Website opzetten

08-04-2020 11:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn eigen project wil ik binnenkort een website neerzetten. Hebben jullie tips hoe je een website succesvol kan laten werken? Wat werkt goed qua uitstraling en wat zou jou aantrekken wanneer je een website bezoekt?
Oblio schreef:
08-04-2020 15:33
Fijn dat het je aanspreekt.
Kijk gewoon welke je aanspreekt, en elk onderdeel kun je naar eigen wens inrichten/ vormgeven.
Kom je er niet uit, bv over kleur of letters, dan kun je op het forum kijken en evt hulp vragen :sun:

En het aardige is, dat je gewoon kunt ‘overstappen’ naar een ander thema, de gegevens worden daar omgezet naar het nieuwe thema.
Precies wat ik zoek, dank je wel! Ga er gebruik van maken! Even dat artikel van Dinnie erbij pakken en dan hopelijk lekker bloggen :cheer:
lilalinda schreef:
08-04-2020 15:16
Maar die stap kun je overslaan
een website is geen must
Maar bloggen gaat niet via sociale media toch?
Wat is het doel van je site en wat wil je bereiken met je site?
Jaimm schreef:
08-04-2020 16:09
Maar bloggen gaat niet via sociale media toch?
en waarom niet?
binnen FB heet het Notities
Belangrijkste tip: stel je ambities niet te hoog. “Mijn boekbesprekingen en tips” wordt vast razend populair onder tien volgers, waaronder je moeder, je oma en drie tantes. Als je inzet op een miljoen volgers heb je tissues nodig.
Goede tips zijn hier al gegeven. Kies een niche, Wordpress is een eenvoudig systeem waarmee je kunt beginnen.

Maar: voordat je echt bezoekers gaat trekken, ben je een hele poos verder. Je domein moet sterk worden, zogenoemde domeinautoriteit opbouwen heet dat. Doe voor elk artikel dat je schrijft een zoekwoordenonderzoek, zodat je kunt inspelen op zoekopdrachten van mensen op bijvoorbeeld Google. Ga niet op te generieke termen zitten zoals 'een leuke tuin' want hier ga je gewoon niet op gevonden worden. Wil je een beetje domeinwaarde opbouwen, dan is het van belang om echt met regelmaat te blijven posten! Content is key ;)
Probeer daarnaast wat andere platformen aan te schrijven of ze een linkje naar jouw website willen plaatsen. Ook dit geeft je domeinwaarde een boost.
Ik heb zelf erg veel ervaring met het opzetten van websites en deze organisch te laten groeien, je mag me altijd een PBtje sturen als ik je ergens bij kan helpen.
purake schreef:
09-04-2020 16:19
Goede tips zijn hier al gegeven. Kies een niche, Wordpress is een eenvoudig systeem waarmee je kunt beginnen.

Maar: voordat je echt bezoekers gaat trekken, ben je een hele poos verder. Je domein moet sterk worden, zogenoemde domeinautoriteit opbouwen heet dat. Doe voor elk artikel dat je schrijft een zoekwoordenonderzoek, zodat je kunt inspelen op zoekopdrachten van mensen op bijvoorbeeld Google. Ga niet op te generieke termen zitten zoals 'een leuke tuin' want hier ga je gewoon niet op gevonden worden. Wil je een beetje domeinwaarde opbouwen, dan is het van belang om echt met regelmaat te blijven posten! Content is key ;)
Probeer daarnaast wat andere platformen aan te schrijven of ze een linkje naar jouw website willen plaatsen. Ook dit geeft je domeinwaarde een boost.
Ik heb zelf erg veel ervaring met het opzetten van websites en deze organisch te laten groeien, je mag me altijd een PBtje sturen als ik je ergens bij kan helpen.
Aawh oke, heb je ook tools waarbij ik de zoekwoorden kan vinden? Ik schrijf het allemaal op, bedankt! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven