Tablet-aanbevelingen?
maandag 3 februari 2020 om 13:30
Man, ik, beide dochters, allemaal hebben we apple devices en da's eigenlijk het enige wat we kennen.
Maar nu is de iPad van dochter (12) echt op en aangezien ze best een hoop spaargeld heeft, wil ze een nieuwe tablet kopen. iPad is te duur, dus we gaan voor android. Maar daar hebben we dus geen ervaring mee.
Ik heb een beetje zitten googlen en ik kom uit op Samsung Galaxy, Huawei Mediapad en Amazon Fire, die zitten zo'n beetje in haar budget (€160-€200).
Ze zal hem voornamelijk gebruiken voor spelletjes en YouTube. Liefst een groot scherm dus.
Maakt het nog uit welke ze kiest, iemand wijsheid op dit gebied?
Maar nu is de iPad van dochter (12) echt op en aangezien ze best een hoop spaargeld heeft, wil ze een nieuwe tablet kopen. iPad is te duur, dus we gaan voor android. Maar daar hebben we dus geen ervaring mee.
Ik heb een beetje zitten googlen en ik kom uit op Samsung Galaxy, Huawei Mediapad en Amazon Fire, die zitten zo'n beetje in haar budget (€160-€200).
Ze zal hem voornamelijk gebruiken voor spelletjes en YouTube. Liefst een groot scherm dus.
Maakt het nog uit welke ze kiest, iemand wijsheid op dit gebied?
maandag 3 februari 2020 om 13:34
Ik ben inmiddels aan mijn 3e Samsung Galaxy. Niet omdat ze stuk gaan maar omdat ik van een kleiner op een groter model ben overgestapt. Ik heb nu een Tab10 en die vind ik geweldig. Bediening supersimpel, beeld mooi helder, lekker snel. Deze heeft mij destijds 250 euro gekost maar: het ding is van maart 2015! Gaat dus al bijna 5 jaar naadloos mee.
Wat je ook kan doen is bij Coolblue op de site kijken, dan kan je verschillende merken vergelijken. Die ik heb staat er nu op voor 199 euro.
Succes met kiezen en voor je dochter: veel plezier.
Wat je ook kan doen is bij Coolblue op de site kijken, dan kan je verschillende merken vergelijken. Die ik heb staat er nu op voor 199 euro.
Succes met kiezen en voor je dochter: veel plezier.

vrijdag 7 februari 2020 om 14:23
Woensdag heeft ze een Samsang Galaxy Tab A gekocht. Helemaal blij.
Tot blijkt dat haar favoriete spel, Roblox, gewoon niet werkt op dat ding. En we hadden nog wel specifiek in de winkel gezegd waar ze hem voor kocht en dat we geen verstand van Androids hadden.
Gisterenavond terug geweest maar in principe nemen ze hem niet terug omdat de doos al geopend is. Moeten vanavond terug komen omdat de verkoper van woensdag er gisteren niet was.
Vind het zó sneu voor haar, haar eerste grote aankoop.
Als ze hem niet terugnemen dan denk ik dat ik hem van haar overkoop, geef ik hem wel aan mijn man, kan ie er voetbal op kijken of zo.
Tot blijkt dat haar favoriete spel, Roblox, gewoon niet werkt op dat ding. En we hadden nog wel specifiek in de winkel gezegd waar ze hem voor kocht en dat we geen verstand van Androids hadden.
Gisterenavond terug geweest maar in principe nemen ze hem niet terug omdat de doos al geopend is. Moeten vanavond terug komen omdat de verkoper van woensdag er gisteren niet was.
Vind het zó sneu voor haar, haar eerste grote aankoop.

Als ze hem niet terugnemen dan denk ik dat ik hem van haar overkoop, geef ik hem wel aan mijn man, kan ie er voetbal op kijken of zo.
vrijdag 7 februari 2020 om 15:27
Ach, wat sneu! Maar ja, zo'n verkoper heeft nou eenmaal niet alle apps van de Google Play store in zijn hoofd zitten om na te gaan of het nog speelbaar is. Hopelijk komen jullie er uit.ainne schreef: ↑07-02-2020 14:23Woensdag heeft ze een Samsang Galaxy Tab A gekocht. Helemaal blij.
Vind het zó sneu voor haar, haar eerste grote aankoop.![]()
Ik lees dit topic nu pas en achteraf kijk je een koe in de kont, maar was een refurbished of tweedehands iPad niet handiger geweest? Jullie doen alles met Apple, hebben vast een gezinsaccount op de Appstore, je kunt nog enigzins sturen wat ze wel en niet doet en toegang toe heeft op dat ding, etc.

vrijdag 7 februari 2020 om 15:31
Ik heb er ook een en de mijne is wel erg uitgekleed qua opties. De helderheid van het scherm wordt bv niet automatisch aangepast, dat vind ik wel vervelend.Subnautica schreef: ↑07-02-2020 14:26Kijk eens naar Lenovo tablets als het nog nodig is. Wij zijn er erg tevreden over.
.
vrijdag 7 februari 2020 om 15:38
Hij doet het gewoon écht niet. We hebben settings veranderd, we hebben ons drie slagen in de rondte gegoogled voor oplossingen, maar de individuele spellen laden niet. En als ze het dan op haar iphone probeert dan doet ie het wel.
En ja Tia, ik zit nu inderdaad sterk te denken om een refurbished iPad te zoeken. Maar goed, eerst maar eens zien hoe het vanavond gaat.
En ja Tia, ik zit nu inderdaad sterk te denken om een refurbished iPad te zoeken. Maar goed, eerst maar eens zien hoe het vanavond gaat.
vrijdag 7 februari 2020 om 15:39

vrijdag 7 februari 2020 om 15:40
Er gaat gewoon iets niet goed. Want het zou gewoon moeten werken.
vrijdag 7 februari 2020 om 15:44
Maar je hebt ze dus wel in de Google Play Store opgehaald en ze staan als icoon op haar scherm. Roblox voor Android is overigens gratis, zie ik. Dus dat zal inderdaad dan wel.
Is de Android versie op die tab ook 4.4. of hoger? Want dat staat in de vereisten van het spel. Krijg je een foutmelding of laadt er gewoon niks?
Dat het op de iPhone werkt zegt dus niks want dat is letterlijk een andere wereld (iOS op een ander device).
Is de Android versie op die tab ook 4.4. of hoger? Want dat staat in de vereisten van het spel. Krijg je een foutmelding of laadt er gewoon niks?
Dat het op de iPhone werkt zegt dus niks want dat is letterlijk een andere wereld (iOS op een ander device).
vrijdag 7 februari 2020 om 15:46
Ja inderdaad Rosalind, het zou in principe moeten werken, anders zou die app toch ook niet in de Playstore zitten toch. Ik ben geen enorme kneus als het op dit soort dingen aankomt, maar we krijgen het niet voor elkaar. Hij opent (tergend langzaam) maar dan als ze in de individuele spellen probeert te gaan dan gebeurt er gewoon niets. Het is niet eens dat ie langzaam is, ze komt er niet eens in.
Het is geen betaalde app volgens mij.
vrijdag 7 februari 2020 om 15:49
Een nieuwe Tab, met laatste Android, die tergend langzaam is?
Nou ben ik team Apple omdat ik een grondige hekel heb aan het feit dat fabrikanten zo slecht zijn met het uitdelen van updates, maar ook omdat Android de neiging heeft zichzelf te verstoppen na verloop van tijd. Maar dat zou bij een nieuwe toch niet moeten mogen...
Nou ben ik team Apple omdat ik een grondige hekel heb aan het feit dat fabrikanten zo slecht zijn met het uitdelen van updates, maar ook omdat Android de neiging heeft zichzelf te verstoppen na verloop van tijd. Maar dat zou bij een nieuwe toch niet moeten mogen...

vrijdag 7 februari 2020 om 15:50
ainne schreef: ↑07-02-2020 15:38Hij doet het gewoon écht niet. We hebben settings veranderd, we hebben ons drie slagen in de rondte gegoogled voor oplossingen, maar de individuele spellen laden niet. En als ze het dan op haar iphone probeert dan doet ie het wel.
Volgens de boys hier zit het probleem in het spelen op een android met apple account.
Als je via haar roblox account inlogt (na spel in de android store gedownload te hebben) zou het moeten lukken.
vrijdag 7 februari 2020 om 15:55
Ze heeft haar (bestaande) Roblox inlog en -wachtwoord gebruikt.
Voor de android heeft ze sowieso een nieuwe account aan moeten maken, we hebben hiervoor een nieuw emailadres aangemaakt.
Ja Tia, ik kan het ook niet helpen, zie je wel, apple is beter

vrijdag 7 februari 2020 om 17:24
En als ze dat nieuw aangemaakte account gebruikt?
Ik leef met je mee, wij hebben (laaang geleden) zoiets met Minecraft gehad, wat een gedoe

anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 07-02-2020 21:09
0.21% gewijzigd
vrijdag 7 februari 2020 om 20:57
Merys kom hier, ik geef je een zoen!
Want jij had inderdaad de oplossing. Ze heeft een compleet nieuwe account aangemaakt voor Roblox, vond ze niet erg, want ze was MajesticUnicorn sowieso zat.
En daarmee kwam ze het spel in. Maar nog steeds heel langzaam, dus toch maar terug naar de winkel.
Ken je dat, dat je auto niet start, en als de monteur er dan is dat ie meteen start en dat je dan voor lul staat? Nou dat gebeurde dus in de winkel. Tablet deed het prachtig daar.
Dus ik kon niet eens boos worden of zo (had me nog wel zo goed voorbereid) en hup weer naar huis. Daar voor de zekerheid internet nog eens gereboot en kind zit nu heerlijk boven te robloxen..... Op haar nieuwe account. Ze heeft voor de zekerheid de oude account ook nog geprobeerd maar die geeft nog steeds problemen.
Dus, kus voor jou en je zoons
Want jij had inderdaad de oplossing. Ze heeft een compleet nieuwe account aangemaakt voor Roblox, vond ze niet erg, want ze was MajesticUnicorn sowieso zat.
En daarmee kwam ze het spel in. Maar nog steeds heel langzaam, dus toch maar terug naar de winkel.
Ken je dat, dat je auto niet start, en als de monteur er dan is dat ie meteen start en dat je dan voor lul staat? Nou dat gebeurde dus in de winkel. Tablet deed het prachtig daar.

Dus ik kon niet eens boos worden of zo (had me nog wel zo goed voorbereid) en hup weer naar huis. Daar voor de zekerheid internet nog eens gereboot en kind zit nu heerlijk boven te robloxen..... Op haar nieuwe account. Ze heeft voor de zekerheid de oude account ook nog geprobeerd maar die geeft nog steeds problemen.
Dus, kus voor jou en je zoons