UD 2e helft oktober 2020

vrijdag 28 februari 2020 om 12:21
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.
Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
Maisnon
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.
Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
blo3mpj3 | 38 | tweede | 15 oktober | ![]() | |
Principessa3 | 38 | tweede | 16 oktober | jongen | ![]() |
OkkiePetite | 32 | tweede | 16 oktober | ![]() | |
LiverpoolRain | 30 | tweede | 20 oktober | ![]() | |
Gudrun | 36 | eerste | 21 oktober | ![]() | |
Daneli | 27 | eerste | 23 oktober | ![]() | |
Kumu91 | 28 | eerste | 25 oktober | ||
leolux | 28 | tweede | 27 oktober | ||
lux- | 30 | tweede | 28 oktober | ![]() | |
appelgroen | 31 | tweede | 28 oktober | ||
Zuid87 | 32 | eerste | 29 oktober | ![]() | |
Roos876 | derde | 30 oktober | ![]() | ||
ollie-ollie | begin 30 | eerste | eind oktober | ![]() | |
Lasvegas-84 | 35 | tweede | 1 november | ![]() | |
mindsey | 34 | eerste | 1 november | ![]() |

anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
maandag 16 maart 2020 om 15:11
Wat een onzekere tijd nu.
Ik weet niet zeker of mijn Echo over een week doorgaat. Gister een mail gehad dat daar nog over word gebeld. Ga er eigenlijk vanuit dat het wel doorgaat aangezien ik ook een verwijzing naar de gynaecoloog moet krijgen voor de placenta. Maar ergens las ik ook weer dat dat pas van de 12 weken echo is. Dat vind ik zo laat want die placenta word toch nu aangelegd..
Ik weet niet zeker of mijn Echo over een week doorgaat. Gister een mail gehad dat daar nog over word gebeld. Ga er eigenlijk vanuit dat het wel doorgaat aangezien ik ook een verwijzing naar de gynaecoloog moet krijgen voor de placenta. Maar ergens las ik ook weer dat dat pas van de 12 weken echo is. Dat vind ik zo laat want die placenta word toch nu aangelegd..
maandag 16 maart 2020 om 16:26
maandag 16 maart 2020 om 17:17
maandag 16 maart 2020 om 17:25
Bij ons ook zo. Wij hebben ook geen oppas. Vriend mag mee, maar dochter niet. Plus dat zij hoest, dus dan al helemaal niet. Dus ik ga ook alleen denk ik. Zit niks anders op.Lasvegas-84 schreef: ↑16-03-2020 16:26Op de site van het echocentrum staat bij ons heel duidelijk dat zij je afbellen, mocht dat aan de orde zijn, dus ik ga er zelf niet achteraan.
Heb alleen geen oppas voor dochter, dus we denken dat man maar met haar in de auto blijft en ik dan FaceTime ofzo..
maandag 16 maart 2020 om 20:16
Phloxx ahhh lief!!!! Ben wel nog afgevallen voor deze zwangerschap haha! Hopelijk scheelt dat straks weer
lieve dames wat een toestand hè, maisnon jouw echo zal vast wel doorgaan.
Spannend, hoe laat moet je?
Appelgroen waarvoor met je placenta?
LV wordt hele bijzondere manier van echo inderdaad.
Wij hebben zelfde plan, man in auto en ik binnen en dan facetimen maar ...
Er is vanavond mail uitgedaan , laten we erop houden dat ik blij ben dat ik nu nog niet hoef te bevallen....
Vind dat thuiswerken wel verademing tegen m’n kwaaltjes, ik raak niet zo snel uitgeput waardoor minder misselijk, duizelig ben. Sociaal is het wel beetje alleen.

lieve dames wat een toestand hè, maisnon jouw echo zal vast wel doorgaan.
Spannend, hoe laat moet je?
Appelgroen waarvoor met je placenta?
LV wordt hele bijzondere manier van echo inderdaad.
Wij hebben zelfde plan, man in auto en ik binnen en dan facetimen maar ...
Er is vanavond mail uitgedaan , laten we erop houden dat ik blij ben dat ik nu nog niet hoef te bevallen....
Vind dat thuiswerken wel verademing tegen m’n kwaaltjes, ik raak niet zo snel uitgeput waardoor minder misselijk, duizelig ben. Sociaal is het wel beetje alleen.
maandag 16 maart 2020 om 21:02
Ik leg het denk ik verkeerd uit. De vorige zwangerschap was blijkbaar de placenta niet goed. Dochter werd geboren met 2500gr ipv de verwachte 3500gr. Ze hebben toen de placenta opgestuurd naar het lab en de uitslag was dat die te klein was en wat infarcten had. Toen stelde de gynaecoloog voor Om bij een volgende zwangerschap medicijnen te slikken voor een betere aanleg en doorbloeding van de placenta.
De verloskundige zei dat ik pas na de eerste echo de doorverwijzing krijg, maar de placenta word nu al aangelegd volgens mij dus dat snap ik niet.
Inderdaad erg jammer dat de eerste echo dan alleen moet. Leek mij zo leuk om vriend en dochter mee te hebben.
De verloskundige zei dat ik pas na de eerste echo de doorverwijzing krijg, maar de placenta word nu al aangelegd volgens mij dus dat snap ik niet.
Inderdaad erg jammer dat de eerste echo dan alleen moet. Leek mij zo leuk om vriend en dochter mee te hebben.
maandag 16 maart 2020 om 21:07
maandag 16 maart 2020 om 21:52
Ik weet niet meer precies hoe het zit maar dat weet ik wel vrij zeker. Kan het morgen wel even voor je uitzoeken als je dat wil, ben nu te moe.Appelgroen schreef: ↑16-03-2020 21:44O dan heeft het niet te maken met de aanleg maar waarschijnlijk de verdere ontwikkeling? Maar als dat vanaf 12 weken is dan heb ik nog de tijd.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 17 maart 2020 om 13:46
Ja, tis vanaf 12 weken en iig vóór de 16e week dat je ermee moet beginnen!
Mijn echo is toch afgebeld, echoscopiste stond echt in dubio en als het me aanvloog, mocht ik toch wel echt komen of bij bloedverlies oid, maar ja dat heb ik niet.
Ik had vorige week een dag wat bruinig oid bloed verloren, maar was minimaal en ik maakte me daar niet echt druk over.
Ik vind het vooral nu veel te abstract om te bedenken dat ik zwanger ben, voor hetzelfde geld zit er helemaal niks. Weet verder wel dat kwaaltjes niks zeggen, maar ook daar heb ik gewoon niet superveel last van nu en zo anders dan bij dochter.
Borsten doen nog wel echt steeds pijn en soms overvalt me wel een vleug misselijkheid, maar verder voel ik me gewoon redelijk normaal. Owja erg moe dus wel, maar dat was ik ook aldoor al door het vroege opstaan van onze dochter.
En als ik dan lees dat jullie allemaal al in de zwangerschapsbroeken zitten, dan denk ik wel: groeit er bij mij dan wel iets? Tis echt niet nodig namelijk hier..
Mijn echo is toch afgebeld, echoscopiste stond echt in dubio en als het me aanvloog, mocht ik toch wel echt komen of bij bloedverlies oid, maar ja dat heb ik niet.
Ik had vorige week een dag wat bruinig oid bloed verloren, maar was minimaal en ik maakte me daar niet echt druk over.
Ik vind het vooral nu veel te abstract om te bedenken dat ik zwanger ben, voor hetzelfde geld zit er helemaal niks. Weet verder wel dat kwaaltjes niks zeggen, maar ook daar heb ik gewoon niet superveel last van nu en zo anders dan bij dochter.
Borsten doen nog wel echt steeds pijn en soms overvalt me wel een vleug misselijkheid, maar verder voel ik me gewoon redelijk normaal. Owja erg moe dus wel, maar dat was ik ook aldoor al door het vroege opstaan van onze dochter.

En als ik dan lees dat jullie allemaal al in de zwangerschapsbroeken zitten, dan denk ik wel: groeit er bij mij dan wel iets? Tis echt niet nodig namelijk hier..
dinsdag 17 maart 2020 om 13:49
Spannend met de aankomende echo's!
Leolux Hoe voel je je vandaag? Wat rottig dat je je zoveel zorgen maakt met die afnemende symptomen.
Ik hoop dat er snel wat rust bij je komt en hopelijk wat geruststelling.
Het kan zo op en neer gaan met symptomen hè. Waar ik vorige week dacht dat de misselijkheid wat meer behapbaar werd, is er deze week een schepje bovenop gegaan.
Gisteren zoveel moeten overgeven en zo 'krachtig', dat mijn slokdarm er helemaal van geïrriteerd was en er zelf wat bloed bij kwam. Gelukkig hield ik uiteindelijk wat rijst en bouillon binnen. Vanochtend voelde ik me vrij wanhopig.
Ik krijg weinig gedaan en zit nu tegen ziekmelden aan, maar vind het moeilijk omdat het bedrijf het al lastig heeft - zeker nu met de Coronacrisis. Het is een klein bedrijf. We onderzoeken nu of/hoe we me ziek-door-zwanger kunnen laten melden, zodat het risico niet bij m'n werkgever ligt en misschien zelfs daar ook wat lucht komt.
Gelukkig vanmiddag wat bijgetrokken en voel me nu iets beter
.
Ben benieuwd of mijn echo over 2 weken doorgaat. Niet strikt noodzakelijk natuurlijk.
Had eigenlijk nog een echo op eigen verzoek volgende week - maar die is wel afgezegd. Ik snap het. Zal even wat meer vertrouwen in mezelf moeten vinden dan in echo's
.
Leolux Hoe voel je je vandaag? Wat rottig dat je je zoveel zorgen maakt met die afnemende symptomen.

Het kan zo op en neer gaan met symptomen hè. Waar ik vorige week dacht dat de misselijkheid wat meer behapbaar werd, is er deze week een schepje bovenop gegaan.
Gisteren zoveel moeten overgeven en zo 'krachtig', dat mijn slokdarm er helemaal van geïrriteerd was en er zelf wat bloed bij kwam. Gelukkig hield ik uiteindelijk wat rijst en bouillon binnen. Vanochtend voelde ik me vrij wanhopig.
Ik krijg weinig gedaan en zit nu tegen ziekmelden aan, maar vind het moeilijk omdat het bedrijf het al lastig heeft - zeker nu met de Coronacrisis. Het is een klein bedrijf. We onderzoeken nu of/hoe we me ziek-door-zwanger kunnen laten melden, zodat het risico niet bij m'n werkgever ligt en misschien zelfs daar ook wat lucht komt.
Gelukkig vanmiddag wat bijgetrokken en voel me nu iets beter

Ben benieuwd of mijn echo over 2 weken doorgaat. Niet strikt noodzakelijk natuurlijk.
Had eigenlijk nog een echo op eigen verzoek volgende week - maar die is wel afgezegd. Ik snap het. Zal even wat meer vertrouwen in mezelf moeten vinden dan in echo's

dinsdag 17 maart 2020 om 13:52

dinsdag 17 maart 2020 om 17:12
Ik heb net telefonisch mijn intake gehad. Mijn echo gaat donderdag door. Ze wilde de echo eerst afzeggen, maar toen namen mijn emoties de overhand en kwam alles eruit. Dus toen mocht de echo blijven staan.
Heel fijn gesprek gehad, ook over mijn pnd en dat er een eerste lijn met de pop poli komt. Ook nu vanwege mijn geschiedenis vond ze het nog belangrijker om mijn echo door te laten gaan.
Ik ben blij, nu hopen op een goede echo.
Heel fijn gesprek gehad, ook over mijn pnd en dat er een eerste lijn met de pop poli komt. Ook nu vanwege mijn geschiedenis vond ze het nog belangrijker om mijn echo door te laten gaan.
Ik ben blij, nu hopen op een goede echo.
dinsdag 17 maart 2020 om 18:40
LV denk dat je geen zorgen hoeft te maken hoor, kwaaltjes komen en gaan en daarbij ik ben bijna 2 weken verder dan jij in zwangerschap dat is qua broek wel verschil
Wel echt vervelend vd eerste echo. Wel fijn dat deur open blijft als in bij paniek.
Mindsey pittig joh! En echt waardeloos ook. Ja is niet helpend die Corona voor bedrijven. Lijkt me wel dat ziekmelding mogelijk is op basis van zwangerschapsplannen.
Leolux Goed dat je open bent geweest over je geschiedenis! Ook heel goed dat fijn gesprek was, zo belangrijk. Je begrepen voelen door vk. Hoever ben je donderdag?
Hier echt minder kwaaltjes nu ik thuiswerk, geeft meteen ook wat spanning . Wel steeds krampjes onderin buik. En m’n broeken die dus echt niet meer zitten. Morgen echo , kijken of we weer een stapje verder zijn.

Mindsey pittig joh! En echt waardeloos ook. Ja is niet helpend die Corona voor bedrijven. Lijkt me wel dat ziekmelding mogelijk is op basis van zwangerschapsplannen.
Leolux Goed dat je open bent geweest over je geschiedenis! Ook heel goed dat fijn gesprek was, zo belangrijk. Je begrepen voelen door vk. Hoever ben je donderdag?
Hier echt minder kwaaltjes nu ik thuiswerk, geeft meteen ook wat spanning . Wel steeds krampjes onderin buik. En m’n broeken die dus echt niet meer zitten. Morgen echo , kijken of we weer een stapje verder zijn.
dinsdag 17 maart 2020 om 21:04
@leolux wat fijn dat je echo door kan gaan! En ook heel fijn dat het een goed gesprek was.
@lasvegas wat fijn dat jullie nog terug konden! Mijn buik zijn ook puur darmen hoor... Sommige ochtenden is hij ook weer helemaal normaal.
@maisnon sterkte en succes met je echo morgen, er wordt aan je gedacht!
@lasvegas wat fijn dat jullie nog terug konden! Mijn buik zijn ook puur darmen hoor... Sommige ochtenden is hij ook weer helemaal normaal.
@maisnon sterkte en succes met je echo morgen, er wordt aan je gedacht!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:13
51.75% gewijzigd
dinsdag 17 maart 2020 om 21:12
Wat een heftige tijden zitten we met z’n allen in, heel onwerkelijk om dan nu een zwangerschap door te maken. Vooral op het werk heel gek omdat niemand er nog vanaf weet.
Ik heb vandaag telefonische intake gehad met de verloskundige en mag gelukkig morgen komen voor een eerste echo. We hebben alles al besproken om de afspraak morgen zo kort mogelijk te houden, en mijn vriend mag niet mee. Dat vind ik heel jammer maar begrijpelijk. We gaan nu denk ik FaceTimen of ik film de echo ofzo.
Bij mij is er ook al een termijn echo gepland over 3 weken (er vanuitgaande dat ik zover ben als ik denk) en daar mag vriend heel misschien bij zijn, maar ik bereid me voor dat hij er niet bij kan zijn.
En las Vegas, ik pas ook nog gewoon in mijn eigen broeken hoor, alleen savonds na het eten wel fijn om de knoop los te hebben, hihi.
Ik heb ook nog weinig kwaaltjes, ik geloof pas dat ik echt zwanger ben als de echo het zegt
Morgenavond een update!
Ik heb vandaag telefonische intake gehad met de verloskundige en mag gelukkig morgen komen voor een eerste echo. We hebben alles al besproken om de afspraak morgen zo kort mogelijk te houden, en mijn vriend mag niet mee. Dat vind ik heel jammer maar begrijpelijk. We gaan nu denk ik FaceTimen of ik film de echo ofzo.
Bij mij is er ook al een termijn echo gepland over 3 weken (er vanuitgaande dat ik zover ben als ik denk) en daar mag vriend heel misschien bij zijn, maar ik bereid me voor dat hij er niet bij kan zijn.
En las Vegas, ik pas ook nog gewoon in mijn eigen broeken hoor, alleen savonds na het eten wel fijn om de knoop los te hebben, hihi.
Ik heb ook nog weinig kwaaltjes, ik geloof pas dat ik echt zwanger ben als de echo het zegt

woensdag 18 maart 2020 om 08:09
Had jouw berichtje gisteren even gemistLasvegas-84 schreef: ↑17-03-2020 19:57Ja, dat is waar en stiekem denk ik dat ik op begin november zou kunnen uitkomen zelfs.
Man zei net toen ik met dochter in bad ging: zoooo wat een tieten, dus er gebeurt toch wel iets
Fijn dat er verder nog wel echo’s doorgaan!

Mag je wel binnenkort voor de termijnecho komen?
woensdag 18 maart 2020 om 08:16
Okkie fijn dat het thuiswerken wat lucht geeft. Herken het hoor.. alleen al de reistijd die je niet hebt. No way dat ik nu om 8 uur 's ochtends een trein in zou durven
.
Ollie goed dat je de arts even gesproken hebt en dat je in de gaten gehouden wordt
. Als alles goed gaat zullen ze je nu liever bij de verloskundige hebben denk ik?
Maisnon gaat je echo vandaag nog door? Ik hoop het!
denk aan jullie.
En ook jij Zuid succes vandaag! Raar gevoel inderdaad dat de mannen er niet bij kunnen zijn. Ben heel benieuwd hoe we later aan deze "zwangerschappen in tijden van Corona" gaan terugdenken.
Ik heb gisteren niet overgegeven!
Nog wel erg misselijk.
Fijne dag allemaal

Ollie goed dat je de arts even gesproken hebt en dat je in de gaten gehouden wordt

Maisnon gaat je echo vandaag nog door? Ik hoop het!

En ook jij Zuid succes vandaag! Raar gevoel inderdaad dat de mannen er niet bij kunnen zijn. Ben heel benieuwd hoe we later aan deze "zwangerschappen in tijden van Corona" gaan terugdenken.
Ik heb gisteren niet overgegeven!

Fijne dag allemaal

woensdag 18 maart 2020 om 09:00
Ik lees en leef wel met jullie mee, maar vind het wegens vermoeidheid lastig om elke dag te reageren. Hopelijk niet erg dat ik zo af en toe iets post?
Even hier een ego post. Gisteren een extra echo (9+3) gehad ivm MA van vorig jaar. Met de kleine was alles goed, goed gegroeid en hartje klopte mooi. Vanmorgen werd ik wakker met een gevoel dat het niet goed is. Borsten zijn niet meer gespannen en tepels niet meer pijnlijk. Verder had ik behalve vermoeidheid niet echt structureel andere klachten. Net verloskundige gebeld, moet er maar vertrouwen in hebben en kunnen er niks aan doen en termijnecho moeten we maar afwachten. Ik vond het weinig geruststellend en merk dat ik hier beetje verdrietig van ben. Nog 2 weken in spanning nu wachten. Hopelijk heeft mn gevoel het mis.
Kennen jullie of hebben jullie zelf ervaren dat de borsten minder gevoelig werden (of verminderde andere klachten) maar het verder helemaal goed zat?
Even hier een ego post. Gisteren een extra echo (9+3) gehad ivm MA van vorig jaar. Met de kleine was alles goed, goed gegroeid en hartje klopte mooi. Vanmorgen werd ik wakker met een gevoel dat het niet goed is. Borsten zijn niet meer gespannen en tepels niet meer pijnlijk. Verder had ik behalve vermoeidheid niet echt structureel andere klachten. Net verloskundige gebeld, moet er maar vertrouwen in hebben en kunnen er niks aan doen en termijnecho moeten we maar afwachten. Ik vond het weinig geruststellend en merk dat ik hier beetje verdrietig van ben. Nog 2 weken in spanning nu wachten. Hopelijk heeft mn gevoel het mis.
Kennen jullie of hebben jullie zelf ervaren dat de borsten minder gevoelig werden (of verminderde andere klachten) maar het verder helemaal goed zat?

woensdag 18 maart 2020 om 09:04
maisnon ik denk aan je vandaag. Mijn duimen draaien voor een mooie echo.
Zuid jij ook succes vandaag.
Okkie fijn dat thuiswerken voor minder kwaaltjes zorgt.
Ollie fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden. Maar ik hoop ook dat ik bij de vk kan blijven ipv naar de gyn vanwege zwangerschapsdiabetes. De benadering is zo verschillend, zit helemaal niet te wachten op een medische zwangerschap.
Hier waar ik gisteren nog bang was omdat mijn kwaaltjes zo afnamen... Zo misselijk ben ik sinds gisteravond weer. Heb niet eens kunnen warm eten. En nu kom ik ook niet uit bed omdat ik zo misselijk ben.
Jammer dat ik me zo beroerd moet voelen om vertrouwen in mijn zwangerschap te hebben...
Zuid jij ook succes vandaag.
Okkie fijn dat thuiswerken voor minder kwaaltjes zorgt.
Ollie fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden. Maar ik hoop ook dat ik bij de vk kan blijven ipv naar de gyn vanwege zwangerschapsdiabetes. De benadering is zo verschillend, zit helemaal niet te wachten op een medische zwangerschap.
Hier waar ik gisteren nog bang was omdat mijn kwaaltjes zo afnamen... Zo misselijk ben ik sinds gisteravond weer. Heb niet eens kunnen warm eten. En nu kom ik ook niet uit bed omdat ik zo misselijk ben.
Jammer dat ik me zo beroerd moet voelen om vertrouwen in mijn zwangerschap te hebben...
woensdag 18 maart 2020 om 09:12
Wat een spannende tijd zo het 1e trimester en dan ook nog met corona dat echo's verzet worden of dat partners niet mee mogen. Ik ben ook wel benieuwd hoe we tzt terug kijken op deze tijd.
@mindsey wat fijn dat je niet hebt over gegeven. Kan me voorstellen dat het een hele verbetering voelt. Hopelijk blijft dit zo.
@zuid en maisnon succes vandaag met de echo!
@okkie wat fijn he dat je minder last hebt van jouw klachten door thuis te werken en meer rust ervaart.
@leolux wat fijn dat je wel terecht kunt en dat ze begrip hebben bij de verloskundige en je helpen.
@superfijn om te lezen dat er meerdere echo's waren geweest die goed waren! Hopelijk volgen er vandaag nog meer.
@mindsey wat fijn dat je niet hebt over gegeven. Kan me voorstellen dat het een hele verbetering voelt. Hopelijk blijft dit zo.
@zuid en maisnon succes vandaag met de echo!
@okkie wat fijn he dat je minder last hebt van jouw klachten door thuis te werken en meer rust ervaart.
@leolux wat fijn dat je wel terecht kunt en dat ze begrip hebben bij de verloskundige en je helpen.
@superfijn om te lezen dat er meerdere echo's waren geweest die goed waren! Hopelijk volgen er vandaag nog meer.