Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Elis; Je BM is mooi aan het groeien! Spannend he wachten op dat telefoontje, er hangt (voor mijn gevoel) zoveel vanaf!

Hier gaat het opzich goed hoor! Misselijkheid is weg, bekkenpijn niet. Voor t werk/afstandje lopen nu een bekkenband om. Blijf onder controle van fysio en oefeningen doen. Ik hoop 34 weken te halen, maar ik wil niet dat t ten koste gaat van. Ik moet t namelijk wel alleen doen strakkies..
Jee Rosie, toch weer in het zh, wat zal je je beroerd voelen! Kunnen ze er iets aan doen? of is het echt een kwestie van uitzieken, in de zin van rust en veel drinken? Heel veel beterschap iig!

Eindelijk komt de tp voor jou ook weer in de buurt Elis! Ik herken wel wat je zegt. Ik ben er tijdens die 3 maanden wachten ook niet veel mee bezig geweest en heb eigenlijk wel genoten van alles kunnen eten/drinken en veel kunnen doen zonder rekening te houden of het wel in de ‘planning’ past. Maar eenmaal begonnen had ik er echt weer zin in!

Neoflux, wat knap eigenlijk he dat ze dat allemaal al kunnen bij zoiets ienimiekleins! Maar dubbel inderdaad. Altijd lastig ‘kiezen’ tussen 3 en 5 daagse embryo’s. Ook omdat je nooit weet of de drie daagse die het niet redt buiten de buik tot 5 dagen, het in je buik het wel goed had gedaan… Ik kan me voorstellen dat zo’n biopsie ook nog wel wat risico’s voor de embryo’s zijn, of valt dat heel erg mee? Fijn dat je snel weer kan beginnen…

Hier goed nieuws! Kreeg een mail (had ik om gevraagd, omdat de brief wel 2!! weken op zich kan laten wachten) dat er 3 embryo’s zijn ingevroren! Ben heel blij dat we hierna iig nog kans(en) hebben! En toch rekende ik me nog rijker met 10 eicellen… 8 bevrucht en nu is toch ‘nog’ maar de helft overgebleven… ik weet het, het is goed en het kan altijd minder, maar heb er gewoon zo’n gevoel over. Ergens weet ik wel wat het is, ik ben gewoon heel bang voor dat dit niet voldoende is en dat ik hiervan niet zwanger wordt… nergens op gebaseerd en moet positief blijven, maar lastig vind k dat soms! Herkenbaar? Ik klink nu wat ondankbaar he? Maar dat ben ik dus niet hoor! Zullen het de hormonen zijn die dit met mij doen? Ik herken mezelf niet zo!! :facepalm: :facepalm:

Weet jij al meer Lux?
Goedemorgen!
Hoe is het met jullie?
Lux, hoe bevalt de tweede helft van de wachtbank? Mij slecht zeg haha! Had ik vorige keer niet zo, toen voelde ik niks en was ik een soort van overtuigd dat ik toch niet zwanger was.
Nu ben ik daar minder zeker over. Mijn buik is veel onrustiger, voel allemaal steekjes recht en links, zeurend gevoel onderin... het kan van alles betekenen en ook helemaal niks, i know.... Wil eigenlijk niet denken dat het raak zou kunnen zijn, dan ben ik straks misschien zo teleurgesteld... wat een rollercoaster dit aan gevoel, laat het maar snel donderdag zijn!
Fijne dag allemaal! :cheer:
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 11:03
Reden: was nog niet uitgetypt...
11.92% gewijzigd
Hee Miems, ik heb al getest vanmorgen :P

Ik ben zwanger!!! Veel duidelijkere streep dan de vorige 2 keer op 12dpo, zelfs al een CB digital aangedurfd en die zegt het ook (1-2 weken) :lol:

Ben er pas echt gerust op als hij weer is opgelopen (ga woensdag weer testen), maar het is een beter begin dan bij de cryo’s :cheer2: dus ik probeer er ook maar van te genieten dat ik tot nu toe 100% van de tp’s zwanger ben geraakt en het dit keer met een verse weer beter lijkt te gaan qua hcg-opbouw.

Ik heb trouwens behoudens hoofdpijn en geen koffie lusten dit keer echt nergens last van. Jij nog veel succes met afwachten! Lastig hè, als je zovee klachten hebt. Fijn dat je iig ook cryo’s hebt, daar heb ik nog niks over gehoord, maar dat zal wel.

@Elis: waar sta jij?

@Rosie: al uit het ziekenhuis?

@Neo: hoe gaat het afwachten?

@Dep: hoe ga jij?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oo wauw LUX, gefeliciteerd!!!! Weer gelukt! En fijn dat de streep nu al zo duidelijk is!
Dan kan ik dus ook al wel een duidelijke test verwachten stel dat ik zwanger ben? Want ik had de tp nog een dag eerder dan jij! ooowwwww :lol:
Even inbreken Lux: :yes: Het begin is er! Ik duim dat het goed mag blijven gaan. :cheer: :cheer: :cheer:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:45
99.80% gewijzigd
Lux woehoeeeee, wat goed zeg!! :cheer2: Dit klinkt heel goed, blij voor jou! :jump:
Jij bent nu 13 dpo toch Miems? Je zou morgen zeker positief moeten testen als je zwanger bent. In mijn ervaring word je tussen 10-12 dpo positief, een enkeling pas op 14 dpo.
Ik had op 9 dpo nog een negatieve test (ovitrelle eruit getest) en toen even gestopt met testen omdat ik niet hou van tuurstrepen. Maar vandaag echt een mooie duidelijke streep, dus dat loopt hard op als het raak is (en goed zit).

Vrijdag is mijn officiële testdag, dan moet ik het ziekenhuis bellen, maar dan weet ik al 3 positieve testen, dus als het goed is zie ik dan een mooie oploop, dus dat is goed voor mijn vertrouwen, want dan gaan zij al een echo plannen. Hoop dat dat nog voor man’s wintersport kan (half maart), maar denk het wel. Ben net de week ervoor 7 weken.

Thanks lieve allemaal voor de lieve berichtjes!

@Elis: hè wat stom. Heb je inmiddels al gehoord of je door mag? Ik heb een vriendin die heel dik bms heeft, die heeft daar wel eens curettages voor moeten ondergaan. Maar mijn BMS is ook 18mm bij een gestimuleerde cyclus en ben met die cycli tot nu toe lijkt het succesvoller zwanger (eerste was zoon, tweede nu), dan met ‘eigen’ BMS (van 10mm). Dus voor de innesteling maakt het volgens mij niet uit.

@Bag en Lil: thanks, super lief dat jullie nog komen checken :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh @Elis: volgens mij begonnen bij mij de echte kwalen rond 6 weken.

Merk wel dat ik veel hoofdpijn heb, moe ben, de koffie laat staan en heb inmiddels een beetje een weeïg gevoel in onderbuik- en rug.
Wauwwww Lux gefeliciteerd!!!
Wat super fijn voor je zeg!

Mimi ik hoop bij jou ook snel goed nieuws!! En anders gelukkig nog mooie cryo’s!

Ellis wat vervelend! Ik heb ook altijd dik baarmoederslijmvlies in mijn ziekenhuis zeggen ze juist dat dat goed is, dus daar ging ik altijd vanuit.

Depster hoe gaat het met jou?

En neo lukt het wachten nog een beetje?

soof weet jij inmiddels al meer?
rosie2020 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 13:38
Reden: Herkenbaarheid
42.12% gewijzigd
Ach Rosie, wat ontzettend rot :hug: dan mag je denk ik ook voorlopig geen terugplaatsing? Sterkte meis, kan me voorstellen dat dat heel zwaar valt :redrose:

@Hier: ja zwanger worden kan ik wel :P nu nog blijven. Morgen weer testen.

Jij al getest, Mimi?
Jongens!! (meisjes :-$ )

Ik had gister stiekem een testje gedaan en die is positief!!!
Ik had al zo'n gevoel, blij blij blij!

Maar.... wat ik nu ineens vannacht zat te bedenken... Ik heb niet eerder getest of de Pregnyll uit mijn lijf is en heb dit keer 10.000 EH gespoten. Nu ben ik gaan googelen, ja stom, en staat er dat het in sommige gevallen wel 14 dagen kan duren voordat het eruit is... ik heb zondag 2 weken geleden de spuit gezet en 15 dagen later dus positief getest...
Hooowww, had ik maar wel nog even gewacht, nu ben ik echt mega onzeker!

Dit is allemaal al zo anders dan mijn vorige positieve test, ik heb toen 1(!!!) keer getest en toen was ik heel nonchalant; zo van, oo cool het is gelukt, ik ben zwanger, nooit de drang gehad om nog eens te testen, niet onzeker, niks! En moet je nu zien! Dit doet dat hele traject dus...

Nou ik moet ven van jullie horen dat die Pregnyll allang uit je lijf is hoor. (nee hoor gekheid, geen wenselijke antwoorden aub).
Hoeveel Pregnyll had jij gespoten Lux?

Sorry van de ego post, ik kom later weer terug! :love:
Jeeej Miems, wat een goed nieuws! Ik denk dat hij gewoon positief is op 15dpo hoor. Is het een donkere streep?

Ik heb ovitrelle 250mcg en testte op 9dpo negatief. Ik ga morgen dus weer testen en dan verwacht ik een donkerdere test, kun jij ook doen; hcg verdubbelt in ongeveer 48-72 uur, maar je zou elke dag wel iets meer kleur moeten zien.
Lux, dank je…. Ik denk het ook wel, maar durf het nog niet echt te hopen zeg maar…
Het is dus nog niet 15 DPO, want dpo betekend na de punctie toch? Pregnyll heb ik 2 febr gezet, punctie was 4 febr… dus gister was het 13DPO…
Jij hebt dus heel wat anders gespoten, dat wordt ook in andere eenheden uitgedrukt, ik had gehoopt dat jij ook 10000 eh had hahahah!
Ik ga morgen nog testen en dan is donderdag de officiële dag, maar als het morgen een mooi streepje is dan geloof ik het denk ik ook wel hoor. Mijn man is alleen niet zo ‘medisch’ aangelegd, die snapt niks van die hormonen(klinkt stom als ik dit type, maar is meer een 'zakenmannetje') en hoe het werkt enzo, dus die gelooft alleen de test op de dag dat de dokter heeft gezegd dat je mag testen haha!

@Rosie, jij hebt echt wel alle risico’s die er zijn, gekregen zeg!
Dat besef je eigenlijk niet echt he, als je bezig bent, dat je risico’s loopt op zulke gevaarlijke aandoeningen. Wat zal je een pijn hebben gehad. Ik kan me voorstellen dat dit herstel nog wel even duurt… Rust rust rust… Misschien kun je nog een weekje naar de zon oid? Als je je iets beter voelt dan nu natuurlijk.

@Elis, wat gaat het bij jou in het zh toch moeizaam… doordat je nu in een gestimuleerde cyclus zit, kunnen ze toch al weken van te voren weten wanneer je ongeveer aan de beurt bent voor een tp? En dat al in hun planning verwerken?
Ik herken het helemaal niet, maar dat is denk ik het verschil met onze kleine kliniek. Daar plannen ze alles al in ‘onder voorbehoud’.
Nee niemand kan jou ooit nog ongeduldig noemen inderdaad, ik hoop dat je echt heel snel aan de beurt bent. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je bms, maar heb er geen verstand van of het uitmaakt. Wat zegt het zh erover?
Wat voor hormonen gebruik je nu dan? Voel je je er goed onder? Dat maakt het wachten misschien erger/minder erg?
DPO is days past ovulation (de dag van de eicelpunctie). Ik zit nu op 13 DPO. Of, in ICSI-taal: op 10dp3dt (10 days past 3 day transfer).

Google maar eens op ‘pregnancy test line progression’; dan zul je zien dat je testen steeds donkerder worden naarmate het hcg oploopt. En dat is - voor de echo - het meest betrouwbare dat je kunt doen. Het feit dat mijn testen niet donkerder, maar lichter werden, maakte dat ik bij mijn 2 mk’s al wist dat het een mk zou worden voordat er bloedverlies was.
Breek weer even in voor Lux; wat fijn ! Gefeliciteerd
(En jij ook Mimi!) :cheer:
Thanks Sofie, hoe is het bij jou?
Wauw Lux gefeliciteerd! En voorzichtig jij ook Mimi!

Wij kregen idd bevestigd dat het meteen icsi gaat worden. Eerst nog bloedonderzoek naar hiv&hepatitis. Maar ook AMH bloedwaarden aan de hand daarvan gaan ze hoeveelheid medicatie bepalen? We kunnen 13maart voor intake en dan vrij snel starten, geen wachtlijst gelukkig. Ze willen ons het korte traject laten doen, dus geen anticonceptie pil vooraf, ben benieuwd.
Spannend!
Liefs, Sooff30
Hier loopt de test op :cheer2: so far so good! Vandaag 14 dpo dus precies 4 weken zwanger :)
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:46
99.72% gewijzigd
Vanochtend weer getest en was wat donkerder dan maandag :cheer2:
Morgen nog voor t echie en dan bel ik de kliniek maar voor de eerste echo in te plannen.... klinkt nog heel onwerkelijk hoor.
Heb nog steeds veel steekjes in mijn buik, zal misschien nu ook komen door de zwangerschapshormonen bovenop de hormonen van het traject?
Ik ben wel mega onzeker nu merk ik, als het maar goed gaat.... er komt nu zoveel meer bij kijken. In vorige zwangerschap was k heel nuchter... maar ja toen was ik in een poep en skeet zwanger, dus dacht altijd als het misgaat heel verdrietig maar dan word ik wel weer zwanger... die vanzelfsprekendheid is er nu natuurlijk niet meer.

Heb jij ook zulke gevoelens Lux?

Elis, bedoel je als het langer duurt poging afbreken om elders verder te gaan? Begrijp dat heel goed, dit geeft geen vertrouwen...
Ik heb dat ook wel ja, maar had dat bij mijn eerste natuurlijk ook al. Ik heb opzich dus wel vertrouwen in dat IVF gewoon werkt, maar de 2 miskramen afgelopen najaar hebben er qua zelfverzekerdheid wel een beetje in gehakt. Ik ga vrijdag, zondag en woensdag nog testen denk ik. En vrijdag bellen voor de echo.

Bij m’n miskramen had ik alleen op 14 dpo een lichtere test ipv een donkerdere, dus dat helpt heel erg.

Ik heb ook wel last van steken en een weeïg gevoel in m’n buik. Ook iets gevoelige borsten. Lig sinds donderdag elke avond of heel vroeg in bed, of op de bank te pitten en had erge hoofdpijn. Dat is nu wat minder gelukkig. Koffie smaakt me ook niet meer en gisteren en vandaag een vlaag misselijkheid gevoeld (van de thee van mijn collega en vanochtend bij het opstaan), dus begin me ook wel wat zwangerder te voelen.

@Elis: waarom lukt die inplanning telkens niet?
Vanochtend de officiële testdag en gelukkig nog steeds 2 streepjes. Maar niet veel donkerder dan gister, maar ook niet lichter.
Het zijn gewoon mooie streepjes, je hoeft er niet om te zoeken zeg maar. Dus ga ervan uit dat het goed is voor nu.
Vind het nu zo spannend, dan ik eigenlijk niet zo blij ben... Stom vind ik dat! Aan de andere kant heb ik al wel helemaal uitgerekend hoeveel weken ik ben op vakantie, met mijn verjaardag en wanneer ik uitgerekend zou zijn...
Goh, niet verwacht dat die 'verlengde' wachtweken veel erger zijn dan de wachtweken...
Voor de andere dames, hoop zoooo dat jullie binnenkort ook 2 streepjes mogen zien.

Ik zal mijn zwangerschapsgeneuzel hier wat inperken voor jullie, niet leuk om te lezen als je zelf niet zwanger bent toch?
Zoveel verschil verwacht ik ook niet per dag hoor Miems. Het duurt 48-72 uur voordat je hcg verdubbeld is.

En jaaaaa de verlengde wachtweken zijn véél erger dan de wachtweken. En ik vind ze nu na 2 miskramen nóg enger. Maar nog 8 weken en dan is het ergste voorbij :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven