Beginnende miskraam?

17-04-2020 09:16 20 berichten
Hallo iedereen, ik ben nu 6+5 wkn, en vorige week beetje last van krampjes gehad, gister echter met afvegen een flinke veeg bloed meegekomen. Toen gisteravond een test gedaan en vanochtend weer, en de test van vanochtend is minder duidelijk (nogsteeds duidelijk maar wel minder), iemand hier ervaring mee en toch een goede zwangerschap gehad?
Je hCG zou op deze termijn nog moeten doorstijgen, dus een afnemende test is geen goed nieuws. Anderzijds kan het zijn dat je bij test 2 net even wat minder geconcentreerde urine had. Als ik jou was zou ik morgenochtend nog een keer testen en het bloedverlies in de gaten houden. Bloedverlies an sich hoeft geen miskraam te betekenen. Het kan beide kanten op.

Heb je al een verloskundige? Zo ja zou ik die even bellen. Heb je al een eerste echo gehad? Zo nee; bij hevige buikpijn direct contact opnemen met HA of verloskundige.
Bloed en een aflopende test klinkt niet fijn. Een test kan rond jouw termijn ook lichter zijn doordat de test de concentratie hCG niet meer aan kan. Ik vrees dat je niet veel anders kunt doen dan afwachten en hopen dat het niets is..

Heb je een foto van je testen?
Drijfzand_ schreef:
17-04-2020 09:20
Bloed en een aflopende test klinkt niet fijn. Een test kan rond jouw termijn ook lichter zijn doordat de test de concentratie hCG niet meer aan kan. Ik vrees dat je niet veel anders kunt doen dan afwachten en hopen dat het niets is..
Dit heb ik laatst trouwens ook gehoord van iemand hier, maar zij is wel verder zwanger. Als je de urine aanlengt met water wordt gek genoeg de test weer donkerder. Valt te proberen TO.
Kokoro schreef:
17-04-2020 09:20
Dit heb ik laatst trouwens ook gehoord van iemand hier. Als je de urine aanlengt met water wordt gek genoeg de test weer donkerder.
Dat is het 'hook effect'. Wanneer je heel veel hcg in je urine hebt, kan de test dat niet meer goed verwerken.
Hoe moet ik een foto plaatsen?😂. Heb er wel een van
https://hosting.photobucket.com/images/ ... fit=bounds

Kunnen jullie het zien?
Ja, goed zichtbaar. Heb je nog een test in huis TO? Even verdunnen met een beetje water? Als er sprake is van het hookeffect (dank leolux) dan is het goed te verklaren dat de geconcentreerde ochtend urine een lichter effect geeft dan de test gisteravond.
Gisteravond getest met avondurine, na veel drinken, vanochtend met ochtendurine.

Vk zei dat bloedverlies wel gebruikelijk is en niet perse ernstig hoeft te zijn, en dat het positief was dat ik iig geen krampen meer had
Alle reacties Link kopieren
Dat was ik :cheer: (met het hook-effect)

Maar ik was idd al 11 weken toen ik het probeerde.

Heb wel ook 2 vmk’s gehad en bij mij begon het bloeden pas op de dag dat de test weer helemaal wit was. Maar goed beide keren begon het bloeden al met 4+5/4+6 dus was wel een stuk korter zwanger dan jij. Hoor ook wel van vrouwen dat de test nog een stuk langer dan de miskraam positief blijft.

Ik sluit me aan bij Kokoro. Sterkte met afwachten!

PS Hier zie je hookeffect bij mij, boven is onverdund, onder is flink verdund:

https://www.mupload.nl/img/miwaiq6a.jpeg
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh ik zie het ja Lux!
Ik ga even wat meer drinken en dan kijk ik vanmiddag wel weer. Als ie dan duidelijker is stop ik met testen. Maakt me alleen maar onzeker
[URL=https://app.photobucket.com/u/Aquarium1 ... 746bfde97a]
Ziet er weer donkerder uit, die onderste. Zie ik dat goed?

Afbeelding
Bij de eerste tot ruim 20 weken elke week bloedverlies, ook veel.
Uit alle echo's en onderzoeken kwam niks uit. Herken je angst dus.
Ondertussen een grote meid van bijna 8.
Bij twijfel gewoon overleggen met de vk.
Zijn die middelste en onderste zelfde urine maar onderste aangelengd?

Want gefeliciteerd, dan heb je ook het hook effect te pakken ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Jaa niet dezelfde urine, maar was wel ongeveer even geconcentreerd
Nou dan denk ik dat je je voorlopig geen zorgen hoeft te maken ;-D

Fijn!
Spannend. Ik heb op de eerste dag van mijn gemiste ongesteldheid al een test gedaan en was licht positief. Twee uur later werd ik (rood) ongesteld. Ik ging ervan uit dat ik niet zo vroeg had moeten testen en het een hele vroege mk was. Ongesteldheid ging een aantal dagen niet weg en ik bleef ook daarna een beetje spotting houden én positieve testen. Ben toen naar een gynaecoloog gegaan (ook om uit te sluiten dat het bv geen ectopische zwangerschap was) en die heeft een echo gemaakt. Ik was gewoon zwanger! Geloofde het eigenlijk toen pas. Ondertussen 10 weken. Lichte spotting houdt bij mij aan. Iedereen die ik dit probleem voorlegde, wees op een mk. Nu hoor ik in mijn omgeving toch regelmatig mensen zeggen dat ze hier ook last van hielden. Wat ik wil zeggen is: wellicht ben je zwanger, wellicht gaat het mis. Het kan allebei. Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken, alleen zij kunnen het je vertellen.. ik hoop dat je goed nieuws zult krijgen!
Haha hier ook hook effect gehad. Was zo iemand die na een positieve test maar bleef testen (na eerdere mk) en ineens werd die test lichter.
Maar na aanlengen met water weer donkerder. Als ik ooit weer zwanger wordt hou ik na een week op met testen. Oh en ik had ook bloedverlies de eerste weken.

Iig ziet je laatste test er weer goed uit.
Gefeliciteerd!
Het kan inderdaad beide, mijn test gaf dik een week na de miskraam (8 wkn) nog zo duidelijk positief aan. Het enige waar je echt wat mee kan is een echo. Ik las ook al die berichten van mensen waar er niks aan de hand was en hoopte dat ook maar helaas, het kan 2 kanten op.

Hoop voor je dat het gewoon goed is :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven