iPhone code wijzigen - vraag
maandag 13 april 2020 om 11:31
Hai,
Ik moet regelmatig de code van mijn iPhone wijzigen (werk telefoon; is zo ingesteld door het bedrijf waar ik werk). Omdat ik echt slecht ben in het onthouden van pincodes en wachtwoorden gebruik ik meestal steeds dezelfde (slecht ja, ik weet het!).
Nu vroeg ik me af na hoeveel tijd/keren wijzigen ik weer mijn 'oude' pincode kan gebruiken, dus dezelfde reeks steeds weer van voren af aan zeg maar. Kan dat of moet er een bepaalde tijd tussen zitten voordat ik weer een eerder gebruikte code kan gebruiken? Of kan dat na een x-aantal keren wijzigen weer. Weet iemand dat?
Ik moet regelmatig de code van mijn iPhone wijzigen (werk telefoon; is zo ingesteld door het bedrijf waar ik werk). Omdat ik echt slecht ben in het onthouden van pincodes en wachtwoorden gebruik ik meestal steeds dezelfde (slecht ja, ik weet het!).
Nu vroeg ik me af na hoeveel tijd/keren wijzigen ik weer mijn 'oude' pincode kan gebruiken, dus dezelfde reeks steeds weer van voren af aan zeg maar. Kan dat of moet er een bepaalde tijd tussen zitten voordat ik weer een eerder gebruikte code kan gebruiken? Of kan dat na een x-aantal keren wijzigen weer. Weet iemand dat?
maandag 13 april 2020 om 11:37
Dat ligt aan het beleid van het bedrijf. Bij mijn ene werkgever kun je een eenmaal gebruikt wachtwoord nooit meer opnieuw gebruiken en moet je ieder half jaar wijzigen. Bij de andere moet ik wel ieder half jaar wijzigen, maar mag je alleen de laatste drie gebruikte wachtwoorden niet nog eens gebruiken. Voor één systeem moet ik iedere drie maanden wijzigen, met telkens een origineel wachtwoord. Lang leven de wachtwoordkluis die ook zelf de unieke wachtwoorden genereert. Heb je alleen niets aan op je iPhone.