Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Echt leuke activiteiten met (kleine) kinderen

30-03-2020 21:59 122 berichten
Na twee weken begint de verveling bij mij wel een beetje toe te slaan.

Wat is jouw echt leuke activiteit met kleine kinderen?
Coronaproof uiteraard :)
Alle reacties Link kopieren
https://ne-np.facebook.com/meervoormama ... 113290560/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
_CarmiggelT_ schreef:
30-03-2020 22:37
Ja inderdaad, de schutting ‘schilderen’ :proud:
De variant: met stoepkrijt vuur tekenen op de schuttingen en met een waterpistool blussen, was hier wel een succes van de week!
Sterrenkers op watjes zaaien.
blijfgewoonbianca schreef:
30-03-2020 22:35
Weefgetouw. Om een onderzetter / boekenlegger / maandverband te maken.

Kunnen ze al vingerhaken trouwens ?
Ah, een weefgetouw!

Ik weet niet of ze kunnen vingerhaken - ik kan het in ieder geval niet!
Bonen in glaasjes met vochtige watten en bestuderen hoe ze groeien
Zelf yoghurt maken
Zelf squiches (geen idee hoe je het schrijft) van papier, plakband en watten. Is hier de hit.

Dozen...ik word knettergek van mijn creatieve kind. Ze zag een doos en maakt daarvan een squiches automaat, ze maakt van een doos een paardenstal incl. hooi, ze maakt van een doos een opvanghuis voor knuffel ratten, ze maakt van een doos een dierenziekenhuis...ik kan geen doos meer zien.

Maar dozen zijn dus leuk.
Nemain• schreef:
30-03-2020 22:38
Sterrenkers op watjes zaaien.
Check!
captain_hindsight schreef:
30-03-2020 22:39
Check!
Kan je ook ‘tekeningen’ mee maken.
Nemain• schreef:
30-03-2020 22:37
Kralen maken van zoutdeeg
Kralen verven
Kralen beglitteren
Kettingen maken
Kettingen naar iedereen die ze willen opsturen.

Jeb je al voor 5 dagen iets
Haha! Moet nog wel glitter laten bezorgen dan...
30-03-2020 22:17
Bijna 4 en bijna 6.
Ah, bijna net zo oud als die twee van mij. Hier doen we veel spellen. Momenteel zijn het populairst en geschikt voor beiden:

- Catan Junior
- Carcasonne Junior
- Monopoly Junior

Duplo/Lego bouwopdrachten vinden ze ook leuk. Google eens op Lego Easter Mosaic. Eenvoudiger is het maken van een Duplo bloem of ei.

Verven: Stam laten verven (of plakken met stroken of transparant papier) en bloesem laten vingerverven met roze verf.

Tulpen maken van vouwblaadjes (zestien vierkantjes)
Fort bouwen van dozen
Tent in de (slaap)kamer maken en er in slapen
Polsjef schreef:
Zelf squiches (geen idee hoe je het schrijft) van papier, plakband en watten. Is hier de hit.

Dozen...ik word knettergek van mijn creatieve kind. Ze zag een doos en maakt daarvan een squiches automaat, ze maakt van een doos een paardenstal incl. hooi, ze maakt van een doos een opvanghuis voor knuffel ratten, ze maakt van een doos een dierenziekenhuis...ik kan geen doos meer zien.

Maar dozen zijn dus leuk.
Dat klopt!
30-03-2020 22:40
Haha! Moet nog wel glitter laten bezorgen dan...
Heb je geen glitter :O
30-03-2020 22:28
Dit zijn best wel leuke tips. Ik lees ook meer van dit soort tips in jouw posts en die van anderen.

En op het gevaar af een zeikerd te worden, want ik waardeer de tips heel erg: mijn kinderen vinden dat dan vijf minuten leuk en dan gaan ze ermee gooien/het opeten/omgooien/etc (met name de jongste).
Dus het is meestal nogal een investering qua tijd voor relatief weinig lol. En daar heb ik gewoon niet altijd zin in. Of eigenlijk meestal niet.
Herkenbaar. Bewegend leren met Meester Sander op YouTube is hier een grote hit. Misschien niet heel verantwoord, alhoewel ze er wel van leren tellen en de vormen leren enzo. Hier ideaal voor de stuitermomenten als we niet naar buiten kunnen.
Mijn zesjarige heeft vorige week haar eigen fiets gewassen (terwijl ik de ramen deed). Stoepkrijt. Met een bal in de tuin.

Hut bouwen (en daarin slapen). Fotos en filmpjes maken. Sporten met Nathan rutjes (youtube zappsport). Beweegspelletjes, kussengevecht, verstoppertje, sokken sorteren, ijsjes maken.
NYC schreef:
30-03-2020 22:41
Ah, bijna net zo oud als die twee van mij. Hier doen we veel spellen. Momenteel zijn het populairst en geschikt voor beiden:

- Catan Junior
- Carcasonne Junior
- Monopoly Junior

Duplo/Lego bouwopdrachten vinden ze ook leuk. Google eens op Lego Easter Mosaic. Eenvoudiger is het maken van een Duplo bloem of ei.

Verven: Stam laten verven (of plakken met stroken of transparant papier) en bloesem laten vingerverven met roze verf.

Tulpen maken van vouwblaadjes (zestien vierkantjes)
Klopt, ze zijn zo'n beetje even oud!
Catan junior hebben we. Vindt de oudste fantastisch, de jongste heeft niet altijd zin om mee te doen en gaat dan muiten.

Overigens: speed cups is hier ook wel een succes! En we hebben smart games, kroko loko, etc etc.
Nemain• schreef:
Heb je geen glitter :O
Nee O_O gaat het daarom fout?
Volgens mij is dit iets voor jou:

https://www.youtube.com/watch?v=NynvD9rz5u4

Google op: obstacle course tape kids/children. Kan buiten of binnen en ze zijn weer even wat energie kwijt. Veel plezier.

De tape die je gebruikt is schilderstape, die heb je in verschillende kleuren en dan blijft er nog iets over van je spullen.
anoniem_274419 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 22:45
25.57% gewijzigd
Sellar schreef:
Herkenbaar. Bewegend leren met Meester Sander op YouTube is hier een grote hit. Misschien niet heel verantwoord, alhoewel ze er wel van leren tellen en de vormen leren enzo. Hier ideaal voor de stuitermomenten als we niet naar buiten kunnen.
Oh leuk, dat ga ik eens opzoeken. Ze vonden mijn yoga maar saai namelijk ;-D

En Nathan Rutjes ga ik ook zoeken! Leuk.
30-03-2020 22:43
Nee O_O gaat het daarom fout?
Duh!
Stop motion filmpjes maken.
Geronimo2 schreef:
30-03-2020 22:43
Volgens mij is dit iets voor jou:

https://www.youtube.com/watch?v=NynvD9rz5u4

Google op: obstacle course tape kids/children. Kan buiten of binnen en ze zijn weer even wat energie kwijt. Succes.
Ja, dat is briljant! Thanks!
Verstoppertje spelen in huis.

De kinderen mogen zich verstoppen en jij gaat zoeken. Uiteraard vind je ze dan voorlopig niet :-)
Nemain• schreef:
30-03-2020 22:44
Stop motion filmpjes maken.
Heb wel een podcast met ze gemaakt, vonden ze prachtig.
Ah, een weefgetouw!

Ik weet niet of ze kunnen vingerhaken - ik kan het in ieder geval niet!
Da’s echt zo geleerd.

https://www.youtube.com/watch?v=wE4QIOc3EBc
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven