Wie-van-de-drie?!
maandag 9 maart 2020 om 00:47
Hoi dames
(M'n eerste topic, spannend!)
Na een dochter, R.osie, verwachten we nu een zoon. Half NL, half Aziatisch.
We hebben een top 3 (totaal verschillende namen) wat al een wonder mag heten, aangezien we totaal verschillende namen-smaken hebben. Nu nog een van de 3 kiezen....
- Ilja (IeLja)
- Reza
- Felix
Welke vind je het leukst/stomst en waarom? En als je bij alle 3 denkt 'meeeh', heb je nog nieuwe suggesties?
Alvast bedankt!
(M'n eerste topic, spannend!)
Na een dochter, R.osie, verwachten we nu een zoon. Half NL, half Aziatisch.
We hebben een top 3 (totaal verschillende namen) wat al een wonder mag heten, aangezien we totaal verschillende namen-smaken hebben. Nu nog een van de 3 kiezen....
- Ilja (IeLja)
- Reza
- Felix
Welke vind je het leukst/stomst en waarom? En als je bij alle 3 denkt 'meeeh', heb je nog nieuwe suggesties?
Alvast bedankt!
maandag 9 maart 2020 om 07:17
Ilja Leonard Pfeiffer, Ilja Gort.
Ik ga voor Ilja.
En bij Felix denk ik niet meteen aan kattenbrokken, maar daar ken ik teveel Felixen voor.
Reza vind ik niks.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 07:20
16.89% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 07:19
Mensen spreken mijn naam bijna altijd uit als Ilja, lijkt er erg op dus. Ik associeer het ook met een meisjesnaam. Ik vind Reza best oke maar ook niet matchen bij Rosie. Felix gaat wel, zou het zelf niet uitzoeken maar goed het is jouw kind.pamelacourson schreef: ↑09-03-2020 07:03Ilja vind ik heel leuk, maar dan voor een meisje en vind ik ook meer voor een Scandinavisch type, niet Aziatisch. Reza leuk, maar niet bij Rosie. Felix een erg leuke naam!
maandag 9 maart 2020 om 08:02
maandag 9 maart 2020 om 08:03
Wauw, bedankt voor de vele reacties.
Reza/R.osie a.k.a. Jip&Janneke, daar waren we zelf ook wat bang voor. Is dus wel echt het geval blijkt, dus die valt af
Ilja is oorspronkelijk een oud Engelse jongensnaam. Hier idd soms ook aan meisjes gegeven. Dat het geassocieerd wordt met 'het is toch een meisjesnaam?' vinden wij zelf niet zo erg.
@BoekenleggerO,
Ezra stond ook op ons lijstje in 1e instantie. Vind deze naam met een Z mooi, maar dan is het 'R.osie met een S, Ezra met een Z'...
@Madderijn,
Geza, nog niet aan gedacht. Leuk!
Lastig hoor...namen bedenken...
Bedankt!
Reza/R.osie a.k.a. Jip&Janneke, daar waren we zelf ook wat bang voor. Is dus wel echt het geval blijkt, dus die valt af
Ilja is oorspronkelijk een oud Engelse jongensnaam. Hier idd soms ook aan meisjes gegeven. Dat het geassocieerd wordt met 'het is toch een meisjesnaam?' vinden wij zelf niet zo erg.
@BoekenleggerO,
Ezra stond ook op ons lijstje in 1e instantie. Vind deze naam met een Z mooi, maar dan is het 'R.osie met een S, Ezra met een Z'...
@Madderijn,
Geza, nog niet aan gedacht. Leuk!
Lastig hoor...namen bedenken...
Bedankt!
maandag 9 maart 2020 om 08:15
Onze dochter is toch echt zo bleek als watZeilboot76 schreef: ↑09-03-2020 08:04Geen van de drie. Ik vind ze alle 3 niet leuk voor een kind wat waarschijnlijk een kans heeft op een getinte huid. Ik zou op zoek gaan naar een andere naam.
Geen donkere Aziatische man in huis
Benieuwd; wat vind jij dan 'typisch donkerdere kinderen-namen?'