Wachten op bevalling; wie nog meer?
maandag 17 februari 2020 om 14:36
Zet hem op!ClaireSophie schreef: ↑17-02-2020 14:24Vanmorgen gekomen voor een check up en alles goed. 2/3cm ontsluiting dus mocht (als ik wilde uiteraard) gelijk blijven.
Even de knop omzetten maar ben gebleven en hang nu aan de weeënopwekkers!![]()
Hoop vandaag nog dochterlief nummer 2 in mijn armen te kunnen sluiten...
Mag wel toch met 41+4 op de teller![]()

maandag 17 februari 2020 om 16:47
Ach dat is enorm balen. Maar je hebt haar sowieso vandaag in je armen, niet linksom dan maar rechtsom.ClaireSophie schreef: ↑17-02-2020 16:40Kut. Word een keizersnede.
Baby is gedraaid. Haar schouder ligt eerst!
Vanavond lig je verliefd naar haar te staren!

dinsdag 18 februari 2020 om 03:32
Ja onze dochter Kiki is geboren! Vanmiddag rond half zes.
Kerngezond en maar liefst 4300 gram schoon aan de haak!
Vanavond wel heftige naweeën gehad, erg naar. Morfine word ik misselijk van dus nu zit er iets anders in 't infuus, dat werkt top. Bolletje bol heeft net al haar vierde flesje weggedronken en slaapt weer dus man en ik gaan ook even slapen!!
Boertje, van harte!
Kerngezond en maar liefst 4300 gram schoon aan de haak!

Vanavond wel heftige naweeën gehad, erg naar. Morfine word ik misselijk van dus nu zit er iets anders in 't infuus, dat werkt top. Bolletje bol heeft net al haar vierde flesje weggedronken en slaapt weer dus man en ik gaan ook even slapen!!
Boertje, van harte!
dinsdag 18 februari 2020 om 06:38
Jeetje ClaireSophie! Ons kleine Boudewijntje hier was maar liefst ruim een kilo lichter!
Gefeliciteerd met jullie heerlijke meisje, wat een leuke naam ook!!!
Die naweeen heb ik ook erg heftig gehad, maar het voordeel is dat mijn baarmoeder echt als een malle aan het slinken is, de kraamhulp is helemaal verbaasd!
En nu genieten! En rustig aan hè, het is niet niets, een keizersnede.
Gefeliciteerd met jullie heerlijke meisje, wat een leuke naam ook!!!
Die naweeen heb ik ook erg heftig gehad, maar het voordeel is dat mijn baarmoeder echt als een malle aan het slinken is, de kraamhulp is helemaal verbaasd!
En nu genieten! En rustig aan hè, het is niet niets, een keizersnede.

dinsdag 18 februari 2020 om 09:35
Gefeliciteerd Naatje, Boertje en ClaireSophie! Heel veel geluk met jullie baby.
Ik heb ook heftige naweeën gehad, daar waarschuwde de verloskundige me al voor omdat de bevalling zo snel was gegaan. Mijn baarmoeder zakte ook als een malle Naatje, op dag 3 was hij al “weg”, haha.
Hier is de kleine meid alweer 18 dagen oud. De afgelopen 4 nachten heeft ze serieus doorgeslapen!
Van ongeveer 12 tot 7/7.30 en vannacht zelfs van 22.30 tot 6.15! Wie weet slaat het ineens weer om, maar elke nacht die zo gaat is meegenomen!

Ik heb ook heftige naweeën gehad, daar waarschuwde de verloskundige me al voor omdat de bevalling zo snel was gegaan. Mijn baarmoeder zakte ook als een malle Naatje, op dag 3 was hij al “weg”, haha.
Hier is de kleine meid alweer 18 dagen oud. De afgelopen 4 nachten heeft ze serieus doorgeslapen!

dinsdag 18 februari 2020 om 18:51
Flinke dame ClaireSophie! Dacht ik dat ons meisje al groot was met haar 4100 gram 
Naweeen vielen mij heel erg mee gelukkig. Vond ze wel het vervelendst als ik stil lag.
Dat is wel heel erg lekker Herfstblaadje! Dochter slaapt hier soms ook behoorlijk wat uurtjes achter elkaar in de nacht. Maar ik schrik dan ergens wel wakker en ga dan toch maar een flesje maken zodat er niet téveel tijd tussen de voeding zit. Geen idee eigenlijk vanaf wanneer dit niet meer hoeft?
Naweeen vielen mij heel erg mee gelukkig. Vond ze wel het vervelendst als ik stil lag.
Dat is wel heel erg lekker Herfstblaadje! Dochter slaapt hier soms ook behoorlijk wat uurtjes achter elkaar in de nacht. Maar ik schrik dan ergens wel wakker en ga dan toch maar een flesje maken zodat er niet téveel tijd tussen de voeding zit. Geen idee eigenlijk vanaf wanneer dit niet meer hoeft?

dinsdag 18 februari 2020 om 19:18
Heb het net even opgezocht en lees op sommige sites dat er max 8 uur tussen de voedingen mag zitten en op andere sites max 10 uur. Dit geldt dan voor baby’s tot 8 weken oud. Maar weer ergens anders lees ik minder uren.. Dochter werd vanmorgen wel gewoon alert wakker dus maak me geen zorgen, maar ik dacht er vanmorgen ook even aan ivm bloedsuikerspiegel enzo.Gekkootje schreef: ↑18-02-2020 18:51Flinke dame ClaireSophie! Dacht ik dat ons meisje al groot was met haar 4100 gram
dinsdag 18 februari 2020 om 20:38
Ja inderdaad, ivm de bloedsuikerspiegel. Volgens onze kraam zou baby nu Max 6 uur zonder voeding mogen. Die 10 uur las ik ook op internet, maar lijkt me toch wel erg lang.
Als ze alert wakker wordt zal er niks aan de hand zijn nee. Toch lastig, zulke dingen...
Hoe voel je je, na de ks?
Boertje, hoe is jouw bevalling verlopen? Hoe gaat het nu met jullie?
Als ze alert wakker wordt zal er niks aan de hand zijn nee. Toch lastig, zulke dingen...
Hoe voel je je, na de ks?
Boertje, hoe is jouw bevalling verlopen? Hoe gaat het nu met jullie?
dinsdag 18 februari 2020 om 21:41
Onze jeugdverpleegster van het consultatiebureau zei: hij is 4 kg, dus je mag/moet het echt losser laten hoor. Hoeft niet om de 3 uur, mag soms ook 4 uur (niet meer wakker maken, kijken wanneer hij tekentjes geeft). En over ‘s nachts zei ze: lekker ‘s avonds de laatste fles geven, geen wekker zetten, dan komt ie vanzelf. En zo niet, dan lekker om 7 uur de fles.Herfstblaadje19 schreef: ↑18-02-2020 19:18Heb het net even opgezocht en lees op sommige sites dat er max 8 uur tussen de voedingen mag zitten en op andere sites max 10 uur. Dit geldt dan voor baby’s tot 8 weken oud. Maar weer ergens anders lees ik minder uren.. Dochter werd vanmorgen wel gewoon alert wakker dus maak me geen zorgen, maar ik dacht er vanmorgen ook even aan ivm bloedsuikerspiegel enzo.
Dat proberen we nu te doen, al is juist dat losse soms wat spannend.
(dit gaat dus over flesvoeding trouwens)
woensdag 19 februari 2020 om 18:46
Hier gaat het ook goed! Bevalling was heftig en ben veel bloed verloren, dus daar was ik goed naar van. Zo’n 13 uur weeen, wel maar 3 keer geperst dat viel mee! En geen geknipt en gescheur enzo. Nu is het dag drie en mijn lijf is erg pijnlijk, man man wat een aanslag is zo’n bevalling. Nu na drie keer kan ik zeggen: Dat doe ik nooit meer! 
Dochter doet het goed, bv op gang brengen gaat wat minder. Hopen dat het snel wat beter gaat. Ik hoef me nog niet bezig te houden met teveel uren slaap.. ze komt nu elke twee uur. Hopen dat ze die gaat uitbreiden als ze wat meer melk binnenkrijgt want we zijn heel moe, maar wel heeel gelukkig met zn vijfjes
Fijn dat het met iedereen verder goed gaat! De kraamtijd is bijzonder en mooi, maar kan me ook wel verheugen op een paar maanden verder en weer beetje op de been zijn, een ritme in het gezin en de zon. Hebben jullie dat ook?
Dochter doet het goed, bv op gang brengen gaat wat minder. Hopen dat het snel wat beter gaat. Ik hoef me nog niet bezig te houden met teveel uren slaap.. ze komt nu elke twee uur. Hopen dat ze die gaat uitbreiden als ze wat meer melk binnenkrijgt want we zijn heel moe, maar wel heeel gelukkig met zn vijfjes
Fijn dat het met iedereen verder goed gaat! De kraamtijd is bijzonder en mooi, maar kan me ook wel verheugen op een paar maanden verder en weer beetje op de been zijn, een ritme in het gezin en de zon. Hebben jullie dat ook?
woensdag 19 februari 2020 om 19:38
Mmmmm wat een verschillende informatie krijg je toch van kraamzorg en ggd.
Mijn baby was bij geboorte 3100 gram en viel de eerste week wat af. ik ben dag 8 naar 6 voedingen gegaan om de 4 uur aangezien ik haar toch moet wakker maken voor de voedingen. Dit was akkoord van de kraamzorg.
Vervolgend had ik maandag de jeugdverpleegkundige hier staan die aangeeft dat dit echt niet kan met haar gewicht! ( ze vond het maar raar van de kraamzorg) Nadat ik heb aangeven dat ze gewoon groeit en ik haar echt niet vaker wakker ga maken trok ze een beetje bij......
Ach ze groeit nu goed 3500 gram dus maak me echt geen zorgen. Bij mij was ook gezegd max 6 uur tussen voedingen in de nacht. Ik geef 23.00 de laatste voeding en zet mijn wekker dan wel aangezien 5 voedingen denk ik wel te weinig is voor zn jonge baby.
( Ik geef afgekolfde bv in flesje)
Ik heb altijd zoiets van als jezelf denk dat het goed zit dan moet je er ook niet te druk om maken toch!
Mijn baby was bij geboorte 3100 gram en viel de eerste week wat af. ik ben dag 8 naar 6 voedingen gegaan om de 4 uur aangezien ik haar toch moet wakker maken voor de voedingen. Dit was akkoord van de kraamzorg.
Vervolgend had ik maandag de jeugdverpleegkundige hier staan die aangeeft dat dit echt niet kan met haar gewicht! ( ze vond het maar raar van de kraamzorg) Nadat ik heb aangeven dat ze gewoon groeit en ik haar echt niet vaker wakker ga maken trok ze een beetje bij......
Ach ze groeit nu goed 3500 gram dus maak me echt geen zorgen. Bij mij was ook gezegd max 6 uur tussen voedingen in de nacht. Ik geef 23.00 de laatste voeding en zet mijn wekker dan wel aangezien 5 voedingen denk ik wel te weinig is voor zn jonge baby.
( Ik geef afgekolfde bv in flesje)
Ik heb altijd zoiets van als jezelf denk dat het goed zit dan moet je er ook niet te druk om maken toch!
pinguïn92 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:33
5.27% gewijzigd
donderdag 20 februari 2020 om 18:47
Ja Boertje, ik zeg nu ook: nooooooit meer
alhoewel ik het voor een bevalling niet zou laten eigenlijk.. maar goed, ik vind 2 kinderen wel genoeg eigenlijk, daarnaast ben ik 36 en vind ik dat qua leeftijd ook wel al ‘oud’ zat.
Veel bloed verliezen is heftig, hopelijk heb je daar niet teveel last van. Ja na zo’n bevalling voel je je toch alsof je overreden bent hè. Gaat gelukkig wel snel over vind ik.
Het verheugen op maanden verder zijn herken ik zeker. Heel eerlijk, tijdens de zwangerschap zag ik ook wel op tegen het eerste baby jaar. Gewoon weer je hele leven aanpassen op het ritme van een baby, thuis blijven voor slaapjes etc. Maar ik weet natuurlijk ook dat die periode voorbij gaat, en snel ook.
Dochter is inmiddels bijna 3 weken oud. De eerste 2 weken sliep ze overdag als een Roosje. Sinds een dag of 3 vertikt ze het om te slapen, behalve bovenop man of mij. In de avond is ze dan ook flink onrustig. Om vervolgens in de nacht heerlijk en lang te slapen. Met dat laatste ben ik overigens heel blij natuurlijk, ik wil de boel niet jynxen
Herkenbaar? Dat overdag niet willen slapen in bed/wieg?
Pinguïn, herkenbaar die verschillende adviezen. Hier zei kraamzorg bijvoorbeeld dat de kans op dippen in de bloedsuikerspiegel bij een zwaar kind groter is, dus het extra belangrijk is dat ze met regelmaat de fles krijgt. In ieder geval tijdens die eerste 2 weken.
De verpleegkundige van het cb vond het prima dat dochter 6x110 aangeboden krijgt. Ze had aan dat ze verwacht dat ze snel naar 5 flessen zou gaan gezien haar gewicht. We zullen zien.
Zolang baby tevreden is en goed groeit, vind ik het prima.

Veel bloed verliezen is heftig, hopelijk heb je daar niet teveel last van. Ja na zo’n bevalling voel je je toch alsof je overreden bent hè. Gaat gelukkig wel snel over vind ik.
Het verheugen op maanden verder zijn herken ik zeker. Heel eerlijk, tijdens de zwangerschap zag ik ook wel op tegen het eerste baby jaar. Gewoon weer je hele leven aanpassen op het ritme van een baby, thuis blijven voor slaapjes etc. Maar ik weet natuurlijk ook dat die periode voorbij gaat, en snel ook.
Dochter is inmiddels bijna 3 weken oud. De eerste 2 weken sliep ze overdag als een Roosje. Sinds een dag of 3 vertikt ze het om te slapen, behalve bovenop man of mij. In de avond is ze dan ook flink onrustig. Om vervolgens in de nacht heerlijk en lang te slapen. Met dat laatste ben ik overigens heel blij natuurlijk, ik wil de boel niet jynxen

Herkenbaar? Dat overdag niet willen slapen in bed/wieg?
Pinguïn, herkenbaar die verschillende adviezen. Hier zei kraamzorg bijvoorbeeld dat de kans op dippen in de bloedsuikerspiegel bij een zwaar kind groter is, dus het extra belangrijk is dat ze met regelmaat de fles krijgt. In ieder geval tijdens die eerste 2 weken.
De verpleegkundige van het cb vond het prima dat dochter 6x110 aangeboden krijgt. Ze had aan dat ze verwacht dat ze snel naar 5 flessen zou gaan gezien haar gewicht. We zullen zien.
Zolang baby tevreden is en goed groeit, vind ik het prima.
donderdag 20 februari 2020 om 18:48
Dat heeft ie snel gedaan, met vijf dagen alNaatje2000 schreef: ↑18-02-2020 21:11Een hele nacht doorslapen klinkt hier nog heeeeel ver weg met een mannetje die elke twee uur komt voor een voeding...
Maar meneer is met zijn vijf dagen oud al wel weer boven zijn geboortegewicht sinds vandaag! Dat dan weer wel![]()
donderdag 27 februari 2020 om 17:53
Dit topic al even aan het meelezen en ben zelf inmiddels op de termijn beland dat het serieuze aftellen kan gaan beginnen.. Mijn zwangerschap was en is er eentje vol met kwalen. Lang gebraakt, hele pakken rennies, rugklachten, vaak blaasontsteking en moe. Vooral mentaal vond ik het zwaar, ben al gevoelig en dat lijkt nu 10x zo heftig te zijn geworden. Inmiddels op het punt beland dat ik alles heb gelezen en gedaan, ik wil mijn kleine meisje ontmoeten

Ben overigens 38.3 nu dus ja, het kan nog makkelijk 2 weken duren

Ben overigens 38.3 nu dus ja, het kan nog makkelijk 2 weken duren