Coronavirus COVID-19 (deel 10)

vrijdag 20 maart 2020 om 00:39
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.
Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland
Checklist bij vermoeden COVID-19

Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9
Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland
Checklist bij vermoeden COVID-19

Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9

vrijdag 20 maart 2020 om 14:07
Valt dit nog onder hoe het verwacht werd ? Of zitten we er naast ?

Alleen al de term "oudjes" vind ik heel denigrerend klinken. Ik heb jaren lang bij ouderen gewerkt en zij zijn net zo boeiend, saai, intelligent of dom als minder oude mensen.
Hun belangstelling ligt ook op allerlei terrein en beslist niet alleen op nostalgische rode-kool vlak.

"'Meer meldingen bij Kindertelefoon en Veilig Thuis'
Meldpunten Veilig Thuis en de Kindertelefoon krijgen de afgelopen dagen meer berichten over huiselijk geweld en kinderen die zich thuis niet veilig voelen. Dat zeggen de meldpunten in podcast De Dag. Omdat de scholen dicht zijn en veel mensen vanuit huis werken, zijn er deze dagen ook veel mensen en kinderen verploicht thuis die liever niet thuis zijn.
Presentatrice en modeontwerpster Olcay Gulsen heeft als kind huiselijk geweld van dichtbij meegemaakt en vertelt in de podcast hoe belangrijk school voor haar was. "School was voor mij de enige plek waar het rustig was en veilig," zegt ze. Het waren de enige uren op de dag dat ze het gevoel had dat ze een normaal kind was, dat normaal opgroeide."
NOS
Meldpunten Veilig Thuis en de Kindertelefoon krijgen de afgelopen dagen meer berichten over huiselijk geweld en kinderen die zich thuis niet veilig voelen. Dat zeggen de meldpunten in podcast De Dag. Omdat de scholen dicht zijn en veel mensen vanuit huis werken, zijn er deze dagen ook veel mensen en kinderen verploicht thuis die liever niet thuis zijn.
Presentatrice en modeontwerpster Olcay Gulsen heeft als kind huiselijk geweld van dichtbij meegemaakt en vertelt in de podcast hoe belangrijk school voor haar was. "School was voor mij de enige plek waar het rustig was en veilig," zegt ze. Het waren de enige uren op de dag dat ze het gevoel had dat ze een normaal kind was, dat normaal opgroeide."
NOS

vrijdag 20 maart 2020 om 14:08
Helemaal eens! Stoort mij ook enorm! Denigrerende uitlatingen! (hoe goed bedoeld ook)herfstappeltaart schreef: ↑20-03-2020 14:07Alleen al de term "oudjes" vind ik heel denigrerend klinken. Ik heb jaren lang bij ouderen gewerkt en zij zijn net zo boeiend, saai, intelligent of dom als minder oude mensen.
Hun belangstelling ligt ook op allerlei terrein en beslist niet alleen op nostalgische rode-kool vlak.
vrijdag 20 maart 2020 om 14:09
Eens. En ik vind het tevens nogal simpel bedacht omdat dit lang niet altijd opgaat. Mijn demente moeder kon in haar laatste weken alleen nog zeggen dat er beestjes en mannen uit het stopcontact kwamen.herfstappeltaart schreef: ↑20-03-2020 14:07Alleen al de term "oudjes" vind ik heel denigrerend klinken. Ik heb jaren lang bij ouderen gewerkt en zij zijn net zo boeiend, saai, intelligent of dom als minder oude mensen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

vrijdag 20 maart 2020 om 14:09
Net even in de AH geweest, het was er niet zo heel druk maar toch lastig om afstand te bewaren, soms bleef ik maar even ergens wachten tot het bij een schap wat rustiger was. Zag ook niet veel qua hamsteren. De pasta aanbieding was alleen helemaal weg maar ik had zoiets van nou dan neem ik toch huismerk, dat lag er nog wel. Kon niet kiezen tussen 2 soorten dus gewoon van beide 1 pak meegenomen, gaat toch wel op. Ook iemand gezien met mondkapje om haar nek.
Nu de rest maar even terug lezen, 15 pagina's
Nu de rest maar even terug lezen, 15 pagina's

vrijdag 20 maart 2020 om 14:10
Volgens mij zitten we 'in lijn' met Italië maar er zijn hier vast forummers die dit beter weten dan ik.wild-flower2 schreef: ↑20-03-2020 14:07Valt dit nog onder hoe het verwacht werd ? Of zitten we er naast ?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

vrijdag 20 maart 2020 om 14:11
wild-flower2 schreef: ↑20-03-2020 14:06Vreselijk !
Gister liep hier iemand te roeptoeteren dat er iemand van 32 ( of zo ) was overleden aan dit virus , maar dat blijkt dus fake news .
Als dat morgen ook niet in de cijfers van het RIVM terugkomt, inderdaad. Heel naar, dat onrustzaaien met nepnieuws
nounou

vrijdag 20 maart 2020 om 14:13

Juist. En dat gesprek komt iedereen echt zelf wel op.herfstappeltaart schreef: ↑20-03-2020 14:12Het idee van contact en een gesprek is uiteraard heel goed, maar de infantiele inhoud wat minder wat mij betreft.

vrijdag 20 maart 2020 om 14:17
Waarschijnlijk niet omdat de RIVM tot het laatste moment bleef roepen dat ze alleen thuis hoefden te blijven als ze symptomen hadden.puknijmegen schreef: ↑20-03-2020 14:13Mag toch heel hard hopen dat deze mensen nu allemaal thuis in quarantaine zitten.
vrijdag 20 maart 2020 om 14:17
Deze cijfers zijn toch van de afgelopen 24 uur?Zazamaenade schreef: ↑20-03-2020 14:11Als dat morgen ook niet in de cijfers van het RIVM terugkomt, inderdaad. Heel naar, dat onrustzaaien met nepnieuws
vrijdag 20 maart 2020 om 14:19
Ja dat dacht ik ook.
Nou inderdaad zeg..Zazamaenade schreef: ↑20-03-2020 14:17Jemigdepemig, elkaar afrekenen op elk woord van een ander dat ons irriteert.
Goed idee!
.
Ja, maar je weet niet hoe snel alle gegevens worden doorgegeven en verwerkt.
nounou
vrijdag 20 maart 2020 om 14:20
Ja dat is ook zo volgens mij
.