Helderheid scherm aanpassen windows

04-03-2020 17:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben een mac gewend en heb sinds kort een windows laptop (ASUS) voor mijn werk. Nu lukt het mij niet om de helderheid van het scherm aan te passen. Voorheen hield ik de 'fn' knop in en zo kon ik met f5 en f6 de helderheid aanpassen. Helaas werkt dit niet meer. Er gebeurt niks wanneer ik dit probeer. Ook via instellingen kan ik nergens het scherm donkerder of lichter instellen. Iemand enig idee hoe dit moet?
Als het goed is heb je rechts onderin dat tekstbubbeltje. Als je die aanklikt zou je ergens je een knopje voor je helderheid moeten hebben staan!
In Energiebeheer.
Probeer het eens zonder de Fn-toets, dus alleen een F-toets indrukken. Met een beetje mazzel staan er ook icoontjes op je F-toetsen, zodat je kan zien welke toets je moet hebben (bij mijn laptop F11 en F12).
Als je er niet uitkomt kan je in Windows 10 via Instellingen - Systeem - Beeldscherm de helderheid aanpassen.

En anders even googlen op beeldschermhelderheid instellen + je Windowsversie of typenaam/nummer van je laptop.
Heb je een update gehad? Opnieuw opstarten kan wel eens helpen of
systeemherstel anders proberen als bovenstaande tips niet helpen
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Dat ligt toch gewoon aan je laptop? Bij mij zit het op de F2 en F3 knop, geen FN indrukken.
Mepi schreef:
04-03-2020 18:05
Als het goed is heb je rechts onderin dat tekstbubbeltje. Als je die aanklikt zou je ergens je een knopje voor je helderheid moeten hebben staan!
Daar had ik al gekeken, maar staat er niet tussen.
Gatinmijnsok schreef:
04-03-2020 18:42
Dat ligt toch gewoon aan je laptop? Bij mij zit het op de F2 en F3 knop, geen FN indrukken.
Voorheen lukte het wel op die manier
Byrma schreef:
04-03-2020 18:27
Heb je een update gehad? Opnieuw opstarten kan wel eens helpen of
systeemherstel anders proberen als bovenstaande tips niet helpen
Ben nu aan het updaten en dan opnieuw opstarten. Hopelijk helpt dat.
Corvus schreef:
04-03-2020 18:22
Probeer het eens zonder de Fn-toets, dus alleen een F-toets indrukken. Met een beetje mazzel staan er ook icoontjes op je F-toetsen, zodat je kan zien welke toets je moet hebben (bij mijn laptop F11 en F12).
Als je er niet uitkomt kan je in Windows 10 via Instellingen - Systeem - Beeldscherm de helderheid aanpassen.

En anders even googlen op beeldschermhelderheid instellen + je Windowsversie of typenaam/nummer van je laptop.

Zonder FN toets lukt het helaas ook niet. Dan gaat hij de pagina verversen.
Als ik via instellingen - systeem - beeldscherm kijk, staat er nergens helderheid. Volgens mij zit er een fout in mijn computer. Want voorheen stond deze optie er wel. Ben nu het update en opnieuw op starten. Hopelijk helpt dat.
Als ik google, kom ik door de jaren heen verschillende meldingen tegen van problemen met het instellen van de helderheid na een update van Windows 10. Hopelijk lost de nieuwe update het probleem op.
Als je rechtsklikt op je bureaublad zie je opties. Bijvoorbeeld Display Settings.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vooral mijn bericht negeren dat het onder Energiebeheer staat.
Nova66 schreef:
04-03-2020 20:57
Daar staat het bij mij ook niet. Energiebeheer gaat bij mij over wanneer de laptop moet uitschakelen.

Helderheid staat bij mij bovenaan onder Beeldscherm.
Heb je zo'n zoekvak onderin je scherm/werkbalk? Kun je daar Helderheid intikken?
Nova66 schreef:
04-03-2020 20:57
Daar staat het niet
Zarah schreef:
04-03-2020 21:37
Daar staat het bij mij ook niet. Energiebeheer gaat bij mij over wanneer de laptop moet uitschakelen.

Helderheid staat bij mij bovenaan onder Beeldscherm.
Heb je zo'n zoekvak onderin je scherm/werkbalk? Kun je daar Helderheid intikken?
Ook al geprobeerd, maar dat levert niks op :(
Corvus schreef:
04-03-2020 19:20
Als ik google, kom ik door de jaren heen verschillende meldingen tegen van problemen met het instellen van de helderheid na een update van Windows 10. Hopelijk lost de nieuwe update het probleem op.
Daar was ik al bang voor. Is gewoon raar dat ik nergens de helderheid zie staan en dus kan aanpassen; terwijl dit er voorheen wel was. Eventjes afwachten
Jull22 schreef:
04-03-2020 18:55
Zonder FN toets lukt het helaas ook niet. Dan gaat hij de pagina verversen.
Als ik via instellingen - systeem - beeldscherm kijk, staat er nergens helderheid. Volgens mij zit er een fout in mijn computer. Want voorheen stond deze optie er wel. Ben nu het update en opnieuw op starten. Hopelijk helpt dat.
.
Wanneer het scherm ververst wordt druk je op de F5 toets.
Er is al herhaaldelijk verteld dat het vaak ook andere toetsen zijn.

Op mijn laptop is het Fn plus F2/F3 maar ik las ook al F10 of F12
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
04-03-2020 22:42
.
Wanneer het scherm ververst wordt druk je op de F5 toets.
Er is al herhaaldelijk verteld dat het vaak ook andere toetsen zijn.

Op mijn laptop is het Fn plus F2/F3 maar ik las ook al F10 of F12
Bij mij is het altijd fn + f5 of f6 geweest. Je ziet ook op deze toetsen een tekentje staan om het scherm donkerder of lichter te maken. Werkte voorheen dus wel, nu niet meer. Nergens de mogelijkheid om aan te passen. Zoals Corvus zegt vermoedelijk met een update te maken. Dus vnv nog eens naar kijken.
In je zoekbalk van je laptop "helderheidsniveau wijzigen"? Of vindt 'ie dan ook niets?
Bureublad -> ergens op je scherm rechtsklikken -> beeldscherminstellingen -> dan zie je gelijk een balkje waarmee je de helderheid kunt aanpassen.
Bij instellingen ga je naar beeldscherm en dan naar helderheid.
Bedankt voor jullie reacties. Helaas kon ik nergens de helderheid aanpassen.
Na de update werkt alles weer :)
Dat was dus het probleem!
Gelukkig! Het werkt toch fijner als je de beeldschermhelderheid kunt aanpassen.
Fijn dat het is opgelost👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven