Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 13)

29-03-2020 12:30 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 30.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 9.762 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12
yasmijn schreef:
01-04-2020 13:04
Mijn beste vriendin(41, veel jonger dan ik) is vanmorgen met spoed opgenomen en getest.

Morgen uitslag.
Had ze toen nog geen buikpijn en diarree?
koko67 schreef:
01-04-2020 15:48
Nee, ik ben niet ziek. Al een dagen wat hoofdpijn, maar dat zullen de zorgen zijn.
Hij moet inderdaad uit het ziekenhuis als hij geen zuurstofondersteuning meer nodig heeft. Zijn bed is hard nodig voor andere patiënten die die ondersteuning nodig hebben.
Thuiszorg zit compleet vol en ook het zorghotel was geen optie, vol.

Wat een rotsituatie! Al begrijp ik de insteek van het ziekenhuis.
Wat zegt het ziekenhuis over het feit dat je moeder niet zelfstandig voor je vader kan zorgen? Kan de huisarts voor jullie kijken of er nog iets mogelijk is, wellicht een stuk verder van huis?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
01-04-2020 15:39
Nou exact dit. Een paar forummers die denken lollig te zijn en hun eigen onlust menen af te moeten reageren met wisecracks en conclusies trekken over dingen waar ze weinig van weten.

Lazer op naar Napraat, denk ik dan, Het verpest dit topic.
Sjongejonge zeg, doe ff normaal.

Als zelfs een grapje niet meer kan zijn we wel erg ver van huis.

Ik zie hier legio mensen allerlei vreselijkheden verkondigen, maar slechts bij een enkeling lijk jij daar maar last van te hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik lees net dat er in Frankrijk al 359.000 boetes zijn uitgeschreven wegens ongeoorloofd op straat zijn. o_o

Da's best veel.
Solomio schreef:
01-04-2020 15:52

Ik zie hier legio mensen allerlei vreselijkheden verkondigen, maar slechts bij een enkeling lijk jij daar maar last van te hebben.

Nee, dat gedoe van eerder naar aanleiding van de opname van de vriendin van Yasmijn vond ik idioot, dat heeft niets te maken met 'een grapje'.
Voor sommigen is dit topic een verlengstuk van de Napraat die geloof ik vrijwel stilligt.
Open dan een kletstopic.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:07
11.55% gewijzigd
nounou
Hetvrijewoord schreef:
01-04-2020 15:56
Ik lees net dat er in Frankrijk al 359.000 boetes zijn uitgeschreven wegens ongeoorloofd op straat zijn. o_o

Da's best veel.
Nogal. Waren er hier 250.
Honey, you should see me in a crown
Dat zijn er inderdaad veel ja.
Ben er vandaag wel achter gekomen dat ik toch wat vaker even naar buiten moet want ik voelde me meteen een stuk beter toen ik eerder vandaag even een uurtje buiten was. Ja ik kan eventueel in de tuin gaan zitten maar daar vind ik niks aan...
Zazamaenade schreef:
01-04-2020 16:00
Nee, dat gedoe van eerder naar aanleiding van de opname van de vriendin van Jasmijn vond ik idioot, dat heeft niets te maken met 'een grapje'.

Dat was ook geen grapje.
Wel de klassieke manier om de rollen om te draaien: jij moet je niet aan stellen want het was maar een grapje.
Waar hebben we die vaker gehoord.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:04
0.13% gewijzigd
Eurus schreef:
Nogal. Waren er hier 250.

Ik zou zeggen lekker veel op de bon slingeren, brengt weer wat geld in het laadje. :twisted:

Ik ga straks even papier wegbrengen met zoon, weer een loopje...
Zazamaenade schreef:
Nee, dat gedoe van eerder naar aanleiding van de opname van de vriendin van Jasmijn vond ik idioot, dat heeft niets te maken met 'een grapje'.
Voor sommigen is dit topic een verlengstuk van de Napraat die geloof ik vrijwel stilligt.
Open dan een kletstopic.
Schei toch uit, ik post hier gewoon inhoudelijk mee.

David Dunning
Zazamaenade schreef:
Open dan een kletstopic.
Yasmijn. Met een Y. Er waart hier ook een Jasmijn met een J rond en dan ontstaat er alleen maar onnodige verwarring.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
01-04-2020 16:06
Yasmijn. Met een Y. Er waart hier ook een Jasmijn met een J rond en dan ontstaat er alleen maar onnodige verwarring.

Oh sorry. Weet je al meer over je vriendin?
nounou
Geeft hij nu toe dat hij dat normaal wel doet? :A:

'Baudet (FvD) steunt kabinet, want 'het is geen tijd voor drammen'
Forum voor Democratie was de afgelopen weken en in een aantal debatten heel kritisch over de aanpak, maar partijleider Baudet staat nu duidelijk achter het kabinet. "Het is geen tijd voor eenkennig drammen", zei Baudet.

Hij wil dat de Tweede Kamer geen besluiten neemt over bijvoorbeeld stikstof, het van het gas af halen van Nederland en andere "controversiële onderwerpen". "De oppositie en de coalitie moeten zich richten op één ding, vanwege het landsbelang."

Hij wil wel dat er meer getest wordt. "We moeten testen en testen om te weten waar we staan."'

NOS
eurus wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:11
86.33% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Solomio schreef:
01-04-2020 15:52

Het is niet grappig om mensen die nu keihard werken, terwijl wij zitten te forummen, belachelijk te maken. En al helemaal niet als we te weinig kennis van zaken hebben.
Zazamaenade schreef:
01-04-2020 16:07
Oh sorry. Weet je al meer over je vriendin?
Morgen uitslag. Voelt zich niet ziek. Alleen die buikpijn. Morgen ook een echo, heeft de huisarts moeten regelen.
Geen bijzonderheden
Semmie02 schreef:
01-04-2020 15:40
Het lijkt er op dat er dus een “2e piek” aankomt, in Zuid Holland met name, als je de cijfers van het RIVM zo ziet.

Misschien waren de strengere maatregelen van de afgelopen 2 weken net op tijd voor het noorden van het Nederland om geen mega verspreiding te krijgen. Daar loopt het nog steeds veel minder hard op. Zou mooi zijn.
Volgens mij zei Florence een paar dagen geleden dat in de provincies waar het nu oploopt, de piek eind deze week bereikt zou worden. Het lijkt mij ook wel logisch dat Noord-Brabant iets voorloopt op de rest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Turtlerain schreef:
01-04-2020 16:11
Het is niet grappig om mensen die nu keihard werken, terwijl wij zitten te forummen, belachelijk te maken. En al helemaal niet als we te weinig kennis van zaken hebben.
Het blijft me verbazen dat grapjes maken zo persoonlijk wordt gemaakt.
Alsof ik dan ineens geen waardering meer heb voor die harde werkers.

David Dunning
yasmijn schreef:
01-04-2020 16:11
Morgen uitslag. Voelt zich niet ziek. Alleen die buikpijn. Morgen ook een echo, heeft de huisarts moeten regelen.
Voor het geval (kan ik me goed voorstellen, het gaat zo snel) dat je mijn vraag niet hebt gezien: Waarom dacht je dat je zelf dan ook besmet zou zijn?
Solomio schreef:
01-04-2020 16:05
Schei toch uit, ik post hier gewoon inhoudelijk mee.

Je bent niet dom, je weet best wat ik bedoel. Dit was Napraat-ongein.
nounou
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -en-corona

90% Is heel erg veel. Waarschijnlijk gaat de wereld hierna en masse aan de groentes, lichaamsbeweging en op tijd naar bed. Het is saai maar we zijn steeds verder weg geraakt van wat de mens, biologisch gezien, nodig heeft om goed te functioneren. De overheid mag ook wel een beetje gaan meehelpen door suiker en vet net zo zwaar te belasten als tabak. Dat geld kunnen we dan mooi gebruiken voor de opbouw van Nederland en haal in godsnaam dat hoge btw tarief af van versproducten.
Zazamaenade schreef:
01-04-2020 16:18
Je bent niet dom, je weet best wat ik bedoel. Dit was Napraat-ongein.
Dus?

Gevoel voor humor is niet aan te leren, maar je zou het een ander tenminste nog kunnen gunnen.

David Dunning
sjansje schreef:
01-04-2020 16:17
Voor het geval (kan ik me goed voorstellen, het gaat zo snel) dat je mijn vraag niet hebt gezien: Waarom dacht je dat je zelf dan ook besmet zou zijn?
We zagen elkaar zowat elke dag voor het thuiswerken begon want we zijn ook collega’s.
En vaak wijnen met onze mannen.
Geen bijzonderheden
Annapicobella schreef:
01-04-2020 15:17
One happy little virus here...and one more here..
Haha. Hoe levens kunnen veranderen zullen we maar zeggen :)
koko67 schreef:
01-04-2020 15:33
Zijn zuurstof is weer wat verminderd. Maar hij is echt heel erg ziek, verzwakt en moe. Dat zegt hij ook telkens, " ik ben zo moe.".
Eten lukt niet, het smaakt hem niet en hij spuugt het uit.
Als hij een paar uur zonder zuurstofondersteuning kan, moet hij naar huis. Ook al is hij nog erg ziek.
Daar maak ik mij dan wel weer zorgen om, hij kan in zijn eentje niet eens naar de w.c. Hoe gaat mijn moeder in godsnaam voor hem zorgen.
Ik mag er niet heen, maar ik denk dat ik straks geen keus heb.
Heftig zeg, sterkte.
yasmijn schreef:
01-04-2020 16:20
We zagen elkaar zowat elke dag voor het thuiswerken begon want we zijn ook collega’s.
En vaak wijnen met onze mannen.
we zitten toch a bijna 3 weken in social distancing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven