UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Okkie, gefeliciteerd!

En zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde meer dat ik juist rust heb omdat ik weet dat zwangerschappen meestal goed gaan, maar dat een onzekerheidsfactor altijd blijft. Zelfs mijn levende, gezonde kind heeft geen garantie dat hij levend en gezond blijft. Die onzekerheid is me in mijn eerste zwangerschap en de babytijd enorm aangevlogen. En nu heb ik het basisvertrouwen dat het meestal goed gaat, met de berusting dat dat soms niet zo is. En de wetenschap dat ik daar dan mee moet gaan dealen en dat dat vroeg genoeg is.

Dus ik bedoelde eigenlijk dat ik me daardoor juist minder onzeker voelde als ik me dan ineens veel beter voel ofzo ;)

@Appel: fijn dat je werk goed reageerde. Lastig met corona. Ik maak me er persoonlijk niet zoveel zorgen om, maar probeer zoveel mogelijk geïsoleerd te leven om mijn steentje bij te dragen aan #flattenthecurve, maar verder pas ik daar dezelfde strategie toe: worry when worry is due.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Dank je wel:)
Ohhh zo haha! Sorry verkeerd gelezen :bye:
Ja die onzekerheidsfactor blijft denk ik inderdaad of je nou zwanger bent of je kind in je armen hebt. Wel mooi hoe je omschrijft, bepaald basisvertrouwen. Herken het ook wel met vlagen dan :bonk:
Dat is ook mooie spreuk, zo leef ik ook veelal :)
Leo wat fijn, een knipperlichtje :heart:

Appelgroen wat vervelend dat je je zo naar voelt, zeg!

Lux ik herken wat je schrijft. De eerste dagen/weken was ik veel bezorgd. Tot ik me besefte dat het elk moment mis kan gaan, ook nadat je de "cruciale" weken voorbij bent en idd zelfs als het kind al geboren is. Maar of en wanneer dat weet je niet en daar deal je dan wel weer mee. Dat besef gaf me juist rust en toegang tot dat basisvertrouwen, mooi woord inderdaad!

Al is dit mijn allereerste zwangerschap en kan ik me voorstellen dat het moeilijker is om in die modus te komen als je al eens een verlies hebt meegemaakt tijdens je zwangerschap. Dat het moment van dat verlies dan een soort grens/drempel wordt waar je naartoe leeft.
Nee maakt niet uit, ik schreef het onduidelijk. Bij mijn zoon ben ik de hele zwangerschap zo gestrest geweest, en na zijn geboorte had ik echt veel angstklachten, heel naar. Dus ik ben in therapie geweest en dat heeft me echt heel erg geholpen, maar ik denk dat zoon wel al 2 was voor ik er écht helemaal vanaf was. Da’s ook een van de redenen dat er best wat leeftijdsverschil tussen de 2 gaat zitten (3.5 jaar dus): ik wilde absoluut niet zwanger worden voor ik psychisch helemaal hersteld was.

Mijn therapeut staat wel nog op stand by mocht ik angstklachten krijgen, maar vooralsnog geen last van. Vorige keer was ik in het eerste trimester al direct panisch over toxoplasmose (wij hebben katten), nu maak ik me daar echt totaal niet druk om. Heb man vorige zwangerschap de hele zwangerschap iedere dag de bakken met chloor laten schoonmaken (arme man :P ), nu zei ik: ‘mwoah als je 1x per dag uitschept en zo eens in de week verschoont is het wel goed hoor.’ Maar dat is eigenlijk onze standaard bak-zorg.

En ook over CMV maak ik me niet druk. Probeer wel eraan te denken om goed mijn handen te wassen als ik aan zoons snottebellen zit of hem verschoond heb en geen bestek en bekers enzo te delen (dat raden ze aan), maar vind het wel nogal dweilen met de kraan open met een peuter die me voortdurend onder kwijlt en hoest en niest :P heb het idee dat degene die met die adviezen kwam zelf vast geen kinderen heeft :hihi:

Maar ook daar heb ik verder geen angstklachten bij, goddank. Anders zou ik nauwelijks meer aan mijn kind durven komen waarschijnlijk. Dat had ik vorige keer iig met de katten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
ollie-ollie schreef:
19-03-2020 17:28
Al is dit mijn allereerste zwangerschap en kan ik me voorstellen dat het moeilijker is om in die modus te komen als je al eens een verlies hebt meegemaakt tijdens je zwangerschap. Dat het moment van dat verlies dan een soort grens/drempel wordt waar je naartoe leeft.
Dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Mijn beide miskramen waren al met 5 weken en wist het eigenlijk al sneller omdat de testen niet opliepen, dus ik was heel snel voorbij dat cruciale punt.
Hier ook weer een teken van leven. Rare tijden zo met het thuiswerken. Ik werk in het onderwijs, dus thuis alles voorbereiden en digitaal communiceren. Op school vangen wij kinderen op van ouders met een vitaal beroep, maar het zijn er maar erg weinig en mijn leidinggevende heeft mij vrij geroosterd omdat hij niet wil dat ik risico loop met de zwangerschap.

Lux, wat fijn dat je deze keer met minder zorgen je zwangerschap beleeft. Dat lijkt me anders heel zwaar. Een collega van mij zit nu thuis met een prenatale depressie, echt heftig hoor. Ze heeft lichamelijk een heel goede zwangerschap maar kan er totaal niet van genieten, heel sneu.

Ollie, hier ook inderdaad wel het besef dat het altijd mis kan gaan. Met man had ik het er al over dat ons leven als ouder zijnde nu begint; vanaf nu ben je nooit meer onbezorgd als het om je kind gaat. Gelukkig heeft spanning hier niet de overhand en heb ik er ook wel vertrouwen in. Het scheelt dat ik gelukkig geen miskraam heb gemaakt, wat je zegt ben je dan waarschijnlijk een stuk ongeruster.

Okkie, met jouw geschiedenis is het helemaal begrijpelijk dat je niet onbezorgd zwanger bent. Toch klink je aardig positief, knap hoor. Top dat je straks met een opleiding mag gaan starten. Heel fijn dat je weer een goede echo had!

Appelgroen, wat super rot dat je zo beroerd bent en dat je werk dan ook nog zo onaardig is. Sterkte!

Leolux, heerlijk zo’n goede echo, gefeliciteerd!

Principessa, vreselijk zeg de situatie in Italië. Niet te bevatten.

Zuid, jij ook van harte gefeliciteerd met de mooie echo. Veel plezier met vertellen. Wij hebben het na de eerste echo ook aan ouders en broer en zus verteld. Na de termijnecho mag het van ons ook de wereld in.

Kumu, spannend dat je nog geen hartje hebt kunnen zien, maar zeker via een uitwendige echo is dit toch wel veelvoorkomend. Hoever denk je nu te zijn?

Lasvegas en Ollie, balen dat jullie echo’s zijn afgezegd, nu dus geduld hebben tot begin april.

Maisnon, wat ontzettend rot en verdrietig. Sterkte!

Qua kwalen valt het hier nog erg mee. Mijn borsten ontploffen en ik ben heel erg moe. Wat dat betreft fijn om nu zoveel thuis te zijn, ik kan meer rust nemen. Misselijkheid valt reuze mee.
Ollie klopt hoor! Maar weet je eigenlijk kan na het eerst termijn gewoon de vlag uit! Nog ff en dan ben je daar!
Lux Wat naar! Wat fijn dat het nu een stuk beter gaat! Goed om wel in de gaten te houden, maar klinkt positief! Ja dat CMV heb ik ook al eens gedacht hoe je dat als er een kleintje al rondloopt, ik moest dan ook hardop lachen toen ik jouw ervaring daarin las.
Daneli wat fijn zo’n meedenkende leidinggevende! Ook gek werk momenteel voor jullie ! Mooi wat je schrijft over nu ben je niet meer onbezorgd. Ik weet nog in eerste zwangerschap van zoon dat ik bijna fiets ongelukJe had en ik heel hard moest huilen. Man schrok ervan, opeens Was daar voor mij het besef hoe snel het mis kan gaan . Ik was 6 weken zwanger op dat moment :) hij zei toen ook de woorden tegen mij en daar is een moeder geboren :) Oftewel herkenbaar :)
En dank je wel!
Hoi allemaal,
Ik schrijf ook mee, ik wil ook wel in het schema staan van de openingspost.
Ik ben Gudrun, 36 jaar en uitgerekend op 26 oktober. Over een week heb ik mijn eerste periodieke echo. Het is mijn allereerste kindje. Voor mijn vriend ook.
We willen zo graag een kindje en in de tweede cyclus met onbeschermd vrijen was het al raak. Eind februari was ik flink overtijd en toen heb ik de zwangerschapstest gedaan, we hebben beide een voorzichtige blijheid.
Ik ga dus bijna de 10e week in, tot en met week 6 had ik nergens last van, nu ben ik al een poosje flink moe, in de ochtend krijg ik amper eten door de keel en 's avonds veel last van maagzuur en soms lichtelijk misselijk. Mijn borsten doen soms pijn. Verder voel ik me erg goed.
Ineens heb ik geen zin in hartig eten, terwijl ik niet zo'n zoetekauw was maar nu dus wel.
Welkom!

En jeuh voor de goede echo’s!

Ik vind het maar een vreemde zwangerschap zo met die corona-uitbraak..
Ben inmiddels rond de 8 weken en geen idee waar ik aan toe ben. Fantaseren/uitkijken naar de rest van de zwangerschap vind ik een brug te ver, want wie weet is het een missed abortion.
Die kans wordt natuurlijk wel steeds kleiner zonder bloedverlies, mja helemaal gerust kan ik er niet op zijn.

Ben vooral echt ongelooflijk moe momenteel en had gister een dag dat ik van alles en nog wat gesnaaid heb, dus dat doen we vandaag maar weer even wat gezonder.

Krijg steeds mails over het beleid van de verloskundige en ben erg blij dat ik nu niet op het punt van bevallen sta zeg, lijkt me niet chill in deze tijd.

Dit weekend weer thuis cocoonen, vind het heel beperkend en benauwend, hoop dat alles snel beter wordt..
Dit weekend hebben wij aan vrienden en familie het goede nieuws gedeeld, wat is dat leuk om te doen zeg! Iedereen was heel blij en mijn vader knapte helemaal weer een beetje op (die zit al een aantal weken thuis met een reuma aanval, dus best spannend in deze tijden).

Het zijn inderdaad gekke tijden, ik ben ook heel blij dat ik nog lang niet hoef te bevallen, dat lijkt me echt niet fijn nu.

Welkom gudrun, gek hè dat je smaak verandert. Bij mij smaakt zuur me nu minder goed, terwijl ik altijd gek was op augurken etc :rofl:
Welkom gudrun
Lasvegas Ja raar zo in Corona tijd. Snaaien herken het wel ene dag trek al een paard , hele dag rammelende maag andere dag nauwelijks zin in iets.
Zuid87 leuk !
Hier Ook moe, net weer wat meer slijm met afvegen. Dat geeft wel direct spanning. Nou hopelijk blijf het daar bij. Volgende wk maandag termijn echo
Okkie ik had bij mijn vorige zwangerschap ook heel veel slijm hoor. Is een echt zwangerschapskwaaltje volgens mijn verloskundige.
Ja herken het ook van eerste zwangerschap. Bij 2e zwangerschap was echt heel veel en toen wist ik zeker dit is mis, het is meer angst in m’n hoofd dat direct schiet in oh daar gaan we...

Tot 1/6 gaan de maatregelen van kracht. Wat een eind zeg.. en bizar dan ben ik rond 20 weken zwanger. Als goed is
Gudrun welkom, fijn dat je zo snel zwanger was en ook fijn dat je je nu redelijk goed voelt!

Zuid wat leuk dat jullie het verteld hebben! Zijn jullie langs geweest, of hebben jullie het corona-style telefonisch/via videobellen verteld?

Okkie fijn dat je maandag alweer aan de beurt bent voor een echo. Nog maar een weekje afwachten.

Ik vind het ook maar vreemd allemaal. Die maatregelen tot 1/6, dat lijkt nog zo ver weg...! Stiekem hoop dat ze partners weer gaan toelaten nu ze 3 personen hebben gezegd, maar dat zal wel niet.

Merkte dit weekend toch ook dat ik weer wat meer gespannen/onzeker was. Donderdag had ik nog dapper lopen schrijven dat ik helemaal in dat basisvertrouwen zat, maar zondag was dat opeens helemaal weg. Nu is het er wel weer. Moeilijk, die onzekerheid.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:16
29.19% gewijzigd
Ik heb net mijn echo gehad en alles was goed! 8+2 ben ik nu, dus zal erom spannen of het oktober of november wordt ;)

Man moest buiten blijven in de auto..
Hee Las Vegas, toch een vroege echo gehad? Was er aanleiding voor...?
Hoe dan ook, heel erg fijn dat alles goed zit :heart:
Wauw ollie-ollie wat een gekke reactie van je moeder. Het is toch zeker jouw zaak wanneer je het wilt delen met de buitenwereld...

Wij zijn langs geweest bij mijn ouders, de rest allemaal via videobellen gedaan, mijn schoonouders wonen in Brabant dus daar gaan we voorlopig niet heen.

Jeej las Vegas wat fijn dat het een goede echo was!

En okkie blijf vertrouwen in je lijf hebben, hoe lastig dan ook!
Nee hoor, deze was verplaatst van vorige week, omdat ze zich toen wel kon voorstellen dat ik echt graag een eerdere echo wilde dan met 10-11 weken pas. Was dus een beetje een uitzondering.

Ben wel blij iig! Over 2 weken de termijnecho, dus dat is nu wel mooi snel! Wil iemand het in de tabel zetten?
Wat fijn Las Vegas !

En Zuid wat heerlijk toch om goed nieuws te brengen hè haha . Zo leuk.

Hier alles rustig, de misselijkheid is wat behapbaarder :) wel nog heel moe, maar dat is niet zo erg want hoef niet zoveel te doen ;-D .

Precies met 8 weken lijkt de ergste misselijkheid dus af te nemen, eerder dan ik had gehoopt! Kan natuurlijk nog alle kanten op, maar toch fijn. Hoe is dat bij jullie?

Wij hebben maandag weer echo. Kijk ik wel naar uit.
Hier ook Minds, sinds een week gaat het echt wel beter met de misselijkheid, ik ben morgen 9 weken. Ben ook wat fitter (maar heb ook gewoon rustige dagen), vandaag zelfs 3 uur buiten geweest met zoon (nu wel vet gaar ;-D )

@Gudrun: welkom!

@LV: gefeliciteerd!

@Zuid: wat leuk dat je het verteld hebt!

@Ollie: vreemde reactie van je moeder, is toch aan jou wanneer je het vertelt! En lastig dat je nu weer zo onzeker bent. Ik heb volgende week vrijdag termijnecho en nu nog niet zenuwachtig maar mezelf kennende ben ik er als die echo is weer van overtuigd dat de baby dood is :P

@Corona: ik ga thuis nog wel aardig. Zoon speelt goed zelf, ik mag niet werken, man werkt op zolder. Nadat ik vorige week nog de hele week ellendig alleen maar op de bank hing heb ik nu wat energie om eruit te gaan met zoon, dus zit dan op het pleintje voor de deur - netjes op 1.5 meter afstand - met de buren te kletsen, of ik neem hem mee naar de speeltuin, waar hij vandaag bijvoorbeeld heerlijk gespeeld heeft met kindjes van kdv, omdat die daar toevallig ook waren.
Het voelt psychisch wel heel opgesloten dat je niks mag, maar in de praktijk is het wel goed te doen vooralsnog.

En if all else fails en de peuter chagrijnig is en de man en alles in de soep loopt is er altijd nog Paw Patrol, diepvriespizza en 0.0 witbier :lol:
Zo ik heb de afgelopen tijd een beetje struisvogel gespeeld (lees: kop in het zand). Vond het allemaal wat spannend en met deze tweede zwangerschap ben ik me een stuk meer bewust van wat er mis zou kunnen gaan.
Vanochtend gebeld en in plaats van volgende week de eerste (termijn)echo mocht ik vanmiddag komen. Superfijn en een mooi spartelend kindje met kloppend hartje :heart: Opluchting!
Nu wel lang wachten zo zonder pretecho's, want ik ben 20 weken op 2 juni. Maar ik heb mooi zo'n thuis doppler besteld, kan ik in ieder geval zelf luisteren.
Goh ik klink echt als een paniekerig typ zo, terwijl ik eigenlijk normaal heel nuchter en rustig ben. Rare tijden zo!

@Ollie: mijn moeder heeft dat bij de eerste zwangerschap ook een beetje gehad. Die leek het soms meer haar nieuws te vinden dan mijn nieuws. Dat heb ik haar toen aardig duidelijk gemaakt en toen was het ook klaar. Ze heeft zich maar aan te passen en ze mag zich heel bijzonder voelen dat zij het al wel mag weten!
Wat fijn las vegas en liverpoolrain dat jullie toch gewoon mochten komen! Een weer een kloppend hartje vandaag dus, fijn :heart:

lux wij hebben op dezelfde dag onze termijnecho! Fijn dat het bij jou nu zo meevalt met de zenuwen. En 1,5 week tot de echo is wel te overzien, hè! Mijn zorgen zijn ook weer afgenomen, de doordeweekse afleiding van werk helpt wel. Maak me in het weekend het meeste druk.

liverpoolrain wat je zegt over dat ze het bijna meer haar nieuws vond, zo voelt het voor mij nu ook. Ik vind het inderdaad jammer dat ze zo de nadruk legt op dat ze het geheim móét houden ipv dat ze dit geheim mág weten. Als ze er nog eens vervelend over doet ga ik het ook aankaarten, heb het tot nu toe een beetje laten gaan, maar het zit me toch niet lekker.

mindsey fijn dat de misselijkheid afneemt! Heb er zelf (nog) geen last van gehad gelukkig.

De laatste dagen ben ik wel bekaf. Heb zondag zelfs de hele middag geslapen :O terwijl ik normaal nooooit overdag slaap. Ik heb op zo'n dag wel een beetje te doen met de mensen hier die ook nog een kleintje hebben rondlopen. Die kan nu natuurlijk nooit even naar de opvang ofzo. Lijkt me wel pittig, hoor!
Ja, vind het ook gek van je moeder hoor, Ollie! Maar het zal toch haar enthousiasme wel zijn?

@ Liverpool: super, heel fijn dat je ook een goede echo had!

En ook fijn dat bij veel de klachten al wat minder worden. Hier zit ik nog in een stijgende lijn geloof ik.. Weet van dochter dat ik me met 12 weken al echt wel weer even goed voelde, dus hoop nu ook dat ik de piek bijna bereikt heb.

Wij hebben met mijn ouders wel een fijne regeling voor de komende periode. Dochter ziet alleen ons en hen, dus ik mag haar elke maandag komen brengen en woensdag weer ophalen. Zalig om even alleen met eigen werk en dingen bezig te zijn en toe te geven aan m’n moeheid wanneer ik wil.
Zat er van het weekend ook echt even voorheen en toen kwamen we tot deze oplossing. Nu heb ik ook echt zin om haar morgen weer op te halen en met haar te spelen enzo. :)

In m’n eerste zwangerschap had (en heb) ik heel veel aan een appgroepje, opgestart uit net zo’n topic als dit. Vinden jullie dat ook leuk vanaf een week of 12?
Ollie hè wat vervelend van je moeder, misschien zeggen dat ze blij mag zijn dat je het aan haar hebt verteld? Jouw/jullie keuze hoor!
Lasvegas ah wat fijn! Nou in november kan hier echt niet meeschrijven ;) ja herkenbaar die moeheid, kan normaal ook geen dutjes overdag doen. Tegenwoordig kampioen erin haha! Wat een fijne regeling :) app groepje lijkt me leuk. Heb ook al eens gesloten feb groep gehad.
Mindsey wat fijn dat je je beter voelt!
Lux herkenbaar hoor, gisteren was ik overtuigd dat fout was, vandaag zo misselijk en moe dat ik er wel weer anders over denk hihi!
Dus sorry dames 10+4 en weer beroerd :flag:
Liverpoolrain gefeliciteerd! wat fijn dat je eerder terecht kon, gerustgesteld? En klopte je berekeningen met termijn?
Iemand op dit forum had ook zo’n Dopper, kwam er met 33 weken achter dat ze heel verliefd naar haar eigen hartslag zitten luisteren :D

Hier juist weer extra beroerd momenteel, nou geeft weer vertrouwen :) de gedachte om morgen weer te moeten werken ....pfffff. En dan werk ik nog wel vanuit huis... Nog 5 nachtjes slapen :popcorn:
Hai dames, ik leef ook nog. Ik was zo ontzettend ziek, dat we bang waren dat ik corona had. Zo benauwd, hoesten en koorts. Ben een aantal dagen niet uit bed geweest. Nu knap ik eindelijk weet een beetje op. Maar ben er nog niet. Een behoorlijke griep.

Ik heb een angelsounds doppler gekregen van mijn man. Vanavond even geprobeerd en hoorde heel zachtjes een galopperend minipaardje. :heart:

Okkie Yeeh voor beroerd. :rofl: dat geeft mij ook een zeker gevoel.

Las Vegas appgroepje vind ik leuk! Ik ben voor!

Ollie wat vervelend van je moeder zeg. Geen idee hoe daar mee om te gaan. Alleen mijn beste vriendin weet dat ik zwanger ben. Familie lichten we pas in na de termijnecho.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven