UD 2e helft oktober 2020

vrijdag 28 februari 2020 om 12:21
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.
Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
Maisnon
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.
Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
blo3mpj3 | 38 | tweede | 15 oktober | ![]() | |
Principessa3 | 38 | tweede | 16 oktober | jongen | ![]() |
OkkiePetite | 32 | tweede | 16 oktober | ![]() | |
LiverpoolRain | 30 | tweede | 20 oktober | ![]() | |
Gudrun | 36 | eerste | 21 oktober | ![]() | |
Daneli | 27 | eerste | 23 oktober | ![]() | |
Kumu91 | 28 | eerste | 25 oktober | ||
leolux | 28 | tweede | 27 oktober | ||
lux- | 30 | tweede | 28 oktober | ![]() | |
appelgroen | 31 | tweede | 28 oktober | ||
Zuid87 | 32 | eerste | 29 oktober | ![]() | |
Roos876 | derde | 30 oktober | ![]() | ||
ollie-ollie | begin 30 | eerste | eind oktober | ![]() | |
Lasvegas-84 | 35 | tweede | 1 november | ![]() | |
mindsey | 34 | eerste | 1 november | ![]() |

anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
zondag 1 maart 2020 om 20:26
Ik leefde voor zoet bij de zwangerschap van m’n dochter en nu heb ik er een afkeer van.blo3mpj3 schreef: ↑01-03-2020 19:21@lux, wat fijn dat je zo lekker lang hebt kunnen slapen. En lief van jouw man.
Hmm, zou de winegum cravings een teken zijn voor een meisje? Er wordt wel gezegd dat trek in hartig je een jongen krojgt en bij trek in zoet een meisje. Geloof dit soort dingen nooit. Alleen ben ik nu wel nieuwsgierig.
Wat leuk om zoveel bij te lezen hier!
@ principessa (zo gek dit om te schrijven, want mijn man noemt mij altijd principessa als koosnaampje

@ zwangerschapskleren: ik had bij dochter met een week of 9-10 al een zwangerschapsbroek aan, maar was toen ook echt al een paar kilo aangekomen.
Vooralsnog eet ik veel minder dan normaal, dus ik hoop dat dit nu mee gaat vallen.

zondag 1 maart 2020 om 20:43
Positiekleding had ik met 8 weken al aan. Ik had enorm veel last van opgezette darmen, nu weer... maar ik heb een aantal goede positiepanty's en legging gekocht en hoop dat ik mijn kledingkast (50+ King Louie jurken) kan blijven dragen tot het einde. Op een King Louie groep meerdere dames gezien die het de hele zwangerschap blijven dragen. Ik voel er niet zoveel voor om positiekleding te kopen. 
Ik ging vanmiddag boodschappen doen, dan doe ik altijd wandelend met zoon in de kinderwagen, heen en terug ongeveer 5km. Maar uiteindelijk rook ik soep en vlees. Ooooh zo vies! Ik stond al voor overgebogen in de berm.
Maar ging net goed.
Leuk om jullie verhalen te lezen!

Ik ging vanmiddag boodschappen doen, dan doe ik altijd wandelend met zoon in de kinderwagen, heen en terug ongeveer 5km. Maar uiteindelijk rook ik soep en vlees. Ooooh zo vies! Ik stond al voor overgebogen in de berm.

Leuk om jullie verhalen te lezen!
maandag 2 maart 2020 om 08:13
Oeh een weekend niet op het forum geweest en ineens een nieuw topic! Wel fijn, die andere ging zo hard en was zo veel, dat kon ik echt niet bijhouden.
Even voorstellen:
Ik ben 30 jaar, man 31 jaar en we zijn nu 7,5 jaar samen waarvan 2,5 jaar getrouwd. Onze dochter wordt in mei 2 jaar. We wonen in het noorden van Flevoland lekker buitenaf tegen het IJsselmeer, waar vooral onze dochter en onze twee labradors erg blij mee zijn. Ik werk 2/3 dagen in de horeca en mijn man fulltime in de retail.
Bij mijn eerste zwangerschap hadden we samen een eigen horecazaak, wat ik toentertijd best heftig vond. Ik heb toen tot 1 week voor mijn UD gewerkt en 3 weken na mijn bevalling liep ik ook al weer op het terras (en in mijn kraamweek was ik alweer offertes aan het tikken). Toen vond ik dat heel logisch, nu achteraf vind ik mezelf een tikje gestoord..
Gaan we dus mooi niet doen deze keer!
Bovenstaande is ook wel de reden dat we die zaak niet meer hebben, we kiezen heel bewust voor het geluk van een 'thuis'.
Mijn dochter was bijna 5 kilo bij de bevalling dus daar zit ik nu alweer best veel mee in mijn hoofd. Heeft toen aardig wat schade opgeleverd wat gelukkig allemaal weer goed geheeld is, maar ik ben toch wel bang wat dat bij een tweede doet en of je dan geen blijvende schade houdt. Maar ik wil eigenlijk ook geen inleiding of keizersnede. Goed, geen zorgen maken om dingen die er nog niet zijn, dus ik probeer het nog maar even los te laten en dat zien we in de tweede helft wel weer. (spreekt ze zichzelf toe..).
Qua kwaaltjes: ik ben echt super moe! Misselijk valt heel erg mee als ik maar geregeld wat eet. Verder zere borsten en 's avonds blaas ik echt op als een luchtballon, ik loop dan ook al in mijn zwangerschapsbroeken. Vind het wel prima, zit een stuk lekkerder haha.
Even voorstellen:
Ik ben 30 jaar, man 31 jaar en we zijn nu 7,5 jaar samen waarvan 2,5 jaar getrouwd. Onze dochter wordt in mei 2 jaar. We wonen in het noorden van Flevoland lekker buitenaf tegen het IJsselmeer, waar vooral onze dochter en onze twee labradors erg blij mee zijn. Ik werk 2/3 dagen in de horeca en mijn man fulltime in de retail.
Bij mijn eerste zwangerschap hadden we samen een eigen horecazaak, wat ik toentertijd best heftig vond. Ik heb toen tot 1 week voor mijn UD gewerkt en 3 weken na mijn bevalling liep ik ook al weer op het terras (en in mijn kraamweek was ik alweer offertes aan het tikken). Toen vond ik dat heel logisch, nu achteraf vind ik mezelf een tikje gestoord..

Bovenstaande is ook wel de reden dat we die zaak niet meer hebben, we kiezen heel bewust voor het geluk van een 'thuis'.
Mijn dochter was bijna 5 kilo bij de bevalling dus daar zit ik nu alweer best veel mee in mijn hoofd. Heeft toen aardig wat schade opgeleverd wat gelukkig allemaal weer goed geheeld is, maar ik ben toch wel bang wat dat bij een tweede doet en of je dan geen blijvende schade houdt. Maar ik wil eigenlijk ook geen inleiding of keizersnede. Goed, geen zorgen maken om dingen die er nog niet zijn, dus ik probeer het nog maar even los te laten en dat zien we in de tweede helft wel weer. (spreekt ze zichzelf toe..).
Qua kwaaltjes: ik ben echt super moe! Misselijk valt heel erg mee als ik maar geregeld wat eet. Verder zere borsten en 's avonds blaas ik echt op als een luchtballon, ik loop dan ook al in mijn zwangerschapsbroeken. Vind het wel prima, zit een stuk lekkerder haha.
maandag 2 maart 2020 om 14:27
maandag 2 maart 2020 om 15:14
Dag dames, echt even ego post. Ik werd en word nog steeds dol van mezelf, zoveel stress weer (voorgs vroeggeboorte, missed abortion) . Kan niet meer denken, oftewel mag Zometeen al voor echo naar vk 7wkn+4dgn
Spannend maar idee van nog paar dagen wachten, ik kan gewoon niet meer...over uur duidelijkheid
Spannend maar idee van nog paar dagen wachten, ik kan gewoon niet meer...over uur duidelijkheid
maandag 2 maart 2020 om 15:33
Okkie succes Zometeen! Ik duim voor een mooie echo
Cravings: mijn vorige zwangerschap was nutella taart. Die maken ze hier bij de bar in het dorp. Mijn vriend ging die altijd voor mij halen. Totdat ik toch even te veel het zuur had elke middag, ben ik maar overgestapt op havermout als ontbijt
. En ik at elke dag cornettos en oreo milka chocolade
. Nu valt het mee. Heb wel onwijs veel zin in MacDonalds! Die zit hier niet in de buurt. Maar daar heb ik dus al zin in vanaf dat ik hier woon
. Ik had gisteren wel weer een vieze smaak in mijn mond, zo bitter. Mijn koffie smaakte niet.
Zwangerschapskleding: vorige zwangerschap heb ik vanaf 10 weken wat broeken en jurkjes aangedaan. Oja en ik was al 2 cups gegroeid toen! En de eerste 12 weken was ik 6 kilo aangekomen, uiteindelijk 17 kilo. Nu heb ik mijn broeken weer te voorschijn getoverd. Mijn buik is wel al wat dikker maar dat is nog van de 4 extra kilo en hij is vaak opgezet. Toch wel het idee dat het harder gaat. Ik ben nu ook in een ander seizoen zwanger, dus heb al wat zomer dingen gekocht. Ze zeggen dit jaar een bloedhete zomer, hier in Italië kan dat oplopen tot 40 graden! En niet een dag zoals in Nederland maar dan gewoon een paar maanden.. Daar zit ik dan straks met mijn olifantenbenen
..
Las Vegas : mijn vriend noemt ons (dochter en ik) zijn prinsessen: principesse! Haha.

Cravings: mijn vorige zwangerschap was nutella taart. Die maken ze hier bij de bar in het dorp. Mijn vriend ging die altijd voor mij halen. Totdat ik toch even te veel het zuur had elke middag, ben ik maar overgestapt op havermout als ontbijt

Zwangerschapskleding: vorige zwangerschap heb ik vanaf 10 weken wat broeken en jurkjes aangedaan. Oja en ik was al 2 cups gegroeid toen! En de eerste 12 weken was ik 6 kilo aangekomen, uiteindelijk 17 kilo. Nu heb ik mijn broeken weer te voorschijn getoverd. Mijn buik is wel al wat dikker maar dat is nog van de 4 extra kilo en hij is vaak opgezet. Toch wel het idee dat het harder gaat. Ik ben nu ook in een ander seizoen zwanger, dus heb al wat zomer dingen gekocht. Ze zeggen dit jaar een bloedhete zomer, hier in Italië kan dat oplopen tot 40 graden! En niet een dag zoals in Nederland maar dan gewoon een paar maanden.. Daar zit ik dan straks met mijn olifantenbenen

Las Vegas : mijn vriend noemt ons (dochter en ik) zijn prinsessen: principesse! Haha.
maandag 2 maart 2020 om 19:44
@okkie wat fijn!
Hier: vanmiddag ook echo gehad. Alles ziet er goed uit. Zo blij mee en heel erg opgelucht. Ik wilde dit graag vieren en vertellen, dus spontaan bij schoonouders langsgegaan en verteld en dochter ook. Erg fijn en nu nog vermoeider doordat de spanning nu weggevallen is.
We zijn gewisseld van verloskundige praktijk en ik ben daar nu al blij mee. Ze denken hier echt mee. Bij de echo ook binnen 2 seconden ofzo gezegd dat hartje klopte. En alle dat positief eruit ziet nu xtra aangegeven. Krijgen ook met 9wk nog een extra echo om me meer gerust te stellen. Heel fijn.
Hier: vanmiddag ook echo gehad. Alles ziet er goed uit. Zo blij mee en heel erg opgelucht. Ik wilde dit graag vieren en vertellen, dus spontaan bij schoonouders langsgegaan en verteld en dochter ook. Erg fijn en nu nog vermoeider doordat de spanning nu weggevallen is.
We zijn gewisseld van verloskundige praktijk en ik ben daar nu al blij mee. Ze denken hier echt mee. Bij de echo ook binnen 2 seconden ofzo gezegd dat hartje klopte. En alle dat positief eruit ziet nu xtra aangegeven. Krijgen ook met 9wk nog een extra echo om me meer gerust te stellen. Heel fijn.
maandag 2 maart 2020 om 20:34
maandag 2 maart 2020 om 21:28
Even een paar daagjes weggeweest en ik zie een nieuwe topic. Ik heb even gedacht of ik wel of niet zou gaan aansluiten, maar besloten toch even een berichtje achter te laten. Maandag heb ik de echo om te checken hoe het ervoor staat.. of het bloedverlies een vroege miskraam is geweest of toch niet. Erg spannend, maar nog een weekje wachten.

maandag 2 maart 2020 om 22:01
Bij mijn verloskundigenpraktijk krijg je standaard de eerste echo rond 8 weken, tijdens de intake. Ik vind het 'raar' dat veel pas de termijnecho als eerste echo hebben.
Maar wij willen met 7 weken een vroege pretecho doen zodat mijn man erbij kan zijn. En ik erg onzeker ben.
Spannend mona, nog een weekje. Ik ben ook de dagen tot de 19e aan het aftellen.
Wat fijn van de goede echo's okkie en bloempje!
Maar wij willen met 7 weken een vroege pretecho doen zodat mijn man erbij kan zijn. En ik erg onzeker ben.
Spannend mona, nog een weekje. Ik ben ook de dagen tot de 19e aan het aftellen.
Wat fijn van de goede echo's okkie en bloempje!
maandag 2 maart 2020 om 22:03
Ik ben zwanger dmv ICSI en dan krijg je standaard een echo met 7 weken. Mijn eerste 2 echo’s zijn ook in het ziekenhuis, niet bij een verloskundige. Ik heb me nog niet eens aangemeld bij een verloskundige. Misschien moet ik dat eens doen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 2 maart 2020 om 22:05
Wij hebben vorige keer een vroege echo bij een echocentrum gedaan, ik wilde echt niet met 10 weken erachter komen dat alles misschien voor niks was.
Nu weet ik het nog niet, wij komen terug van vakantie als ik 8 weken ben, dus zou dan direct wat kunnen regelen in principe.
Ben er alleen momenteel heel chill onder, dus het hoeft voor mij nog niet zo ofzo
Nu weet ik het nog niet, wij komen terug van vakantie als ik 8 weken ben, dus zou dan direct wat kunnen regelen in principe.
Ben er alleen momenteel heel chill onder, dus het hoeft voor mij nog niet zo ofzo

maandag 2 maart 2020 om 22:23
Ik had mijn eerste zwangerschap een eerste echo met 10 weken. Toen bleek een missed abortion, was al weken geleden gestopt met groeien. Het idee dat ik niks door had gehad vond ik heel naar. Door meerdere miskramen kom ik nu sowieso iedere zwangerschap in aanmerking voor een vroege echo, maar anders zou ik er 1 zelf betalen. Het kost niet zo veel op de meeste plekken.
Vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt!
Vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt!
maisnon3 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 09:08
1.08% gewijzigd
maandag 2 maart 2020 om 22:27
dinsdag 3 maart 2020 om 07:54
Zo fijn Okkie!!

En wat goed dat je aan de bel getrokken hebt. Zo heb je geen onnodige stress.. die echt zo begrijpelijk is na wat je hebt meegemaakt. Ben blij voor je.
En Bloempje ook zie ik!! Wat fantastisch meiden!

dinsdag 3 maart 2020 om 07:57
Welkom Mona. Pfff ik weet hoe slopend dat afwachten kan zijnmona87 schreef: ↑02-03-2020 21:28Even een paar daagjes weggeweest en ik zie een nieuwe topic. Ik heb even gedacht of ik wel of niet zou gaan aansluiten, maar besloten toch even een berichtje achter te laten. Maandag heb ik de echo om te checken hoe het ervoor staat.. of het bloedverlies een vroege miskraam is geweest of toch niet. Erg spannend, maar nog een weekje wachten.