App voor bewegende presentatie

14-02-2020 11:27 6 berichten
Voor de eindopdracht van een fotocursus wil ik graag een digitale presentatie maken. Eentje waarbij de foto's een voor een voorbij komen. Dat is eenvoudig.
Maar daarna wil ik een soort animatie waarbij de foto's door elkaar vliegen / geschud worden en dan als laatste dat ze allemaal (op een bepaalde volgorde) in 3 rijen schuiven en dan blijven liggen.
Geen idee of er een (relatief makkelijk te leren) app is hiervoor.

Heb al gekeken naar Prezi, maar ik zie dat je daarvoor moet betalen. Ik heb wel het hele Adobe Creative Cloud pakket, zit daar zoiets bij? Of hebben jullie tips voor andere programma's waarmee je zoiets in elkaar kunt zetten? Het is fijn als er een leuke achtergrond bij kan etc.
Prezi had vroeger in ieder geval ook een gratis account, waarbij je presentatie wel online zichtbaar staat.

Maar wat jij wil, kan daarin niet: prezi kan over stappen (kaders met tekst/foto’s) heen bewegen in een bepaalde route, en inzoomen en uitzoomen, maar niet dingen in die route oppakken en verplaatsen.
Je kan wel de foto’s in een bepaalde volgorde tonen, dan heel ver in- of uitzoomen waarbij je een nieuw overzicht toont met diezelfde foto’s in een andere volgorde. Maar anders dan de zoom, beweegt er niets.
blijmetmij schreef:
14-02-2020 11:35
Prezi had vroeger in ieder geval ook een gratis account, waarbij je presentatie wel online zichtbaar staat.

Maar wat jij wil, kan daarin niet: prezi kan over stappen (kaders met tekst/foto’s) heen bewegen in een bepaalde route, en inzoomen en uitzoomen, maar niet dingen in die route oppakken en verplaatsen.
Je kan wel de foto’s in een bepaalde volgorde tonen, dan heel ver in- of uitzoomen waarbij je een nieuw overzicht toont met diezelfde foto’s in een andere volgorde. Maar anders dan de zoom, beweegt er niets.
Ja, dat zag ik al. Heb ook even gekeken bij Adobe Animate, maar dat is geloof ik ook niet wat ik zoek. En in vind Adobe programma's niet zo heel makkelijk om te leren, daar moet je wel even voor gaan zitten.
Dit kan met Powerpoint. Het is wel wat puzzelen om alles op het juiste tijdstip te laten bewegen, maar het kan.
Blijenvrij schreef:
14-02-2020 12:21
Dit kan met Powerpoint. Het is wel wat puzzelen om alles op het juiste tijdstip te laten bewegen, maar het kan.
Dat wist ik niet! Daar ga ik even op puzzelen, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij Canva.com? Daar kan je ook presentaties in opmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven