Helderheid scherm aanpassen windows
woensdag 4 maart 2020 om 17:54
Hallo iedereen,
Ik ben een mac gewend en heb sinds kort een windows laptop (ASUS) voor mijn werk. Nu lukt het mij niet om de helderheid van het scherm aan te passen. Voorheen hield ik de 'fn' knop in en zo kon ik met f5 en f6 de helderheid aanpassen. Helaas werkt dit niet meer. Er gebeurt niks wanneer ik dit probeer. Ook via instellingen kan ik nergens het scherm donkerder of lichter instellen. Iemand enig idee hoe dit moet?
Ik ben een mac gewend en heb sinds kort een windows laptop (ASUS) voor mijn werk. Nu lukt het mij niet om de helderheid van het scherm aan te passen. Voorheen hield ik de 'fn' knop in en zo kon ik met f5 en f6 de helderheid aanpassen. Helaas werkt dit niet meer. Er gebeurt niks wanneer ik dit probeer. Ook via instellingen kan ik nergens het scherm donkerder of lichter instellen. Iemand enig idee hoe dit moet?
woensdag 4 maart 2020 om 18:22
Probeer het eens zonder de Fn-toets, dus alleen een F-toets indrukken. Met een beetje mazzel staan er ook icoontjes op je F-toetsen, zodat je kan zien welke toets je moet hebben (bij mijn laptop F11 en F12).
Als je er niet uitkomt kan je in Windows 10 via Instellingen - Systeem - Beeldscherm de helderheid aanpassen.
En anders even googlen op beeldschermhelderheid instellen + je Windowsversie of typenaam/nummer van je laptop.
Als je er niet uitkomt kan je in Windows 10 via Instellingen - Systeem - Beeldscherm de helderheid aanpassen.
En anders even googlen op beeldschermhelderheid instellen + je Windowsversie of typenaam/nummer van je laptop.
woensdag 4 maart 2020 om 18:53
Voorheen lukte het wel op die manierGatinmijnsok schreef: ↑04-03-2020 18:42Dat ligt toch gewoon aan je laptop? Bij mij zit het op de F2 en F3 knop, geen FN indrukken.
woensdag 4 maart 2020 om 18:55
Corvus schreef: ↑04-03-2020 18:22Probeer het eens zonder de Fn-toets, dus alleen een F-toets indrukken. Met een beetje mazzel staan er ook icoontjes op je F-toetsen, zodat je kan zien welke toets je moet hebben (bij mijn laptop F11 en F12).
Zonder FN toets lukt het helaas ook niet. Dan gaat hij de pagina verversen.
Als ik via instellingen - systeem - beeldscherm kijk, staat er nergens helderheid. Volgens mij zit er een fout in mijn computer. Want voorheen stond deze optie er wel. Ben nu het update en opnieuw op starten. Hopelijk helpt dat.
woensdag 4 maart 2020 om 21:37
Daar staat het bij mij ook niet. Energiebeheer gaat bij mij over wanneer de laptop moet uitschakelen.
Helderheid staat bij mij bovenaan onder Beeldscherm.
Heb je zo'n zoekvak onderin je scherm/werkbalk? Kun je daar Helderheid intikken?
woensdag 4 maart 2020 om 22:08
Ook al geprobeerd, maar dat levert niks op
woensdag 4 maart 2020 om 22:08
Daar was ik al bang voor. Is gewoon raar dat ik nergens de helderheid zie staan en dus kan aanpassen; terwijl dit er voorheen wel was. Eventjes afwachten
woensdag 4 maart 2020 om 22:42
.Jull22 schreef: ↑04-03-2020 18:55Zonder FN toets lukt het helaas ook niet. Dan gaat hij de pagina verversen.
Als ik via instellingen - systeem - beeldscherm kijk, staat er nergens helderheid. Volgens mij zit er een fout in mijn computer. Want voorheen stond deze optie er wel. Ben nu het update en opnieuw op starten. Hopelijk helpt dat.
Wanneer het scherm ververst wordt druk je op de F5 toets.
Er is al herhaaldelijk verteld dat het vaak ook andere toetsen zijn.
Op mijn laptop is het Fn plus F2/F3 maar ik las ook al F10 of F12
Niet geschoten is altijd mis
donderdag 5 maart 2020 om 06:48
Bij mij is het altijd fn + f5 of f6 geweest. Je ziet ook op deze toetsen een tekentje staan om het scherm donkerder of lichter te maken. Werkte voorheen dus wel, nu niet meer. Nergens de mogelijkheid om aan te passen. Zoals Corvus zegt vermoedelijk met een update te maken. Dus vnv nog eens naar kijken.