Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah Carlijntje ik had het zo voor je gehoopt dat het raak zou zijn! Op naar een nieuwe ronde. Ik hoop dat je vertrouwen kan blijven houden in je lijf! :rose:

Vervelend dat je zo misselijk blijft Sunshine. Heb je er ook wat tegen van de huisarts? Lukt werken nog wel door de misselijkheid?
Wat verdrietig Carlijntje!
Hoe gaat het nu met jou Elmen?
Ik ben wat afwezig hier, merk dat het me moeilijk lukt me überhaupt ergens op te concentreren. Het lezen van een boek is al moeilijk en series op tv mogen ook al niet te intelligent! Ik denk dat mijn hersenen veranderd zijn in pudding!

Ik blijf voor jullie duimen dames!!!!!!
Hoe gaat het met de dames die nog proberen zwanger te worden?
(De rest spreek ik natuurlijk ook al via de app ;-) ).

@Sunshine, jij inmiddels bijna 18 weken. Is de misselijkheid inmiddels afgenomen? Hoop het zo voor je...
Haai dames,

Fijn om van jullie te horen! @vietje, jij bijna 12 weken denk ik? Wanneer is je termijn echo ook alweer?
En koekiemonster: echt aftellen voor jou hè? Zo spannend :cheer2:

Ik heb nieuwe medicatie, de andere sloeg niet goed genoeg aan. Nu geduldig aan het wachten op m’n eisprong. Ik hoop eind deze week :)
@Elmen, yes klopt! Gisteren 11 weken, volgende week woensdag dus 12! :hyper:
Termijnecho hebben we al vroeg, met 10 weken gehad en was gelukkig goed!
De volgende echo zouden we dan pas weer met 20 weken hebben. Aangezien ik niet zo lang kan wachten, hebben we met 13 weken weer een pretecho haha.
Ik hoop dat bij jou de nieuwe medicatie goed aanslaat!! :heart:
Hoe voel je je eronder?
Hoi allemaal, nadat ik er een tijdje tussenuit geweest ben Ivm een nieuwe baan (en het zwanger worden even op pauze gezet Ivm onzekerheid met het contract) ben ik nu weer back on track :)

Ik heb een contract gekregen voor onbepaalde tijd, en dat al na 3 maanden werken dus ze zijn heel blij met me! En dit betekent ook dat we al weer wat aan het klussen zijn. Helaas de eerste ronde niet gelukt, en ik ben de tweede ronde begonnen met ovulatie testen Ivm een hele onregelmatige cyclus (wat een puzzel wanneer je die het best kan doen zeg). Nu ongeveer 6 dagen na ovulatie en ik voel nog helemaal niks, maargoed we wachten af.

Ik heb de laatste bladzijden van het forum even gelezen en wat is er veel gebeurd zeg! Genieten voor de dames die zwanger zijn, en succes voor degenen die net als ik aan het klussen zijn. Ik ga proberen om weer een beetje mee te schrijven de komende tijd, toch fijn om even je onzekerheden te kunnen delen.
:hyper:
@Zuid, YES wat fijn! En wat goed zeg, na 3 maanden al een vast contract. Zou toch heeeel mooi zijn als 't deze ronde al raak zou zijn! Ik ga duimen meid! :hug:
Helaas vietjeh, ik ben gewoon ongesteld geworden :( op naar de volgende ronde. Mijn vriend en ik hebben er trouwens iets op bedacht om de teleurstelling als het niet gelukt is ietsje minder te maken. Als ik ongesteld ben dan gaan we lekker met z’n tweetjes uit eten of bestellen we iets wat ik bij een zwangerschap niet meer zou mogen eten zoals sushi. Merk wel dat ik er daardoor wat relaxter in sta.

Nog wel een vraag, wat beschouwen jullie als de eerste dag van je ongesteldheid? Het moet bij mij altijd een beetje op gang komen namelijk, eerste paar dagen is een inlegkruisje voldoende. Omdat ik aan het proberen ben om mijn cyclus te volgen en te noteren. Op Google kan ik er weinig over vinden, was wel benieuwd wat jullie aanhouden.

En vietjeh spannend hoor weer een echo! Merk je veel van de zwangerschap? Of heb je weinig last van kwaaltjes in dit stadium?
Elmen het is zeker aftellen! Er rommelt ook van alles, maar niks zet door :bonk: heb je de eisprong nog kunnen vinden? Hopelijk helpt de nieuwe medicatie!!!

Zuid Wat spannend! Welkom terug! Ik rekende de eerste dag met bloedverlies . Hoe lang duurt jouw menstruatie?

Vietje Zooooo fijn dat die 12 weken in zicht komen!

Ik blijf duimen dames!
Zuid wat leuk dat je weer mee komt schrijven! Ik reken zelf de dag dat ik echt bloedverlies heb en het dus ook doorzet als de eerste dag. Wanneer verwacht je nu ongeveer je eisprong?

Hoe was jou echo Vietje?

En koekiemonster zoooo spannend! Je komt wel even melden als de kleine meid geboren is he? :-D

Hier weinig nieuws. Ook de nieuwe medicatie slaat niet aan. Volgende week maandag verwacht ik ongesteld te worden. Dus dan maar weer in overleg met de artsen... :@@:
Elmen wat balen dat de medicatie niet aanslaat :( Hopelijk kunnen de artsen jullie verder helpen in een volgend gesprek.

koekiemonster mijn menstruatie is meestal de eerste 3 dagen net niks, beetje bruin/rood bij afvegen op het toilet. Dan een dag niks en daarna barst het los, en dan duurt het nog een dag of 4-5 waarvan 2 dagen wat meer en de laatste 3 dagen al een stuk minder.

Hier spanning en sensatie :popcorn: want mijn ongesteldheid zette niet door, het was 3 dagen lang bijzonder weinig, en daarna brak het niet door. Gisteren een test gedaan en zo’n vreselijk vaag Tuur streepje natuurlijk (6)

Vanochtend weer een test gedaan, en weer zo’n wazig streepje, niet dikker of duidelijker dan gisteren, dus nu weet ik nog niks :confused:

Vandaag samen met mijn vriend naar de streepjes gekeken en hij kon er ook weinig van maken. Ook omdat ik echt helemaal geen symptomen heb, durft hij er weinig van te zeggen. Heb nu andere testen gekocht, ik had die van sensitest, daar ga ik er morgen nog 1 van doen om toch te kijken of het oploopt ofzo...

En als dat twijfelachtig is heb ik Kruidvat en clear blue nu liggen :sherlock:
Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ik houd jullie op de hoogte dus dames!
Oooh wat spannend! Heb je nog getest?!
Volgens sensitest, Kruidvat en clearblue ben ik zwanger!

Een heel gek idee want ik voel echt helemaal niks. Afspraak gemaakt met de verloskundige voor over 4 weken, dus tot die tijd de lastige vragen maar even ontwijken :hyper:

We gaan dit weekend carnavallen, dus zal wel opvallen dat ik niets drink, maar we hebben al bedacht om te zeggen dat we aan t proberen zijn, en dat ik me er fijner bij voel om niks te drinken, omdat ik “niet weet” of ik dan misschien al zwanger ben. Ik wil het eigenlijk pas aan onze vrienden vertellen als mijn ouders het weten, en dat ben ik van plan na de eerste afspraak bij de verloskundige als ik zeker weet dat alles tot dan toe goed zit. Natuurlijk dan nog een kans dat het mis gaat, maar die is een stuk kleiner dan het nu is. Vind het wel spannend, nog zo lang wachten tot die afspraak :hyper:

Elmen hoe gaat het nu bij jou?
Wauw wat super! Gefeliciteerd! :cheer2:
Hoi dames,

tijdje geleden heb ik meegeschreven. Vandaag was mijn NOD en ik heb zojuist getest....
Hartstikke zwanger! In ronde 10 is het toch gelukt! Zo ontzettend blij.
zuid87 en carlijntjee jaaa wat fijn!!! Gefeliciteerd :cheer2:

elmen hoe is het bij jou?
Hey lieve meiden :) even een kleine update. Ik ben weer zwanger :). Vind het spannend om het op te schrijven. Maar in het andere topic schreef iemand: vandaag ben je zwanger :). En dat is ook zo.

Wilde het toch even met jullie delen. Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren!
Mindsey en carlijntje gefeliciteerd!

Ik las in een ander forum een mooie uitspraak: neem geen voorschot op je verdriet.
Die vond ik wel heel mooi, gewoon genieten dat je nu zwanger bent inderdaad! En hoe het loopt weten we nu toch nog niet, ik duim echt voor iedereen dat het goed mag gaan!
@Mindsey, YES Mindsey!!! Zo blij voor je! Hoe ver ben je nu?
Ik ga keihard duimen op een mooie gezonde plakkerd! :heart:
Lief dat je even een update doet! Hoe voel je je eronder?
Ohhhh en Carlijntje en Zuid, wat geweldig!
Word helemaal happy van jullie nieuws!
GEFELICITEERD!

Hoe voelen jullie je?? :cheer2:
vietjeh wijzigde dit bericht op 02-03-2020 15:42
0.38% gewijzigd
Mooi Zuid die uitspraak "neem geen voorschot op verdriet". Ik merk echt dat ik me op vandaag moet focussen, want als ik wegdroom naar de echo van volgende week, gaan mijn gedachten/fantasie al heel snel naar dat het dan weer niet goed is..
Heel moeilijk om voor te stellen dat het ook goed kan gaan. Dus misschien moet ik me maar gewoon even niets voorstellen ;-D. En weer afwachten. En afleiding zoeken. Het gaat ZO langzaam nu voor m'n gevoel haha, ik ben (denk ik) zaterdag pas 5 weken. Kan de tijd wel vooruit kíjken!

Lieve Vietje! Hoe is het met jou?

Ik weet niet precies hoe ver ik ben. Dacht deze maand geen kans te hebben. Had een echo gehad waarop mijn baarmoederslijmvlies er dun uitzag, gisteren een kijkoperatie gepland staan (omdat mijn menstruatie erg weinig was na de curretage) én volgens de app zou ik mijn ovulatie op 31 oktober hebben - precies middenin de week dat mijn vriend in het buitenland zat voor werk :rofl: .
Gaf ook wel even rust ofzo, om geen kans te maken ;-).

Maar blijkbaar had mijn lichaam andere plannen en heeft het even gewacht met de ovulatie :hihi: .

Hij is woensdag 5 februari teruggekomen dus ergens daarna is het gebeurd.
Ik vermoed wat later in de week omdat ik maandag 17 februari nog een negatieve test had. (heel verhaal, zelfs een topic over geopend.. maar beetje lang)
Toen laten zitten, maar donderdagavond 20 februari met veel gedronken en net geplast opeens toch een positieve test!

Eerder testte ik meestal een aantal dagen voor NOD positief.. dus als dat bv woensdag was, denk ik dat de bevruchting op zaterdag heeft plaatsgevonden. Snap je hem nog ;-).

Volgende week donderdag een hele vroege echo, dan gaan we het zien!

Ik voel me ok. Bij vlagen heel misselijk en moe.. en nu helemaal niet. En dat vind ik dan weer lastig qua vertrouwen hebben. Maar heb echt geleerd dat ik er geen invloed op heb.. en dat we sowieso OK zijn samen, hoe het ook loopt. Dus daar hou ik me aan vast :). Maar denk dat ik hem volgende week wel knijp.. en dan ook weer een echo in het ziekenhuis.. dat is nog nooit goed nieuws geweest zeg maar, dus heb daar negatieve associaties bij. Maar wie weet worden die wel veranderd ;-D.

Thanks voor het duimen!! Hoe is het met jou? (wil even niet teveel in het miskraamtopic lezen, beetje te confronterend).

En Koekiemonster lees jij hier nog? Hoe gaat het daar?
mindsey wijzigde dit bericht op 27-02-2020 10:46
0.02% gewijzigd
x
mindsey wijzigde dit bericht op 27-02-2020 10:47
Reden: Dubbel, ik zit te klooien ;-)
0.00% gewijzigd
@Mindsey, oh ja jeetje wat onverwachts dan zeg! Maar dat is vaak alleen maar beter! Dan zat je waarschijnlijk ook niet zo te wachten op je NOD.
Kan me helemaal voorstellen dat je de tijd vooruit kijkt, die eerste dagen/weken gaan ZO langzaam! Wel fijn dat je een vroege echo gepland hebt staan, dan weet je het ook maar meteen. Nog eeeeeeven wachten! Hopelijk is er wat te zien donderdag.

Met mij gaat 't goed hoor! Woensdag 15 weken, dus heb eindelijk wat vertrouwen en rust terug in m'n lichaam. De tijd gaat ook wel sneller nu iedereen er vanaf weet trouwens. Heel anders vergeleken met die eerste weken. Maar ik heb in 't eerste trimester in totaal 5 echo's gehad (2 bij de VK en 3 pretecho's). Gewoon omdat ik steeds zeker wilde weten dat het nog goed ging. Klinkt heel panisch, maar het hielp juist voor mijn eigen gemoedsrust. Na een goede echo kon ik weer een paar dagen vooruit, en als ik dan weer begon te twijfelen gelijk weer een echo!
Nu is dat niet meer nodig want ik heb echt wat meer rust gevonden en kan er nu ook meer van genieten.

Oh zo spannend Mindsey, ik hoop op 't allerbeste!
De meiden in de app (we praten nog steeds in een Viva-app) waren ook zo blij voor je!
Ha Vietje, lees dit nu pas! :) Wat fijn dat je een beetje het vertrouwen begint te krijgen.. zo fijn! En kan me zo goed voorstellen van die echo's in het begin. Heerlijk dat de tijd nu wat sneller gaat, lekker genieten!

Nog even een update na onze echo vandaag :) Ik ben officieel zwanger! Van een rijstkorrel :biggrin: .

https://imgur.com/a/QkEfx1N

De zwangerschapsduur kwam overeen met wat ik zelf dacht: 5 weken en 5 dagen.
De rijstkorrel is de dooierzak. Helaas kon ze nog geen embryo'tje zien, daarvoor mogen we over een week terugkomen. Op vrijdag de 13e ;-D.

Nog wel even spannend dus. Maar in ieder geval niet zo'n gemene lege vruchtzak als de vorige keer. Ik ga lekker proberen te ontspannen en weer afwachten..
Was toch wel heel zenuwachtig vandaag.

Wat leuk dat die andere meiden ook blij waren, doe ze de groetjes :)
@Mindsey, ohhhh wat fijn! Gefeliciteerd! :heart:
En heeel fijn dat de zwangerschapsduur overeen kwam met wat je zelf dacht, dat is vaak ook wel een goed teken. Ik ga duimen voor vrijdag! Hopelijk een mooi flikkerend hartje te zien! Hoe voel je je verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven