Uitgerekend december 2020

29-03-2020 13:33 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die mee willen schrijven over het wel en wee wanneer je uitgerekend bent in december 2020.

Allereerst: gefeliciteerd!
Wees welkom

Ik zal een tabel (proberen te) maken voor wie daarin zou willen staan.
naamlftkindjeUDJ/Mafspraakbijzonderheden
melon302e29 novm3 aug :heart: MA, MK, MA
Maillootje281e02 decm6 aug 3D :heart: MA
Blonde83372e03 decj19 aug :heart: 3 MK gehad
Paddie88321e05 decm- :heart: 2 MK
brownie84361e10 dec?- :heart:
Stipje284e12 decj14 sept groeiecho :heart:
voorspelling89301e12 decj19 aug 24w :heart: diab I
Moon468282e13 decm- :heart: 2 MK
Summerday251e15 decm- :heart:
Sophie2020362e16 decj25 aug :heart: wens van 3 jaar
fien91281e :redrose:
adventkalender311e- - :redrose:
Dépayser312e-- :redrose:
anoniem_396789 wijzigde dit bericht op 18-08-2020 13:19
78.40% gewijzigd
Paddie88 schreef:
07-04-2020 09:31
Hey allemaal,

Ook ik wil graag meeschrijven! :-)

Ik ben 32 jaar en ben zwanger van mijn eerste kindje. Hiervoor helaas 2 miskramen gehad en daardoor heb ik wel moeite om blij te zijn. Durf er nog niet echt op te vertrouwen. Ik heb ook ook pas op 6 mei mijn eerste afspraak bij de verloskundige en ben 5 december uitgerekend.
Welkom en logisch hoor. Ik denk dat ik pas vertrouwen krijg als ik de baby goed en regelmatig voel.
_melon schreef:
07-04-2020 10:36
Welkom en logisch hoor. Ik denk dat ik pas vertrouwen krijg als ik de baby goed en regelmatig voel.
Super herkenbaar! Heb je al veel klachten of voel je je nog erg goed? ;-)
blonde83 schreef:
06-04-2020 14:53

adventkalender
ja zo leuk met een kado, maar snap ook je gevoel wel hoor.
wat ontzettend cool zo'n reis. Waar zijn jullie geweest?

Ondertussen een koffertje met : Hoera jullie worden opa en oma gekocht voor beide ouders. Deze gevuld met een boekje, sokjes, mutsje en knuffel. Deze gaan we van het weekend geven.
Had in de Prénatal nog niet het idee dat we daar liepen voor onze kleine wil, maar dat komt vast nog.

Ben deze week minder vermoeiend en misselijk, erg fijn natuurlijk maar daardoor ook erg onzeker of dat alles nog goed is. Verder geen kramp of bloed gehad dus nog niets om me zorgen om te maken maar vind het wel spannend!

We zijn in Azië, Nieuw-Zeeland en Australië geweest. Raad het iedereen aan om te doen. Zit al te fantaseren over een trip naar Canada met de kleine volgend jaar. :)

Hoe gaat het met jullie dames? Klachten, blijheid, vragen?
Paddie88 schreef:
07-04-2020 10:52
Super herkenbaar! Heb je al veel klachten of voel je je nog erg goed? ;-)
Ik had nergens last van, maar de 6 weken voorbij en gisterenmiddag begon de misselijkheid. Vanochtend alweer medicatie ingenomen, maar dat word ik zo vreselijk MOE van (ja met hoofdletters). Morgen toch maar zonder medicatie proberen.
Ik heb vooral heel veel honger en dan moet ik even iets eten wat goed vult en ben ik weer ongeveer een uurtje van de misselijkheid af.
Adventkalender schreef:
07-04-2020 20:52
Ben deze week minder vermoeiend en misselijk, erg fijn natuurlijk maar daardoor ook erg onzeker of dat alles nog goed is. Verder geen kramp of bloed gehad dus nog niets om me zorgen om te maken maar vind het wel spannend!
Het is ook heel spannend! Die pieken en dalen wat betreft de kwaaltjes komt doordat je HCG soms snel stijgt en soms wat minder snel heb ik me laten vertellen. Die hormonen schommelen nog heel erg ofzo. Klinkt wel erg logisch in ieder geval.
Je kan er geen pijl op trekken.

Ik vind het ook heel fijn om te lezen en horen dat mensen bij een tweede, derde, vierde etc. zwangerschap soms totaal andere kwalen hebben als bij een eerdere zwangerschap. Elke zwangerschap is anders en dan vergeet ik ook nog wel eens.
Adventkalender schreef:
07-04-2020 20:52
Ondertussen een koffertje met : Hoera jullie worden opa en oma gekocht voor beide ouders. Deze gevuld met een boekje, sokjes, mutsje en knuffel. Deze gaan we van het weekend geven.
Had in de Prénatal nog niet het idee dat we daar liepen voor onze kleine wil, maar dat komt vast nog.

We zijn in Azië, Nieuw-Zeeland en Australië geweest. Raad het iedereen aan om te doen. Zit al te fantaseren over een trip naar Canada met de kleine volgend jaar. :)

Hoe gaat het met jullie dames? Klachten, blijheid, vragen?
Wat leuk een koffertje voor de opa's&oma's ☺️. Veel plezier van het weekend! 🎉.

Hier gaat het goed met de klachten. Tot nu toe nog geen. Ben wel benieuwd welke echo's er nu wel en nu niet worden gedaan bij de verloskundige. Van de week maar eens bellen, om een afspraak in te plannen 😉.
blonde83 schreef:
06-04-2020 14:53
menta
welkom!
Heb je nog wat gegevens voor in de tabel? Leeftijd, kindje evt bijzonderheden? Was het nog gelukt met je telefoongesprek met de VK? Afspraak kunnen maken? Ik begrijp dat verschillende praktijken verschillende protocollen hebben. Is niets aan te doen. Ligt er wel een beetje aan of er een (medische) noodzaak evt voor is.
Ja ik heb mazzel! Ze begon zelf over de echo, blijkbaar doen ze die bij deze praktijk wel. De 23e is het, spannend! Ik moet wel alleen komen, maar ik ga wel videobellen zodat hij niks mist haha.

Ik heb het nog niemand verteld, de vorige keren waren we vrij snel, maar nu wil ik even wachten. Wel gek hoor als dat niet live kan.

Gezellig, zin om mee te schrijven en hoop dat we allemaal goede zwangerschappen zullen hebben!
menta wijzigde dit bericht op 26-05-2020 08:12
15.73% gewijzigd
Hoi,

Ik wil ook graag meeschrijven! Sinds gisteren weet ik dat ik weer zwanger ben, na een curretage begin dit jaar. Daarna één normale (lange) cyclus gehad, dus de uitgerekende datum weet ik niet precies, schat rond 13 december. Ik ben 31 en dit is ons tweede kindje. Ik merk dat ik ergens toch wel bang ben dat het weer misgaat, daar heb ik de vorige keer niks van gemerkt en bleek bij de termijnecho dat het hartje niet meer klopte.. Voel nu ook veel soort spierpijn rond mijn navel, en vrees dan meteen dat het niet goed zit. Nog even een paar weken afwachten!

Hopelijk hebben we inderdaad allemaal een goede zwangerschap, al is het (begin in ieder geval) nu wel heel apart in deze periode..
Welkom Dépayser, zoals je misschien al hebt gelezen, zitten hier een aantal lotgenoten die helaas hetzelfde meegemaakt hebben, waaronder ik ook.

Vind je niet dat nu met dit Coronavirus de tijd ook wel sneller gaat? Ik ga alweer richting 7 weken zwanger en voor m'n gevoel weet ik het pas net 2-3 dagen ipv 2-3 weken al. Ik heb bijna geen tijd om er aan te denken.

Wij hebben na de derde miskraam onderzoeken laten doen en gisteren kregen we de uitslagen; alles in orde.
De miskramen waren dus gewoon pech bij ons. Wel een opluchting, hoeven we iig geen medische dingen allemaal nu in deze zwangerschap.
menta wat fijn dat je toch nog voor een snelle echo mag! Spannend ook!

Dépayser pfoe, heftig. Kan me voorstellen dat je bij alles nu denkt dat het mis kan gaan. Hopelijk gaat het goed. Zeker in deze gekke periode, het is allemaal wel extra spannend zo..

_melon Jeetje, 7 weken alweer! Voor mij voelt het juist alsof de tijd vooruit kruipt.. alle dagen zijn ook een beetje hetzelfde. Kan me best voorstellen dat je je opgelucht voelt over dat het niks medisch is.. Ook voor jou hoop ik dat alles nu gewoon goed blijft gaan!

Ik heb zojuist met het ziekenhuis gebeld en de eerste afspraak gemaakt; 27 mei. Over 4 weken nog wel even telefonisch contact, dat vind ik wel fijn. Ik ben nu natuurlijk nog maar 4 weken, maar de testen lopen nog steeds op! Ik heb juist minder last van kwaaltjes nu, alleen een zere onderrug. Baal wel dat de eerste echo pas zo laat is, maar i.v.m. Corona is het helaas niet anders. Vind het nu al spannend!
Ja ik kan me wel indenken dat het bij een eerste kindje en als je thuis zit (en je bent met je diabetes ook nog medisch) dat de tijd dan voorbij kruipt.

Juist door m'n dochter (en m'n werk) heb ik bijna geen tijd om er aan te denken en vliegt de tijd juist voorbij. Het is vandaag alweer vrijdag!
Hallo dames!

Mag ik hier ook nog meekletsen? :) Ik weet sinds 3 dagen dat ik dwars door de anticonceptie heen zwanger ben geworden. Wel nu 3x getest en een licht streepje steeds (2 verschillende merken), dus morgenochtend nog eens met een test van een ander merk kijken wat eruit komt. Het was (nog) niet gepland, we wilden eigenlijk in juli dit jaar beginnen, zodat ik in ieder geval mijn bachelordiploma op zak zou hebben, maar het is dus iets eerder geworden. Scheelt dat dat diploma er in juli alsnog gewoon komt als het goed is. Mijn vriend is er gelukkig onwijs blij mee, maar het was voor ons beide wel een behoorlijke schok :-O$

Ik ben zelf echt rete enthousiast, ik loop al jaren met rammelende eierstokken rond en eindelijk is het dan zo ver :hyper:

We hebben het hier nog niemand verteld, willen daar ook echt nog een paar weken mee wachten omdat we heel goed weten dat het nog zomaar mis kan gaan en we willen het zelf eerst even laten bezinken.

Ik zit nog in een soort fase van ongeloof merk ik, heb ook nog geen actie ondernomen om een verloskundige te gaan zoeken. Ik lees iedereen over "de verloskundige bellen", maar hadden jullie er dan al één op het oog? Of via de huisarts? Of ga je daarnaar op zoek zodra je een positieve test in handen hebt?

Oh en voor de tabel: Ik ben 25 jaar, dit wordt hopelijk ons 1e kindje, mijn UD is denk ik rond 15 december, verder geen bijzonderheden.

Excuus voor de lange 1e post, ik ben vaker lang van stof, zeker als ik enthousiast ben :shame:
_melon Ik vind de tijd nu nog niet echt vliegen, ook al ben ik druk met onze eerste heb ik tussendoor vaak wel tijd om na te denken (of meer piekeren in dit geval..). Ik hoop dat de verloskundige bij ons ook nog aan vroege echo’s doet, ga volgende week maar eens bellen voor een afspraak! Kan me wel indenken dat het als een opluchting voelt dat er geen medische reden is geweest voor de miskramen.. Maar toch, lijkt me heel heftig om drie keer mee te moeten maken!

Voorspelling89 Wat jammer dat je nog zo lang moet wachten op een eerste echo.. Snap dat het nu niet anders kan, maar toch! Blijf jij in de tussentijd testen?

SummerDay Wat leuk en spannend! Ik vind het juist leuk om uitgebreide, enthousiaste posts te lezen. Voor een verloskundige heb ik een rondje gegoogled (na positieve test) en wat ervaringen gelezen. Nu zitten er bij ons ook niet heel veel in de buurt, denk dat dat anders is dan in Amsterdam bijvoorbeeld.. Toen ik de eerste belde klikte het goed dus toen heb ik niet meer verder gezocht. Was er achteraf ook prima tevreden over!
anoniem_643f9879f1972 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:03
9.79% gewijzigd
Hoi!

Ik zou ook graag mee willen schrijven! Ik had gisteren een positieve test. Ben in augustus en januari ook al zwanger geweest maar beide keren ging het voor de 5 weken helaas al mis. Beide keren een lichte test die ook nog eens afliep. Dit keer een mooie duidelijke test dus ben nu een stuk positiever! Ik ben 28 jaar en het word ons 2e kindje. We hebben al een dochtertje van 2.
Ik heb net even op de site gekeken en zag dat de eerste echo idd komt te vervallen en de volgende echo pas rond 11 weken zal zijn. Dat word dus pas eind mei, wat lijkt dat nog ver weg!!
Hoi, ik wil heel graag meeschrijven. 36 jaar, 2e kindje, UD waarschijnlijk 15 dec, nog geen verloskundige.

Gisteren een positieve test. Eindelijk, na ruim 3 jaar proberen. Ik kan het bijna niet geloven! We willen het nog een tijdje voor onszelf houden, maar dat wordt moeilijk voor mij. Mijn hele hoofd zit nu al vol met 'baby'. Erg hè?

Mijn man schrok een beetje. Omdat we al zo lang wachten (en er medische redenen waren die het sowieso lastig zouden maken om weer zwanger te raken), hebben we de afgelopen 1,5 jaar vooral gepraat over of we er vrede mee zouden hebben als het nooit meer zou gebeuren. Eigenlijk waren we het al aan het afsluiten. En juist nu, in deze gekke tijd, opeens raak. Je merkt het, ik ben zelf ook compleet overdonderd!

Heel leuk om jullie ervaringen te lezen! Ik las al over misselijkheid en zag meteen weer alle kotspartijen van mijn vorige zwangerschap voor me. Hoop echt dat het deze keer anders is!
Ik heb vanmorgen weer getest, dit keer een digitale van Clear Blue, geeft toch wat meer duidelijkheid dan zo'n streepje. Test was ook weer positief, bij wekenindicatie stond 1-2 weken, wat korter is dan ik had verwacht, maar dat schijnt wel weer te kloppen met 3-4 weken vanaf m'n laatste menstruatie. Nu voelt het wel helemaal "echt" :cheer2:

Dépayser Ik ga ook maar eens een rondje googlen dan, ik vrees dat ik hier behoorlijk wat keuze heb in de omgeving, wat fijn is natuurlijk, maar te veel keus is ook niet alles haha.

Moon468 Welkom :) Fijn dat je je nu toch weer positief voelt. Heb je een idee over je UD?
Gisteren een mailtje gestuurd naar de VK voor een afspraak. Nu kruipt de tijd toch wel voorbij. Zal waarschijnlijk maandag worden voor een antwoord 😝.

Ben nieuwsgierig om te kijken op de echo, als ze die nu nog doen.

Alvast fijne Pasen iedereen 🤗.
summerday ik denk zo rond 17 december.

sophie wat fijn Sophie dat het toch nog gelukt is!

Als de testen blijven oplopen ga ik donderdag denk ik een afspraak maken bij de verloskundige. Ben benieuwd wanneer de eerste echo dan is.

Fijne Pasen allemaal!
sophie2020 gefeliciteerd, wat fijn!

summerday spannend! Ik zit dan samen met jou & moon468 rond dezelfde UD. Mijn eerste echo is dus pas 27 mei.. hopelijk is die van jullie eerder! ik vind het nu al lang duren ;-)

dépayser ik ben echt al sinds vorige week zondag om de dag aan het testen. Gisteren echt een knaltest. Heb nog een ClearBlue, die wil ik ergens volgende week woe/don doen (dan ben ik 5 weken). Daarna misschien wel eentje per week.. just to be sure. Ik geloof het nog steeds allemaal niet en ben behoorlijk bang voor een miskraam, aangezien mijn moeder er ook veel gehad heeft. Mijn hoofd weet wel dat je dat wel merkt met een bloeding, maar toch...

Ik heb sinds gisteren weer behoorlijk last van mijn rug. Nu opeens in het midden en bij mijn billen, terwijl onderrug niet trekt. Pfff :facepalm:

Wij willen het trouwens pas aan iedereen vertellen na de eerste echo :hyper: Alleen een goede vriendin weet het (ik wist het van haar ook de eerste dag dat zij een positieve test in handen had, kon het niet laten!)
Hm ik denk dat het hier foute boel is. Al een paar dagen 1x per dag roze bij het afvegen (sorry tmi) maar vandaag ook meer rood bloed en heb ook wel last van mijn buik.. Kan alleen maar afwachten he?
Dépayser Wat rot voor je! Sterkte :hug:

Voorspelling Wow, een echte test-expert intussen dus! Wat betekent 'oplopen'? Is het streepje dan donkerder, komt ie sneller, of hoe moet ik dat voor me zien? Ik ga dinsdag nog een keer testen. Heb nog steeds moeite om te geloven dat dit echt aan het gebeuren is.

Ik ga dinsdag (als test opnieuw positief is) even bellen voor een verloskundige. Na mijn laatste zwangerschap hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap het hele traject door hen begeleid kon worden, maar ik weet niet of dat nu in Corona-tijd nog steeds geldt. Hoop het wel!
depayser ohh wat rot zeg! Dat is vaak geen goed teken helaas.. Misschien de komende dagen een paar keer testen? Kijken of die op of afloopt?

voorspelling89 haha ik snap al dat testen wel. Heb ik de vorige keren ook gedaan. Ik begon vaak al 4 dagen voor NOD. Ik was alleen nu wel klaar met al die lichte testen dus had besloten dat ik pas op de dag zelf mocht testen. Dit keer had ik een mooie duidelijke test, maar ik wil de komende dagen nog wel testen om te kijken of dis oploopt.
De verloskundige had terug gereageerd. Ik heb een afspraak op 26 mei. Dus dat kan bij mij erbij in het schema.

Nu zal de tijd wel voorbij kruipen.. Duurt nog iets meer dan 6 weken 😒.
Depayser, hoe gaat het nu?

Ik had zaterdag bruine afscheiding dus ook er niet gerust op. Gisteren en vandaag niet meer gelukkig dus hoop heel hard dat het oude rommel is. Net vrijdag en zaterdag aan onze ouders verteld.

Nog 4 weken tot de echo. Duurt lang!

Fijne Pasen nog! :bunny:
Dépayser he gets nee! Sterkte, hoop dat het niks betekent...

Sophie2020 Ja het is kijken of ze duidelijker worden. Vorige week zondag was een tuurstreepje (maar was ook 4 dagen voordat ik ongesteld moest worden), maar de strepen werden dus steeds duidelijker. Nu verschijnt 'ie meteen en is de streep net zo roze als de controlestreep.

stipje1992 duurt lang he? Ik heb de afspraak dus een dag later. Lijkt nog een eeuwigheid te duren.

adventkalender hoop voor je dat het ook oude rommel is! 20/4 heb je een telefonische intake toch? Je kunt het dan ook altijd nog vragen. 4 weken tot de eerste echo duurt ook nog wel even ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven