Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Spelen met buurkindje?

30-03-2020 10:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 4 speelt veel met haar buurjongen van ongeveer dezelfde leeftijd. Tot nu toe hebben we dit in deze Corona tijd goed gevonden, ze speelden buiten met elkaar, wij als ouders bleven op afstand van elkaar.
Een ouder van buurjongen werkt in de thuiszorg, mogelijk ook met coronapatienten.
Ik vind het lastig hoe hier nu mee om ga gaan. Bij spelen in eigen tuin roepen de kinderen de hele tijd naar elkaar dat ze samen willen spelen.
Is dit nu nog veilig?
Volgens de adviezen van het RIVM kunnen kinderen nog gewoon buiten spelen, zolang jullie als ouders op afstand blijven. En zo te lezen pakken jullie dat goed aan.
Ik denk dat niemand dat echt weet, hoe besmettelijk kinderen zijn. Dat maakt het juist zo ontzettend moeilijk. Ik vermoed zelf dat het wel kunnen overbrengen.
Wat zegt het RIVM hier over?
Mijn dochter is ook 4 en mag met buurmeisjes van 5 en 7 spelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
ja
Het RIVM zegt dat het nog mag.
Mijn kinderen mogen het toch niet. Ik werk zelf met (mogelijk) positieve patiënten, dus mijn kinderen kunnen een doorgeef luik zijn, net als het kindje van je buurvrouw.

Ik vind het niet leuk voor mijn kinderen nu, maar het is even niet anders. Ik vind dat bij de verantwoordelijkheid van mijn beroep horen.

Maken we het thuis maar heel fijn.
Het mag.

Maar ze weten nog niet precies of en hoe
kinderen een rol spelen in de verspreiding dus er zit een klein risico aan.
De scholen en opvangen zijn niet voor niets dicht.

Ik doe het zelf niet om de reden dat ik de ziekte koste wat kost wil vermijden ivm een kwetsbaar persoon in mijn gezin. Ik neem geen enkel vermijdbaar risico.
Dubbeljus schreef:
30-03-2020 10:52
Het mag.

Ik doe het zelf niet om de reden dat ik de ziekte koste wat kost wil vermijden ivm een kwetsbaar persoon in mijn gezin. Ik neem geen enkel vermijdbaar risico.
Mhaw. Dat is niet daarom geweest.
Als de ouder niet in de thuiszorg had gewerkt wel. Maar nu niet.

De kans dat de ouder besmet wordt zou ik te groot vinden.

En dan zou ik het toch te onduidelijk vonden welk risico jouw kind en jijzelf dan lopen.
Wij doen het niet met de buurkindjes. Ik voel me er niet prettig bij. Nou roept mijn zoontje ook niet de héle tijd dat hij met hun wil spelen.
Als het met 1 kind is en niet elke dag met een ander, zou ik er totaal geen probleem mee hebben.
Hier speelt zoon wel met (elke dag hetzelfde) buurjongetje , zitten ook bij elkaar in de klas.
Maar moeder in thuiszorg en wss besmette mensen in de buurt... nee dan zou ik het niet doen.
Ik en buurvrouw zitten allebei thuis ze spelen hier in de tuin of bij haar..
Volgens het RIVM mag het, maar het is ook logisch nadenken. Als een van de ouders in contact is met corona patiënten, of die kans reeel is, dan zou ik wat meer afstand houden
sugarmiss schreef:
30-03-2020 10:57
Als de ouder niet in de thuiszorg had gewerkt wel. Maar nu niet.

De kans dat de ouder besmet wordt zou ik te groot vinden.

En dan zou ik het toch te onduidelijk vonden welk risico jouw kind en jijzelf dan lopen.
Precies dat is mijn dilemma inderdaad. We hebben natuurlijk afgesproken dat we het elkaar melden bij eventuele klachten die horen bij verkoudheid/griep.

Volgens de richtlijnen van het RIVM mogen kinderen met elkaar spelen.
Gekkootje schreef:
30-03-2020 11:28
Precies dat is mijn dilemma inderdaad. We hebben natuurlijk afgesproken dat we het elkaar melden bij eventuele klachten die horen bij verkoudheid/griep.

daarom is antwoord op je vraag ook: "ja"
maar of jij je er prettig bij voelt, kan niemand voor je bepalen
Gekkootje schreef:
30-03-2020 11:28

Wat zegt je gevoel? Welk gevoel heb je erbij als je kind thuiskomt na zo'n speeldate?
Lekker dan. De zorg werkt enorm hard en als beloning worden ze en hun kinderen gemeden
Ja
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Dubbeljus schreef:
30-03-2020 10:52
Het mag.

Hier dus ook. Al mag het 100x. Zolang er niet duidelijk is welk rol kinderen werkelijk spelen (vermoeden vind ik veel te vrijblijvend), neem ik geen enkel risico. Voor mijn eigen kind (en haar oma, waar wij verblijven), maar zeker ook voor de maatschappij.
lisbeth schreef:
30-03-2020 12:08
Lekker dan. De zorg werkt enorm hard en als beloning worden ze en hun kinderen gemeden
iedereen mijdt iedereen hoor
lilalinda schreef:
30-03-2020 12:18
iedereen mijdt iedereen hoor
Ik lees hier dat een rol speelt dat de ouder in de zorg werkt.
lisbeth schreef:
30-03-2020 12:08
Je hebt gelijk, we moeten massaal bij zorgverleners en hun kinderen op bezoek! Want ze werken zo hard.

Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken? Het gaat om risico’s.
Herfstblaadje19 schreef:
30-03-2020 12:23
Je hebt gelijk, we moeten massaal bij zorgverleners en hun kinderen op bezoek! Want ze werken zo hard.

Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken? Het gaat om risico’s.
Het gaat zich mij erom dat het geen rol hoort te spelen. Of je laat je kind samenspelen of niet maar dat de ouder in de zorg werkt hoort geen reden te zijn om de kinderen uit elkaar te houden
Ik werk zelf in de zorg en sinds de scholen dicht zijn mogen onze kinderen met niemand spelen, ook wij spreken met niemand af.
Soms komen er kinderen aan de deur ga dan op een afstandje staan en zeg dat wij ons aan de 1,5 meter afstand houden.
Des te meer iedereen gewoon afstand bewaard des te sneller is alles weer normaal.
Bij ons op het werk (weliswaar andere woning) is er ook corona ontdekt.
Nu zijn wij een groot terrein maar als er een virus hier is gaat de verspreiding best snel altijd dus ik kijk wel uit wil niemand besmetten
lisbeth schreef:
30-03-2020 12:26
Het gaat zich mij erom dat het geen rol hoort te spelen. Of je laat je kind samenspelen of niet maar dat de ouder in de zorg werkt hoort geen reden te zijn om de kinderen uit elkaar te houden
nee hoor
Volgens de RIVM mag het gewoon

Maar verder bepaalt iedereen hoe ver hij de grens voor zichzelf aanscherpt. En iedere reden om je kind niet met een ander kind te laten spelen, moet je helemaal zelf bepalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven