Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 16:12
@Bloem, lopen de testen nog op?
@Snoes: wat balen!
@de rest: hoe is het?
@Hier: echo komt dichterbij, heb er veel zin in. Ondertussen sleep ik mezelf door de dagen
nog 4 weken en dan is dat vervelende eerste trimester alweer over z’n hoogtepunt
(althans dat hoop ik, bij zoon verdwenen al mijn symptomen bij 11 weken en dat was heerlijk). Zoon maakt zich erg bezorgd om mij en is heel verzorgend, wat heel schattig is, maar ook een beetje zielig.
@Snoes: wat balen!
@de rest: hoe is het?
@Hier: echo komt dichterbij, heb er veel zin in. Ondertussen sleep ik mezelf door de dagen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 9 maart 2020 om 17:08
Hier gaat het prima. Nog ongesteld en vandaag boos op heel de wereld - waar ik me dan weer schuldig over voel, want wat kan de wereld nou weer doen aan mijn hormonen... haha
Maar verder positief de nieuwe maand in! Ovulatietesten gehaald, dus daar ga ik eens wat serieuzer mee aan de slag straks.

Maar verder positief de nieuwe maand in! Ovulatietesten gehaald, dus daar ga ik eens wat serieuzer mee aan de slag straks.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

maandag 9 maart 2020 om 19:25
Jaaaa hele mooie knaltest vanmorgen. 24 maart hebben we onze eerste echo. Duimen dat nu alles goed gaat met ons kleintje.... ❤❤
@Lux bij jou komt de echo al dichter bij! Alleen maar fijn.. En hopelijk voel je je snel wat fitter.
Heb je trouwens al een voorgevoel qua geslacht?

maandag 9 maart 2020 om 19:36
Fijn bloem
Ik baal een beetje. Mijn geduld is echt schaars aan het worden en kan er zoooo slecht tegen als je dingen uit handen moet geven en afwachten. T is een half jaar goed gegaan maar nu ben ik het echt even zat.
(Ja ik weet dat het nóg een half jaar kan duren wil gewoon even mijn ei kwijt. Liefst bevrucht
)

Ik baal een beetje. Mijn geduld is echt schaars aan het worden en kan er zoooo slecht tegen als je dingen uit handen moet geven en afwachten. T is een half jaar goed gegaan maar nu ben ik het echt even zat.

maandag 9 maart 2020 om 20:31
Ah Bamboo en Snoes, balen meiden, ik kan me het gevoel nog goed herinneren. Zag ook overal zwangere buiken dan, zo rot vond ik dag. Hou vol, hopelijk gauw een positieve test voor jullie allebei 
@Bloem: yes wat fijn! En nee geen gevoel. Vorige keer had ik een heel sterk jongensgevoel, nu eigenlijk helemaal geen gevoel. Mijn zwangerschap voelt heel herkenbaar, dus dan denk ik: het zal wel weer een jongetje zijn. Maar mijn cravings zijn totaal anders: bij zoon at ik me een ongeluk aan grillworst, smeerkaas, zoute crackers, melk, sinaasappels, aardappelen en alles met chocola of cake, koekjes, etc.
Nu kan ik geen genoeg krijgen van winegums, tomatensoep, zoete puntpaprika’s, aardbeien en bosbessen, ijs en mariakaakjes. Ga over m’n nek als ik citrusfruit ruik en melk verdraag ik totaal niet. Aardappels krijg ik niet weg en grillworst
van chocola word ik al misselijk als ik het ruik
Dus dan denk ik: misschien toch een meisje dan nu? Achja, we zien het wel. Beiden zijn meer dan welkom

@Bloem: yes wat fijn! En nee geen gevoel. Vorige keer had ik een heel sterk jongensgevoel, nu eigenlijk helemaal geen gevoel. Mijn zwangerschap voelt heel herkenbaar, dus dan denk ik: het zal wel weer een jongetje zijn. Maar mijn cravings zijn totaal anders: bij zoon at ik me een ongeluk aan grillworst, smeerkaas, zoute crackers, melk, sinaasappels, aardappelen en alles met chocola of cake, koekjes, etc.
Nu kan ik geen genoeg krijgen van winegums, tomatensoep, zoete puntpaprika’s, aardbeien en bosbessen, ijs en mariakaakjes. Ga over m’n nek als ik citrusfruit ruik en melk verdraag ik totaal niet. Aardappels krijg ik niet weg en grillworst

Dus dan denk ik: misschien toch een meisje dan nu? Achja, we zien het wel. Beiden zijn meer dan welkom

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 9 maart 2020 om 20:35
Snap ik helemaal... Maakt ook helemaal niets uit of t een jongen of een meisje is. Wij zijn al gezegend met een jongen en een meisje en ze zijn allebei even leuk ❤❤
Hahaha grappig van die cravings! Toch heel anders dus he?
Hier nog niet veel symptomen; wel erg gevoelige boobs en moe.... Ben eens benieuwd hoe dat zich al ontwikkelen
Hahaha grappig van die cravings! Toch heel anders dus he?
Hier nog niet veel symptomen; wel erg gevoelige boobs en moe.... Ben eens benieuwd hoe dat zich al ontwikkelen

maandag 9 maart 2020 om 20:36
Snoezelientje_ schreef: ↑09-03-2020 19:36Fijn bloem![]()
Ik baal een beetje. Mijn geduld is echt schaars aan het worden en kan er zoooo slecht tegen als je dingen uit handen moet geven en afwachten. T is een half jaar goed gegaan maar nu ben ik het echt even zat.(Ja ik weet dat het nóg een half jaar kan duren wil gewoon even mijn ei kwijt. Liefst bevrucht
)
Hahahaha snoezelientje; hoe je zit schrijft... Geweldig! Maar ik begrijp je frustratie heel goed... En ik hoop op heeeeel gauw een mooie
positieve zwangerschapstest!!
maandag 9 maart 2020 om 21:06
@bloem: wat fijn, gefeliciteerd!!
@bamboo en snoezelien: balen en boos zijn mag! Heel herkenbaar... Het is nogal een test van je geduld ja. Zeker als je nogal van 't plannen bent (oftewel een lichte controlfreak zoals ik
).
Hier verwacht ik morgen of overmorgen ovulatie. Dus denk dat we dadelijk maar op tijd naar bed gaan
. Op dit moment niet zoveel last van ongeduld of zo, dat zal richting NOD wel weer komen.
@bamboo en snoezelien: balen en boos zijn mag! Heel herkenbaar... Het is nogal een test van je geduld ja. Zeker als je nogal van 't plannen bent (oftewel een lichte controlfreak zoals ik

Hier verwacht ik morgen of overmorgen ovulatie. Dus denk dat we dadelijk maar op tijd naar bed gaan

happiness = reality - expectations
maandag 9 maart 2020 om 21:32
Haha ach die dag boos zijn heeft alles te maken met hormonen
Dat hoort bij mijn ongesteld zijn.. is morgen weer over. Man lacht me er ook hartelijk om uit gelukkig!
Snoes, ik snap je meid! Aankondiging van het weekend waarvan ik wist dat die eraan zat te komen, maakte me toch een tikkie jaloers.. en zoals Whoops ook zegt, geduld en dingen die niet volgens mijn planning gaan zijn niet mijn sterkste kant.
ik houd ervan om dingen te plannen en organiseren. Loslaten is weer eens iets nieuws om te oefenen zeg maar!
Lux, wat grappig dat je nu juist hele andere dingen wilt eten! Ben heel benieuwd of het wat betekent.. maar ik blijf erbij dat dit topic alleen meiden voortbrengt
haha
Bloem, wat heerlijk dat de testen zo goed oplopen!
Heel benieuwd naar jullie echo’s dames!

Snoes, ik snap je meid! Aankondiging van het weekend waarvan ik wist dat die eraan zat te komen, maakte me toch een tikkie jaloers.. en zoals Whoops ook zegt, geduld en dingen die niet volgens mijn planning gaan zijn niet mijn sterkste kant.

Lux, wat grappig dat je nu juist hele andere dingen wilt eten! Ben heel benieuwd of het wat betekent.. maar ik blijf erbij dat dit topic alleen meiden voortbrengt

Bloem, wat heerlijk dat de testen zo goed oplopen!
Heel benieuwd naar jullie echo’s dames!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
donderdag 12 maart 2020 om 10:16
@bamboo: is het boos-zijn weer over
?
@loslaten: lukt nu na een half jaar iets meer. Je zou denken dat we door onze eerste al wel gewend zijn aan dingen die niet volgens planning gaan, haha, maar dat valt soms nog best tegen!
@Lux: alvast een hele mooie dag gewenst morgen
.

@loslaten: lukt nu na een half jaar iets meer. Je zou denken dat we door onze eerste al wel gewend zijn aan dingen die niet volgens planning gaan, haha, maar dat valt soms nog best tegen!
@Lux: alvast een hele mooie dag gewenst morgen

happiness = reality - expectations
vrijdag 13 maart 2020 om 11:53

vrijdag 13 maart 2020 om 14:12
Wat een vervelend nieuws... Maar wat fijn dat je een extra echo krijgt. We duimen dat alles goed is met je kleintje!
Hier gaat alles goed, vandaag een clearbluetest gedaan en daar stond 2 - 3 weken zwanger. Dat komt mooi overeen met mn cyclus.
Ben wel heel blij als het 24 maart is, de eerste echo. Duimen dat alles goed blijft gaan
zaterdag 14 maart 2020 om 10:40
He meiden, ik heb weer even bijgelezen
bloem wat fijn! Gefeliciteerd
lux jaaa een kloppend hartje
super fijn zeg!
kaartje he dat is even spannend ... idd misschien even goed om rustig aan te doen. Hoop dat de kleine gewoon lekker groeit daarbinnen.
snoes moest wel even lachen om je schrijfwijze
Maar verder is het natuurlijk vet balen dat die positieve test er nog niet is!
bamboo wees maar even lekker boos hoor. Ongesteld zijn is normaal al klote, laat staan als je alles behalve ongesteld wilt worden.
whoops fijn dat je het een beetje kunt loslaten.
lasvegas ben even kwijt of ik jou al gefeliciteerd had? Maar bij deze
Hier gaat het goed, bijna 24 weken alweer. Ze is ook heel actief, zo fijn om te voelen
Weinig kwaaltjes op het moment, behalve een hard groeiende buik dus lekker met het kamertje bezig.

bloem wat fijn! Gefeliciteerd
lux jaaa een kloppend hartje

kaartje he dat is even spannend ... idd misschien even goed om rustig aan te doen. Hoop dat de kleine gewoon lekker groeit daarbinnen.
snoes moest wel even lachen om je schrijfwijze

bamboo wees maar even lekker boos hoor. Ongesteld zijn is normaal al klote, laat staan als je alles behalve ongesteld wilt worden.
whoops fijn dat je het een beetje kunt loslaten.
lasvegas ben even kwijt of ik jou al gefeliciteerd had? Maar bij deze
Hier gaat het goed, bijna 24 weken alweer. Ze is ook heel actief, zo fijn om te voelen

zaterdag 14 maart 2020 om 16:54
Hoi allemaal,
Ik heb weer even bij gelezen. Wat zijn er al veel van ons zwanger zeg! Mooi!
Hier alles rustig. Gisteren wel een heeeel klein beetje bruin bloedverlies en vandaag niks meer. Misschien een innestelingsbloeding? Hebben meerdere daar last van gehad? Ach misschien zie ik ook wel dingen die er niet zijn, je gaat veel meer letten op ieder krampje en symptoom. NOD is 19 maart dus voor nu afwachten.
Hoe is het met de rest? Ik ben even het overzicht kwijt wie er nog allemaal aan het proberen zijn?
Ik heb weer even bij gelezen. Wat zijn er al veel van ons zwanger zeg! Mooi!
Hier alles rustig. Gisteren wel een heeeel klein beetje bruin bloedverlies en vandaag niks meer. Misschien een innestelingsbloeding? Hebben meerdere daar last van gehad? Ach misschien zie ik ook wel dingen die er niet zijn, je gaat veel meer letten op ieder krampje en symptoom. NOD is 19 maart dus voor nu afwachten.
Hoe is het met de rest? Ik ben even het overzicht kwijt wie er nog allemaal aan het proberen zijn?