Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Echt leuke activiteiten met (kleine) kinderen

30-03-2020 21:59 122 berichten
Na twee weken begint de verveling bij mij wel een beetje toe te slaan.

Wat is jouw echt leuke activiteit met kleine kinderen?
Coronaproof uiteraard :)
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
30-03-2020 22:54
En crepepapier!
En eierwekkers!
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
zilverelfje schreef:
30-03-2020 22:57
En eierwekkers!
*noteert glitter, crepepapier, eierwekker*
Heb je uitsteekvormpjes voor het zoutdeeg?
Ga nu naar bed, maar dank allen! Mijn kinders en mijn mentale gezondheid danken jullie!
Nemain• schreef:
30-03-2020 23:01
Heb je uitsteekvormpjes voor het zoutdeeg?
Dat dan weer wel!
30-03-2020 22:56
Oh, excuses! Waar ik óók wat aan heb natuurlijk.

:-D

Er komt morgen een spinnenweb door de kamer hier, dat had jij toch bedacht?
Ja.
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
30-03-2020 23:04
Dat dan weer wel!
Je bent nog te redden.
https://www.youtube.com/channel/UCJi1fa ... YTifXEJ0nQ

Sporten. Tycho is hartstikke goed, heeft zelfs een lintje gekregen voor zijn bijdragen aan de sport.
Tvp :-D
Misschien houd je ze 10 minuten bezig met pomponnen maken.

https://www.youtube.com/watch?v=OyCykuzZgmQ
Krijg je geen tips van school oid? Hier zoveel dat we t niet eens allemaal kunnen uitvoeren. Via school, bso, zwemles, andere ouders... iedereen stuurt ideetjes. Mijne zijn dezelfde types, nauwelijks ouder, net 4 en net 6 en tot nu toe gaat t prima thuis, zeker geen verveling. Moet wel zeggen dat we ook een leuke tuin hebben waar ze kunnen uitrazen maar binnen vermaken ze zich ook.

Klei is hier altijd een hit, en simpele dingen bakken. Ik heb kruidnoten gekozen :-D zijn ze tijdje bezig met balletjes maken en geen hulp nodig. Of partyknaks in bladerdeeg. Koekvormpjes geven vooral frustratie, vorm die niet goed lukt enz.

Zapp workout met Nathan Rutjes doen ze enthousiast mee, andere online beweeglesjes. Bv kinderyoga met 'ssst de tijger slaapt', body percussie van theater troef etc. Weet allemaal niet precies wat het is maar we krijgen dat soort links dus van school. Klik en klaar. Tis iig meer luisteren en meebewegen dan kijken.

Kijkdoos maken is ook al genoemd, waren we toch 4 dgn mee bezig. Doos verven, figuren inkleuren, op karton plakken en uitknippen, steentjes etc in de doos lijmen kunnen ze allemaal zelf.

Proefjes/experimentjes, krijgen we ook via school maar kun je uiteraard ook zelf opzoeken. Zeepsopslang blazen, kurkuma met soda en azijn, dat soort dingen. Vinden ze heel boeiend.

Winkeltje spelen, zelf 1,2 en 5 euro muntjes + prijskaartjes laten tekenen en uitknippen. Oefenen met wisselgeld.

Verder concrete opdrachten geven zoaks op school: bouw een boerderij, teken je huis. En gewoon laten meehelpen in huishouden. Samen de badkamer poetsen, blijken ze heel leuk te vinden en stofzuigen kunnen ze ook prima. Niet altijd zin in, maar iedereen moet zn steentje bijdragen.
nootboek wijzigde dit bericht op 30-03-2020 23:34
1.89% gewijzigd
Kunnen ze al vliegtuigjes vouwen ?
Tvp
Voor wie nog n bak duplo heeft staan, 50 leuke dingen met duplo:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5496942725
apatura wijzigde dit bericht op 31-03-2020 10:04
9.52% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
30-03-2020 23:01
Ga nu naar bed
Zo vroeg ?? De avond moet nog beginnen.
TVP!! (Sorry! Wel glitter en crêpe papier en vormpjes, maar 0 inspiratie. Nu wel!)
Een zebra is geen paard met strepen
- Luisterboeken
- met Duplo een toren tot het plafond bouwen
- kaarten knutselen/plakken/tekenen en vervolgens een wandelingetje naar de brievenbus om ze naar oma te sturen
- bol.com heeft e-books voor 1 cent, ook voor 6-jarigen
- hut bouwen op het bed/onder de tafel
- punniken, misschien kan de 6-jarige dat al
- strijkkralen werkjes maken voor oma, incl. wandelingetje naar de brievenbus
- van die hersenkraak spelletjes voor 1 persoon, zijn er ook voor jonge kinderen
- zo veel mogelijk verschillende insecten zoeken in de tuin
- laten helpen met onkruid tussen de tegels krabben op het terras
- je eigen fiets wassen (als het weer wat warmer is)
- restaurantje spelen met zo’n megapakket speelgoed-eten
Hier was de wollendraadjes laser parcours ook een razend succes.

Verder hebben ze nieuws speelgoed van me gekregen.... vastg niet verantwoord, maar het werkt wel.

Hier was nog heel leuk om een vel te maken met 12 vakjes en dan de 3,5 jarige dan zo snel mogelijk 12 dingen in een kleur moest zoeken om op de vakjes te leggen. Wedstrijdje tegen mama die natuurlijk verloor want wat kan de 3,5 jarige goed zoeken zeg....

Voor actieve tips nijntje beweegdiploma, zitten dingen in voor alle leeftijden.

Wij hebben ook via whats app 10 opdrachten van een vriendin gekregen (spring 10 keer in de lucht, bouw een toren, zoek een regenboog, dat soort dingen), en hebben er nu 10 terug gestuurd. Dat is hier ook een hit.

En ik had een voeldoos gemaakt (5 minuten werk) en daar dingen ingegooid, die van jou kunnen vast al wel samen (onder begeleiding) daar om stebeurt iets in doen wat de ander moet raden.

En wat ben je goed bezig, knap hoor werken en thuis zijn met je kinderen is geen makkie!
Vandaag het draadje/spinnenweb/laserparcours gemaakt. Vonden ze helemaal leuk. Alleen ik had het niet goed genoeg in elkaar gezet, dus ik moet het een andere keer nog een keer proberen. Hij was te makkelijk voor ze, haha.
Is er trouwens ergens waar ik een soort basis knutselset of zo kan bestellen. Waar glitter en zo in zit? Ik kan wel van alles gaan bestellen natuurlijk, maar ik weet niet zo goed wat. En alleen een pot glitter en crepepapier vind ik ook zo sneu, haha. En ik krijg er nogal keuzestress van...
De kijkdoos maken lijkt me ook nog wel leuk. Eerst even ons gigantische huis van dozen afmaken.

En de voeldoos, dat lijkt me ook wel leuk. Dank trouwens Kaatje, het is aanpoten, maar het gaat op zich wel. Scheelt dat we gewoon afwisselen, dat hoor ik (vooral hier) ook nog wel anders...
coravanmora schreef:
31-03-2020 00:40
- Luisterboeken
- met Duplo een toren tot het plafond bouwen
- kaarten knutselen/plakken/tekenen en vervolgens een wandelingetje naar de brievenbus om ze naar oma te sturen
- bol.com heeft e-books voor 1 cent, ook voor 6-jarigen
- hut bouwen op het bed/onder de tafel
- punniken, misschien kan de 6-jarige dat al
- strijkkralen werkjes maken voor oma, incl. wandelingetje naar de brievenbus
- van die hersenkraak spelletjes voor 1 persoon, zijn er ook voor jonge kinderen
- zo veel mogelijk verschillende insecten zoeken in de tuin
- laten helpen met onkruid tussen de tegels krabben op het terras
- je eigen fiets wassen (als het weer wat warmer is)
- restaurantje spelen met zo’n megapakket speelgoed-eten
Smartgames hebben we, tuin vinden ze leuk (ons helpen bvb), Duplo wordt veel mee gespeeld maar die toren nog niet gemaakt.
Post doen we ook veel, we doen bvb ook aan postcrossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven