beter!! :heart: gebruik je de app al lang? Soms is je lichaam ook niet echt te voorspellen he..
Ik zou lekker gaan carnavallen en het gezellig maken als je man thuis komt.. niet geschoten..
Daisyjo schreef:
07-02-2020 11:57

@kleinaapje: een ei met Valentijn! Een Valent-ei! :heart:
OMG letterlijk LOL. Ik lag hier even om dubbel.. :-D zal alle snot wel wezen, laten we het daar op houden..

@Cimojo
Yay voor een positieve ovulatietest! Whaha een extra warm zaadje, dat zal vast goed komen toch?

Ik ben net een paar dagen vrij geweest en werk het weekend dus heb donderdag pas weer weekend helaas.. het virus van zoonlief zit hier lekker verder te broeien, bah bah. Ik hoooop echt dat dit het is en ik niet zieker wordt..

Slaap lekker allemaal!
@kleinaapje zo het virus heeft jullie goed te pakken zeg bah. Hopelijk is iedereen weer topfit als je je eitje hebt :hug:

Hier een zware keelontsteking dus dat gaat ook lekker🤣
Pfff, wat een zieken allemaal! Beterschap iedereen! :rose: Op naar de lente! Hopelijk hou je het werken een beetje vol, Kleinaapje! En Molly, hopelijk knapt jullie kat verder op en komt er maandag niets naars uit.

Wat jammer September! Nog niemand hier de eerste ronde raak he?! Wel fijn dat je cyclus wat korter wordt. Hoef je in elk geval minder lang te wachten :)

Spannend Mona! Veel succes op het wachtbankje. Ik duim voor je!

Daisyjo: ja klopt, zo beleef ik die weken ook wel een beetje nu. De menstruatieweek zit er bijna op, dus gaan weer aan de slag. Vond deze week ook wel op een bepaalde manier lekker rustig ofzo. Zolang je ongesteld bent, hoef je in elk geval geen symptomen te spotten :lol: En dan nu vol goede moed door met een nieuwe ronde. Ik tel in mn hoofd toch eerst af naar ei en dan naar NOD, dus de weken gaan eigenlijk best snel nu. Heel lief trouwens ook, van je vriend. Ik herken dat ook wel hoor, tis ineens ook gek, dat het seks hebben na jaren ineens ook een andere functie heeft!

Cimojo, fijn dat er toch nog een kans is deze ronde! Je arme vriend... ;)

Uitstrijkje hier ook gedaan. Kreeg oproep toen ik net zwanger was, dus toen moest het uitgesteld worden. Was ik toen wel blij om! Daarna gedaan, maar na alles wat er tijdens zwangerschap en bevalling "van onderen" al gebeurd was, was dit eigenlijk wel oké :muziek: ;)

Cavia, hoe gaat het bij jou? Ook alweer op het wachtbankje?

Fijn weekend allemaal meiden!
Hoi meiden, er wordt lekker veel geschreven, gezellig hoor! Ik lees alles wel, maar met 4 kinderen een drukke baan is op iedereen reageren soms lastig.

Balen September, op naar de volgende rond. Het mooie weer komt er in maart ook weer in ga ik vanuit, geeft positiviteit.

Cimojo, veel besterschap, rot zeg!

Daisyjo, spannend! Ik ben benieuwd hoe je de tijd na de ovulatie gaat ervaren.

Kleinaapje, ook al ziek, rot zeg! Ook beterschap voor jou.

Hier weinig spannends, hebben om de 2 a 3 dagen gezellig tussen de lakens, dan weet ik zeker dat we "raak" hebben en hoef ik me niet druk te maken om ovulatie. We gaan volgende week naar Spanje, hopen op een goed bed ;)
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Wat balen al die zieken zeg, beterschap! De griepgolf begint eraan te komen zeggen ze... hopelijk hebben jullie het dan al gehad (en degene die niet ziek zijn ontlopen het hopelijk haha).

Wat betreft de ovulatie en kans op bevruchting, je leest er zoveel verschillende dingen over. Ik heb ook gelezen dat de kans op een meisje het grootste is wanneer je een paar dagen voor je ovulatie seks hebt. Wanneer je op het moment van je ovulatie seks hebt, is de kans op een jongetje groter. "Jongenszaadjes" zwemmen sneller, maar "meisjeszaadjes" overleven langer. Ben benieuwd of het klopt haha
Ah hopelijk knappen de zieken snel op! Hoop dit jaar een beetje de dans te ontspringen en niet ziek te worden. Fingers crossed.

Toen ik gestopt was met de pil was het maar de vraag hoe lang mijn cyclus is en wanneer hij regelmatig werd. Nu al een paar maanden op 36 dagen. Best lang en ik wist niet zo goed wanneer ik nou mijn ovulatie had.
Daarom toch maar begonnen aan een maandje ovulatietesten. Tot mijn grote verbazing eergister een loeidonkere tweede streep! Gisteren was hij al weer minder donker dan de teststreep en vandaag alweer helemaal weg. Eigenlijk dus vrij duidelijk, maar als mijn cyclus weer 36 dagen is deze maand, zou het pas dinsdag/woensdag a.s. zijn. Dus denk dat ik toch maar wel even doortest voor de zekerheid. Het stond er zo duidelijk, maar dan toch die twijfels, zo stom! Haha.

Dus waarschijnlijk mijn ovulatie net achter de rug en heb ik er hopelijk genoeg gebruik van gemaakt, haha! Op naar het wachtbankje! :hyper:
Wat een goed vooruitzicht mama, fijne vakantie samen! Vast lekker weertje al daar 😊

En mona, dat verhaal heb ik ook wel eens gelezen ja! Haha.. In elk geval kan je echt je lol op op internet met artikelen over wanneer grote kans op jongen en wanneer op meisje. Aan alle zwangerschapskwaaltjes is ook wel een geslacht gekoppeld 😉

Spannend Pioenrozen! Lijkt erop dat je dan op het wachtbankje zit nu hè?! Wie weet wordt je cyclus steeds beetje korter, net als bij ik weet niet meer wie dat ook alweer schreef ☺️
Hoi lieve allemaal! Sorry ik was even offline.. Het is helemaal niet mijn stijl om zo te verdwijnen, maar ik was een weekendje weg vorige week. Eenmaal terug was de realiteit een zure appel; ontzettend druk op kantoor en een bak met gemene mails over me heen. Ik zit nog in mijn proeftijd tot volgende maand (halfjaar proeftijd is hier normaal), maar ik vind het echt een rotbaan. Helaas kan ik niet weg tot ik iets anders heb. De baan die me was aangeboden recent is nu verschoven tot "het najaar" dus daar kan ik ook niet op bouwen. Met mijn gezondheid gaat het ook niet top, ik kan nu al 3 maanden niet lopen en ze kunnen me niet zeggen wanneer wel. Het weekendje weg was dus best een teleurstelling, dat hadden we al maanden geleden geboekt en ik dacht dat ik gewoon alles kon doen. Al met al was ik moe, verdrietig en erg gedemotiveerd, dus dan blijf ik even in mijn bubbel. Sorry, het was echt niet mijn bedoeling om jullie te negeren en jullie verhalen waren juist fijne afleiding!

Goed, back to business... Cimojo je hebt gewoon je ei gezien! Ik heb geen idee hoe dat eruit ziet! Hoe groot is dat enzo? Je hebt in elk geval goed gebruik gemaakt van je week, dus ik duim voor je!
Hopelijk gaat het beter met alle zieke kinderen, mannen en diertjes hier!
Hahahaha Kleinaapje een Valent-ei-n, geniaal! Ik heb er hard om gelachen en des te meer reden om het te vieren!
Doet de rest eigenlijk iets aan Valentijn hier?
Eendje ooh jammer zeg! Daar mag je zeker even van balen!
Pimpelmusje ja inderdaad, grappig hoe je ineens anders aankijkt tegen zowel seks als de eerste weken van je cyclus! En lief dat je naar me vroeg; ik zit inderdaad vanaf vandaag op het wachtbankje! Ik weet niet zo goed of ik er optimaal gebruik van heb gemaakt (vr-za-niks-niks-niks-wo-niks-vrij-za). Als mijn eisprong dinsdag was dan acht ik de kans klein, maar anders zou het wel kunnen, toch?

Ik hoop dat jullie allemaal een heerlijk weekend hebben (lekker binnen) en waai vooral niet weg!!
Liefs, Cavia.
RRR
Oh en Pioenrozen ik zou dat ook echt ontzettend verwarrend vinden zeg! Het kan geen kwaad om er op het wachtbankje alsnog gebruik van te maken, je kunt nooit té zeker zijn :proud:
RRR
@mama
Lekker zeg, even op vakantie! Lekker van genieten en gewoon zo doorgaan. Lekker om je zo niet druk te hoeven maken om de eisprong!

@mona
Ja, dat heb ik ook gelezen! Heel benieuwd of dat ook daadwerkelijk zo werkt.

@pioenrozen
Spannend zeg! Zou fijn zijn als het binnenkort bij iemand van ons raak zou zijn, geeft een beetje hoop! :cheer:

@cavia
Dat is balen zeg van je baan. Maar je zit er nog maar kort, misschien dat het nog leuker wordt binnenkort?
Balen ook dat je weekendje tegen viel op deze manier :rose:
Daar ben ik weer, wil zo graag vaker meeschrijven en op iedereen reageren maar door alle drukte loop ik steeds ver achter haha..

Dit was een rare maand voor mij ovulatie eerder dan gedacht dus schat de kansen helaas niet erg hoog in! Voel verder ook niks dus denk dat ik maar vast uitkijk naar de volgende ronde haha. Als mijn cyclus weer 28 dagen is dan moet ik aanstaande zaterdag of zondag ongesteld worden ben benieuwd!
Hey girls,

@cavia, jezus wat een gedoe allemaal. Lijkt mij erg vervelend, kun je ook in je omgeving wel je ei kwijt bij iemand? Echt doen hoor, een rotte baan werkt zo slecht op je gemoedstoestand :hug: Hoop dat het snel wat beter met je gaat.

@Onzeker niet iedereen heeft kwaaltjes dus misschien is het wel raak!

Hier gaat het niet zo lekker. Vriend is opgeknapt en nu lig ik met 40 graden koorts, keelontsteking , migraine en griep in bed. Heb het ontzettend heet door die koorts en kan nieteens het raam openzetten door die storm, hij klappert er zowat uit :( Heb bijna de hele nacht en dag geslapen..ook net ziek worden tijdens mn eisprong, wat niet echt positief is voor kans op conceptie. Balen! Lig nu maar een beetje als een zielig hondje half Netflix te kijken in bed

Iedereen op het wachtbankje, veel succes/sterkte de komende tijd :) trouwens wil graag mn NOD verplaatsen naar de 24e februari omdat mijn eisprong denk ik iets later is gekomen.

X
@Pioenrozen,Spannend!!

@Mama wat een lekker vooruitzicht even lekker vakantie!

@Mona87 Ik lees dat idd ook vaker haha! Er werden geloof ik de afgelopen tijd wel iets meer jongens geboren en ze zeggen dat de mannetjes sneller zwemmen dus wie weet hihi.

@Cavia, jeetje wat vervelend allemaal! Klinkt heftig niet lopen, waar komt dat dan door of is dat ook onduidelijk? Hopelijk wordt het snel beter! Ook balen van je werk, ik weet zelf hoe vervelend het is om ergens te zitten wat niet fijn/leuk is, hoop dat de situatie snel beter wordt! :hug:

@Onzeker voor jou ook spannend! Wie weet elke kans is er eentje :)

Hoe is het met de wind bij jullie? Hier in Brabant gaat het toch wel tekeer. En moet over een paar uurtjes nog naar huis vanaf het werk, hopelijk is het dan minder :-D
@Cimojo beterschap meid! Het is wat al die zieken..vriendlief hier is ook niet helemaal fit en de kids op het werk ook niet, hopelijk word ik overgeslagen O_O
Pimpelmusje Ik snap wel wat je bedoeld hoor, je kan als je ongesteld bent gewoon even niks he, ipv die stomme symptomen waar je op hoopt is het gewon even rust. Op naar een mooi ei!

Mama30037 Kijk, dat klinkt relaxed. Ik ben deze ronde ook (nog) rustiger dan de vorige, gelukkig maar! Lekker naar Spanje en een mooi met een Spaanse baby naar huis! ;)

Mona87 hahahah ja die theorieen over het zaad.. ik heb er eerder over gelezen. Nooit rekening mee gehouden overigens.

Pioenrozen Oeeh jaa! Die ovulatietesten werken anders dan zwangerschapstesten he? Hopelijk heeft het bij jullie geholpen!! Op naar de eerste positieve test! Lekker zitten op dat wachtbankje! Weet je al wanneer je wilt testen?

cavia007 Och lieverd wat vervelend! Je werk kan allees zo enorm verpesten he? Heb je wel een beetje genoten van jullie weekendje weg? Waar ben je naartoe geweest?
En niet lopen? Wil je er meer over vertellen? :heart:
Wij doen niks speciaals aan Valentijn, manlief moet die dag gewoon werken. Maar we gaan wel voor dat Valent-ei-n!

Eendje-01 Hoe isset met jou?

Xxonzeker08 Hee meid! Ik heb je NOD verzet naar de zaterdag. Hou je ons op de hoogte?

Cimojo Neee arme jij!! Hopelijk gaat t snel over meid! Lekker aan de ijsjes en paracetamol! Ik ben aangestoken door mijn zoon maar we hopen er op morgen de dip door te zijn en het ergste gehad te hebben..

Molly66 Hier (Gelderland) waait het flink, maar ben vandaag de deur niet uitgeweest dus heb er niet veel van meegekregen.. jij veilig thuis gekomen?

Vandaag ziek van mijn werk thuis gebleven, had echt 0 energie meer over. Lekker bijgeslapen, hopelijk vanacht ook! Afgelopen 2 nachten gruwelijk gebroken nachten helaas :bonk: een mega zielig kindje met snot, hoesten en alleen maar willen knuffelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven