In ons klushuis slapen?
zondag 22 maart 2020 om 14:50
Sinds kort een huis gekocht samen met m’n vriend. Er moet veel aan het huis gebeuren en we zijn al een heel eind. Alles is kaal van binnen (behang verwijderd, tapijt verwijderd etc).
Ik werk als verpleegkundige in de wijk. Ik woon nog thuis bij mijn ouders: vader van 69 jaar met pacemaker en moeder van 65 jaar.
Nu zit ik in dubio: zal ik vast in de kou gaan slapen in ons huis of is dat overdreven? Ik ben echt als de dood dat mijn ouders Corona krijgen..
Ik werk als verpleegkundige in de wijk. Ik woon nog thuis bij mijn ouders: vader van 69 jaar met pacemaker en moeder van 65 jaar.
Nu zit ik in dubio: zal ik vast in de kou gaan slapen in ons huis of is dat overdreven? Ik ben echt als de dood dat mijn ouders Corona krijgen..
zondag 22 maart 2020 om 15:58
Realistisch zijn is (h)erkennen dat vader tot een risicogroep behoort en dat je als wijkzuster eerder wat oppikt dan iemand die thuis werkt.Zanahoria schreef: ↑22-03-2020 15:52Jezelf in leven houden is ook wel handig.
En doe even normaal, wat is nu wérkelijk de kans dat haar ouders overlijden als ze zelf zich aan de hygiëneregels houdt, en afstand houdt van haar ouders.
Er wonen zat jonge verpleegkundigen nog thuis, veel succes met die allemaal uit huis plaatsen. We moeten wel realistisch blijven zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 22 maart 2020 om 15:59
Dit bedoel ik precies.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-03-2020 15:58Realistisch zijn is (h)erkennen dat vader tot een risicogroep behoort en dat je als wijkzuster eerder wat oppikt dan iemand die thuis werkt.
zondag 22 maart 2020 om 16:00
Geneeskunde gestudeerd, nu niet werkzaam als arts. Goed genoeg?
zondag 22 maart 2020 om 16:01
Nou waarom open je dan dit topic? Veel plezier in je kale huis met tien graden zonder keuken zonder badkamer!
zondag 22 maart 2020 om 16:11
O, je zult vast werken in een ziekenhuis.
Dus al die dokters en IC verpleegkundigen die op Facebook oproepen doen om thuis te blijven als je niet perse de deur uit moet en oproepjes doen om dat mondkapjes niet aan te slepen zijn , zijn zeikerige , angsthazerige aanstellers ? Alles voor de likes en zo ? .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 22 maart 2020 om 16:11
Mijn geirriteerde reactie was nu op jou gericht en dat was niet terecht, sorry.Schatkaart schreef: ↑22-03-2020 16:09Noh, echt. Wat is dit voor passief agressieve reactie? Ik vraag gewoon om mee te denken..
Je vroeg of het overdreven is, of een goed idee.
De meesten stemmen hier goed idee, en ik stem overdreven, gezien de barre situatie in het klushuis.
Vervolgens wordt er gedaan alsof ik wil dat je ouders doodgaan ofzo. Mijn hemel, wat een hysterie.
Je kunt beter bij iemand anders gaan logeren denk ik.
zondag 22 maart 2020 om 16:15
Waar haaaaaaal je het vandaan, echt.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-03-2020 16:11O, je zult vast werken in een ziekenhuis.
Dus al die dokters en IC verpleegkundigen die op Facebook oproepen doen om thuis te blijven als je niet perse de deur uit moet en oproepjes doen om dat mondkapjes niet aan te slepen zijn , zijn zeikerige , angsthazerige aanstellers ? Alles voor de likes en zo ? .

Ik ben absoluut pro thuisblijven, en denk helemaal niet dat dat overdreven is.
Het klushuis van TO is niet geschikt voor bewoning, en als TO zich én aan de hygiëneregels houdt én afstand houdt van haar ouders (dus ook echt aparte tijden eten etc), dan is dat mijns inziens het beste wat ze nu kan doen.
Of logeren dus.
zondag 22 maart 2020 om 18:48
Dit. Geen enkele arts krijgt zo'n shit uit zn strot toetsenbord.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-03-2020 16:11O, je zult vast werken in een ziekenhuis.
Nog gevaarlijk ook, zulke onzin. Jezus zeg.
-
zondag 22 maart 2020 om 18:51
Jij hebt het over een barre situatie in een klushuis, wij hebben het over een barre levensbedreigende situatie die gaande is in de wereld. TO’s vader behoort ook nog eens tot een risicogroep.Zanahoria schreef: ↑22-03-2020 16:11Mijn geirriteerde reactie was nu op jou gericht en dat was niet terecht, sorry.
Je vroeg of het overdreven is, of een goed idee.
De meesten stemmen hier goed idee, en ik stem overdreven, gezien de barre situatie in het klushuis.
Vervolgens wordt er gedaan alsof ik wil dat je ouders doodgaan ofzo. Mijn hemel, wat een hysterie.
Je kunt beter bij iemand anders gaan logeren denk ik.
Teiltje en een elektrisch kacheltje is zo gekocht, een nieuwe vader niet.
zondag 22 maart 2020 om 21:47
Nog steeds BIG geregistreerd, dus think again

Het is een andere omgang met de situatie en andere keuzes maken dan dat jij zou doen.
Je weet niet hoe lang deze situatie nog gaat duren, waarschijnlijk maaaaanden (of jaren, wanneer corona met vlagen weer opduikt) en niet een paar dagen of weken. Dan is dat klushuis geen houdbare situatie, tenzij je verwacht binnen afzienbare tijd een leefbare situatie te kunnen maken. Er zijn echt vast andere, betere opties, zoals tijdelijk ergens anders wonen/logeren. En tot die tijd afstand houden van je ouders. En het klushuis leefbaar maken

Overigens kan het ook best een zinnige vraag zijn waarom je vader een pacemaker heeft, de ene indicatie plaatst hem meer in de risicogroep dan de ander. Maar dat kun je het beste met de cardioloog bespreken, als je daarover meer duidelijkheid wil hebben.

zondag 22 maart 2020 om 23:02
Vrienden van ons sliepen in een tent in hun nieuwe huis. (Want ze hadden geen andere plek).
Werkte heel goed: geen Klus-stof omdat je een tent goed dicht kunt ritsen en warm genoeg ‘s nachts om te slapen.
Schoon water uit de kraan en het eerste wat af was was de wc. Het tweede een douche. Koken op campinggasstel.
Ging echt goed hoor!
Werkte heel goed: geen Klus-stof omdat je een tent goed dicht kunt ritsen en warm genoeg ‘s nachts om te slapen.
Schoon water uit de kraan en het eerste wat af was was de wc. Het tweede een douche. Koken op campinggasstel.
Ging echt goed hoor!
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 23-03-2020 00:12
35.89% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen

zondag 22 maart 2020 om 23:46
Ongeacht, omdat barre omstandigheden te noemen vind ik dan weer overdreven. Wereldwijd wordt drinkwater uit de kraan al als luxe beschouwd, gewoon even een luchtbed en een kacheltje kopen is super de luxe en je eigen huis betekent absolute rijkdom.
Een echt arts neemt in het oordeel mee wat de actuele situatie is, het werk van TO maar ook met de toekomst. Als TO hiermee een levenslang schuldgevoel voorkomt (zij heeft in ieder geval haar ouders niet besmet) dan is dat een normalere reactie dan die van een "arts" hier. Vandaag is eindelijk de dag dat de toekomst belangrijker is dan het heden en dat we daar allemaal invloed op hebben.
Een echt arts neemt in het oordeel mee wat de actuele situatie is, het werk van TO maar ook met de toekomst. Als TO hiermee een levenslang schuldgevoel voorkomt (zij heeft in ieder geval haar ouders niet besmet) dan is dat een normalere reactie dan die van een "arts" hier. Vandaag is eindelijk de dag dat de toekomst belangrijker is dan het heden en dat we daar allemaal invloed op hebben.

maandag 23 maart 2020 om 00:46

maandag 23 maart 2020 om 07:09
Iets in die aard zou ik doen.Dubbeljus schreef: ↑23-03-2020 00:46TO, doe de deur Van je ouderlijk huis open met een papieren zakdoekje, loop direct naar boven, was je handen in de badkamer en ga naar je slaapkamer. Daar leef je verder.
Je moeder zet eten voor je deur.
Hoe kan je dan nog je ouders besmetten? Kan iemand hier dat uitleggen?
Dat klushuis lijkt me niet echt haalbaar.
Geen water, geen wc, geen douche, geen verwarming, geen keuken, geen wasmachine...
Je moet toch ook voor je eigen hygiëne kunnen zorgen. In jouw belang endat van je patiënten.
En een beetje gezond kunnen eten, ze hebben je hard nodig.
maandag 23 maart 2020 om 20:02
Mijn vader heeft atriumfibrilleren waarvoor hij een pacemaker heeft.Zanahoria schreef: ↑22-03-2020 21:47Nog steeds BIG geregistreerd, dus think again
Het is een andere omgang met de situatie en andere keuzes maken dan dat jij zou doen.
Je weet niet hoe lang deze situatie nog gaat duren, waarschijnlijk maaaaanden (of jaren, wanneer corona met vlagen weer opduikt) en niet een paar dagen of weken. Dan is dat klushuis geen houdbare situatie, tenzij je verwacht binnen afzienbare tijd een leefbare situatie te kunnen maken. Er zijn echt vast andere, betere opties, zoals tijdelijk ergens anders wonen/logeren. En tot die tijd afstand houden van je ouders. En het klushuis leefbaar maken
Overigens kan het ook best een zinnige vraag zijn waarom je vader een pacemaker heeft, de ene indicatie plaatst hem meer in de risicogroep dan de ander. Maar dat kun je het beste met de cardioloog bespreken, als je daarover meer duidelijkheid wil hebben.
maandag 23 maart 2020 om 20:02
Gewoon thuis inderdaad. Ik was om de haverklap mijn handen en denk bij alles na wat ik doe. Verder blijf ik op afstand van mijn ouders.