Geslacht niet duidelijk op echo

10-03-2020 11:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik had afgelopen weekend een geslachtbepalende echo met 15 weken. Ze dacht eerst jongen, toen weer meisje, toen weer jongen, en uiteindelijk weer meisje haha. Het geslacht was heel goed te zien, maar ze kon er niet uit opmaken of het een piemeltje of schaamlipjes waren. Ze vond het te bol om te zeggen dat het schaamlipjes waren, maar niet rond genoeg voor balletjes.

We mogen dus volgende week kosteloos terugkomen voor een tweede poging. Meer mensen dit gehad? Ik lees altijd alleen maar verhalen van mensen bij wie de echo mislukte omdat het kindje bijv. de beentjes dichth ad of verkeerd lag en dat het daarom niet te zien was.

Ben benieuwd, vond het wel even een deceptie haha!
Dat wordt een genderneutrale opvoeding, als je het nu nog niet weet.
Such a beautiful place to be with Friends.
Als je het maar weet bij de geboorte...er zijn ergere dingen.
Er zijn mooiere kleuren voor een babykamer dan blauw en roze.
Ja Bij ons was het inderdaad dat baby zo ver met de billen in het bekken lag dat ze het niet goed kon zien. Ze “dacht” wel wat gezien te hebben maar wij mochten ook 3 dagen later kosteloos terug. Uiteindelijk dacht ze gezien te hebben dat het een meisje was en dit bleek 3 dagen later én bij de 20 weken echo ook zo te zijn.

Ik vond het wel een beetje jammer, maar ook leuk dat we nog een keer voor een echo mochten :love:
Of je wacht nog 5 weken...
Hier ms hij met 16bweken wijdbeens zijn piemeltje te showen
Ondertussen is hij alweer 7 wekne oud en inderdaad een jongetje 😊
Bij onze oudste was het direct super goed in beeld. Onze jongste was een ander verhaal. Daarbij hebben we twee keer gehoord (17 en 18 weken) dat het een meisje zou zijn. Bij de 20 weken echo.... verrassing! Toch echt overduidelijk een jongetje!
Hier zeiden ze dat het pas echt vanaf week 16 of 17 goed te zien was. Het verbaast mij dan ook niet dat het met 15 weken nog niet goed zichtbaar is.
MrsDuck schreef:
10-03-2020 11:14
Als je het maar weet bij de geboorte...er zijn ergere dingen.

Misschien is de gender reveal party al gepland ;-D
Het maakt me ook echt totaal niet uit of het een jongetje of meisje is hoor 😅 We wilden het eerst helemaal niet weten, maar uiteindelijk leek het ons wel leuk. We gaan het verder ook niet delen met anderen. Maar was gewoon benieuwd naar ervaringen! Ik dacht dat als het geslacht wel echt goed in beeld was, iemand die dit heel vaak doet wel het verschil moest zien. Maar was inderdaad ook wel wat vroeg!
anoniem_394385 wijzigde dit bericht op 10-03-2020 12:00
6.06% gewijzigd
Europe86 schreef:
10-03-2020 11:55
Hier zeiden ze dat het pas echt vanaf week 16 of 17 goed te zien was. Het verbaast mij dan ook niet dat het met 15 weken nog niet goed zichtbaar is.
Met 15 weken kun je het prima zien. Mijn verloskundige maakt standaard een 15 weken echo voor de vrouwen die graag het geslacht willen weten, gratis. Overigens kun je het met de nub theorie al eerder zien, maar dan moet je wel een goede echo hebben. Ik wist het bij beide kinderen daardoor met 13 weken al.
nerdopviva schreef:
10-03-2020 11:57
Misschien is de gender reveal party al gepland ;-D
Ik was een maand of wat geleden op een nogal groots opgezette gender reveal party, ook met 15 weken en gepland op de dag na de echo, daar was dit echt zeer lullig geweest.

In alle andere gevallen zou ik ook denken: dan wacht je een paar weekjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier lag ze zedelijk met de hand ervoor met 20 weken, daarvoor ook steeds net niet te zien. (tenminste, dat hopen we dat het handje daar daarom lag :rofl:) dus nog een keer een pret echo laten maken.
laatbloeiertje schreef:
10-03-2020 11:16
Of je wacht nog 5 weken...
5 weken lijken wel 5 jaar als je zo nieuwsgierig bent.
Zure reactie.

Spannend TO, hopelijk volgende week meer duidelijkheid :cheer2:
-
Waarom al die geslachtsbepalingen terwijl het bekend is dat het dan vaak niet te zien is? Wacht lekker op de 20w echo, dan weet je het snel genoeg.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb bij beide zwangerschappen met 13 weken een vroege geslachtsbepaling laten doen, beide keren was het geslacht duidelijk te zien. Mijn zusje bij dezelfde pretecho-locatie ook 2 keer, ongeveer in dezelfde periode en met 14 weken en bij haar was het beide keren onduidelijk en moest ze een week later terugkomen.

Maar ik ken ook iemand die een jongen zou krijgen en bij de bevalling toch een meisje kreeg :biggrin:
suzyqfive schreef:
10-03-2020 13:19
Waarom al die geslachtsbepalingen terwijl het bekend is dat het dan vaak niet te zien is? Wacht lekker op de 20w echo, dan weet je het snel genoeg.
Hoezo het is bekend dat het niet vaak te zien is? Wat een onzin. Als de baby goed ligt is het in de meeste gevallen goed te zien.
Geen ervaring mee. Zoon was zeer duidelijk een jongen met 20 weken. Maar wellicht dat je over een week duidelijkheid hebt. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat er sprake is van een intersekse conditie. Maar die kans is natuurlijk heel klein.
Hier met 14 weken (gewoon een echo voor de "leuk" gepland) waar het al heel, heel duidelijk was dat het een jongetje was, haha. We wilden "gewoon" even weer naar de baby kijken, en als het toevallig te zien was, was dat leuk. En dat bleek zo. En met de 20 weken echo was het nog steeds overduidelijk een jongen :lol:

Je kunt het niet altijd goed zien nee, maar soms dus wel heel goed, met die termijn :)
Als het niet te zien zou zijn geweest, hadden we gewoon gewacht tot de 20 weken echo. Hier geen gender-reveal geneuzel hoor....
heb je een voor gevoel van wat het word :)?
Nee, totaal geen voorgevoel. Mijn nuchtere zelf zegt: de kans is gewoon 50/50.
Daarom wilden we dus ook eerst geen geslachtsbepalende echo, het maakt ons niet uit. Maar vond het daarom dus wel jammer dat nu we het tócht deden, het niet te zien was haha.
Oke ja vaak hoor je toch dat mensen wel een feeling hebben. maar njij dus dus, jammer, En snap dat je het graag had gezien op de echo. nog even wachten dus
Oke, wat een onzinnig topic? Een beetje net zo onzinnig als al mijn topics. Wees blij dat het verder gezond is TO.
Wow, wat reageren mensen hier lelijk. Zeg ik ergens dat ik niet blij ben dat het gezond is? Of dat er geen ergere dingen zijn? Of dat ik mijn gender reveal party moet afzeggen?

Ik was alleen op zoek naar mensen die misschien hetzelfde hebben gehad, met dat het nog erg onduidelijk is. Ik ken niemand in mijn omgeving die zwanger is, het is mijn eerste kindje, dus ik dacht, ik vraag het eens op een ZWANGERSCHAPSforum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven