Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
dinsdag 3 maart 2020 om 15:50
Ach Bientjuh wat balen.. Hoeveel rondes hebben jullie nu gehad?
Snoes, hoe gaat het bij jou? Heeft de menstruatie doorgezet?
Bloem, hoe is het bij jou? Wanneer is jouw nod nu?
Hier nog geen menstruatie.. wel steeds wat krampen. Aangezien mijn 'ei' zich niet op de juiste dagen liet vinden, zal het me niets verbazen als het een dezer dagen alsnog doorbreekt. Vermoed dat het gewoon laat was deze maand. En anders wagen we er van het weekend wel even een testje aan
Ben er in tegenstelling tot voorgaande maanden eindelijk wat rustiger onder. Ik was steeds alles aan het overanalyseren en mezelf gek aan het maken eigenlijk. Daar hoop ik toch wel mee te kunnen stoppen
Snoes, hoe gaat het bij jou? Heeft de menstruatie doorgezet?
Bloem, hoe is het bij jou? Wanneer is jouw nod nu?
Hier nog geen menstruatie.. wel steeds wat krampen. Aangezien mijn 'ei' zich niet op de juiste dagen liet vinden, zal het me niets verbazen als het een dezer dagen alsnog doorbreekt. Vermoed dat het gewoon laat was deze maand. En anders wagen we er van het weekend wel even een testje aan

Ben er in tegenstelling tot voorgaande maanden eindelijk wat rustiger onder. Ik was steeds alles aan het overanalyseren en mezelf gek aan het maken eigenlijk. Daar hoop ik toch wel mee te kunnen stoppen

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

woensdag 4 maart 2020 om 09:32
@bamboo : wij hebben nu 5 rondes gehad, op naar ronde 6!
Ik heb alleen tot nu toe erg onregelmatige cyclussen elke keer waardoor het heel lastig is om een eisprong te bepalen..... heb wel ovulatietesten gedaan elke keer deze ronde had ik pas op dag 27 een positieve ovulatietest.
Hebben jullie wel een beetje een regelmatige cyclus?
Ik heb alleen tot nu toe erg onregelmatige cyclussen elke keer waardoor het heel lastig is om een eisprong te bepalen..... heb wel ovulatietesten gedaan elke keer deze ronde had ik pas op dag 27 een positieve ovulatietest.
Hebben jullie wel een beetje een regelmatige cyclus?

woensdag 4 maart 2020 om 11:12
Mijn cyclus valt nog wel onder de noemer regelmatig, meestal 28/29/30 dagen met eisprong op dag 15. Af en toe slaat mijn lijf alleen voor de lol het menstruatiegedeelte over, of is mijn cyclus één keer 34 of 36 dagen en daarna weer normaal (lijkt erop dat dat deze maand weer zo is)
Nu al 3 dagen kramp alsof ik ongesteld moet worden maar nog niks... Test was toch echt negatief dus lief lijf, kun je stoppen met deze spelletjes? Thanks!
Nu al 3 dagen kramp alsof ik ongesteld moet worden maar nog niks... Test was toch echt negatief dus lief lijf, kun je stoppen met deze spelletjes? Thanks!

woensdag 4 maart 2020 om 11:22
Wij hebben nu ook 5 rondes gehad.
Ach wat balen Snoes..
Ongesteldheid zet nog niet door.. had maandag moeten zijn volgens de app. Maar.. ik weet niet wanneer mijn eisprong was, dus zou ook ergens deze week nog kunnen zijn. Ik heb een soort van geen zin om een test te doen. Klinkt heel stom natuurlijk
Maar ik heb geen zin in teleurstelling.
Ik zit qua cyclus wel steeds rond de 29/30 dagen, gelijk ook sinds ik per 1 oktober gestopt ben met de pil. Dus wat dat aangaat heb ik weinig te klagen
Ach wat balen Snoes..

Ongesteldheid zet nog niet door.. had maandag moeten zijn volgens de app. Maar.. ik weet niet wanneer mijn eisprong was, dus zou ook ergens deze week nog kunnen zijn. Ik heb een soort van geen zin om een test te doen. Klinkt heel stom natuurlijk

Ik zit qua cyclus wel steeds rond de 29/30 dagen, gelijk ook sinds ik per 1 oktober gestopt ben met de pil. Dus wat dat aangaat heb ik weinig te klagen

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

woensdag 4 maart 2020 om 11:28
Ik ging er al niet vanuit dat het deze maand gelukt was, 9 dagen na mijn eisprong waren al mijn klachten weer over dus dan heeft er niks ingenesteld. Maar elke dag die mijn cyclus nu langer duurt is er eentje teveel want dan schuift aaaalles natuurlijk mee op en ik wil graag gewoon door naar ronde 6
Jij houdt het nog wel ff spannend zo Bamboo! kan ook zijn dat je gewoon geen eisprong gehad hebt, geen idee of je dan wel een menstruatie hoort te krijgen eigenlijk. Maar het kan ook wat anders zijn.....

Jij houdt het nog wel ff spannend zo Bamboo! kan ook zijn dat je gewoon geen eisprong gehad hebt, geen idee of je dan wel een menstruatie hoort te krijgen eigenlijk. Maar het kan ook wat anders zijn.....

woensdag 4 maart 2020 om 11:45
Ja toch nog wel spannend, Bamboo! En Snoezelien hopelijk snel duidelijkheid, heel frustrerend idd allerlei tekenen aan de wand maar geen duidelijkheid...
Ik heb wel mazzel dat ik een regelmatige cyclus heb. Eerst 28 dagen, sinds een paar cycli meer richting 26, met ovulatie schat ik op dag 14, 15. Wel is het verloop van de cyclus soms anders maar blijkbaar is dat niets zorgelijks (ik heb van de week een verloskundige gebeld om dat te checken
).
@Bientje: klinkt als een lange cyclus, die gaat dus richting 40 dagen als je rond dag 27 pas een ovulatie hebt?
@zwangeren: hoe gaat het met jullie? Lux nog ongeduldig op de echo aan het wachten? En Loes hoe gaat het bij jou?
Ik heb wel mazzel dat ik een regelmatige cyclus heb. Eerst 28 dagen, sinds een paar cycli meer richting 26, met ovulatie schat ik op dag 14, 15. Wel is het verloop van de cyclus soms anders maar blijkbaar is dat niets zorgelijks (ik heb van de week een verloskundige gebeld om dat te checken

@Bientje: klinkt als een lange cyclus, die gaat dus richting 40 dagen als je rond dag 27 pas een ovulatie hebt?
@zwangeren: hoe gaat het met jullie? Lux nog ongeduldig op de echo aan het wachten? En Loes hoe gaat het bij jou?
happiness = reality - expectations
woensdag 4 maart 2020 om 16:55
@Cyclus: die van mij is zeer regelmatig, altijd 25 dagen. Maar ken heel veel vrouwen die prima vruchtbaar zijn met minder regelmatige cycli. Als je cyclus altijd minder dan 21 of meer dan 35 dagen is moet je even langs de huisarts, dan zou het kunnen dat je minder eisprongen hebt.
@Symptomen: die hangen vnl samen met progesteron en dat kan erg verschillen per maand, dus dat is niet gek!
@Hier: goed misselijk en moe, flink zere borsten, het voelt ‘goed’. Hoop dat de echo mijn vertrouwen gaat bevestigen
nog maar een ruime week. Heb me inmiddels ook maar weer aangemeld bij de vk
@Symptomen: die hangen vnl samen met progesteron en dat kan erg verschillen per maand, dus dat is niet gek!
@Hier: goed misselijk en moe, flink zere borsten, het voelt ‘goed’. Hoop dat de echo mijn vertrouwen gaat bevestigen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 5 maart 2020 om 11:03

donderdag 5 maart 2020 om 11:45
Nou ik wacht met je mee, hier hetzelfde nog steeds

Ik ga er soort van vanuit dat mijn cyclus deze maand het menstruatiegedeelte weer overslaat.

donderdag 5 maart 2020 om 15:54
Dag dames,
Kijk eens met me mee...
https://www.mupload.nl/img/e728he5j2a.jpg
Ik krijg het lijntje niet duidelijker op de foto... Het is ook maar heeeel licht.
Zit nog 2 dagen voor de NOD en ik heb de zwangerschapstest niet met ochtendurine gedaan....
Kijk eens met me mee...
Ik krijg het lijntje niet duidelijker op de foto... Het is ook maar heeeel licht.
Zit nog 2 dagen voor de NOD en ik heb de zwangerschapstest niet met ochtendurine gedaan....
donderdag 5 maart 2020 om 16:06
Ik zie hemBloemmetje2 schreef: ↑05-03-2020 15:54Dag dames,
Kijk eens met me mee...

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 5 maart 2020 om 16:27
Oploop is het belangrijkste. Bij mijn vmk’s had ik streepjes die wel iets donkerder werden, maar niet veel. Bij deze zwangerschap zat ik binnen een week van een licht streepje op donkerder dan de controlestreep. Mijn test was wel al iets donkerder dan die van jou, maar misschien ben je nog heel vroeg.Bloemmetje2 schreef: ↑05-03-2020 16:15@lux ja echt?? Ik durf zeker nog niet TE blij te zijn... Zal morgenvroeg idd weer testen en nu met ochtendurine...![]()

donderdag 5 maart 2020 om 16:49
@kaartje wat fijn om te horen!! Ik hoop heel erg dat het goed gaat komen.... Ik zit idd nog een aantal dagen voor mn NOD....
Jij alweer 27 weken! Waaauw
@lux klopt... Afwachten dus wat het dr komende dagen gaat doen... Ik zit idd een paar dagen voor de NOD...
Ik zal er morgen nog 1 doen met ochtendurine.
Jij alweer 27 weken! Waaauw
@lux klopt... Afwachten dus wat het dr komende dagen gaat doen... Ik zit idd een paar dagen voor de NOD...
Ik zal er morgen nog 1 doen met ochtendurine.

donderdag 5 maart 2020 om 19:30
Bloemetje, wat goed! Gefeliciteerd! Ik hoop dat de streep snel een dikke knaller wordt
Lasvegas, fijn om te lezen dat alles goed gaat bij jou. Hoe bevalt de vakantie?
Hier toch al zeker een hele druppel bloedverlies
Dus menstruatie komt er nu tenminste echt aan. En weer door

Lasvegas, fijn om te lezen dat alles goed gaat bij jou. Hoe bevalt de vakantie?
Hier toch al zeker een hele druppel bloedverlies