Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?

Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Ja, goed zo, Bloem!! Fijn zeg!

Vakantie bevalt goed hoor, ben denk ik wel al echt vermoeider dan normaal, maar goed, tijd genoeg om bij te slapen hier. :)

Toch jammer Bamboo, maar fijn dat je door kunt!
Hier toch vandaag ook nog ongesteld geworden. Door dus naar ronde 6! :fortune:
@Bloem, lopen de testen nog op?

@Snoes: wat balen!

@de rest: hoe is het?

@Hier: echo komt dichterbij, heb er veel zin in. Ondertussen sleep ik mezelf door de dagen :P nog 4 weken en dan is dat vervelende eerste trimester alweer over z’n hoogtepunt :) (althans dat hoop ik, bij zoon verdwenen al mijn symptomen bij 11 weken en dat was heerlijk). Zoon maakt zich erg bezorgd om mij en is heel verzorgend, wat heel schattig is, maar ook een beetje zielig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@snoezelientje wat balen zeg! Duimen draaien weer voor ronde 6.

@lux nog even geduld tot de eerste echovschattig van je zoontje.
Hier gaat het prima. Nog ongesteld en vandaag boos op heel de wereld - waar ik me dan weer schuldig over voel, want wat kan de wereld nou weer doen aan mijn hormonen... haha :blabla:

Maar verder positief de nieuwe maand in! Ovulatietesten gehaald, dus daar ga ik eens wat serieuzer mee aan de slag straks.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ach Bamboo wat kut gewoon. Lekker boos zijn hoor!
lux- schreef:
09-03-2020 16:12
@Bloem, lopen de testen nog op?

Jaaaa hele mooie knaltest vanmorgen. 24 maart hebben we onze eerste echo. Duimen dat nu alles goed gaat met ons kleintje.... ❤❤

@Lux bij jou komt de echo al dichter bij! Alleen maar fijn.. En hopelijk voel je je snel wat fitter.
Heb je trouwens al een voorgevoel qua geslacht?
Fijn bloem :heart:

Ik baal een beetje. Mijn geduld is echt schaars aan het worden en kan er zoooo slecht tegen als je dingen uit handen moet geven en afwachten. T is een half jaar goed gegaan maar nu ben ik het echt even zat. :puh: (Ja ik weet dat het nóg een half jaar kan duren wil gewoon even mijn ei kwijt. Liefst bevrucht :rofl: )
Ah Bamboo en Snoes, balen meiden, ik kan me het gevoel nog goed herinneren. Zag ook overal zwangere buiken dan, zo rot vond ik dag. Hou vol, hopelijk gauw een positieve test voor jullie allebei :bigkiss:

@Bloem: yes wat fijn! En nee geen gevoel. Vorige keer had ik een heel sterk jongensgevoel, nu eigenlijk helemaal geen gevoel. Mijn zwangerschap voelt heel herkenbaar, dus dan denk ik: het zal wel weer een jongetje zijn. Maar mijn cravings zijn totaal anders: bij zoon at ik me een ongeluk aan grillworst, smeerkaas, zoute crackers, melk, sinaasappels, aardappelen en alles met chocola of cake, koekjes, etc.
Nu kan ik geen genoeg krijgen van winegums, tomatensoep, zoete puntpaprika’s, aardbeien en bosbessen, ijs en mariakaakjes. Ga over m’n nek als ik citrusfruit ruik en melk verdraag ik totaal niet. Aardappels krijg ik niet weg en grillworst :sick: van chocola word ik al misselijk als ik het ruik :-[

Dus dan denk ik: misschien toch een meisje dan nu? Achja, we zien het wel. Beiden zijn meer dan welkom :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Snap ik helemaal... Maakt ook helemaal niets uit of t een jongen of een meisje is. Wij zijn al gezegend met een jongen en een meisje en ze zijn allebei even leuk ❤❤

Hahaha grappig van die cravings! Toch heel anders dus he?
Hier nog niet veel symptomen; wel erg gevoelige boobs en moe.... Ben eens benieuwd hoe dat zich al ontwikkelen 😂🤭
Snoezelientje_ schreef:
09-03-2020 19:36
Fijn bloem :heart:

Ik baal een beetje. Mijn geduld is echt schaars aan het worden en kan er zoooo slecht tegen als je dingen uit handen moet geven en afwachten. T is een half jaar goed gegaan maar nu ben ik het echt even zat. :puh: (Ja ik weet dat het nóg een half jaar kan duren wil gewoon even mijn ei kwijt. Liefst bevrucht :rofl: )

Hahahaha snoezelientje; hoe je zit schrijft... Geweldig! Maar ik begrijp je frustratie heel goed... En ik hoop op heeeeel gauw een mooie
positieve zwangerschapstest!!
@bloem: wat fijn, gefeliciteerd!!

@bamboo en snoezelien: balen en boos zijn mag! Heel herkenbaar... Het is nogal een test van je geduld ja. Zeker als je nogal van 't plannen bent (oftewel een lichte controlfreak zoals ik :bonk:).

Hier verwacht ik morgen of overmorgen ovulatie. Dus denk dat we dadelijk maar op tijd naar bed gaan :proud:. Op dit moment niet zoveel last van ongeduld of zo, dat zal richting NOD wel weer komen.
happiness = reality - expectations
Haha ach die dag boos zijn heeft alles te maken met hormonen :$ Dat hoort bij mijn ongesteld zijn.. is morgen weer over. Man lacht me er ook hartelijk om uit gelukkig!

Snoes, ik snap je meid! Aankondiging van het weekend waarvan ik wist dat die eraan zat te komen, maakte me toch een tikkie jaloers.. en zoals Whoops ook zegt, geduld en dingen die niet volgens mijn planning gaan zijn niet mijn sterkste kant. :sigh: ik houd ervan om dingen te plannen en organiseren. Loslaten is weer eens iets nieuws om te oefenen zeg maar!

Lux, wat grappig dat je nu juist hele andere dingen wilt eten! Ben heel benieuwd of het wat betekent.. maar ik blijf erbij dat dit topic alleen meiden voortbrengt :cheer2: haha

Bloem, wat heerlijk dat de testen zo goed oplopen!

Heel benieuwd naar jullie echo’s dames!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
@bamboo: is het boos-zijn weer over :$?

@loslaten: lukt nu na een half jaar iets meer. Je zou denken dat we door onze eerste al wel gewend zijn aan dingen die niet volgens planning gaan, haha, maar dat valt soms nog best tegen!

@Lux: alvast een hele mooie dag gewenst morgen :heart:.
Meisjes!! Hartje klopt, ik meet 7+1 (en ben 7+2) dus alles lijkt goed :heart:

@Bamboo: ik ben ook altijd enorm chag als ik ongesteld ben :whistle:

@Whoops: loslaten is het moeilijkste van alles denk ik.
Jaaahhh wat fijn Lux! Gefeliciteerd! Al een afspraak voor termijnecho?
3 april :)
@lux wat fijn zeg. Klinkt tot op heden goed.

Hier is mijn buikje niet goed genoeg gegroeid. Behoorlijk eind onder de Curve zij de vk?? Vrijdag 20 maart krijg ik nu een groei echo van de baby. Fijn. En stiekem natuurlijk ook wel wat bezorgd.
lux- schreef:
13-03-2020 11:53
Meisjes!! Hartje klopt, ik meet 7+1 (en ben 7+2) dus alles lijkt goed :heart:

@Bamboo: ik ben ook altijd enorm chag als ik ongesteld ben :whistle:

@Whoops: loslaten is het moeilijkste van alles denk ik.
Oh meis wat ontzettend fijn!!! ❤
kaartje1 schreef:
13-03-2020 13:32
@lux wat fijn zeg. Klinkt tot op heden goed.

Hier is mijn buikje niet goed genoeg gegroeid. Behoorlijk eind onder de Curve zij de vk?? Vrijdag 20 maart krijg ik nu een groei echo van de baby. Fijn. En stiekem natuurlijk ook wel wat bezorgd.
Wat een vervelend nieuws... Maar wat fijn dat je een extra echo krijgt. We duimen dat alles goed is met je kleintje!

Hier gaat alles goed, vandaag een clearbluetest gedaan en daar stond 2 - 3 weken zwanger. Dat komt mooi overeen met mn cyclus.
Ben wel heel blij als het 24 maart is, de eerste echo. Duimen dat alles goed blijft gaan 🙏🙏🙏🙏
Ai, schrikken kaartje! Misschien wat rustiger aan doen?

@Bloem: thanks! Jij ook gefeliciteerd!
@lux ja dat is wel een goed idee. Van het weekend met de beentjes in de lucht. Als onze afspraken zijn toch afgezegd door het Corina virus.

@bloem goed nieuws. Nog even geduld tot 24 maart. Dagen kunnen dan lang duren.
He meiden, ik heb weer even bijgelezen :bye:

bloem wat fijn! Gefeliciteerd💕
lux jaaa een kloppend hartje :yes: super fijn zeg!
kaartje he dat is even spannend ... idd misschien even goed om rustig aan te doen. Hoop dat de kleine gewoon lekker groeit daarbinnen.
snoes moest wel even lachen om je schrijfwijze :HA: Maar verder is het natuurlijk vet balen dat die positieve test er nog niet is!
bamboo wees maar even lekker boos hoor. Ongesteld zijn is normaal al klote, laat staan als je alles behalve ongesteld wilt worden.
whoops fijn dat je het een beetje kunt loslaten.
lasvegas ben even kwijt of ik jou al gefeliciteerd had? Maar bij deze💕

Hier gaat het goed, bijna 24 weken alweer. Ze is ook heel actief, zo fijn om te voelen :love: Weinig kwaaltjes op het moment, behalve een hard groeiende buik dus lekker met het kamertje bezig.
Bloemetje nogmaals gefeliciteerd!

En lux wat fijn dat je een goede echo hebt gehad :D

Hier gaat het ook prima, bijna 18 weken. Ik voel me eigenlijk supergoed. Buik groeit ook al behoorlijk! Ik kan haar nog niet voelen, hopelijk komt dat snel :)
Hoi allemaal,

Ik heb weer even bij gelezen. Wat zijn er al veel van ons zwanger zeg! Mooi!
Hier alles rustig. Gisteren wel een heeeel klein beetje bruin bloedverlies en vandaag niks meer. Misschien een innestelingsbloeding? Hebben meerdere daar last van gehad? Ach misschien zie ik ook wel dingen die er niet zijn, je gaat veel meer letten op ieder krampje en symptoom. NOD is 19 maart dus voor nu afwachten.

Hoe is het met de rest? Ik ben even het overzicht kwijt wie er nog allemaal aan het proberen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven