Hoeveel schermtijd

18-04-2020 21:35 28 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gemiddelde schermtijd is. Het mijne is echt te hoog. Ik zit op 5,5 a 6 uur per dag. Het komt door whatsapp, FaceTimen, instagram, nieuwssites.. maar vind t zoveel maar lijk ook verslaafd.

Ik wil een beter voorbeeld aan mijn kinderen geven maar gelukkig zien ze het niet teveel, al dat gestaar naar schermen.

ben benieuwd hoeveel schermtijd anderen hebben en hoe ze dat vinden.
Veel mensen werken op schermen. Zeker nu.

Dus bedoel je die tijd ook?
Minstens een uur of 10 à 12 per dag :-).

Ik sta op, kruip achter de pc en blijf daarachter hangen tot ik ga slapen.

Ik stop alleen om naar 't toilet te gaan, de katten eten te geven of om zelf een boterham te smeren of te koken.

Ik vind 5 uur dus echt wel dik meevallen.
Ik tel werkdagen niet mee. Maar dan zit ik idd óók nog achter een scherm. Ik heb het nu over mn mobiele telefoon
Alle reacties Link kopieren
Op een werkdag toch wel zeker 8-9 uur. Op een niet werkdag veel minder. Max 3 uur als ik een spel aan het spelen ben of 's avonds op pinterest of het forum rond hang.
Overdag doe ik dan andere dingen, want op een gegeven moment heb ik het wel gezien op het internet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Amper achter mobiel. Veel te klein scherm. Alleen apjes en bellen, denk 15 minuten per dag.

Denk achter laptop en tv alles tussen 1 uur en 10 uur. Net of ik wel of niet wat moet werken/ontwerpen/boodschappen doen. Of wat wil kijken op TV. Verschilt echt per dag.
Het grootste gedeelte van de dag tenzij ik een andere bezigheid heb gevonden. Ben ik niet op internet aan het surfen of forummen dan stream ik een serie, kijk ik tv of speel ik een spelletje op mijn wii die ik maar weer afgestoft heb :rofl:
Marnamai schreef:
18-04-2020 21:38
Minstens een uur of 10 à 12 per dag :-).

Ik sta op, kruip achter de pc en blijf daarachter hangen tot ik ga slapen.

Ik stop alleen om naar 't toilet te gaan, de katten eten te geven of om zelf een boterham te smeren of te koken.

Ik vind 5 uur dus echt wel dik meevallen.
Zooo dat is echt veel😯 Op een werkdag denk ik dan?

Of vandaag ook? (Als je vrij bent?)

Ik vandaag 2 uur. Heel de dag aan het klussen geweest.
Doordeweeks nu zo’n 4 uur per dag, daarnaast staat m’n telefoon wel veel aan op muziek/Spotify via de Sonos.
Geen prima, prima is geen goed.
Teveel. Mijn gemiddelde van deze week is 5 uur per dag en dat vind ik nog meevallen.. Dat is alleen van mijn iPhone. Voel mij soms wel verslaafd.. Vorige week was het hoger, toen was ik veel aan het videobellen.
Wie wat wil die moet wat.
VakantieNL15 schreef:
18-04-2020 21:47
Zooo dat is echt veel😯 Op een werkdag denk ik dan?

Of vandaag ook? (Als je vrij bent?)

Ik vandaag 2 uur. Heel de dag aan het klussen geweest.
Doordeweeks nu zo’n 4 uur per dag, daarnaast staat m’n telefoon wel veel aan op muziek/Spotify via de Sonos.
Op een werkdag nog meer :-).

Gisteren mijn pc aangezet om 9:45 omdat ik om 10:00 moest beginnen werken.
Gewerkt tot een uur of 15:00 en mijn eten tijdens de middagpauze ook gegeten voor de pc.
Computer uitgezet vannacht rond 4:50.
(Ik ben een nachtdier.)

Vanmiddag iets na 17:00 weer aangezet.
En ik gok dat het vannacht weer al snel 5:00 zal zijn voor ik dat ding uitzet en ga slapen :-).

Geen kinderen en er valt dus gewoon niets anders te doen.
Bijna de hele dag door, wat moet je anders wanneer je niet aan het koken/huishouden bent?
Rosanna1985 schreef:
18-04-2020 21:58
Bijna de hele dag door, wat moet je anders wanneer je niet aan het koken/huishouden bent?
Dat doe ik niet eens elke dag..heb wel wat beters te doen. :-D

Les geven en werken en hobby-en vooral. Bijna allemaal op een scherm. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 22:29
12.25% gewijzigd
Marnamai schreef:
18-04-2020 21:52
Op een werkdag nog meer :-).

Gisteren mijn pc aangezet om 9:45 omdat ik om 10:00 moest beginnen werken.
Gewerkt tot een uur of 15:00 en mijn eten tijdens de middagpauze ook gegeten voor de pc.
Computer uitgezet vannacht rond 4:50.
(Ik ben een nachtdier.)

Vanmiddag iets na 17:00 weer aangezet.
En ik gok dat het vannacht weer al snel 5:00 zal zijn voor ik dat ding uitzet en ga slapen :-).

Geen kinderen en er valt dus gewoon niets anders te doen.
Jeetje😳
Geen prima, prima is geen goed.
Rosanna1985 schreef:
18-04-2020 21:58
Hier ook zo.
Normaal lees ik op mijn ereader maar had nu een boek op de iPad dus vandaag zowat de hele dag door.
Veel. Doordeweeks gaat de laptop om 8.30 aan, werk ik door tot 17.00. In de avond zit ik vaak te netflixen, Viva forum te lezen of te whatsappen/facetimen met vriendinnen.
Waarom denk je dat je kinderen het niet teveel zien?
Ik zag laaang geleden een aflevering van Jo Frost, zo'n nanny programma. Ze filmden gewoon wat er gebeurde met verborgen camera. Moeder zat hele tijd op de telefoon. Het was echt shocking hoe vaak dat kindje naar haar moeder keek, geen reactie kreeg en maar weer verder speelde.
Nou ik denk ook wel dat kinderen dat zien. Gelukkig hoef ik daar geen rekening mee te houden en kan ik doen en laten wat ik wil.
hertje89 schreef:
18-04-2020 23:01
Waarom denk je dat je kinderen het niet teveel zien?
Ik zag laaang geleden een aflevering van Jo Frost, zo'n nanny programma. Ze filmden gewoon wat er gebeurde met verborgen camera. Moeder zat hele tijd op de telefoon. Het was echt shocking hoe vaak dat kindje naar haar moeder keek, geen reactie kreeg en maar weer verder speelde.
Ik zou vragen of ze al klaar zijn met hun taal of rekenen/scula en topo en engels en dictee en goole meet met de juf. Nee. Kijk dan voor je. Hup.

:-D :-D :-D
Luci_Morgenster schreef:
18-04-2020 23:11
Ik zou vragen of ze al klaar zijn met hun taal of rekenen/scula en topo en engels en dictee en goole meet met de juf. Nee. Kijk dan voor je. Hup.

:-D :-D :-D
Hahahaha 🤭🤣 Dat kan ook natuurlijk
Heel veel uur per dag. Zowel op m'n telefoon wat scrollen door facebook en af en toe forum, op de laptop vaak uren per dag en dan nog wat tv.
Godzijdank hoef ik niemand het goede voorbeeld te geven.
En dan nog is het gewoon hobby, dus als er 'n paar uur buiten wordt doorgebracht voor beweging, zon en frisse lucht boeit het toch niet dat de uren binnenshuis of in de tuin liggend op 'n scherm gezeten wordt?
In deze tijd kijk ik er niet naar. Ook niet bij Dochter. Wat wil je anders doen? Ik bedoel; grote schoonmaak is gedaan, kledingkasten zijn uitgemest, tuin is onkruidvrij. Was stelt niet zoveel voor en strijken nog minder, behalve koken is er dus niet veel meer te doen in huis.

Ik sta op, zet mijn laptop aan voor werk, wil in de avond nog even op het forum, speel tussendoor een spelletje op mijn telefoon, lees boeken op een ereader. Alles bij elkaar opgeteld... ehm.. doe maar niet ;-D .

Mijn man gaat naar zijn werk, dus voor hem is het anders. Maar Lon maakt haar stageverslagen, leest, appt, belt. Ze heeft haar kamer geschilderd, haar kast uitgemest, ze doet de boodschappen. Ze gaat een paar keer per week naar de manege en af en toe naar een vriendin. Ik ga haar echt geen schermtijd verbieden en zou dat nu ook niet doen als ze tien ofzo was geweest.

Bijzondere tijden, bijzondere gunsten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik vind schermtijd een ouwetaarten term. Net als oma vroeger "niet te veel naar de tv kijken hoorrrr, slecht voor je ogen.."
Het nieuws lezen, tv kijken, boek lezen, film kijken, muziek luisteren en ook gewoon dingen opzoeken die je hoort, informatie ergens over etc etc.
Vroeger had je de krant, boek, bibliotheek enz. Nu is dat één apparaat.
Dus hoeveel tijd je besteedde aan de krant, boek, nieuws, roddels etc, zoveel schermtijd is normaal.
Het is gewoon de nieuwe, nou ja nieuw.... manier van dingen doen en kennis vergaren.
Dus zolang je niet de hele dag op fb naar exen zit te speuren of kijkt wat de buren hebben geschreven moet je niet zeuren.
Voorbeeld voor kinderen? Wat dan. Dat ze niet mogen lezen, spelletjes doen enz?
Als iemand, kind óf volwassen, uren hetzelfde doet, zo verbeten en fanatiek, dán is er een probleem.
Eerder niet.
strings-attached schreef:
18-04-2020 23:50
Ik vind schermtijd een ouwetaarten term. Net als oma vroeger "niet te veel naar de tv kijken hoorrrr, slecht voor je ogen.."
Het nieuws lezen, tv kijken, boek lezen, film kijken, muziek luisteren en ook gewoon dingen opzoeken die je hoort, informatie ergens over etc etc.
Vroeger had je de krant, boek, bibliotheek enz. Nu is dat één apparaat.
Dus hoeveel tijd je besteedde aan de krant, boek, nieuws, roddels etc, zoveel schermtijd is normaal.
Het is gewoon de nieuwe, nou ja nieuw.... manier van dingen doen en kennis vergaren.
Dus zolang je niet de hele dag op fb naar exen zit te speuren of kijkt wat de buren hebben geschreven moet je niet zeuren.
Voorbeeld voor kinderen? Wat dan. Dat ze niet mogen lezen, spelletjes doen enz?
Als iemand, kind óf volwassen, uren hetzelfde doet, zo verbeten en fanatiek, dán is er een probleem.
Eerder niet.
Oma heeft wel gelijk. Toen al met dat boek lezen de hele dag en nu met de schermen. En het boek. Afwisseling van dichtbij en ver.

Dus soms moeten jongeren niet zo betweterig doen.

Je moet zeker als kind ook echt afwisselen met verder kijken.

Dus ook als je hele dagen leest in een boek ipv een app is helemaal niet raar om daar een beetje op te letten. Zeker niet bij kinderen.

https://www.ad.nl/binnenland/oogfonds-e ... ~a9989fa8/
https://www.nu.nl/gezondheid/5682782/de ... -ogen.html

Dat dat nu even tijdelijk anders is helaas zo, maar het afdoen als niet waar en ouwe mensen gezeur is niet nodig.
Ik denk voor mezelf 2 uur op telefoon maar meer dan 10 uur per dag op computer. Maar ik ben alleen, ik vind het wel anders als je kinderen hebt..
schermtijd is geen probleem hoor
Ik werk fulltime achter schermen (helemaal nu vergaderingen ook schermtijd zijn) ik bestel mijn boodschappen, shop online kleding, apparaatuur etc
Mij workout wordt me online gebracht.

Maar zodra ik na werkdag thuis kom, ga ik eerst een uur buiten lopen

en vanmiddag zit ik met mjn neus in een zeer ouderwets scherm, in de tuin. Een boek, middeleeuws scherm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven