Afvallen tijdens zwangerschap

zondag 22 maart 2020 om 21:40

Hi iedereen. Ik heb een kinderwens die ik eind dit jaar wil vervullen. Nu is het zo dat ik ruim 30 kilo te zwaar ben. Ik wil graag de kilo’s kwijt voordat ik zwanger raak, om zo gezond en lekker in mijn vel de zwangerschap in te gaan.
Is het ook mogelijk om tijdens een zwangerschap af te vallen? Ik dacht dat dit niet zo gezond was voor de baby. Ik hoor graag jullie ervaring/mening!
Alvast bedankt!
                    Is het ook mogelijk om tijdens een zwangerschap af te vallen? Ik dacht dat dit niet zo gezond was voor de baby. Ik hoor graag jullie ervaring/mening!
Alvast bedankt!

zondag 22 maart 2020 om 21:53

Het is vooral niet goed als je van plan bent om echt te gaan crashen. Een baby heeft in de buik veel voedingsstoffen nodig, dus ook suikers en vetten. Als je op een verantwoorde en gebalanceerde manier wilt afvallen, dan hoeft het geen probleem te zijn. Maar dat is natuurlijk vaak wel veel moeilijker.
Eventueel zou je ook met een diëtiste kunnen gaan praten als het zover is?
Maar veel succes met afvallen, en hopelijk bereik je dan al voor je zwangerschap een gezond gewicht!
                    Eventueel zou je ook met een diëtiste kunnen gaan praten als het zover is?
Maar veel succes met afvallen, en hopelijk bereik je dan al voor je zwangerschap een gezond gewicht!
                                    flipje2 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 21:53

5.81% gewijzigd

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 22 maart 2020 om 21:53

Volgens mij komen er bij afvallen gifstoffen vrij en die schijnen niet zo goed te zijn voor de baby. Echter zijn er genoeg mensen die afvallen vanwege misselijkheid enz.. 
Zou wel proberen om het voor die tijd te doen, je hebt ook geen idee waar je lichaam behoefte aan heeft tijdens de zwangerschap..
                    Zou wel proberen om het voor die tijd te doen, je hebt ook geen idee waar je lichaam behoefte aan heeft tijdens de zwangerschap..

zondag 22 maart 2020 om 21:55

Bewust gewicht verliezen tijdens een zwangerschap is een heel slecht idee. Is inderdaad niet goed voor de baby, uit mijn hoofd omdat bij het verbranden van vet bepaalde stoffen vrijkomen die slecht zijn voor de baby.
Toch kun je netto na de zwangerschap wel afgevallen zijn, als je niet (veel) aankomt. Als je overgewicht hebt, hoef je niet veel aan te komen tijdens een zwangerschap. Gezond eten en in beweging blijven kan ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld maar 4 kilo aankomt en als je baby dan geboren is en je lijf weer hersteld ben je zo 10 kilo kwijt, dus bijv 6 kilo lichter dan voor de zwangerschap.
Let wel.. dit is allemaal ideale plaatje verhaal. Veel vrouwen komen alsnog wat meer aan tijdens de zwangerschap dan gehoopt. Kun je ook niet altijd zelf heel veel aan doen, kan ook komen door het vasthouden van vocht bijvoorbeeld.
Ik zou zeggen, je hebt twee opties:
1. Eerst afvallen en dan pas proberen zwanger te worden
2. Proberen zwanger te worden terwijl je aan t afvallen bent, en zodra je weet dat je zwanger bent in elk geval stoppen met rigoureus lijnen.
                    Toch kun je netto na de zwangerschap wel afgevallen zijn, als je niet (veel) aankomt. Als je overgewicht hebt, hoef je niet veel aan te komen tijdens een zwangerschap. Gezond eten en in beweging blijven kan ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld maar 4 kilo aankomt en als je baby dan geboren is en je lijf weer hersteld ben je zo 10 kilo kwijt, dus bijv 6 kilo lichter dan voor de zwangerschap.
Let wel.. dit is allemaal ideale plaatje verhaal. Veel vrouwen komen alsnog wat meer aan tijdens de zwangerschap dan gehoopt. Kun je ook niet altijd zelf heel veel aan doen, kan ook komen door het vasthouden van vocht bijvoorbeeld.
Ik zou zeggen, je hebt twee opties:
1. Eerst afvallen en dan pas proberen zwanger te worden
2. Proberen zwanger te worden terwijl je aan t afvallen bent, en zodra je weet dat je zwanger bent in elk geval stoppen met rigoureus lijnen.
                                    minik wijzigde dit bericht op 22-03-2020 21:55

0.09% gewijzigd

zondag 22 maart 2020 om 21:56

Weet je zeker dat je met de nick die je gekozen hebt wilt afvallen?  

Ik zou gewoon gaan afvallen op een gezonde manier, en tegelijk proberen zwanger te worden. Mocht je zwanger worden, stop dan met afvallen.
Overigens heb ik altijd geleerd dat gezond afvallen inhoudt dat je 0,5-1 kg per week afvalt, dus dat ga je voor het eind van het jaar misschien niet eens halen.
                    Ik zou gewoon gaan afvallen op een gezonde manier, en tegelijk proberen zwanger te worden. Mocht je zwanger worden, stop dan met afvallen.
Overigens heb ik altijd geleerd dat gezond afvallen inhoudt dat je 0,5-1 kg per week afvalt, dus dat ga je voor het eind van het jaar misschien niet eens halen.

zondag 22 maart 2020 om 22:04

Hier ook zo. Tijdens mijn zwangerschap veel kleinere porties, en helemaal geen tussendoortjes meer. Nooit misselijk geweest, maar ik was heel snel voldaan en had aan snacken en snoepen gewoon echt even geen behoefte. En geen wijn en bier drinken (en de bijbehorende lekkernijen eten) is overigens ook al heel goed voor de lijn...Het-groepje schreef: ↑22-03-2020 21:56Bij mij ging het vanzelf. De baby lustte graag gezonde dingen en ik werd misselijk van ongezond eten. Zat me te verheugen op een glaasje roosvicee en een snoeptomaatje en zat snel vol. Hup 15 kg eraf. Maar erna zat het er heel snel weer bij. Helaas.
                                    Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 22 maart 2020 om 22:08

Het viel me gewoon op, dat was het eerste wat ik met afvallen moest laten staanPastacarbonara schreef: ↑22-03-2020 22:03Dank allemaal. Moest inderdaad even in zien dat voor een zwangerschap veel verstandiger is. Hopelijk kan ik tegen die tijd een leuk bericht posten!
@Maartje2016 Niet alles zo serieus nemen![]()
Maar hoe oud ben je? Heb je nog tijd om het rustig aan te pakken? Want dan zou ik daar voor kiezen.

zondag 22 maart 2020 om 22:17

Probeer voor de zwangerschap wat gewicht kwijt te raken.
Buiten dat bewust afvallen tijdens de zwangerschap niet goed is heeft het ook een hoop gezondheidsvoordelen.
10% van je gewicht kwijtraken kan je vruchtbaarder maken. Ook tijdens de zwangerschap heb je grotere kans op zwangerschapsdiabetes of een hoge bloeddruk met overgewicht.
Ik had toen ik zwanger werd 10 kilo overgewicht. Met 30 weken was ik nog geen 4 kilo aangekomen. Ondanks dat mijn buik flink was gegroeid werd mijn gezicht en benen steeds smaller.
Het had vooral te maken met dat ik de eerste 4 maanden alleen maar sla en yoghurt luste haha.
                    Buiten dat bewust afvallen tijdens de zwangerschap niet goed is heeft het ook een hoop gezondheidsvoordelen.
10% van je gewicht kwijtraken kan je vruchtbaarder maken. Ook tijdens de zwangerschap heb je grotere kans op zwangerschapsdiabetes of een hoge bloeddruk met overgewicht.
Ik had toen ik zwanger werd 10 kilo overgewicht. Met 30 weken was ik nog geen 4 kilo aangekomen. Ondanks dat mijn buik flink was gegroeid werd mijn gezicht en benen steeds smaller.
Het had vooral te maken met dat ik de eerste 4 maanden alleen maar sla en yoghurt luste haha.

zondag 22 maart 2020 om 23:00

zondag 22 maart 2020 om 23:16

Bewust afvallen tijdens je zwangerschap zou ik niet doen. 
Bewust afvallen voor je zwangerschap kan, maar ik zou eerder kijken naar een ander en gezond voeding/leefpatroon.
Want ook na je zwangerschap en bevalling, wil je die dertig kilo extra ook niet terug neem ik aan.
Ga hiermee aan de slag met een deskundige. Dan kunnen jullie samen kijken wat een gezond gewicht is voor jou en hoe jij dat het beste aan kan pakken, zodat het ook vol te houden is.
                    Bewust afvallen voor je zwangerschap kan, maar ik zou eerder kijken naar een ander en gezond voeding/leefpatroon.
Want ook na je zwangerschap en bevalling, wil je die dertig kilo extra ook niet terug neem ik aan.
Ga hiermee aan de slag met een deskundige. Dan kunnen jullie samen kijken wat een gezond gewicht is voor jou en hoe jij dat het beste aan kan pakken, zodat het ook vol te houden is.

maandag 23 maart 2020 om 07:15