UD november 2020
woensdag 4 maart 2020 om 21:11
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
Nickname | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend op | J/M | Bijzonderheden/aankomende echo's |
Tealey | 31 | 1e | 2 november | Meisje | |
Chamaedorea | 28 | 1e | 3 november | Jongen | zwanger na KID |
Nokie | 33 | 1e | 3 november | Meisje | |
Sha1988 | ? | ? | 7 november | Jongen | 09-06 20weken echo |
Babygroot | 28 | 1e | 7 november | Meisje | |
Rieta123 | 33 | 2e | 7 november | Jongen | |
LenteGroen | 28 | 1e | 9 november | Jongen | |
Eendje-01 | 28 | 1e | 12 november | Meisje | |
Seaofdreams | ? | ? | ? | Meisje | |
Poosje81 | 38 | 3e | 18 november | Meisje | |
Salvabo | 27 | 1e | 18 november | Jongen | zwanger na ICSI |
Heytan | 32 en 33 | 2e | 22 november | ?? | 11-06 volgende echo |
Alanna | 31 | 1e | 23 november | ?? | zwanger na eiceldonatie |
Karzou | ? | 2e | 25 november | Meisje | |
Tisookwat | 35 | 2e | 26 november | ?? | cryo van icsi |
Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
zaterdag 21 maart 2020 om 11:05
Wow dat moeten 5 heftige jaren zijn geweest!! Wat een heerlijkheid!! Gefeliciteerd!Alanna schreef: ↑18-03-2020 21:26Hallo allemaal!
Ik kan nog niet helemaal geloven dat ik hier kan meeschrijven.. na 5 jaar ben ik zwanger! Dit dankzij eiceldonatie en icsi. Eind november uitgerekend, omwille van het fertiliteitstraject 31 maart eerst echo in het ziekenhuis, en als alles goed gaat erna overstap naar eigen gynaecoloog (België).
Ik heb nog niet veel kwaaltjes, alleen een vrij zeurende lage pijn, maar ik ga er maar vanuit dat dat normaal isik ga zo even alles van de rest lezen!
zaterdag 21 maart 2020 om 11:06

zaterdag 21 maart 2020 om 12:36
@Taelley van harte gefeliciteerd met je mooie echo en je kloppend hartje ❤❤ met deze hectische dagen vind ik het heerlijk om zulk nieuws te horen! 

@Allana voor jou ook geweldig om na 5 jaar een positieve zwangerschapstest in handen te hebben. Fantastisch gewoon!!
Hier gaat alles prima, maak me wel wat zorgen omtrent COVID19 omdat ik in de zorg werk, en dan met de zwangerschap... spannend allemaal.
De verloskundige belde me vandaag en heb de intake telefonisch al gehad! Komende dindsdag de eerste echo. Ben toch behoorlijk nerveus ivm mn vorige miskraam. Ik ben dinsdag ongeveer 6 weken dus misschien klopt er al een hartje....
Zijn er meer dames die met 6 weken al een echo hebben gehad?
Nog een paar daagjes geduld....
@Allana voor jou ook geweldig om na 5 jaar een positieve zwangerschapstest in handen te hebben. Fantastisch gewoon!!
Hier gaat alles prima, maak me wel wat zorgen omtrent COVID19 omdat ik in de zorg werk, en dan met de zwangerschap... spannend allemaal.
De verloskundige belde me vandaag en heb de intake telefonisch al gehad! Komende dindsdag de eerste echo. Ben toch behoorlijk nerveus ivm mn vorige miskraam. Ik ben dinsdag ongeveer 6 weken dus misschien klopt er al een hartje....
Nog een paar daagjes geduld....
zaterdag 21 maart 2020 om 17:29
Gefeliciteerd!! Bijzonder he, zo'n kloppend hartje?Tealey schreef: ↑20-03-2020 18:23@ Chamaedorea het is even anders dan anders, maar toch fijn om uiteindelijk het nieuws te kunnen vertellen
@ Alanna gefeliciteerd! Na 5 jaar een positieve test vasthouden is toch wel een beetje ongelofelijk denk ik.. Super fijn dat het gelukt is! Geniet er van.
Vandaag dan eindelijk de eerste echo gehad. Naarmate het dichterbij kwam werd het toch wel spannender. Stel dat het toch niet goed is, zit je daar alleen. Maar gelukkig zagen we vrijwel direct het hartje kloppen.Vriend meegekeken met videobellen. Super fijn dat alles goed is. Volgens de berekeningen zit ik op 7+5. Een dagje verder dan mijn eigen berekening.

zaterdag 21 maart 2020 om 17:32
Hier zou de echo eigenlijk met 5+5 al zijn, maar omdat ik die dag zelf echt niet kon en de gynaecoloog daar uitsluitend op dinsdag werkt, werd het een week doorgeschoven naar 6+5. Vond ik jammer, maar wel fijn omdat het kan dat je met 5+5 nog geen kloppend hartje ziet, maar een week later zou dat wel moeten! Dus we wisten dat we dan gelijk meer 'zekerheid' zouden hebben (en die hebben we gelukkig ook gekregen!).Bloemmetje2 schreef: ↑21-03-2020 12:36@Taelley van harte gefeliciteerd met je mooie echo en je kloppend hartje ❤❤ met deze hectische dagen vind ik het heerlijk om zulk nieuws te horen!
Nog een paar daagjes geduld....![]()

zondag 22 maart 2020 om 07:25
@ Chamaedorea ja heel bijzonder om mee te mogen maken! Dan komt toch dat besef dat dat kleine frummeltje daar echt zit en langzaamaan aan het groeien is 
@ Bloemetje dankjewel! Ja dat zijn wel de leuke dingen op het moment met alle Corona ellende om ons heen. Ook ik maak mij toch wel steeds meer zorgen. Bij ons zijn echter wel de contactmomenten met patiënten momenteel teruggezet naar het hoognodige, dus dat betekend voor mij dat ik er hooguit 10 in de week zal zien.
Super spannend trouwens, dinsdag de echo. Je hoeft in ieder geval niet lang te wachten

@ Bloemetje dankjewel! Ja dat zijn wel de leuke dingen op het moment met alle Corona ellende om ons heen. Ook ik maak mij toch wel steeds meer zorgen. Bij ons zijn echter wel de contactmomenten met patiënten momenteel teruggezet naar het hoognodige, dus dat betekend voor mij dat ik er hooguit 10 in de week zal zien.
Super spannend trouwens, dinsdag de echo. Je hoeft in ieder geval niet lang te wachten

zondag 22 maart 2020 om 17:07
Gefeliciteerd allemaal!
Ik wil heel graag met jullie meeschrijven. Na 2 jaar ben ik eindelijk zwanger van ons tweede kindje! Kan het gewoon niet geloven. Voelt bijna alsof ik lieg terwijl ik dit schrijf. Vrijdag een positieve test en ik ben helemaal in de wolken. Heb zaterdag direct nog twee testen gedaan. Blijf er naar kijken! Ga morgen de verloskundige bellen maar vrees dat de eerste echo pas half april zal zijn. Kan niet wachten om het hartje te zien kloppen. Vind het ook allemaal spannend want er kan nog zo veel mis gaan.
Voel me nog goed. Was de vorige keer flink misselijk dus hoop dat me dat deze keer bespaard blijft! We hebben het nog aan niemand verteld. Willen de eerste echo afwachten. En wil het wel live vertellen aan mn moeder, dus kan zijn dat we de Corona nog even moeten uitzitten! Mijn zoontje weet het ook nog niet want die herhaalt momenteel alles wat we zeggen...
Ik wil heel graag met jullie meeschrijven. Na 2 jaar ben ik eindelijk zwanger van ons tweede kindje! Kan het gewoon niet geloven. Voelt bijna alsof ik lieg terwijl ik dit schrijf. Vrijdag een positieve test en ik ben helemaal in de wolken. Heb zaterdag direct nog twee testen gedaan. Blijf er naar kijken! Ga morgen de verloskundige bellen maar vrees dat de eerste echo pas half april zal zijn. Kan niet wachten om het hartje te zien kloppen. Vind het ook allemaal spannend want er kan nog zo veel mis gaan.
Voel me nog goed. Was de vorige keer flink misselijk dus hoop dat me dat deze keer bespaard blijft! We hebben het nog aan niemand verteld. Willen de eerste echo afwachten. En wil het wel live vertellen aan mn moeder, dus kan zijn dat we de Corona nog even moeten uitzitten! Mijn zoontje weet het ook nog niet want die herhaalt momenteel alles wat we zeggen...
zondag 22 maart 2020 om 18:01
Limbogirly, mooi nieuws! Heerlijk hè zo'n positieve test.
Wij vertellen het ook graag in real life... maar wel afwachten of dat vol te houden is, die Corona zal ook nog wel een poosje duren. En op afstand blijven bij zo'n mooi bericht lijkt me ook wel erg lastig.. Dus nog even over denken hoe wel dat doen.
Dat je zoontje het nog niet weet klinkt verstandig
Hier weinig last van kwaaltjes.
Wij vertellen het ook graag in real life... maar wel afwachten of dat vol te houden is, die Corona zal ook nog wel een poosje duren. En op afstand blijven bij zo'n mooi bericht lijkt me ook wel erg lastig.. Dus nog even over denken hoe wel dat doen.
Dat je zoontje het nog niet weet klinkt verstandig

Hier weinig last van kwaaltjes.
maandag 23 maart 2020 om 11:06
Gefeliciteerd Limbogirly en Alanna!
Ik ben gelukkig ook helemaal (nog) niet misselijk, hoop dat dat zo blijft. Ik mag over 2 weken voor mn eerste echo, spannend! Partner mag helaas niet mee... maar begrijp ik ook.
Vind het wel echt moeilijk om het nog geheim te houden hoor... pfff
Zal ook even proberen of ik die tabel in kan vullen... hoop dat het lukt haha!
Ik ben gelukkig ook helemaal (nog) niet misselijk, hoop dat dat zo blijft. Ik mag over 2 weken voor mn eerste echo, spannend! Partner mag helaas niet mee... maar begrijp ik ook.
Vind het wel echt moeilijk om het nog geheim te houden hoor... pfff
Zal ook even proberen of ik die tabel in kan vullen... hoop dat het lukt haha!

maandag 23 maart 2020 om 11:38
Andijviestamppot wat fijn dat je over 2 weken voor je eerste echo mag!
Zojuist telefonische intake bij de verloskundige gehad en ik mag pas 12 mei mn eerste echo... Dan ben ik 11 weken en 5 dagen. Vanwege Corona voegen ze de echo van 8 weken en 12 weken samen. Had in mn hoofd bedacht dat we half april de eerste echo zouden hebben en daarna onze ouders zouden vertellen. Tot half mei wachten voelt wel heeeeeeel ver weg. Weet dat er momenteel grotere dingen gaande zijn in de wereld, maar baal hier toch enorm van!
Bij jullie de eerste echo ook zo laat pas?
Zojuist telefonische intake bij de verloskundige gehad en ik mag pas 12 mei mn eerste echo... Dan ben ik 11 weken en 5 dagen. Vanwege Corona voegen ze de echo van 8 weken en 12 weken samen. Had in mn hoofd bedacht dat we half april de eerste echo zouden hebben en daarna onze ouders zouden vertellen. Tot half mei wachten voelt wel heeeeeeel ver weg. Weet dat er momenteel grotere dingen gaande zijn in de wereld, maar baal hier toch enorm van!
Bij jullie de eerste echo ook zo laat pas?
maandag 23 maart 2020 om 11:56
Gefeliciteerd Limbogirly, maar jemig, dat is idd nog een tijdje weg, 12 mei, maar nu met de Corona is het wel verstandig dat ze eea samenvoegen en uitstellen. Kan me wel goed voorstellen dat je er van baalt!
Een vriendin van me woont in Spanje en is ook zwanger, daar is natuurlijk total lock down, dus pas met 15 weken in principe de 1e echo. Ze is nu een week of 12 maar kan zelf wel hartje reeds horen kloppen met een Doppler, wat een beetje geruststelling geeft.
Als ik geen verleden zou hebben van vele miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zou ik ook 'gewoon' moeten wachten, maar medische noodzaak is er groter van. En we zitten hier (Frankrijk) natuurlijk ook in een lock down. Dus mag enkel in mijn eentje (met 2 in auto is al niet toegestaan) en met een afspraakbevestiging en extra document de weg op volgende week voor de 2e echo. Ik vermoed wel, als die goed is, dat ik daarna tot 12-14 weken mag wachten voor er een volgende gedaan wordt.
Een vriendin van me woont in Spanje en is ook zwanger, daar is natuurlijk total lock down, dus pas met 15 weken in principe de 1e echo. Ze is nu een week of 12 maar kan zelf wel hartje reeds horen kloppen met een Doppler, wat een beetje geruststelling geeft.
Als ik geen verleden zou hebben van vele miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zou ik ook 'gewoon' moeten wachten, maar medische noodzaak is er groter van. En we zitten hier (Frankrijk) natuurlijk ook in een lock down. Dus mag enkel in mijn eentje (met 2 in auto is al niet toegestaan) en met een afspraakbevestiging en extra document de weg op volgende week voor de 2e echo. Ik vermoed wel, als die goed is, dat ik daarna tot 12-14 weken mag wachten voor er een volgende gedaan wordt.
maandag 23 maart 2020 om 19:40
Dat zou ik zeker aangeven bij de VK, omdat je graag zeker wilt weten of alles goed is!
Is het bij die ene keer oud bloed gebleven? Heb je nog een nieuwe test gedaan (bij een miskraam zie je toch vaak hcg gehalte dalen)?

maandag 23 maart 2020 om 20:23
Haai!
Mag ik aansluiten
Afgelopen vrijdag een dikke positieve test na een kid traject. Derde ronde raak en als het goed is 27-11 uitegerekend...
14 april echo, even afwachten dus!
Eigenlijk (nog) nergens last van. Alleen iedere dag tussen 5-6 uur wakker. Dus mn dagen duren vooral heeul lang..
@babygroot: gezellig jij ook hier na topic zwanger worden dec 2019nNog gefeliciteerd!
En de rest natuurlijk ook gefeliciteerd!
Mag ik aansluiten

Afgelopen vrijdag een dikke positieve test na een kid traject. Derde ronde raak en als het goed is 27-11 uitegerekend...
Eigenlijk (nog) nergens last van. Alleen iedere dag tussen 5-6 uur wakker. Dus mn dagen duren vooral heeul lang..
@babygroot: gezellig jij ook hier na topic zwanger worden dec 2019nNog gefeliciteerd!
dinsdag 24 maart 2020 om 15:55
Welkom!! Wat bijzonder, nog iemand vanuit een KID traject. Wat was de reden voor KID bij jou? Alleenstaand, met vrouw, of onvruchtbaarheid?Seaofdreams schreef: ↑23-03-2020 20:23Haai!
Mag ik aansluiten
dinsdag 24 maart 2020 om 17:34
Vandaag telefonisch contact gehad met de VK, omdat ik wat bloed heb gehad gaat de echo van 8 weken door, anders had ik een paar weken langer moeten wachten op de termijnecho. Nu nog 1 weekje..
Het is een paar keer gebeurd nu, maar het blijven druppels, en het blijft oud bloed. Geen grote stukken erin zegmaar (lekker smakelijk).
Ik heb nog wel weer getest, maar blijft een goede donker gekleurde test.
Wel balen dat ik nu alleen naar de echo moet, manlief mag helaas niet mee. Maar ook wel begrijpelijk.
dinsdag 24 maart 2020 om 19:18
Fijn Eendje , dat je gebeld hebt en dat je gewoon voor de echo mag.
Oud bloed hoeft niets te betekenen natuurlijk.
Seaofdreams, gefeliciteerd!
Voor deze blonde hier, KID is?
Ik zou denken Kunstmatige inseminatie van een Donor?
andere vraag voor iedereen, mocht er behoefte zijn, ik vind het zelf altijd wel leuk, maar mischien ben ik daar alleen in, een whatsappgroep? Mocht men dat willen ben ik best bereid die in lucht te roepen, nummers dan via pb natuurlijk
Oud bloed hoeft niets te betekenen natuurlijk.
Seaofdreams, gefeliciteerd!
Voor deze blonde hier, KID is?
Ik zou denken Kunstmatige inseminatie van een Donor?
andere vraag voor iedereen, mocht er behoefte zijn, ik vind het zelf altijd wel leuk, maar mischien ben ik daar alleen in, een whatsappgroep? Mocht men dat willen ben ik best bereid die in lucht te roepen, nummers dan via pb natuurlijk

woensdag 25 maart 2020 om 06:56
Thanks voor het lieve welkom!
Haha ja KID = kunstmatige inseminatie donorzaad. En ik doe het dus alleen...
Die prins kan altijd nog komen, maar de kinderwens is groot vandaar
.
@chamaeadora: wat is jouw situatie?
Hoe voelt iedereen zich?
Ik heb zo goed als nergens last van behalve snachts wat krampjes. Word daar wel beetje onzeker van moet ik zeggen. Maar volgens VK is dat niet zorgelijk maar een groeiende baarmoeder.
Leuk idee van de app groep!
Haha ja KID = kunstmatige inseminatie donorzaad. En ik doe het dus alleen...
Die prins kan altijd nog komen, maar de kinderwens is groot vandaar

@chamaeadora: wat is jouw situatie?
Hoe voelt iedereen zich?
Ik heb zo goed als nergens last van behalve snachts wat krampjes. Word daar wel beetje onzeker van moet ik zeggen. Maar volgens VK is dat niet zorgelijk maar een groeiende baarmoeder.
Leuk idee van de app groep!
woensdag 25 maart 2020 om 07:04
Hai allemaal! Gefeliciteerd!
Mag ik ook mee doen hier?
Afgelopen vrijdag ook positief getest. Zo onverwacht! Maar zo welkom! Een hele tijd bezig geweest en in december besloten te stoppen met ivf, het werd ons te veel en we wilden ons richten op ons kind die we al hebben, niet op een kindje dat misschien wel nooit zou komen. Maar als alles goed gaat, komt hij/zij dus toch! Spontaan zwanger na alles, heel bizar nog. Ik gok dat ik vandaag 5 weken ben. Nog weinig kwaaltjes, dat is wel een beetje eng.
14 april telefonische intake bij vk, geen echo dus nog.
Ik sta wel open voor een whats app groep trouwens!
Mag ik ook mee doen hier?
Afgelopen vrijdag ook positief getest. Zo onverwacht! Maar zo welkom! Een hele tijd bezig geweest en in december besloten te stoppen met ivf, het werd ons te veel en we wilden ons richten op ons kind die we al hebben, niet op een kindje dat misschien wel nooit zou komen. Maar als alles goed gaat, komt hij/zij dus toch! Spontaan zwanger na alles, heel bizar nog. Ik gok dat ik vandaag 5 weken ben. Nog weinig kwaaltjes, dat is wel een beetje eng.
14 april telefonische intake bij vk, geen echo dus nog.
Ik sta wel open voor een whats app groep trouwens!

woensdag 25 maart 2020 om 07:59
Voor alle nieuwe dames, van harte gefeliciteerd met jullie positieve testen!
@ Eendje wat vervelend.. Wel onwijs fijn dat je toch ondanks alles nog voor de vroege echo mag komen. Zit je toch niet al te lang in onzekerheid.
@ Seaofdreams de krampen klinken wel bekend hoor. Ik had het niet zozeer in de nacht, maar kon er de hele dag tussendoor wel even last van hebben. Nu met 8 weken zijn de kampen allemaal minder aan het worden. Helaas krijg ik wel steeds meer last van andere kwaaltjes, waarvan de misselijkheid wel echt bovenaan staat momenteel. Verder erg moe en last van mijn borsten.
@ Poosje Een WhatsApp groep lijkt mij ook leuk!
@ Eendje wat vervelend.. Wel onwijs fijn dat je toch ondanks alles nog voor de vroege echo mag komen. Zit je toch niet al te lang in onzekerheid.
@ Seaofdreams de krampen klinken wel bekend hoor. Ik had het niet zozeer in de nacht, maar kon er de hele dag tussendoor wel even last van hebben. Nu met 8 weken zijn de kampen allemaal minder aan het worden. Helaas krijg ik wel steeds meer last van andere kwaaltjes, waarvan de misselijkheid wel echt bovenaan staat momenteel. Verder erg moe en last van mijn borsten.
@ Poosje Een WhatsApp groep lijkt mij ook leuk!
woensdag 25 maart 2020 om 08:56
Seaofdreams wat knap om zo toch voor je droom te gaan! Hier inderdaad ook wat van die krampen, al worden ze de laatste dagen wel iets minder. Verder weinig kwaaltjes, wel last van mijn borsten maar geen misselijkheid hier.
Poosje81 sorry, ik haak af bij een appgroep. Ik zit hier graag lekker anoniem
heytan gefeliciteerd met je positieve test! Wat fijn zeg dat het dan nu gewoon spontaan wel is gelukt! Hopelijk hou je weinig kwaaltjes en kun je er binnenkort lekker van genieten!
Poosje81 sorry, ik haak af bij een appgroep. Ik zit hier graag lekker anoniem

heytan gefeliciteerd met je positieve test! Wat fijn zeg dat het dan nu gewoon spontaan wel is gelukt! Hopelijk hou je weinig kwaaltjes en kun je er binnenkort lekker van genieten!
woensdag 25 maart 2020 om 10:36
Hoi allemaal!
Alvast van harte gefeliciteerd met jullie wondertje
Ik heb vanmorgen positief getest...en ben nog een beetje in shock
het was namelijk niet echt gepland maar wel gewenst hoor
We hadden echt niet verwacht na 1x onveilige sex zwanger te worden. We hebben namelijk een dochtertje (2jaar) waar we 2,5 jaar voor bezig zijn geweest icm het ziekenhuis.
Volgens mijn berekening zou ik rond 27november zijn uitgerekend
Alvast van harte gefeliciteerd met jullie wondertje
Ik heb vanmorgen positief getest...en ben nog een beetje in shock
We hadden echt niet verwacht na 1x onveilige sex zwanger te worden. We hebben namelijk een dochtertje (2jaar) waar we 2,5 jaar voor bezig zijn geweest icm het ziekenhuis.
Volgens mijn berekening zou ik rond 27november zijn uitgerekend