Werk & Studie alle pijlers

Pester

23-03-2020 02:28 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare school werd ik smoorverliefd op een meisje. Omdat ik nog nooit zulke sterke gevoelens voor iemand heb gehad, ik een hechtinsstoornis heb én niet gay wilde zijn, is dit zwaar uit de hand gelopen.
Omdat ik me schaamde voor de gevoelens die ik had en ergens niet afgewezen wilde worden, zocht ik ruzie met haar. Ook een manier om wél haar aandacht te krijgen, want ik zou die nooit
Op een positieve manier van haar hebben gekregen. Ik haatte mezelf zo erg, door wat ik voor haar voelde. Zelfs al zou ik hetero zijn geweest, heb ik nog steeds een hechtingsstoornis, wat waarschijnlijk de grootste reden is waarom dit zo uit de hand is gelopen.
Natuurlijk werd ik ook terug gepest maar niets leek me te stoppen ik was geobsedeerd....
Ik zag haar laatst en nu blijf ik aan haar denken. Ik wil met haar praten... iets wat ik al jaren zeg... maarja ga dat maar eens aan haar uitleggen...
Aan de ene kant heb ik het idee dat ik haar een verklaring schuldig ben, aan de andere kant ook zij heeft mensen tegen me opgezet om mij belachelijk te maken, over me te roddelen etc. Dit alles is niet 100% van mijn kant.
Caleña schreef:
23-03-2020 08:32
Voor haar voel ik niks, het is klaar eigenlijk. Het is ongeveer zo'n 6 a7 jaar geleden. Ik weet het niet, ze hoeft me niet te vergeven of begrijpen... eerlijk gezegd weet ik het ook niet. Nooit heeft ze echt geweten waarom of wat er precies aan de hand was. Maar het haar nu vertellen maakt niks goed. Er is zoveel gebeurd toen, er is zoveel kapot gemaakt. Allemaal omdat ik problemen had...
O, het is zelfs heel lang geleden. Ik denk dat je je belangrijkheid overschat. Toen en nu.

Een knul die mij als meisje pest vind ik een l*l. Ik houd van hoffelijke mannen die niet vol zijn van zichzelf. Een onzekere hork is ook een hork. Ze zal waarschijnlijk nooit aan jou gedacht hebben; hooguit aan het ongemak wat je veroorzaakte. Met iemand die niet aardig is kan je nooit vriendschap opbouwen en daar heb je ook geen behoefte aan. Leuke vrienden zat..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
23-03-2020 10:42
nee, gewoon niet doen
geen enkel contact, ook geen brief
Ik zou dus wél graag een oprechte brief van mijn pesters willen. Niet een smoesjes brief. Daar zit het verschil tussen met wat TO wil gaan doen, en wat mogelijk helpend zou kunnen zijn.
whitewolves schreef:
23-03-2020 11:58
Ik zou dus wél graag een oprechte brief van mijn pesters willen. Niet een smoesjes brief. Daar zit het verschil tussen met wat TO wil gaan doen, en wat mogelijk helpend zou kunnen zijn.
het zal mijn cynisme zijn, maar ik geloof niet dat mensen dat soort zaken puur doen voor de ander

als ik degene opzoek (facebook) die mij mijn pubertijd onmogelijk maakte... zie ik dat ze van alles post Tegen-Pesten (blijkbaar heeft haar puber nu last van anderen...)
Die heeft echt niet door, wat ze heeft aangericht
lilalinda schreef:
23-03-2020 12:02
het zal mijn cynisme zijn, maar ik geloof niet dat mensen dat soort zaken puur doen voor de ander

als ik degene opzoek (facebook) die mij mijn pubertijd onmogelijk maakte... zie ik dat ze van alles post Tegen-Pesten (blijkbaar heeft haar puber nu last van anderen...)
Die heeft echt niet door, wat ze heeft aangericht
Het maakt mij niet uit dat ze dan door schuldgevoel gedreven worden.

Maar ik herken wel wat je bedoelt. Hypocriet gedoe.
Volgens mij heb ik de meeste geblokeerd.
Sommige heb ik vriendschap verzoek gestuurd in poging tot verzoening, maar afgewezen. Typisch.
whitewolves schreef:
23-03-2020 12:07
Het maakt mij niet uit dat ze dan door schuldgevoel gedreven worden.

Maar ik herken wel wat je bedoelt. Hypocriet gedoe.
Volgens mij heb ik de meeste geblokeerd.
Sommige heb ik vriendschap verzoek gestuurd in poging tot verzoening, maar afgewezen. Typisch.
wat zou het je opleveren?

het is (voor mij zeker) lang geleden. Ik zie geen enkele reden zoiets open te trekken
Pesters op FB een vriendschapverzoek sturen? Waarom wil je die nog op je tijdlijn hebben???
En dat blokkeren, was dat al voor FBvrienden, dat ze je dus niet kunnen zien en/of vinden. Of nadat je ze toch een keer online had gesproken?
lilalinda schreef:
23-03-2020 12:11
wat zou het je opleveren?

het is (voor mij zeker) lang geleden. Ik zie geen enkele reden zoiets open te trekken

Ik was 30+ toen een klasgenoot mij vertelde dat ze het altijd zo sneu vond dat ik gepest werd op de lagere school en dat ze mij uitlegde waarom zij nooit iets deed. Het leverde mij niets op, het maakte het alleen maar erger. Ik wist toen ineens dat zij dus niet neutraal was, maar uit eigenbelang nooit voor ons (de gepeste kinderen) op kwam.

Ik had tot dan toe weinig herinneringen aan haar, maar nu dus ineens heel negatieve. Haar excuses uitleg ging dus alleen over haar eigen goede gevoel.
Niq schreef:
23-03-2020 12:17
Pesters op FB een vriendschapverzoek sturen? Waarom wil je die nog op je tijdlijn hebben???
En dat blokkeren, was dat al voor FBvrienden, dat ze je dus niet kunnen zien en/of vinden. Of nadat je ze toch een keer online had gesproken?
nee joh, geen vriendschapsverzoek
kwam haar naam tegen, en heb even gespiekt.
lilalinda schreef:
23-03-2020 12:22
nee joh, geen vriendschapsverzoek
kwam haar naam tegen, en heb even gespiekt.
Ik had Whitewolve moeten quoten, daar reageerde ik op ;)
Ik heb er nog eens over nagedacht. Mijn pestverleden is lang gleden, maar heb het nog niet verwerkt. Daar ben ik mee bezig. Een excuus zou ik niet meer willen. Voegt niks meer toe. Rakelt meer op dan ik zou willen. Ben blij dat ik ze nooit meer zie, die mensen.
'Ik was verliefd op je en door mijn hechtingsstoornis kan ik niet tegen afwijzing dus daarom peste ik jou.'
'Nou dat is fijn om te weten.'
:couple: of :blauwoog:
whitewolves schreef:
23-03-2020 11:58

Wat moet je daarmee??
Ik weet niet hoe vers het is. Hoe lang was het geleden? En hoe kijk je nu naar jezelf?

Als ik in haar schoenen stond zou ik het fijn vinden als mij alsnog de waarheid werd verteld. Dan zou ik begrijpen waarom er zo tegen mij is gedaan. En kan ik mogelijk iets afsluiten uit het verleden. Ook zou ik jouw verhaal begrijpen. Maar goed ik volg dan ook een studie richting psychologie. Waardoor ik snap dat achter elk gedrag een verhaal zit.
OliebolmetKrenten schreef:
23-03-2020 13:33
Ik weet niet hoe vers het is. Hoe lang was het geleden? En hoe kijk je nu naar jezelf?

Als ik in haar schoenen stond zou ik het fijn vinden als mij alsnog de waarheid werd verteld. Dan zou ik begrijpen waarom er zo tegen mij is gedaan. En kan ik mogelijk iets afsluiten uit het verleden. Ook zou ik jouw verhaal begrijpen. Maar goed ik volg dan ook een studie richting psychologie. Waardoor ik snap dat achter elk gedrag een verhaal zit.
Ik studeer geen psychologie, maar snap dat ook. Ik weet alleen niet of dat iets zal bijdragen. Mss kan er wel iets worden afgesloten. Ik weet het niet. Tot een jaar terug zou ik iets aan een excuus gehad hebben, nu denk ik niet meer zo. Nu ben ik bezig het te verwerken en voel ik niet de behoefte aan een excuus.

je hoeft geen psychologie te studeren om te weten, dat altijd overal twee kanten aanzitten

echter kun je er voor kiezen, je af te sluiten voor een kant die jou gekwetst heeft. Zelfbescherming is een groot goed

Ik heb ook psychologie gestudeerd. Compleet met drs-titel heb ik de bups afgerond. Pesters, meelopers en degenen die niets doen hebben allemaal hun eigen verhaal. Wat kan je met die verhalen als je gepest bent? Begrip opbrengen? Moet dat? Of mag je iemand niet gewoon een heel vervelend persoon vinden?

Als niet praktiserend psycholoog vermoed ik dat jij nu even heel vol bent van je eigen kennis. Geeft niet hoor, de meesten maken dit mee. Op een gegeven moment besef je dat niet alles weet en dat ook nooit gaat weten.
lilalinda schreef:
23-03-2020 13:55
je hoeft geen psychologie te studeren om te weten, dat altijd overal twee kanten aanzitten

echter kun je er voor kiezen, je af te sluiten voor een kant die jou gekwetst heeft. Zelfbescherming is een groot goed

Precies. Zelfbescherming is een groot goed. Daar hoef je echt geen begrip voor pesters voor op te brengen.

Ik heb geen psychologie gestudeerd en snap heel goed dat er een verhaal achter dat pesten zit. Echter hoe sneu het verhaal ook is, de pester heeft daarmee geen recht-tot-pesten verworven.

Als ik denk aan mijn pesters dan waren zij slechter af dan ik. Woonden met een te groot gezin in een te kleine woning. Er was te weinig inkomen voor dat gezin, er was te weinig aandacht voor de kinderen. Mogelijk speelde drankmisbruik ook nog een rol. Hoe sneu die situatie ook was het maakte het pesten voor mij niet minder erg.
Ja ja TO, je hebt een leuk rijtje excuses voor jezelf bedacht, maar dat praat je pestgedrag echt niet goed. En zolang je dit soort excuses op blijft voeren is je excuses maken gewoon niet oprecht, want je neemt je verantwoordelijkheid niet.
Niq schreef:
23-03-2020 12:17
Blokkeren heb ik direct bij de aller ergste gedaan. Ik heb niemand gesproken.
In mijn hoofd zat het zo: als ze het accepteren lag het dus niet aan mij. Heel dom, ik gaf ze weer macht over mijzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven