Alleenstaande moeder, vitaal beroep, weekend opvang?
woensdag 1 april 2020 om 06:52
Hallo,
Ik ben een moeder met een kleine baby van ruim drie maanden. Man werkt langdurig in het buitenland. Doordat ik een moeilijke baby heb, RS virus gehad, verschillende ziekenhuis opnames en allergisch (nog steeds testen welke voedingsmiddelen nog meer behalve noten en extreme koemelk, die zijn al duidelijk), zit ik momenteel bij mijn ouders om wat extra hulp te krijgen. Nu heb ik door al deze omstandigheden al verlengd verlof, maar moet ik straks toch aan het werk in mijn vitale beroep.
Nu heb ik een eigen woning waar ik terecht kan, en een gastouder voor de doordeweekse dagen (overdag), maar nu zouden mijn ouders de avonddiensten en werk weekenden opvangen. Echter vallen mijn ouders in de risicogroep. Dit lijkt me nu niet meer zo handig. De gastouder werkt niet in avonden en weekenden. En om hem nu naar twee soorten opvangcentra te sturen vind ik ook weer zo heftig omdat hij nog totaal niet lekker in zijn vel zit. Hebben jullie misschien een idee hoe dit op te lossen?
Ik ben een moeder met een kleine baby van ruim drie maanden. Man werkt langdurig in het buitenland. Doordat ik een moeilijke baby heb, RS virus gehad, verschillende ziekenhuis opnames en allergisch (nog steeds testen welke voedingsmiddelen nog meer behalve noten en extreme koemelk, die zijn al duidelijk), zit ik momenteel bij mijn ouders om wat extra hulp te krijgen. Nu heb ik door al deze omstandigheden al verlengd verlof, maar moet ik straks toch aan het werk in mijn vitale beroep.
Nu heb ik een eigen woning waar ik terecht kan, en een gastouder voor de doordeweekse dagen (overdag), maar nu zouden mijn ouders de avonddiensten en werk weekenden opvangen. Echter vallen mijn ouders in de risicogroep. Dit lijkt me nu niet meer zo handig. De gastouder werkt niet in avonden en weekenden. En om hem nu naar twee soorten opvangcentra te sturen vind ik ook weer zo heftig omdat hij nog totaal niet lekker in zijn vel zit. Hebben jullie misschien een idee hoe dit op te lossen?
woensdag 1 april 2020 om 07:06
Als ik het goed begrijp is probleem van TO ook niet dat ze geen opvang heeft, maar dat ze haar kwetsbare baby nu in het weekend en in de avond bij steeds wisselende vreemden moet brengen.
TO, is de vader helemaal niet in beeld? Het is geen optie dat hij terugkomt uit het buitenland?
woensdag 1 april 2020 om 07:25
Ik zou toch voor noodopvang bij het kinderdagverblijf gaan. Zo'n kleine baby merkt er toch ook niet zo heel veel van? Het is volgens mij (corrigeer me als ik het niet goed heb) niet zo vol nu op de kinderdagverblijven. Overigens... durf je het wel aan met de problemen met je baby? Ik heb een baby van 7 maanden met luchtwegproblemen en die gaat voorlopig helemaal niet naar een opvang vanwege corona. Maar ik kan thuis werken en hem daardoor ook makkelijk thuis houden en snap ook dat niet iedereen dat gemak heeft.
♡
woensdag 1 april 2020 om 07:32
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat
Hij dat wel merkt. Hij maakt nu al duidelijk onderscheid tussen mij en mijn ouders, is door mijn ouders ook echt ontroostbaar.
Ik vind het ook niet fijn om hem weg te brengen, maar in principe valt hij niet binnen een risicogroep met allergieën.
Je brengt me wel op een idee om even met de werkgever te overleggen of ik misschien wat meer randzaken kan doen vanuit huis, voor de werkgever, ik heb het probleem daar nog helemaal niet voorgelegd.
Hij dat wel merkt. Hij maakt nu al duidelijk onderscheid tussen mij en mijn ouders, is door mijn ouders ook echt ontroostbaar.
Ik vind het ook niet fijn om hem weg te brengen, maar in principe valt hij niet binnen een risicogroep met allergieën.
Je brengt me wel op een idee om even met de werkgever te overleggen of ik misschien wat meer randzaken kan doen vanuit huis, voor de werkgever, ik heb het probleem daar nog helemaal niet voorgelegd.
woensdag 1 april 2020 om 07:54
Nee vind ik helemaal niet fijn nee, met dat hij een stuk aanhankelijker lijkt door alles wat hij heeft meegemaakt. Sinds een week kan ik m pas 10 minuten wegleggen, voor die tijd lukte zelfs dat nog niet.
Nu werk ik vooral direct aan het bed omdat ik dat leuk vind, maar wellicht kan ik vanuit mijn wetenschappelijke opleiding op de achtergrond iets meer betekenen.
Maargoed, wellicht heeft iemand nóg een idee:-)
Nu werk ik vooral direct aan het bed omdat ik dat leuk vind, maar wellicht kan ik vanuit mijn wetenschappelijke opleiding op de achtergrond iets meer betekenen.
Maargoed, wellicht heeft iemand nóg een idee:-)
woensdag 1 april 2020 om 08:00

woensdag 1 april 2020 om 08:22
Daarom stelt Lilalinda ook voor dat je je kind bij je ouders laat, en jij naar je eigen woning gaat. Dan is je kind onder de pannen en zijn zowel kind als ouders veilig.

woensdag 1 april 2020 om 08:26
Maar dit gaat maandem duren. Dan ziet ze haar kind echt een hele poos niet. Denk dat dat deze oplossing veels te ver gaat.
woensdag 1 april 2020 om 08:28
Oh zo, zo begreep ik hem niet, maar dat zou betekenen dat ik baby lang niet kan zien. Ik geef ook nog borstvoeding. Maar wellicht beter dan verschillende gastouders. Of wel iedere dag ophalen, na werk en contact met ouders vermijden, Maargoed het kan dat ik de baby ondertussen heb aangestoken natuurlijk.

woensdag 1 april 2020 om 08:39
Ja dat moet je op tijd aanvragen en goedkeuring krijgen. Zeker qua hoe je het rooster dan wil hebben. Maar het zijn rare tijden en als jij zo laat zien dat je ook met hen meedenkt maar ook met lastige thuissiuatie zit dan hoop ik dat jullie elkaar ergens kunnen vinden in het midden. Snel contavt met wg leggen dus.
woensdag 1 april 2020 om 08:39
Nee ik heb dat ook liever niet, we wonen al wel vanaf begin bij mijn ouders in dus hij is wel aan hem gehecht, maar wat is dan kwalijker, verschillende gastouders of bij ouders.
Allemaal niet zo zijn. Eerst maar even met werkgever overleggen of ik meer thuis werk kan doen ipv aan het bed. En anders ouderschapsverlof proberen voor weekenden. Dat vind ik een goed idee.
Allemaal niet zo zijn. Eerst maar even met werkgever overleggen of ik meer thuis werk kan doen ipv aan het bed. En anders ouderschapsverlof proberen voor weekenden. Dat vind ik een goed idee.
woensdag 1 april 2020 om 08:43
Heb je al gekeken of je werkgever misschien een standpunt heeft ingenomen tav werk/opvang?
Mijn werkgever is vanaf het begin heel helder: bespreek het waar je in de knel komt, we zoeken samen een oplossing.
Hier kost gebrek aan opvang sowieso geen vrije dagen.
•