Geslacht niet duidelijk op echo
dinsdag 10 maart 2020 om 11:10
Hi!
Ik had afgelopen weekend een geslachtbepalende echo met 15 weken. Ze dacht eerst jongen, toen weer meisje, toen weer jongen, en uiteindelijk weer meisje haha. Het geslacht was heel goed te zien, maar ze kon er niet uit opmaken of het een piemeltje of schaamlipjes waren. Ze vond het te bol om te zeggen dat het schaamlipjes waren, maar niet rond genoeg voor balletjes.
We mogen dus volgende week kosteloos terugkomen voor een tweede poging. Meer mensen dit gehad? Ik lees altijd alleen maar verhalen van mensen bij wie de echo mislukte omdat het kindje bijv. de beentjes dichth ad of verkeerd lag en dat het daarom niet te zien was.
Ben benieuwd, vond het wel even een deceptie haha!
Ik had afgelopen weekend een geslachtbepalende echo met 15 weken. Ze dacht eerst jongen, toen weer meisje, toen weer jongen, en uiteindelijk weer meisje haha. Het geslacht was heel goed te zien, maar ze kon er niet uit opmaken of het een piemeltje of schaamlipjes waren. Ze vond het te bol om te zeggen dat het schaamlipjes waren, maar niet rond genoeg voor balletjes.
We mogen dus volgende week kosteloos terugkomen voor een tweede poging. Meer mensen dit gehad? Ik lees altijd alleen maar verhalen van mensen bij wie de echo mislukte omdat het kindje bijv. de beentjes dichth ad of verkeerd lag en dat het daarom niet te zien was.
Ben benieuwd, vond het wel even een deceptie haha!
dinsdag 10 maart 2020 om 11:16
Ja Bij ons was het inderdaad dat baby zo ver met de billen in het bekken lag dat ze het niet goed kon zien. Ze “dacht” wel wat gezien te hebben maar wij mochten ook 3 dagen later kosteloos terug. Uiteindelijk dacht ze gezien te hebben dat het een meisje was en dit bleek 3 dagen later én bij de 20 weken echo ook zo te zijn.
Ik vond het wel een beetje jammer, maar ook leuk dat we nog een keer voor een echo mochten
Ik vond het wel een beetje jammer, maar ook leuk dat we nog een keer voor een echo mochten

dinsdag 10 maart 2020 om 11:41

dinsdag 10 maart 2020 om 11:58
Het maakt me ook echt totaal niet uit of het een jongetje of meisje is hoor
We wilden het eerst helemaal niet weten, maar uiteindelijk leek het ons wel leuk. We gaan het verder ook niet delen met anderen. Maar was gewoon benieuwd naar ervaringen! Ik dacht dat als het geslacht wel echt goed in beeld was, iemand die dit heel vaak doet wel het verschil moest zien. Maar was inderdaad ook wel wat vroeg!
anoniem_394385 wijzigde dit bericht op 10-03-2020 12:00
6.06% gewijzigd

dinsdag 10 maart 2020 om 11:59
Met 15 weken kun je het prima zien. Mijn verloskundige maakt standaard een 15 weken echo voor de vrouwen die graag het geslacht willen weten, gratis. Overigens kun je het met de nub theorie al eerder zien, maar dan moet je wel een goede echo hebben. Ik wist het bij beide kinderen daardoor met 13 weken al.
dinsdag 10 maart 2020 om 12:01
Ik was een maand of wat geleden op een nogal groots opgezette gender reveal party, ook met 15 weken en gepland op de dag na de echo, daar was dit echt zeer lullig geweest.
In alle andere gevallen zou ik ook denken: dan wacht je een paar weekjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 10 maart 2020 om 13:08
5 weken lijken wel 5 jaar als je zo nieuwsgierig bent.
Zure reactie.
Spannend TO, hopelijk volgende week meer duidelijkheid

-
dinsdag 10 maart 2020 om 13:19
dinsdag 10 maart 2020 om 13:25
Ik heb bij beide zwangerschappen met 13 weken een vroege geslachtsbepaling laten doen, beide keren was het geslacht duidelijk te zien. Mijn zusje bij dezelfde pretecho-locatie ook 2 keer, ongeveer in dezelfde periode en met 14 weken en bij haar was het beide keren onduidelijk en moest ze een week later terugkomen.
Maar ik ken ook iemand die een jongen zou krijgen en bij de bevalling toch een meisje kreeg
Maar ik ken ook iemand die een jongen zou krijgen en bij de bevalling toch een meisje kreeg

dinsdag 10 maart 2020 om 13:28
Hoezo het is bekend dat het niet vaak te zien is? Wat een onzin. Als de baby goed ligt is het in de meeste gevallen goed te zien.
dinsdag 10 maart 2020 om 13:44
dinsdag 10 maart 2020 om 13:49
Hier met 14 weken (gewoon een echo voor de "leuk" gepland) waar het al heel, heel duidelijk was dat het een jongetje was, haha. We wilden "gewoon" even weer naar de baby kijken, en als het toevallig te zien was, was dat leuk. En dat bleek zo. En met de 20 weken echo was het nog steeds overduidelijk een jongen
Je kunt het niet altijd goed zien nee, maar soms dus wel heel goed, met die termijn
Als het niet te zien zou zijn geweest, hadden we gewoon gewacht tot de 20 weken echo. Hier geen gender-reveal geneuzel hoor....

Je kunt het niet altijd goed zien nee, maar soms dus wel heel goed, met die termijn

Als het niet te zien zou zijn geweest, hadden we gewoon gewacht tot de 20 weken echo. Hier geen gender-reveal geneuzel hoor....
donderdag 12 maart 2020 om 13:08
donderdag 12 maart 2020 om 14:47
Wow, wat reageren mensen hier lelijk. Zeg ik ergens dat ik niet blij ben dat het gezond is? Of dat er geen ergere dingen zijn? Of dat ik mijn gender reveal party moet afzeggen?
Ik was alleen op zoek naar mensen die misschien hetzelfde hebben gehad, met dat het nog erg onduidelijk is. Ik ken niemand in mijn omgeving die zwanger is, het is mijn eerste kindje, dus ik dacht, ik vraag het eens op een ZWANGERSCHAPSforum.
Ik was alleen op zoek naar mensen die misschien hetzelfde hebben gehad, met dat het nog erg onduidelijk is. Ik ken niemand in mijn omgeving die zwanger is, het is mijn eerste kindje, dus ik dacht, ik vraag het eens op een ZWANGERSCHAPSforum.