Echt leuke activiteiten met (kleine) kinderen

maandag 30 maart 2020 om 22:38
https://ne-np.facebook.com/meervoormama ... 113290560/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

maandag 30 maart 2020 om 22:38
De variant: met stoepkrijt vuur tekenen op de schuttingen en met een waterpistool blussen, was hier wel een succes van de week!

maandag 30 maart 2020 om 22:39
Ah, een weefgetouw!blijfgewoonbianca schreef: ↑30-03-2020 22:35Weefgetouw. Om een onderzetter / boekenlegger / maandverband te maken.
Kunnen ze al vingerhaken trouwens ?
Ik weet niet of ze kunnen vingerhaken - ik kan het in ieder geval niet!

maandag 30 maart 2020 om 22:39
Zelf squiches (geen idee hoe je het schrijft) van papier, plakband en watten. Is hier de hit.
Dozen...ik word knettergek van mijn creatieve kind. Ze zag een doos en maakt daarvan een squiches automaat, ze maakt van een doos een paardenstal incl. hooi, ze maakt van een doos een opvanghuis voor knuffel ratten, ze maakt van een doos een dierenziekenhuis...ik kan geen doos meer zien.
Maar dozen zijn dus leuk.
Dozen...ik word knettergek van mijn creatieve kind. Ze zag een doos en maakt daarvan een squiches automaat, ze maakt van een doos een paardenstal incl. hooi, ze maakt van een doos een opvanghuis voor knuffel ratten, ze maakt van een doos een dierenziekenhuis...ik kan geen doos meer zien.

maandag 30 maart 2020 om 22:40
Kan je ook ‘tekeningen’ mee maken.

maandag 30 maart 2020 om 22:41
Ah, bijna net zo oud als die twee van mij. Hier doen we veel spellen. Momenteel zijn het populairst en geschikt voor beiden:
- Catan Junior
- Carcasonne Junior
- Monopoly Junior
Duplo/Lego bouwopdrachten vinden ze ook leuk. Google eens op Lego Easter Mosaic. Eenvoudiger is het maken van een Duplo bloem of ei.
Verven: Stam laten verven (of plakken met stroken of transparant papier) en bloesem laten vingerverven met roze verf.
Tulpen maken van vouwblaadjes (zestien vierkantjes)

Dat klopt!Polsjef schreef: ↑30-03-2020 22:39Zelf squiches (geen idee hoe je het schrijft) van papier, plakband en watten. Is hier de hit.

Heb je geen glitter

Herkenbaar. Bewegend leren met Meester Sander op YouTube is hier een grote hit. Misschien niet heel verantwoord, alhoewel ze er wel van leren tellen en de vormen leren enzo. Hier ideaal voor de stuitermomenten als we niet naar buiten kunnen.captain_hindsight schreef: ↑30-03-2020 22:28Dit zijn best wel leuke tips. Ik lees ook meer van dit soort tips in jouw posts en die van anderen.
En op het gevaar af een zeikerd te worden, want ik waardeer de tips heel erg: mijn kinderen vinden dat dan vijf minuten leuk en dan gaan ze ermee gooien/het opeten/omgooien/etc (met name de jongste).
Dus het is meestal nogal een investering qua tijd voor relatief weinig lol. En daar heb ik gewoon niet altijd zin in. Of eigenlijk meestal niet.
maandag 30 maart 2020 om 22:42
Mijn zesjarige heeft vorige week haar eigen fiets gewassen (terwijl ik de ramen deed). Stoepkrijt. Met een bal in de tuin.
Hut bouwen (en daarin slapen). Fotos en filmpjes maken. Sporten met Nathan rutjes (youtube zappsport). Beweegspelletjes, kussengevecht, verstoppertje, sokken sorteren, ijsjes maken.
Hut bouwen (en daarin slapen). Fotos en filmpjes maken. Sporten met Nathan rutjes (youtube zappsport). Beweegspelletjes, kussengevecht, verstoppertje, sokken sorteren, ijsjes maken.

maandag 30 maart 2020 om 22:43
Klopt, ze zijn zo'n beetje even oud!NYC schreef: ↑30-03-2020 22:41Ah, bijna net zo oud als die twee van mij. Hier doen we veel spellen. Momenteel zijn het populairst en geschikt voor beiden:
- Catan Junior
- Carcasonne Junior
- Monopoly Junior
Duplo/Lego bouwopdrachten vinden ze ook leuk. Google eens op Lego Easter Mosaic. Eenvoudiger is het maken van een Duplo bloem of ei.
Verven: Stam laten verven (of plakken met stroken of transparant papier) en bloesem laten vingerverven met roze verf.
Tulpen maken van vouwblaadjes (zestien vierkantjes)
Catan junior hebben we. Vindt de oudste fantastisch, de jongste heeft niet altijd zin om mee te doen en gaat dan muiten.
Overigens: speed cups is hier ook wel een succes! En we hebben smart games, kroko loko, etc etc.

maandag 30 maart 2020 om 22:43
Volgens mij is dit iets voor jou:
https://www.youtube.com/watch?v=NynvD9rz5u4
Google op: obstacle course tape kids/children. Kan buiten of binnen en ze zijn weer even wat energie kwijt. Veel plezier.
De tape die je gebruikt is schilderstape, die heb je in verschillende kleuren en dan blijft er nog iets over van je spullen.
Google op: obstacle course tape kids/children. Kan buiten of binnen en ze zijn weer even wat energie kwijt. Veel plezier.
De tape die je gebruikt is schilderstape, die heb je in verschillende kleuren en dan blijft er nog iets over van je spullen.
anoniem_274419 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 22:45
25.57% gewijzigd

maandag 30 maart 2020 om 22:44
Oh leuk, dat ga ik eens opzoeken. Ze vonden mijn yoga maar saai namelijk

En Nathan Rutjes ga ik ook zoeken! Leuk.

Duh!

Ja, dat is briljant! Thanks!Geronimo2 schreef: ↑30-03-2020 22:43Volgens mij is dit iets voor jou:
Google op: obstacle course tape kids/children. Kan buiten of binnen en ze zijn weer even wat energie kwijt. Succes.

maandag 30 maart 2020 om 22:46
Da’s echt zo geleerd.captain_hindsight schreef: ↑30-03-2020 22:39Ah, een weefgetouw!
Ik weet niet of ze kunnen vingerhaken - ik kan het in ieder geval niet!
https://www.youtube.com/watch?v=wE4QIOc3EBc
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.