Wachten op bevalling; wie nog meer?

29-01-2020 18:46 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel spreekt eigenlijk wel voor zich...
Vandaag 40.3 weken zwanger en nog geen enkel teken van een naderende bevalling.
Bij de eerste waren er trouwens ook geen voortekenen.

Nog iemand in hetzelfde schuitje en zin om te kletsen?
Hufflepuf schreef:
27-02-2020 17:53
Dit topic al even aan het meelezen en ben zelf inmiddels op de termijn beland dat het serieuze aftellen kan gaan beginnen.. Mijn zwangerschap was en is er eentje vol met kwalen. Lang gebraakt, hele pakken rennies, rugklachten, vaak blaasontsteking en moe. Vooral mentaal vond ik het zwaar, ben al gevoelig en dat lijkt nu 10x zo heftig te zijn geworden. Inmiddels op het punt beland dat ik alles heb gelezen en gedaan, ik wil mijn kleine meisje ontmoeten :@@: :heart:

Ben overigens 38.3 nu dus ja, het kan nog makkelijk 2 weken duren
Spannend! Hoop het ook voor je!
Hoi allemaal,

Ik lees al eventjes mee hier en ik ben nu 38 weken zwanger dus de bevalling komt nu echt steeds dichterbij. Graag wil ik hier meeschrijven. Het aftellen gaat nu beginnen. Ik hoop dat de baby snel komt want ik wil hem graag ontmoeten. Ik heb tot nu toe wel een hele fijne zwangerschap gehad. Wel heb ik nu last van krampen, slecht slapen en veel naar de wc moeten. Verder geniet ik nog wel van mijn verlof. Herkennen julie dit?
Ik zit er ook hard op te wachten! Ben ruim 39 weken, zondag uitgerekend. Begin me de laatste dagen wel minder fit te voelen, dus ik hoop maar dat ze snel komt. Maar aan de andere kant zie ik ook wel tegen de bevalling op. Hebben jullie dat ook? Het is niet m’n eerste, maar toch voel ik wel wat angst....
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Dan wordt het voor jou al helemaal spannend als zonda gv al jouw uitrekendatum is! Hopelijk komt jouw baby snel, maar snap ook goed dat je bevalling toch wat spannend vindt. Ik heb precies hetzelfde! Aan de ene kant hoop ik dat het nu snel mag beginnen, maar aan de andere kant vind ik het ook weer spannend en hoop ik maar dat alles goed gaat. Is bij mij mijn eerste kindje. Heb je ool nog andere klachten of voel jij je verder goed?
Herkenbaar Leah! Inderdaad, uitkijken naar het moment en ook spanning voelen. Sta er vrij nuchter in, maar na al die verhalen weet ik niet meer goed wat ik precies moet verwachten haha. Ik wil graag thuis, in alle rust, bevallen. Hoop zo dat dat gaat lukken! Hoe ging jouw eerste bevalling?

En Yasina, ja.. Dat naar de wc gaan haha. Te pas en te onpas. Is hij/zij al goed ingedaald?
Hufflepuf, ook voor mij klinkt dat heel herkenbaar! Je hoort zon wisselende verhalen over bevallen. Het kan makkelijk gaan maar ook naar verlopen en je weet van tevoren niet tot welke groep je daarin gaat behoren, zeker wanneer het voor de eerste keer is. Je weet dan immers nog niet hoe dat bij jou verloopt. De baby is al wel ingedaald en hij ligt heel vast met zijn hoofdje. Hij gaat nu dieper en dieper zakken en dat merk ik goed. Ik loop als een pinguin en na even lopen mag ik weer naar de wc :-D. Is het ook jouw eerste kindje?
Ooh das ook heel spannend voor de eerste x! Bij mij de derde al. De eerste bevalling duurde lang maar was goed te doen, thuis bevallen. Tweede in t ziekenhuis, mega snel. Dat vond ik wel pittig maar ook weer voordeel dat t snel voorbij was :) Ik weet niet zo goed wat ik liever heb, maar kiezen kun je toch niet hè. Thuis vond ik wel heerlijk, maar mag helaas niet meer. Dus hufflepuf ik hoop dat t lukt bij jou! Waar ga jij bevallen Yanina?

Dat lopen als een pinguïn is trouwens heel herkenbaar, net als die wc! Verder gaat t hier nog wel, vooral moe.
Inderdaad Yasina, dat heb ik ook hoor. Al heb ik wel het idee dat de rust bewaren erg belangrijk is en ook go with the flow, als het toch anders loopt dan je verwacht dat accepteren. Adrenaline aanmaak beperken en oxytocine aanmaak stimuleren 😂!

Dat plassen om de haverklap is bij weggaan ook erg vervelend, liop ik net in een winkel, moet ik weer haha!

Jouw ervaringen klinken totaal verschillen idd Leah, maar niet negatief dus! Dat is fijn. En thanks, hoop t ook zo! Vind je t jammer dat 'tniet meer thuis mag?

Ik heb overigens via de verzekering een tense apparaat aangeschaft dus kan mezelf nog wat stroom toedienen thuis als de pijn heftig is :P
Klinkt allemaal heel herkenbaar dames! Zijn steeds verschillen bevalervaringen geweest dus. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dus ongeveer halverwege de bevalling ga ik naar het ziekenhuis. Is 5 min rijden vanaf huis dus dat is wel fijn. Hoe dan ook ontspannen is erg belangrijk zodat de hormoben mee kunnen werken. Heb trouwens ook best veel van die steken onderin en voel hoofdje goed druk geven aan de onderkant. Het wordt steeds meer. Herkennen jullie dat ook?
Yasina ga je dan met de verloskundige bevallen neem ik aan? Zo dichtbij is wel lekker ja.

Zelf vind ik t wel jammer dat thuis niet meer mag, maar ik weet dat t nodig is voor mijn baby, dus dan is t minder erg. Maar ik kan me daar gewoon minder ontspannen in zo n kille kamer met tl licht etc.

Die steken onderin had ik paar weekjes geleden, dat is nu weer over. Nu steeds last van harde buiken, vooral s nachts. Slaapt niet lekker ;-) maar wie weet doet t al wat, daar hoop ik maar op.

Hufflepuf de tens heb Ik ook over gelezen ja. Ben benieuwd of het scheelt!
Ja klopt mag dan bevallen met de verloskundige. Weekend is weer voorbijen nog steeds geen baby te bekennen. Het wordt nu wel zeker een maart baby. Ik heb helaas slecht geslapen vannacht. Verder soms wat last van darmen hier. Hoe is het nu met jullie?
Hier ook nog geen baby helaas... was zo chagrijnig vanmorgen! Je leeft zo lang met die uitgerekende datum in je hoofd en dan is die voorbij zonder dat er iets gebeurt.

Ik slaap ook regelmatig slecht ja, herkenbaar dus. Wat je darmen betreft, soms zeggen ze dat dat een teken kan zijn dat het niet lang meer duurt he? Dus wie weet, hoop het voor je!
Dat is zeker balen! Je wil gewoon jouw kleintje graag ontmoeten! Ben je al jouw uitrekendatum voorbij nu? Wat is jouw uitrekendatum? Ik ben nu 38 en een halve week zwanger. Ik hoop dat hij in ieder geval voor of uiterlijk op de uitrekendatum komt. Wil graag dat hij natuurlijk komt, maar we zullen zien he. Ik ben wel moe vandaag en net alweer mijn darmen geleegd dus nu geen last vd darmen. En jij, hoe voel jij je verder vandaag?
Hier nog iemand in de wachtstand!
Ik was gister uitgerekend. Ik had zelf verwacht dat ik eerder zou bevallen omdat ze bij 20 wk echo dachten dat ik wat verder was.

Ik heb wel veel harde buiken gehad het weekend met, ik denk dat het voorweeen waren. Het bouwt op en duurt ongeveer 2 minuten met 10 min pauze ertussen. Dit heeft een keer iets van 6 uur aangehouden en een keer twee uur. Verder gelukkig relatief weinig klachten, vind het vooral lastig dat ik niet weet wanneer het gaat gebeuren.
Spannend stoffenenblik! Het lijkt er echter wel op dat het bij jou nu snel echt begint, aangezien je met regelmaat harde buiken hebt. Ik hoop het voor je! Hoe voel jij je verder? Nog redelijk fit?
Ja ik hoop het ook Yasinaa!
Verder ben ik redelijk fit! Hele zwangerschap slecht geslapen, maar dat gaat nu juist best goed. Dus daar ben ik wel heel blij om. Ik merk ook dat er meer rek komt op mijn banden (snel opstaan of met een been eerst kan ik nu echt niet meer, gelijk pijn in het bekken).
Hoe zijn de klachten nu bij jou?
Is het je eerste kindje?
Allemaal nog op t wachtbankje dus! Hie gaat t helaas minder.. Verloskundige is net weg. Man hoest al een week en ben nu zelf behoorlijk ziek. Bloeddruk is hoger ook, hou steeds meer vocht vast en heb pijn hoog in de buik. Voel mij vandaag zo slecht dat ik toch maar even de VK heb gebeld ivm uitsluiten van engr dingen. Gelukkig was t net wel goed, die pijn zijn wss oefenwee en, gerommel in de buik wat bij deze termijn hoort.. . Maar ja..

Mijn broertje moest net hard lachen toen die mij zag, want heb zo'n dik gezicht gekregen..

Al met al kan t hier beter, ziek worden en hoogzwanger is niet goed 🥴🥴
@stoffenenblik dan waren we tegelijk uitgerekend. Ik vind t ook zo lastig dat je niet weet wanneer t begint. Beetje controlefreak hier. Is het jouw eerste of niet? Ik heb steeds s avonds om de 5 minuten harde buiken, maar verder gebeurt er niet echt wat. Doen ze bij jou zeer?

@yasina zou lekker zijn als t in ieder geval voor de 40 wk komt ja! Maar schijnt dat de meesten erna komen...

@hufflepuf dat klinkt niet echt lekker! Hoe hoog was je bloeddruk? En hebben ze ook je urine getest? Zou t wel goed inde gaten houden!

Morgen mag ik weer naar de verloskundige. Ik ben benieuwd of ze al strippen met deze termijn of niet. Ben nog niet zover overtijd natuurlijk. Bij dochter nr 2 ben ik gestript met 40.5 en begon het een paar uur later. Dus wie weet :)

Slaap lekker allemaal vannacht zonder al te veel pijntjes!
Spannend Leahv!
Ja het is mijn eerste. Nee bij mij is het niet pijnlijk, meer drukkend. Elke keer denk ik, jaa nu gaat het beginnen! Nee toch niet..
Ik moet zo ook naar de verloskundige. Strippen kan alleen als je al wat ontsluiting hebt, toch? Want dat klinkt wel hoopvol.

Denken jullie ook al na over inleiden? Ik twijfel over bij 41 of 42 wk gezien die recente Zweedse studie. Het schijnt echter niet helemaal voor Nederland op te gaan omdat hier meer controles plaatsvinden. En ik zou liever thuis bevallen. Hopelijk komt het niet zo ver.

Sterkte en beterschap hufflepuf!
Ik kom ook maar gezellig mee praten vandaag 40+4 gelukkig is het einde in zicht en word ik als ons manneke zich niet spontaan meld vrijdag ingeleid ivm complicatie zwangerschap
Ik kom ook meepraten. :hello:

Vandaag 36+6 en ik hoor morgen wanneer ze gaan inleiden. Sowieso met 39 weken, maar als ik al ontsluiting heb word het volgende week. Hopelijk dus dat laatste want ben al 9 maanden ziek.

Week 18 tm 30 waren dragelijker, maar sinds week 30 weer vaker kotsmisselijk en ik ben al maanden benauwd.

De laatste dagen een drukkend gevoel (indalen hoop ik) , loop al maanden als een pinguïn 🐧 maar dat is nu nog erger geworden, heel vaak naar de wc en slecht slapen herken ik ook. Ook 's nachts veel buikpijn. Waarom vooral dan eigenlijk? Geen echte weeën, maar harde buiken heb ik bij deze derde al maanden.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen en ik denk dat ik deze keer wel pijnstilling wil. Vorige keer niet gedaan en dat was niet te doen, weeënstorm door het infuus. Dat maakt dat ik er deze keer meer tegen op zie.
Hufflepuf, beterschap 💐

Bij deze termijn kun je er eigenlijk niks bij hebben.
Nachtvlinder, s nachts is je baarmoeder het meest actief. Vandaar dat s nachts ook de meeste bevallingen beginnen en je ,als je net zwanger bent, de groeikrampjes van je baarmoeder het vaakst s nachts voelt.
Sterkte nog even!
Ik deze bevalling ook weer ingeleid en ging weer eens richting weeenstorm dus was erg blij dat ik de afspraak voor pijnstilling al had staan (al krijg je alsnog een informatie gesprek met de arts vlak voordat je het infuus krijgt).

Hufflepuf jij ook sterkte en beterschap! Ik was snipverkouden met de bevalling, heel vervelend!
Ik ben inmiddels bevallen! Gisteravond. Het ging heel snel. Het geboorte gewicht van onze dochter was wat te laag, vandaar dat we nu even opgenomen zijn in het ziekenhuis
Alles lijkt goed gelukkig. Nu lekker genieten 😄
Gefeliciteerd Stoffenenblik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven