Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?

Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Mijn UD staat al vast, die is 28 oktober. Weet tenslotte precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden (op 5 februari).

Wanneer kan jij testen?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lux hartstikke fijn! Waar ik bij de eerste licht positieve test in de eerste maand nooit een positief gevoel heb gehad (die dus ook al snel eindigde in een vermoedelijke vmk), had ik dat dit keer wel direct. Uiteindelijk heus nog wel eens onzeker geweest als ik minder symptomen had, maar ergens denk ik dat ik nog steeds eigenlijk wel voelde dat het goed zat. Natuurlijk zal het ook wel eens anders zijn, maar ik denk dat we een hoop kunnen aanvoelen. Het klinkt in ieder geval allemaal erg positief bij je!

Carlijntje gefeliciteerd!
Ik heb hier ook een ander gevoel bij dan bij de miskramen idd Melancolie. Gek hè?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@lux heb jij ook miskramen gehad? Wist ik niet... Hopelijk gaat het nu wel allemaal goed!!

Hier een hele leuke carnaval... lekker aan t feesten 🥳

Wel had ik vandaag een heeeeele positieve ovulatietest 😊 dus daar hebben we gelijk maar even gebruik van gemaakt... 😏😏😏

En dan kan ik weer plaatsnemen op het wachtbankje 😃😃
Bloem, mijn 2 cryo’s afgelopen najaar werden allebei vroege miskramen bij 5 weken.
Oh wat heftig Lux 😔😔
Wat is de reden eigenlijk dat je on het IVF traject zit?
(Als je het niet wilt vertellen begrijp ik hoor)
Maar heel heftig allemaal. En ook 2 vroege miskramen... Je hebt een positieve test in handen, bent dan blij... en dan gaat het mis... 😔😔
Achja, ik denk maar zo: dan was er in aanleg iets verkeerd en maakt de natuur een keuze voor mij die ik anders zelf had moeten maken, en dat was nog veel erger geweest.

Wij zijn afhankelijk van IVF/ICSI vanwege de zaadkwaliteit van mijn man. Zonder de medische wetenschap waren wij nooit ouders geworden, dus ben de voortplantingswetenschap erg dankbaar.
@Lux: oh ja dan weet je vrij precies je UD idd :-D.

@Bloem: leuk dat je een fijne carnaval hebt gehad! Succes op het wachtbankje.

@melancolie: hoe ver ben je nu?

@hier: ongesteld :wtf:. Cyclus was weer 26 dagen, en na wat vage kramp sinds zondag bloedverlies. Maar wel echt heel weinig, het is zeg maar wel echt te zien maar echt minder dan eerder op dag 3 / 4. Ik snap niet dat 't nu weer anders loopt, maar ja, jullie weten hoe gek je jezelf kunt maken met alles analyseren :bonk: .

Op naar ronde 7...
happiness = reality - expectations
Balen Whoopsadaisies :(

Ik ben nu 15 + 3, vanmiddag een extra echo gehad en we krijgen een meisje! Ze was behoorlijk overtuigd :)
Uiteraard een meisje! Haha had ook niet anders gekund in dit topic ;-) Maar super leuk zeg! Hoe voel je je?

Balen Whoops..

Ik ben een beetje aan het kwakkelen deze week, misselijk, last van m’n buik enzo.. Man dacht al dat ik zwanger zou zijn, maar lijkt me wat fanatiek vroeg voor dat soort kwaaltjes ;-) Nod is over 5 dagen.. We gaan zien of hij gelijk krijgt, maar omdat ik m’n ei niet kon vinden verwacht ik er ook niet veel van.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ja alleen nog maar meisjes hier, grappig! In mijn omgeving ook veel zwangeren van meisjes. Ik kom ook echt uit een vrouwenfamilie, nog een erbij nu! Mn vader vond het prachtig ;)

Spannend bamboo, wie weet!
Ik wil eigenlijk liever een jongetje hahahaha. (Behalve een gezond kindje hoor, dat heb ik nog liever, lekker cliché) Maar ik blijf toch maar meeschrijven :cheer2:

Ik heb wel besloten dat ik het, als het deze maand weer niet raak is, wat meer los ga laten. Ik kom niet meer aan leven toe anders :facepalm: zeker na vorige maand wilde ik zoooo graag dat het weer zou lukken.. Maar je kunt het dus echt niet afdwingen hè :proud:
En de tijd gaat zo langzaam als je van dag tot dag alleen maar bezig bent met wat je voelt in je lijf...

Mijn lijf roept vanzelf wel als mijn ei eraan komt en na 5 maanden symptomen analyseren is mijn conclusie dat ik vooral last heb van progesteron en dat het niet echt zwangerschapssymptomen zijn als ik 7dpo kotsmisselijk ben, maar dat alles wel extra erg lijkt te worden doordat ik er zo mee bezig ben :lol:

Lijkt me heerlijk om 5 weken na mijn laatste menstruatie ineens te denken 'goh, had ik vorige week niet ongesteld moeten worden?' En dan een testje te doen, maar dat lukt me toch ook niet hoor :hyper:
Haha, snoezelien, ik wou ook dat ik er zo relaxed in stond ;-).
Heb gelukkig ook wel afleiding genoeg door verhuizing (al denk ik ook dat het mede door verhuis-stress en -vermoeidheid nog niet gelukt is :roll:), en sowieso door zoontje. Maar soms is het even flink balen. Gisteren een lange dag gehad, was al beetje aan het balen dat we in ons nieuwe huis dat ene kamertje niet al als babykamer kunnen gaan inrichten, en toen kwam er weer een zwangerschapsaankondiging via whatsapp. Nou... :cry:. Vandaag gaat 't alweer een stuk beter hoor.

@Melancolie: leuk, een extra echo! Gefeliciteerd met jullie dochter!

@Bamboo: spannend, hopelijk heeft je man toch gelijk :D.
Hier is de menstruatiekramp begonnen dus op naar ronde 6.

@bamboo hoe is het bij jou op het wachtbankje?

Die stomme zwangerschapsaankondigingen ook, het is geen misgunnen maar ze zijn wel confronterend. Wij hadden die van ons ook al binnen een dag verzonnen en bedacht me dit weekend dat we als alles goed gegaan was, we het goede nieuws nu na de eerste echo konden delen. Maar ja, achteraf is het mooi wonen en achteraf kun je een koe in zijn kont kijken, maar verder levert het niks op :hihi: ... Gelukkig heb ik deze maand ook volop afleiding, lekker op wintersport (skiles whoehoeee) en de week daarna jarig.

Nu eerst maar een weekje genieten van het feit dat ik alles nog mag eten want ongesteld zijn is stom :hyper:
Snap dat dat lastig is hoor, meiden. Heb geen advies behalve idd genieten van de verboden-voor-zwangeren.

Hoe gaat de verhuizing verder whoops? Misschien als je daar zit ineens raak :)

Hier gaat alles goed. Kwalen, knaltesten en vol ongeduld voor de echo ;)
@melancolie wat leuk een meisje. Echt een meisjes topic dit.

@whoops ik hoop van jou ook echt snel een positieve test. Balen mag hoor!

@snoezelien balen van je menstruatie! Ga je deze maand wel met vriend/man op skivakantie?

@lux klinkt goed. Behalve die rottige kwaaltjes dan. Wanneer mag je voor een echo?
kaartje1 schreef:
01-03-2020 19:57

@snoezelien balen van je menstruatie! Ga je deze maand wel met vriend/man op skivakantie?
Ja deze keer mag ie wel mee :hello:

Wie weet kunnen we een sneeuwpopje maken :yes:
Snoezelientje_ schreef:
01-03-2020 20:00

Succes! :) en veel plezier!

@kaart: 13 maart!
Snoezelientje_ schreef:
01-03-2020 20:00

.
Leuk!! Veel plezier. Wie weet wat die gezonde berglucht doet :)

@lux nog even geduld. Wachten tot de eerste echo duurt altijd lang.
@ melancollie: leuk een meisje! Haha het regent meiden hier ja!

@ whoops en snoes: balen van de menstruaties weer. Snap dat al die zwangerschaps aankondigingen confronterend kunnen zijn. Hoop zo dat jullie de volgende aankondigingen mogen maken!

@lux: klinkt goed! En echo schiet ook al best op!

Vandaag op de 9 maanden beurs geweest, vond het best leuk! Had ook de 3D echo geboekt, die viel een beetje tegen. Dame is best eigenwijs en lag de hele tijd met allebei dr handen voor dr gezicht :facepalm: :-D . Lenig is ze wel, want ze stopte dr teen in dr mond😂
Ach Snoes.. is ook gewoon verdrietig :hug: Hopen dat jullie skiweekje precies in de vruchtbare week is :D

Vermoed dat man geen gelijk krijgt en dat de ongesteldheid hier vandaag of morgen doorzet. If so, dan ga ik wat vroeger aan de slag met ovulatietesten deze maand zodat ik alles eens goed in kaart kan brengen :)

Haha jammer Purrie! Maar wel fijn dat je haar weer even gezien hebt!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Purrie87 schreef:
01-03-2020 21:24
Vandaag op de 9 maanden beurs geweest, vond het best leuk! Had ook de 3D echo geboekt, die viel een beetje tegen. Dame is best eigenwijs en lag de hele tijd met allebei dr handen voor dr gezicht :facepalm: :-D . Lenig is ze wel, want ze stopte dr teen in dr mond😂
Ah cute! Mijn collega had een vriendin ook een 3-D echo kado gedaan maar die moesten 2 keer terug omdat het niet lukte. Uiteindelijk hielp het om van te voren een mars ofzo te eten (iets met lekker veel suiker) want daar werd baby lekker beweeglijk van :blob:
@Snoezelien: haha, een sneeuwpopje :HA:. Zou nog goed kunnen toch, op vakantie ben je wellicht wat relaxter (onze eerste is ook op vakantie verwekt :proud:).

@Bamboo: ook balen voor jou :hug:. Je cyclus / ovulatie in kaart brengen kan geen kwaad. Heb ik ook gedaan, vond het wel fijn om te weten dat er iig een ovulatie is en die kan ik nu ook wel herkennen.

@verhuizen: we zijn net helemaal over naar ons nieuwe huis. Nu nog de laatste dozen uitpakken, dingen ophangen, laatste paar ramen bekleden, etc. Maar dat zal wel even duren voordat het echt klaar is :$. Wel blij dat de grote stappen (zoals 't verhuizen zelf) klaar zijn! Dus ja hopelijk zijn we zonder verhuis-stress snel zwanger ;-).
Dag dames!

Lux jouw echo komt dichterbij! Wat fijn...

Snoezelien balen van de menstruatie krampen. Hopelijk komende ronde een mooie positieve zwangerschapstest voor jou!

@purrie hoever ben jij nu? Jammer dat de 3d echo niet echt goed gelukt was... Ga je nog een andere keer opnieuw?

😊 Hier nog altijd op het wachtbankje... wat duren die weken altijd lang he?
Dag dames!

Hoe is het nu met jullie?

Helaas is mijn tijd op het wachtbankje alweer voorbij... na 12 dagen weer ongesteld :"-(
Op naar de volgende ronde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven