UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi

Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
@Seaofdreams Hier KID gedaan vanwege onvruchtbaarheid van mijn vriend

@Poosje81 Sorry, ik heb ook geen behoefte aan een app groep ;-)

Ik heb helaas wel heel veel last van kwaaltjes (heb er ook een apart topic over geopend). Vooral misselijkheid, vermoeidheid en buikpijn omdat mijn darmen zo van slag zijn (enorm opgeblazen vooral). Gelukkig 'wen' ik er inmiddels wel aan. Zo heb ik door dat de 'pijntjes' redelijk volgens een vast schema verlopen, dus daar hou ik nu rekening mee met de timing van eten (wat ik precies eet en wanneer), activiteiten (douchen, wat opruimen, boodschappen doen; ik kan helaas niet meer zoveel) en bed/rusttijd. Op deze manier is het nog wel draaglijk.
Laatst had ik een 'goede dag', vond ik, en heb ik relatief veel gedaan: èn de hond uitgelaten, èn boodschappen gedaan, èn de keuken opgeruimd, èn een skype afspraak. Maar die avond had ik zo'n ontzettende buik-, rug- en hoofdpijn, dat moet ik dus echt niet meer doen. Toch even accepteren dat ik mijn rust moet pakken. Ik vraag me inmiddels ook wel af of het echt alleen het zwanger zijn is, of dat ik ook iets anders onder de leden heb. Maar ja, ik heb het nu al ruim 2 weken en echt 'ziek ziek' ben ik nog niet geweest: geen koorts of ondraaglijke hoofdpijn, geen verkoudheid klachten.

Ik leef gewoon heel erg toe naar het tweede trimester, hopelijk gat het dan beter :P

Wat ik heel leuk vind: mijn buik is al aan het groeien :heart:
Ik dacht eerst dat het alleen mijn darmen waren, maar het is het stukje buik zo net boven mijn schaambeen. Ik ben 20 kilo zwaarder geweest met een veel dikkere buik, maar dit specifieke stukje buik is nog nooit dikker geweest, het was altijd hartstikke plat. Ik heb zo'n vetrolletje onder mijn navel (zoals zoveel vrouwen volgens mij), en daar zat altijd echt een 'knik' bij de overgang naar mijn schaambeen, maar inmiddels is die knik er niet meer omdat het echt al naar voren staat. Icm mijn opgeblazen darmen lijkt het nu soms echt al een heel klein babybuikje :hihi:
Ik een aantal over een whatsapp chat praten Wat evt ook een optie kan zijn is (heb ik met mijn dochter der Viva groep ook) Een fbgroep (geheim) dan kan je foto’s sturen en het is veel overzichtelijker qua gesprekken.😉
@ Anoes van harte gefeliciteerd!

@ Andijviestamppot geniet maar van de weinige kwaaltjes! Ik hoop echt dat het je bespaart mag blijven :-)

@ Chamaedorea het wordt allemaal steeds echter zo he.. Eerst het kloppend hartje en nu een klein groeiend buikje! Wel vervelend dat je zo'n last van de kwaaltjes hebt. Inderdaad hopen dat het in het 2e trimester minder gaat worden..
Anoes86 schreef:
25-03-2020 10:36
Hoi allemaal!

Alvast van harte gefeliciteerd met jullie wondertje🥰
Ik heb vanmorgen positief getest...en ben nog een beetje in shock😅 het was namelijk niet echt gepland maar wel gewenst hoor😉
We hadden echt niet verwacht na 1x onveilige sex zwanger te worden. We hebben namelijk een dochtertje (2jaar) waar we 2,5 jaar voor bezig zijn geweest icm het ziekenhuis.

Volgens mijn berekening zou ik rond 27november zijn uitgerekend☺️
Gefeliciteerd!!

@Chamaedorea hier ook heel veel kwaaltjes! En je weet dat het erbij hoort en dat het bevestigd dat er eea gaande is in je lichaam, maar dat 1e trimester zou ik nu ook best willen overslaan.

Appgroep - FB maakt mij allemaal niet uit, was zomaar een suggestie ;)

Hier weer een traaaage dag vandaag! We zitten natuurlijk in volledige lockdown, maar goed, geeft me de tijd en rust om lekker bank te hangen en vooral veel was weg te werken, tussen het kotsen door O_O
Och hahaha Poosje81, moet lachen om hoe je het zegt maar wel kut zeg! Hopelijk ben je snel van het kotsen af.

@Anous gefeliciteerd!

@Chamaedorea (wat een lastige naam steeds zeg :proud: haha) balen dat je zo belabberd voelt maar wel tof dat je het al gaat zien.

En ik ben hier ook snel het overzicht kwijt hoor, lees wel alles.
Vind het trouwens wel fijn dat er nog een aantal dertigers tussen zitten :lol:
Hoe zit het trouwens bij jullie wat betreft eten? Ik was normaliter echt een vlees en visliefhebber, maar merk dat het mij steeds meer en meer tegen gaat staan. Niet alleen vanwege de misselijkheid, want ik ben nog steeds prima in staat om chocolade naar binnen te werken. Fruit en brood/beschuitjes daarentegen kan ik nu wel echt de hele dag eten :-)
Tealey schreef:
25-03-2020 13:23
Hoe zit het trouwens bij jullie wat betreft eten? Ik was normaliter echt een vlees en visliefhebber, maar merk dat het mij steeds meer en meer tegen gaat staan. Niet alleen vanwege de misselijkheid, want ik ben nog steeds prima in staat om chocolade naar binnen te werken. Fruit en brood/beschuitjes daarentegen kan ik nu wel echt de hele dag eten :-)
Ik (vr)eet de godganse dag door! Was ik net 15 kilo afgevallen dmv IF en Keto, eet ik nu echt alles wat god verboden heeft, behalve dan de dingen die echt niet mogen. Als straf bak ik dus de komende 8 maanden geen enkele biefstuk meer :-D :-D
Ik zeg altijd maar zo; volg je lichaam, die weet het wel.
Toen ik zwanger was van de 2e at ik elke dag een doos slagroomsoesjes leeg, bij de 1e ((die overigens al bijna 15 is)) at ik heel veel van die cornetto softijsjes.
Neemt nog een hap chips (eet ik ook veel nu, sowieso meer zout, mijn bloeddruk is standaard al wat laag :popcorn: )
Andijviestamppot schreef:
25-03-2020 12:15
Och hahaha Poosje81, moet lachen om hoe je het zegt maar wel kut zeg! Hopelijk ben je snel van het kotsen af.

En ik ben hier ook snel het overzicht kwijt hoor, lees wel alles.
Vind het trouwens wel fijn dat er nog een aantal dertigers tussen zitten :lol:

Ik probeer op iedereen te reageren hoor! Maaaruh.... AndijvieS, jij bent gewoon ouder dan ik :lol: Nou voel ik me niet zo gruwelijk ouwelijk meer in dit topic. Wanneer word je 40?
Tealey schreef:
25-03-2020 13:23
Ik probeer momenteel mijn eetgewoontes nog een beetje binnen de perken te houden. Wel merk ik dan ik continu honger heb, echt ik kan de hele dag wel door eten. Dat heb ik normaal nooit!

Hoe gaan jullie om met sporten? Tot voor de coronacrisis ging ik elke week naar de sportschool. Ik had dit graag willen door willen doen tijdens een zwangerschap maar mijn motivatie om nu thuis te gaan sporten is toch echt wel een stuk lager...
Ik heb juist helemaal geen honger. Echt heel raar, want voor mijn zwangerschap at ik alles wat los en vast zat. Wilde ook een afspraak maken bij de dietist, want ik ben wat aan de lichte kant, maarja dat gaat nu ook niet door. Ontbijt en lunch gaat nog wel, maar bij het avondeten word ik structureel misselijk. Echt dingen die ik normaal heel lekker vond, krijg ik nu gewoon niet naar binnen.
Ik ga het morgen wel bespreken bij de verloskundige.
Poosje81 schreef:
25-03-2020 13:40
Ik probeer op iedereen te reageren hoor! Maaaruh.... AndijvieS, jij bent gewoon ouder dan ik :lol: Nou voel ik me niet zo gruwelijk ouwelijk meer in dit topic. Wanneer word je 40?
Echt al bijna ook, over 3 maanden pfff, maar bedankt nu voel ik me gruwelijk oud haha!
Wauw wat veel reacties alweer, ik hoop dat ik alles bij kan houden!
Ik heb geen facebook, dus dan kan ik niet meedoen :(
Wat grapoig dat iedereen al zo anders reageert he qua eten, de een heeft meer eetlust, de ander minder. Ik merk nog niet veel verschil, maar het is ook nog vroeg, net 5 weken zwanger. Als het gaat zoals de vorige keer, dan heb ik de eerste helft vd zwangerschap weinig eetlust. We zullen wel zien hoe het deze keer weer gaat!
Andijviestamppot schreef:
25-03-2020 16:09
Echt al bijna ook, over 3 maanden pfff, maar bedankt nu voel ik me gruwelijk oud haha!
Sorry, maar troost je, ik zit je op de hielen (augustus 39), maar inhalen zal ik je niet doen in principe!

Eetgewoontes apart he, ook voor aantal kilo's die je aankomt, 1e was + 14, 1e was + 5,5 en nu ben ik al bijna 3 kilo aangekomen :biggrin:

Sporten deed ik al niet (meer) voor ik zwanger werd, buitenom horizontale sport, dus doe ik nu ook niet meer. Ik deed af en toe rondje met paard buiten maar dat is nu toch verboden hier.
Ooh ik zou echt de hele dag door alles mn mond in kunnen proppen. En weet nou niet of dat thuis zit verveling is of zwangerschap! Probeer het wel beeeetje binnen de perken te houden... die dat ik al als kamerolifantje dit Corona gedoetje uitkom ;-)

Alhoewel .... er staat as we speak een cake in de oven
Ik heb heel veel honger de hele tijd, maar kan tegelijk helemaal niet zoveel eten. Niet alleen van de misselijkheid, maar ik zit ook zó snel vol! Dus ik eet heel vaak, heel weinig per dag haha. Vanmorgen bijv. als ontbijt een paar melba toastjes. Nu 2 uur later een klein bakje kwark. Straks waarschijnlijk een kleine snee geroosterd brood zonder beleg als lunch, enz. enz.

Ik merk wel dat ik ongezond eten juist relatief goed kan verdragen. Ik leef voornamelijk op geroosterd brood, crackers en kwark, maar qua warm eten kan ik tot nu toe eigenlijk alleen frietjes en frikandellen uit de airfryer eten. Ook koekjes gaan er verrassend goed in. Ik mis het wel om gewoon normaal te kunnen eten. Wat ik nu eet is echt ontzettend eenzijdig, en ik mis vooral warm eten heel erg. Pasta, soep, vlees (terwijl ik voorheen eigenlijk nooit vlees at), groenten... Ik zou het zo graag weer willen eten!

In het begin was ik 2 kilo aangekomen, maar sinds ik zo ontzettend misselijk ben zijn die er alweer vanaf haha. En ik zie en voel nu dus dat mijn buik begint te groeien, maar tegelijk ben ik lichter dan voor mijn zwangerschap.
chamaedorea wijzigde dit bericht op 26-03-2020 10:15
12.34% gewijzigd
Eendje-01 schreef:
25-03-2020 15:33

Hoe gaan jullie om met sporten? Tot voor de coronacrisis ging ik elke week naar de sportschool. Ik had dit graag willen door willen doen tijdens een zwangerschap maar mijn motivatie om nu thuis te gaan sporten is toch echt wel een stuk lager...
Voor ik zwanger werd deed ik zo'n 2 a 3 keer per week thuis een workout, wandelde ik veel met mijn hond en deed ik alles op de fiets. Momenteel beweeg ik eigenlijk niet meer... Van fietsen ben ik in no time buiten adem, lange wandelingen met de hond zijn nu echt funest voor mijn rug, en van echt sporten word ik misselijk. Ik had gelezen dat zwemmen wel relatief goed gaat bij misselijkheid, maar ja, de zwembaden zijn nu natuurlijk dicht.

Ik baal er wel van, want na jaren niet sporten (en bijbehorende rugklachten) had ik eindelijk een redelijk goed sport ritme in mijn systeem zitten. Hopelijk kan ik dat na het eerste trimester en de corona crisis wel weer oppakken. Heb nog een 10 rittenkaart van het zwembad die in juli verloopt, dus zodra de zwembaden weer open zijn ga ik die maar eens opmaken haha.
Ik heb relatief weinig trek voor mijn doen maar ben niet misselijk of iets, sporten doe ik nog wel een paar keer per week. Ik was helaas al een aantal kilo aangekomen voordat ik zwanger werd door het stoppen met roken in oktober dus hoop dat deze nu door mijn verminderde trek er weer een beetje af gaan eigenlijk.
Dames ik vreet me ook een ongeluk! Vanmorgen normaal ontbeten en met mn zoontje van 2 naar de supermarkt. Serieus op de terugweg bij een bankje gestopt en de tassen overhoop gehaald op zoek naar de bananen om te eten. Had zo mega honger! Kon gewoon niet wachten tot ik thuis kwam!

Merk daarnaast dat mijn darmen echt van slag zijn. Ze zijn opgezet en vaak verstopt. Vandaag braaf lijnzaad gekocht in de hoop dat het helpt!

Ben vandaag 5 weekjes :) Wat gaat de tijd toch tergend langzaam! Werk in de zorg dus dat gaat gewoon door. Gaan wel eea ander inrichten waardoor we deels taken vanuit thuis zou kunnen doen. Benieuwd hoe dat gaat bevallen! Gelukkig mag de kleine nog gewoon naar de opvang!
Heb trouwens zo’n negen maanden dagboek gekocht en vind dat wel echt leuk! Had de vorige keer ook eentje ingevuld dus nu al leuk om beetje te vergelijken!
Ah welk 9 maanden dagboek heb je Limbogirl?

Ik had vandaag onze eerste echo. Vond het wel erg jammer dat mn man niet mee mocht, gelukkig heeft hij veel kunnen volgen via videobellen.
Ik dacht 7+5 zwanger te zijn, maar blijkt 7+3 te zijn. Onregelmatige ongesteldheid is ook lastig in te schatten. Maar alles was goed. Grootte klopte, hartje klopte netjes. Was echt heel bijzonder om te zien. Het voelt gelijk een stuk echter.
Babygroot wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!! En 2 dagen verschil is niet zo veel gelukkig (beter dan ik met meestal 1-2 weken verschil ;) )
Jammer dat je man er niet bij kon zijn, heb je wel beelden mee gehad?

Limbogirl ik zie het zo voor me!!! Die neiging heb ik dus ook de hele dag, inclusief flauw worden en trillende pootjes als ik niet eet.
Qua eten merk ik dat ik wat meer ongezonde dingen begin te eten... Koekjes, crackers met chocoladepasta, chips, paaseitjes...
Verder kom ik meestal wel aan 2 porties fruit en groenten verschilt een beetje per dag, soms was meer, soms wat minder, in het algemeen oké. En ja ik heb ook vaker zin/trek dat ik gewoon echt even iets moet snaaien.

Hebben jullie al last van hormonen? :roll: :facepalm:
Ik irriteer me echt sneller, en kan wel fel reageren o_o
Ik heb er nog weinig (niets?) over gelezen, dus vraag me nu wel een beetje af of jullie er ook al last van hebben :biggrin:

App-groepje wordt 'm voor mij ook niet trouwens.
Babygroot gefeliciteerd met je goede echo!!! Enorm balen dat je man er niet bij mocht zijn, maar super fijn dat alles goed is!

Duim voor allemaal mooie echo’s met kloppende hartjes de komende weken!
Nokie, ik ben een heks in het kwadraat, het gezin vlucht gewoon voor me (hoewel ze niet ver kunnen op het moment), :hyper: , dus ja ik herken het helemaal.
Dat scheelt ook bijna het doen van een test hier, als ik begin te draken weet je al gewoon dat ik zwanger ben 😂
Stiekeme meelezer hier, dus dacht ik meld me toch om (af en toe) mee te schrijven als dat oké is?

Kan het nog niet geloven eigenlijk, misschien dat ik daarom ook zo zoek naar info haha. Volgens mijn eigen berekening zou ik rond 10 november uitgerekend zijn, maar de laatste ongesteldheid daarvoor was wat raar en hele korte tijd ertussen dus het zou ook langer kunnen zijn.

Door corona 10 april pas een telefonische afspraak, als het dan rustiger is qua virus wel een echo en anders pas op 20 april :-o ! Jammer, en ik geloof het denk ik daarna pas echt dus mijn geduld wordt nu al op de proef gesteld...

Eigenlijk geen kwaaltjes, wat hongerig maar dat heb ik vaker haha. Ik sport erg veel, hopelijk blijf ik me zo voelen! (Al zou ik door een kwaaltje wel een soort bevestiging krijgen ;-)

Voordeel aan corona; nul smoesjes nodig! We willen wachten tot na de echo met het vertellen, iemand meer die nog zo lang stil houdt?
gember1 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 20:55
0.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven